Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerForfulgt av en katt, hva kan det være?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Den frie sjel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 13 Feb 2012 23:44
12
Blitt takket: 6 ganger

Forfulgt av en katt, hva kan det være?

Innlegg av Den frie sjel »

Heiåhopp!

Jeg starter med at jeg er ny på forumet, men har allerede lest masse her inne, ingen dag har pasert uten at jeg har vært innom og lest mye!:) Jeg bor på en gammel gård, og her skjer det ting og tang som ikke er "normalt" så kommer flere historier ettervært

Jeg har ett lite spørsmål, jeg har en tildens til og bli "forfulgt" av en katt. Det er den samme katten som går igjen, spiller ingen rolle om jeg er inne eller ute,men så plutselig kan det forsvinne. Første gangen jeg merka det må jeg innrømme at jeg blei redd. Kjente plutselig noe som tassa oppå dyna og la seg ned, og jeg kikka, og der lå den katten, blunka to ganger også var den borte. Men det var varmt der den hadde vært, så er ikke snakk om noen drøm. Bare lurer på hva dette er?

er spesielt når jeg er stressa,redd,trist osv, men har jeg det bra ser jeg skjeldent noe til den.

Min teori er at det er farmor som passer på meg, hun døde i 96 eller 97. For hun var veldig glad i katter, derfor tror jeg dette.

Bare å diskutere, og er det spørmål skal jeg svare så godt jeg kan
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Forfulgt av en katt, hva kan det være?

Innlegg av jeditrond »

Den frie sjel skrev:Heiåhopp!

Jeg starter med at jeg er ny på forumet, men har allerede lest masse her inne, ingen dag har pasert uten at jeg har vært innom og lest mye!:) Jeg bor på en gammel gård, og her skjer det ting og tang som ikke er "normalt" så kommer flere historier ettervært

Jeg har ett lite spørsmål, jeg har en tildens til og bli "forfulgt" av en katt. Det er den samme katten som går igjen, spiller ingen rolle om jeg er inne eller ute,men så plutselig kan det forsvinne. Første gangen jeg merka det må jeg innrømme at jeg blei redd. Kjente plutselig noe som tassa oppå dyna og la seg ned, og jeg kikka, og der lå den katten, blunka to ganger også var den borte. Men det var varmt der den hadde vært, så er ikke snakk om noen drøm. Bare lurer på hva dette er?

er spesielt når jeg er stressa,redd,trist osv, men har jeg det bra ser jeg skjeldent noe til den.

Min teori er at det er farmor som passer på meg, hun døde i 96 eller 97. For hun var veldig glad i katter, derfor tror jeg dette.

Bare å diskutere, og er det spørmål skal jeg svare så godt jeg kan
Hei og velkommen hit! Det kan godt være din farmor som viser seg som en katt, ja. Hvis magefølelsen din drar deg i den retningen så er det nok korrekt :)
Antall ord: 262
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Den frie sjel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 13 Feb 2012 23:44
12
Blitt takket: 6 ganger

- Forfulgt av en katt, hva kan det være?

Innlegg av Den frie sjel »

Godt og høre, jeg har igrunn aldri blitt redd etter den første gangen, har bare akseptert at sånn er det.

Jeg har bare fått en skikkelig god følelse av trygghet av at noen passer på meg
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Forfulgt av en katt, hva kan det være?

Innlegg av helgemann »

Den frie sjel skrev:er spesielt når jeg er stressa,redd,trist osv, men har jeg det bra ser jeg skjeldent noe til den.
Kan være din farmor, ja. Men jeg heller mer mot det, at det kan være en av dine "hjelpere" som viser seg som en katt. Selv om den ikke er der når du har det bra, er den nok der fordet, men da holder den seg i bakgrunnen, og trer frem igjen, når du trenger hjelp og styrke.

Jeg har fått vite, at jeg har en katt (åndelig) som følger etter meg, og at den har fulgt meg igjennom mange epoker på min sjelsreise. Så det kan være en slik katt du også har.

Min mor har en samojedhund som viser seg for henne, når hun har det vondt, og når hun trenger hjelp og styrke.

Da jeg var på vei hjem en gang, fulgte en hvit hund meg, nesten helt til døra. Da jeg ville hilse på den, sa den klart i fra, at det ønsket den ikke jeg skulle gjøre. Jeg følte bare godhet og kjærlighet i fra den. En annen gang fikk jeg trøst og styrke fra en ung elgokse, da jeg hadde mistet katta min.

Så du er heldig som har den muligheten til å føle og se denne katten.
Antall ord: 233

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Forfulgt av en katt, hva kan det være?

Innlegg av Kiara »

Hei og velkommen hit.. :vink Jeg syns du er heldig som kan se hva som er nær deg. Katten er nok der for styrke og trøst! Nærliggende å tro at det er din bestemor, eller den iallefall er sendt fra din bestemor, for de vil jo gjøre det på en måte sånn at en forbinder tegnet med dem. Eller kanskje den er ditt kraftdyr.. ;)

Jeg lurer ofte på om jeg har besøk av katt eller hund, siden jeg kjenner at det er noe ved eller på beina mine. Så jeg skulle gjerne kunnet sett det! Men jeg ser mest bare orber, og utydelige skygger..
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Den frie sjel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 13 Feb 2012 23:44
12
Blitt takket: 6 ganger

- Forfulgt av en katt, hva kan det være?

Innlegg av Den frie sjel »

Kan være som du sier at det er ett kraftdyr..hmm..er det noen måte å finne ut av det på?

Jeg veit i værtfall at jeg er flink med dyr, og klarere til en vis grad og kominisere med dem, spesielt hester av en eller annen grunn.. Jeg var med samboeren min på Oslo horse show i fjor, og da sto jeg og så litt på oppvarmingsbanen, og plutselig kommer den en helt ukjent hest bort til meg og begynte og kose. Så kom eieren bort, en engelsk dresur rytter bort og sier at den hesten er veldig spesiell, hun vil ikke kose, komme i nærheten av andre enn eieren, så hu var skikkelig overraska over at den kom bort til meg frivillig.
Her for en ukes tid siden skulle den ene hesten på stallen flytte til en annen stall, og da hørte jeg at hu sa "Jeg vil ikke dra! jeg vil være her!" jeg blei skikkelig overraska, så jeg svarte tilbake at jeg gjerne ville at hu skulle bli, men eieren ville noe annent så jeg kunne ikke gjøre noe for å stoppe det.

Er ganske spenende og spesielt synes jeg:P
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- - Forfulgt av en katt, hva kan det være?

Innlegg av Kiara »

Den frie sjel skrev:Kan være som du sier at det er ett kraftdyr..hmm..er det noen måte å finne ut av det på?

Jeg veit i værtfall at jeg er flink med dyr, og klarere til en vis grad og kominisere med dem, spesielt hester av en eller annen grunn.. Jeg var med samboeren min på Oslo horse show i fjor, og da sto jeg og så litt på oppvarmingsbanen, og plutselig kommer den en helt ukjent hest bort til meg og begynte og kose. Så kom eieren bort, en engelsk dresur rytter bort og sier at den hesten er veldig spesiell, hun vil ikke kose, komme i nærheten av andre enn eieren, så hu var skikkelig overraska over at den kom bort til meg frivillig.
Her for en ukes tid siden skulle den ene hesten på stallen flytte til en annen stall, og da hørte jeg at hu sa "Jeg vil ikke dra! jeg vil være her!" jeg blei skikkelig overraska, så jeg svarte tilbake at jeg gjerne ville at hu skulle bli, men eieren ville noe annent så jeg kunne ikke gjøre noe for å stoppe det.

Er ganske spenende og spesielt synes jeg:P
Ååå.. den likte jeg! Jeg er sinnsykt dyreglad.. og derfor fikk du en stor stjerne hos meg nå! :sunny

Jeg skjønner at den hesteeierne ble ganske så overasket.. For jeg vet hva det vil si å ha en vanskelig hest som nesten ikke godtar noen andre enn meg selv. Når den da plutselig godtar noen sånn uten videre, så ble iallefall jeg veldig glad, men samtidig nyskjerrig på hva som gjorde at akkurat den person var okey.. ;)

Og jeg har også leid ut, men bare til en hest i gangen. Og da uten unntak har alle hestene blitt veldig kynna til mine hester, og stallen, selv om det står flust av hester på naboeiendommen. Men alle har vist at de var storfornøyde her, og ville være her.. Og har hatt hest fra naboeiendommen på sommerbeite med mine.. og da ble advart om at denne vart skikkelig grinebiter på stallen,, men det var ingen tegn til det da jeg måtte ha dem inne litt pga. været. Og ingen surheter under foringen, som jeg var advart om.. Har sikkert med roen og harmonien som alltid har vært i min stall!

Jeg er sikker på at kunne jeg forstått i ord hva de sa, så hadde de vel trolig sakt det samme til meg, som til deg. Men jeg hører ikke ord, sånn.. men jeg egentlig leser dyr ganske så godt, tror jeg.. ;)

Men jeg syns absolutt du skulle lære deg å beherske, og utvikle dine evner,, for evner har du jo uten tvil! Og bruke de da til å hjelpe andre.. event. både dyr og mennesker. Eller det du etterhvert føler for.. :)
Antall ord: 484

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Forfulgt av en katt, hva kan det være?

Innlegg av Kiara »

For å komme i kontakt med ditt kraftdyr, så skal en vel kunne klare det med meditasjon.. men jeg har ikke klart det hitil..

Jeg prøvde det med trommereise på en alternativmesse, men det skjedde ingenting for mitt indre blikk! Men han som utførte dette, sa jeg hadde en rev som kraftdyr! Ganske rart for min del, da jeg hele min barndom var livredd for rev! ;)

Men iallefall.. jeg har kanskje kraftdyret rett foran nesa mi, uten at jeg har klart å oppdage det! Jeg har det jo stort sett for travelt med andre ting, til å ha ro til å meditere, så når jeg prøver, så sovner jeg av.. Myyye rart popper opp, men jeg husker jo svært lite etter søvnen da! :roll:
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Forfulgt av en katt, hva kan det være?

Innlegg av helgemann »

Jeg har vært på urkraftkurs med Lilli Bendris. Lærte utrolig mye ut av det. Fant også ut om kraftdyrene mine.

Jeg skrev en dagbok i fra dette kurset. Legger ut om hvordan jeg fant mine kraftdyr på dette kurset:
Da jeg klarte å gå inn i meditativ tilstand, stod jeg foren en stor og mørk skog. Det var slette mark der jeg stod. Inn i mellom trærne, stod det en tiger. Men jeg fikk bare se ansiktet og brystet på den. *** fortalte at når man gjorde, se kraftdyret på den måten, var den ikke hovedkraftdyret mitt. Jeg følte at jeg ble hilst velkommen av tigeren. Så stod jeg plutselig på en ny plass, men under bakken. Jeg tror jeg gikk igjennom en lang og mørk tunnel, hvor jeg måtte passere ild, noe som gikk lett. Jeg var kommet ut av tunnelen. Foran meg åpenbarte det seg et vakkert sted, hvor et av husene var formet som en stor diamant. Det virket som at dette stedet var et enormt underjordisk storby. Denne byen, var i en slags stor hule. Som man bare kunne komme en vei fra. Og det var via tunnelen. Det føltes veldig godt å være der. Det hersket en rolig, men god stemning. Jeg stod et stykke i fra byen. Jeg stod på en slags kant som omga byen. En kant som var hevet over byen. Mens jeg står der, og betrakter det hele, kom en kvinne til meg. Hun hadde en fotsi skinn kjortel på seg, og hadde svart hår ned til hofta. Hun hadde en ung løvinne med seg. Hun hadde den i bånd. Hun hadde mange andre kraft-dyr med seg. Tigeren jeg hadde møtt på tidligere var, noe jeg ble glad for, fordi jeg trodde den var hovedkraftdyret mitt. Andre dyr som var der, var en hjort, en ravn, en varsler?, elg?, og en slange. Jeg studerte dyrene, og ble stående å se på det hele. Plutselig kjente jeg en varm ru stor tunge, som slikket meg i ansiktet. Jeg ble brydd av det, og ble vel skremt av det. Fordi jeg så plutselig bare en stor rød tunge, og en stor snute. Etter hvert fant jeg ut, at det var løvinnen som var sluppet fri, og som hilste glad på meg. Jeg ble både glad og rørt. Men kanskje litt skuffet over at det ikke var tigeren som hilste på meg. Jeg så at løvinnen la seg ned ved siden av meg. Jeg fikk se hele dyret, både forfra, fra siden og bakfra. Hun var majestetisk og vakker! Ung og elegant. Og når jeg fikk se henne på den måten, er hun min kraft-dyr. Da løv-innen slikket meg i ansiktet, kjente jeg villdyr lukten av henne. Innerst inne ble jeg nok glad og beæret over denne hilsen.

Plutselig følte jeg at noe kom krypende opp over meg, mot hodet. Jeg stusset på det, og så ned mot føttene mine. Jeg lå med ryggen mot gulvet. Da så jeg den slangen jeg hadde sett, kom krypende over meg. Jeg kunne også se hele dette dyret. Slangen var grønn. Med gullgrønne trekanter på ryggen. Den var ikke så lang. Det var en liten slange. Den hadde tungen ut av munnen. Den så vennlig og snill ut. Den ålte seg fram, med en sik-sakk formet kropp. Jeg kjente varmen og kraften av slangen. Jeg kunne se at buken var gul-grønn. Det luktet godt av den. Jeg var litt usikker på kjønnet til løven. Jeg er sikker på at det var hun, siden mannlige unge løver, har en begynde manke på seg, noe denne ikke hadde. Det var ikke antydning til noe manke på løven.

Jeg ble litt fokusert på hvordan jeg hadde kommet meg forbi ilden, men jeg klarte ikke helt å finne det ut.

...

Under oppvåkningen fra meditasjonen, ble jeg møtt av en stod svart bjørn, som også slikket meg i ansiktet. Jeg fikk også sett dette dyret fra alle sidene. Bjørnen var ikke i denne byen. Men over bakken. Den kom løpende igjennom gresset, for å hilse på meg. Jeg ble litt brydd den her gangen òg. Jeg ville liksom ikke ha en bjørn! Bjørnen virket å være ung. Den var kraftig, svart, og virket å være spesielt dyr. Jeg møtte denne i en slags fjellandskap. Det virket som at den var glad for å se meg! ...
Dette ble skrevet noen dager etter kurset, og inneholder en god del stavefeil, og slikt. Jeg ble fortalt at når møtte på ild, eller en elv, så var det en hindring man måtte igjennom. Man måtte selv finne det ut, hvordan man gjorde det.

Anb deg å prøve dette kurset. Du vil bli kjent med deg selv, og finne nye sider av deg. :)
Ingen reklame dette! :)
Antall ord: 835

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Den frie sjel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 13 Feb 2012 23:44
12
Blitt takket: 6 ganger

- - - Forfulgt av en katt, hva kan det være?

Innlegg av Den frie sjel »

Kiara skrev:Men jeg syns absolutt du skulle lære deg å beherske, og utvikle dine evner,, for evner har du jo uten tvil! Og bruke de da til å hjelpe andre.. event. både dyr og mennesker. Eller det du etterhvert føler for.. :)
Hvordan skal jeg klare å beherske og utvikle evnene mine?
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - Forfulgt av en katt, hva kan det være?

Innlegg av helgemann »

Den frie sjel skrev:Jeg veit i værtfall at jeg er flink med dyr, og klarere til en vis grad og kominisere med dem, spesielt hester av en eller annen grunn..
Den frie sjel skrev:Hvordan skal jeg klare å beherske og utvikle evnene mine?
Ved å fortsette med den spesielle kontakten du har med dyr. Jo oftere du bruker denne evnen til å prate, jo bedre blir du. Oppsøk gjerne flere dyr, hva fortelle de? Har naboen en katt?, hva forteller den til deg? Sissel Grana driver også med dyrtolk. http://www.sigra.no/
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Forfulgt av en katt, hva kan det være?

Innlegg av Kiara »

Ja gjøre sånn som helgemann foreslår.. Og du kan også finne bøker som kan lære deg mye, om kontakt med dyr, eller ånder, hvis du ikke har anledning å gå på kurs. Hvis du selv er interessert i det da! Du har jo sterke evner virker det som. :)
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Den frie sjel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 13 Feb 2012 23:44
12
Blitt takket: 6 ganger

- - Forfulgt av en katt, hva kan det være?

Innlegg av Den frie sjel »

Kiara skrev:Ja gjøre sånn som helgemann foreslår.. Og du kan også finne bøker som kan lære deg mye, om kontakt med dyr, eller ånder, hvis du ikke har anledning å gå på kurs. Hvis du selv er interessert i det da! Du har jo sterke evner virker det som. :)
Jeg lærer også mye av og surfe rundt på forumet har jeg funnet ut:) fått en del "aha" opplevelser:P

noen bøker å anbefale?

Og nettsie man kan kjøpe sånne bøker og andre ting
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Forfulgt av en katt, hva kan det være?

Innlegg av Arven »

Mange nettbutikker å velge imellom. Jeg liker denne http://www.capris.no/
Antall ord: 11
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Forfulgt av en katt, hva kan det være?

Innlegg av helgemann »

Flere butikker:

http://www.scanalka.no/

http://butikk.ildsjelen.no/

http://tyraskrystallrom.no/

http://www.dragenshule.no/

http://magicworld.dk/

http://www.sigra.no/nettbutikk.html

Hvilke bøker som er bra, må du desverre finne selv ut. Men jeg har hatt god nytte av margit sandemos dyrebøker. Der skriver hun om hvordan dyr er, hva de gjør, osv.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links