Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerEvolusjon ?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Anonymius
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 06 Apr 2012 12:56
12
Kjønn (valgfri): ukjent
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 28 ganger

Evolusjon ?

Innlegg av Anonymius »

Jeg funderer på mye rart kontinuerlig. mye av det er også veldig absurd også men jeg er av oppfatning at man kan finne en form for logikk i veldig mye om ikke logikk ihvertfall et svar som kan være en logisk teori eller påstand.

uten at jeg skal skrive i det veldig lange å brede om mine tanker rundt relgion og uforklarlige paranormale ting som man kan oppleve men svært sjeldent bevise har jeg blant annet en teori om at paranormale og overnaturlige krefter/evner kan omfattes i mye større grad en vi selv tror. men til poenget , for det jeg lurer på som jeg ønsker bekreftet fra folk som har satt seg inn i det, vitenskapelig, historisk eller har erfaring på personlig plan. Jeg lurer på hvordan kan eventuelle overnaturlige og paranormale evner og egenskaper ha utviklet seg. Er det noen her inne som tror på en evolusjon innen den paranormale verden, den åndelige å generelt rundt det som ikke er av fysisk form. å hvordan ser det/dem ut nå enn de gjorde for kanskje flere hundre år siden?

det er lov til å uttrykke seg om det ble veldig uklart formulert eller om det bare var for dumt spørsmål. jeg er åpen for det aller meste og for meg er ingenting for dumt.

takk for eventuelle svar :)
Antall ord: 222
Bilde
Ingenting er umulig, det må bare trenes på

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

- Evolusjon ?

Innlegg av Hecate »

Hei og velkommen til galskapen :)

Interessante tanker, du har.
Umiddelbart vil jeg tenke at evolusjonen har gått feil vei, da vi er mer lukket for det hinsidige nå enn før. :eang
Jeg tenker at det spirituelle er noe evig, men det må være foranderlig ettersom vi hele tiden skaper nye aspekter av virkeligheten. Men jeg tror nok at potensialet som ligger i det spirituelle alltid har vært der og bare venter på å bli oppdaget av oss.
Antall ord: 79
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anonymius
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 06 Apr 2012 12:56
12
Kjønn (valgfri): ukjent
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 28 ganger

- Evolusjon ?

Innlegg av Anonymius »

min påstand er at den utvikling som var innenfor relgion stoppet opp da romerriket bestemte seg for å ha en hoved relgion. før det som i kristen tidslinje er år 0 det vil si ca 5-600 år før, var det stor utvikling i roma på de aller fleste plan deriblant den religiøse siden også som kansje var midtpunkt. vi skal ikke glemme at religion er også makt og styring av folk å ikke uten grunn at norge å andre land ble kristnet til en religion. det handlet mye om makt. enkelt forklart, de som styrte landet før var kirken å kongen veldig enkelt forklart.

men jeg vil enda dypere inn under huden på det paranormale. akkurat som vi mennesker har endret utsende osv. hvordan ser dette ut i dagens samfunn. fins det for eksempel noen evner som er kombinasjoner av andre, fins det fortsatt noen overnaturlige evner der ute som er innenfor de 7 iq egenskapene å fins det folk med moderate blandinger av dette å hvordan ser den paranormale eller den andre siden ut i 2012.

det er bare med tanke på at om vi mennesker kan utvikle oss kan vel den andre verden også gjøre det.
Antall ord: 199
Bilde
Ingenting er umulig, det må bare trenes på

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Evolusjon ?

Innlegg av Arven »

Hei og velkommen hit !
Tid er et begrep som finnes i vår dimensjon, ikke i de høyere dimensjonene. På bakgrunn av det tenker jeg at evolusjon er en nødvendig utvikling som bare finner sted her hos oss. På den andre siden finnes ingen tidslinje. Det finnes utvikling i den forstand at vi lever flere liv og høster erfaringer i vår egen høyere bevissthet, men evner og kunnskapen som ligger der er fullkommen i utgangspunktet.
Det blir som Hecate sier over her, vi hadde alt men har utvilket oss vekk fra kilden. Kilden er uforanderlig og forvandlinger vi opplever er i oss selv idet vi sakte finner veien tilbake til evner og kunnskap vi i utgangspunktet er en del av .
Antall ord: 125
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Evolusjon ?

Innlegg av Moonstone »

Det går fint an å tro på Evolusjon og være Spirituell samtidig.

Evolusjon er en NaturLov slik jeg ser det, et av Livets grunnprinsipper.
Dette strider ikke mot spiritualitet overhode, kun mot Dogmatisk-Religiøse Euhemerister som tolker Mytologiske skapelseshistorier bokstavlig, noe det absolutt ikke opprinnenlig var meningen det skulle tolkes.

En Mystiker har ingen problemer med å forene Mystikk,Okkultisme med Evolusjon, faktisk så bare understreker den og styrker Mystikken snarere enn å tale den imot.

Ikke bare det fysiske utvikler og forrandrer seg kontinuelig, men også på følelsesplanet, tankeplanet, og det menneskelige sjeleplanet. De henger alle ihop.

Utvikling starter på tankeplanet og følelsesplanet, som resulterer i endret adferd på en eller annen måte, som igjen fører til fysisk endring som følge av adferdsendringen.
Sjelen utvikler seg som følge av erfaringene av dette, en erfaring som går videre inn i databanken til hele Universet og the Universal Mind.

Simple :coffe2
Antall ord: 156
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anonymius
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 06 Apr 2012 12:56
12
Kjønn (valgfri): ukjent
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 28 ganger

- Evolusjon ?

Innlegg av Anonymius »

takk til dere to som ønsket meg velkommen

til arven: det virker logisk det at tid er forbeholdt det kjødelige liv som et begrep på hva aldring er generelt og at tid er blitt et system som er med på å forme det biologiske her i det kjødelige liv altså evolusjon blant arter å natur. men så er det sånn en gang i naturlovene at man også genetisk arver egenskaper via DNA og om paranormale evner er arvebart hva skjer når noen med en paranormal evne forplanter seg med noen som har en annen paranormal evne eller en annen evne som ikke nødvendigvis er av paranormal evne.

så går det å blande det paranormale å det biologiske til og få en slags paranormal eller overnaturlig evolusjon som kanskje er mer tilpasningsdyktig og egnet det samfunnet vi lever i dag.
Antall ord: 141
Bilde
Ingenting er umulig, det må bare trenes på

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

- Evolusjon ?

Innlegg av Hecate »

DNA sies å være interdimensjonalt. Det skal være 12 lag som transcenderer det biologiske. At noen evner sies å være arvelige betyr vel strengt tatt ikke at det ligger i de biologiske genene, men i de interdimensjonale. Alle har jo evner, men det er veldig få som er de bevisst.
Antall ord: 51
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anonymius
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 06 Apr 2012 12:56
12
Kjønn (valgfri): ukjent
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 28 ganger

- Evolusjon ?

Innlegg av Anonymius »

til moonstone: tror du at paranormalt å den fysiske verden henger sammen å evolusjon er mulig. har den andre siden også et slags tids begrep. når jeg tenker over det må den jo ha en form for tidsbegrep som gjør det mulig å henge med menneske det kjødelige.

Å hva er disse paranormale evnene? hvis vi skal se bort i fra det helt rent overfladiske som at det er typisk klarsyn osv. men f.eks hva er klarsyn hva er disse paranormale evnene, hvor kommer de ifra å hva er betingelsene?
Antall ord: 89
Bilde
Ingenting er umulig, det må bare trenes på

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Evolusjon ?

Innlegg av helgemann »

Siden verdens begynnelse, har det paranormale gått ved siden menneskene og dyrene. Helt i fra tidenes morgen har dyr kunne være farer, uten å blir gjort oppmerksomme på det. Mennesker har i generasjoner, sett og hørt paranormale ting. Et barn har full kontakt med det paranormale, inntil den blir eldre, og får "forstand". Allerede før jorda ble skapt, var det paranormale aktiviteter. Leser man bibelen, for de som gjør det, så ser man at man er skapt i Guds bilde. Med det bildet, har vi de evner som Gud har. Evner til å lese og sende tanker til hverandre, evner til å forutse, osv. Vi har også mulighet til å "reise" i tid og rom, helbrede, osv.
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anonymius
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 06 Apr 2012 12:56
12
Kjønn (valgfri): ukjent
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 28 ganger

- Evolusjon ?

Innlegg av Anonymius »

beklager mye dumme spørsmål men er som sagt veldig nyskjerrig å jeg føler jeg kan veldig lite. kan kun det som er veldig opplagt å kunne å vite om paranormale ting. men jeg tror på det og har opplevd det før.

til Hecate ja jeg er klar over at de fleste innehar slike evner. syns det er synd at mennesket har et behov for å kontrollere andre. det er vel det som har hindret utfoldelsen av menneskets egentlige evner. men kan dette trenes opp.

går det ann og forplante de paranormale evnene eventuelt at sjeler eller andre av enten overnaturlig eller paranormal art ?
Antall ord: 104
Bilde
Ingenting er umulig, det må bare trenes på

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Evolusjon ?

Innlegg av Moonstone »

Anonymius skrev:til moonstone: tror du at paranormalt å den fysiske verden henger sammen å evolusjon er mulig. har den andre siden også et slags tids begrep. når jeg tenker over det må den jo ha en form for tidsbegrep som gjør det mulig å henge med menneske det kjødelige.
Å hva er disse paranormale evnene? hvis vi skal se bort i fra det helt rent overfladiske som at det er typisk klarsyn osv. men f.eks hva er klarsyn hva er disse paranormale evnene, hvor kommer de ifra å hva er betingelsene?
Jeg tror at de såkalte paranormale evnene ligger latent som et potensiale hos alle, og at de er helt naturlige.
Noen har de mer utviklet enn andre, og noen ligger de mer naturlig for enn andre pga mennesketype, Universelle rolle og egenskaper.

Det sies at disse evnene kommer og går litt i bølger, og at i forrige Gullalder hadde folk disse mer utviklet, men pga Mørketiden vi har vært i til nå, så ligger disse som et sovende potensiale i mennesket.

Jeg tror på en gjentagende syklisk prosess som er dynamikken mellom Evolusjon og Involusjon, og at disse er urokkelige Universelle lover.
Antall ord: 198
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

- - Evolusjon ?

Innlegg av Hecate »

Anonymius skrev:
til Hecate ja jeg er klar over at de fleste innehar slike evner. syns det er synd at mennesket har et behov for å kontrollere andre. det er vel det som har hindret utfoldelsen av menneskets egentlige evner. men kan dette trenes opp.
Både de som fryktet slike evner og de som hadde de selv, har forsøkt å kontrollere hvem som praktiserte. Slik er det jo ennå. Heldigvis har folk blitt mer kritiske til hva de fores med og avgjør selv hva som appelerer til en.
Er litt usikker på hva du mener med å overføre evner til andre. Mener du initiering i ulike "energiskoler?"
Antall ord: 108
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Evolusjon ?

Innlegg av Isan »

Hei Anonymius.
Artig spørsmål :) Men å komme med noe vettugt svar, er nok betydelig vanskeligere, slik jeg tenker.

Jeg syns du stiller et fint spørsmål, et ganske dyptgående, et - og at svarene fort kan bli noe grunnere. Men hva kan jeg si, som egentlig ikke har noe svar å komme med til deg i det heletatt :dontknow

Du skriver:
det er bare med tanke på at om vi mennesker kan utvikle oss kan vel den andre verden også gjøre det.
På mange måter er det vel naturlig å tenke seg at det skulle være noe av vitsen, ja. Er det noe der, så må jo det, slik jeg ser det, nødvendigvis gjennomveve den fysiske del av virkeligheten; og da også være dynamisk, akkurat som denne vår fysiske virkelighet er dynamisk. Om du fikk til å skjønne den setninge. :?

Arven, du skriver at Kilden er uforanderlig. Men hva skulle da vitsen med mange liv, erfaringer og prosesser være? Hvis totalen, Kilden ikke ble endret?

En uforanderlig kilde? Det strømmer alltid fra en kilde, en kontinuerlig bevegelse. Dermed er den aldri det samme som den var for et øyeblikk siden. Er det ikke denne kontinuerlige strømmen og derav følgende endringen, er det ingen kilde. Da er det snarere et gjørmehull ;) for å trekke inn et bilde fra naturen omkring oss.
Anonymius skrev:Å hva er disse paranormale evnene? hvis vi skal se bort i fra det helt rent overfladiske som at det er typisk klarsyn osv. men f.eks hva er klarsyn hva er disse paranormale evnene, hvor kommer de ifra å hva er betingelsene?
Likte dette avsnittet særlig godt. Jeg syns det er en viktig innfallsvinkel.
Antall ord: 285
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anonymius
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 06 Apr 2012 12:56
12
Kjønn (valgfri): ukjent
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 28 ganger

- Evolusjon ?

Innlegg av Anonymius »

takk for fine svar alle sammen, og om man skulle komme opp med nye teorier er jeg fortsatt intrsert i å høre dem.

Slik jeg har forstått det nå er det vel først og fremst et spørsmål om hvor vidt begrepet tid eksisterer eller ikke i den paranormale verden.

men også hvor vidt det vi anser som paranormale evner er noe som kanskje er noe vi alle innehar.

om det andre er tilfelle at paranormale evner er noe som bor i oss alle og at dette er mer eller mindre basert på hjernekapasitet og at dette er noe som er mulig og trenes opp, har jeg kanskje kommet litt lenger. om dette er tilfelle begynner jeg og lure på om dette kanskje er like fysisk og kjødelig som ved normal trening. Altså trener man fysisk for man igjen for det også i fysisk form også . at prinsippet er det samme, og da er evolusjon kanskje ikke helt utelukket heller men at jeg dessverre også tørre og påstå at såkalte paranormale evner ikke er så enestående. selvsagt er dette bare en midlertidig teori og påstand frem til nå.
Når jeg snakker om paranormale evner mener jeg klarsyn og lignende.
Antall ord: 209
Bilde
Ingenting er umulig, det må bare trenes på

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - Evolusjon ?

Innlegg av Arven »

Isan skrev: Arven, du skriver at Kilden er uforanderlig. Men hva skulle da vitsen med mange liv, erfaringer og prosesser være? Hvis totalen, Kilden ikke ble endret?
.
I min verden er kilden/Gud/første årsak ellers hva man velger å kalle det, uforanderlig fordi den er alt. Det er vi som går gjennom flere liv for å høste erfaringer for å øke i kunnskap slik at vi en gang kan forenes med Kilden helt og fullt
Antall ord: 77
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links