Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerenglefjær?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Lunemar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 01 Aug 2012 01:52
11

englefjær?

Innlegg av Lunemar »

Min mormor døde for ca 14 dager siden. Etter jeg var i begravelses hennes forige uke har jeg oppdaget mange fjær/dun. De er overalt i leiligheten min. Sitter fast på sokkene mine, liggende på gulvet og på ene nattkjolen som jeg arvet av min mormor. Jeg eier ingenting av dun, men det er fult av de. Finner vertfall en fjær om dagen. Kan det være mormoren min som prøver å fortelle meg noe?
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- englefjær?

Innlegg av ? »

lever de til analyse, om du har mistanke om at de kommer fra "den andre siden"
moro å endelig kunnet få slikt bevist
Antall ord: 22
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- englefjær?

Innlegg av xyrea »

..og se nøye over sømmene på alle pynteputer etc.
Antall ord: 11
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- englefjær?

Innlegg av Nephandi »

lever de til analyse, om du har mistanke om at de kommer fra "den andre siden"
moro å endelig kunnet få slikt bevist
Hvis Ånder skulle manifestere fjær, hvorfor skulle de gjøre det på en eller annen ukjent måte bare for å glede forskere?

Jeg vet ikke hva dette kan være, jeg ville også ha sett over pynte puter og slikt, hvis du har kjeledyr kanskje de har funnet et fuglerede og drar fjær inn i huset, men jeg ha også hørt mange fortelle om at de har funnet fjer etter at nære venner eller slektninger har dødd, så det kan være Bestemoren din, og hvis det er en tanke som har mening for deg og som gir deg trøst og følelsen av at hun er hos deg så synes jeg at du skal holde på den.
Antall ord: 146
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- - englefjær?

Innlegg av ? »

Nephandi skrev:
Hvis Ånder skulle manifestere fjær, hvorfor skulle de gjøre det på en eller annen ukjent måte bare for å glede forskere?
fordi det ikke handler om å glede forskere men å glede de som favner det paranormale.
Antall ord: 39
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- englefjær?

Innlegg av Nephandi »

Hvofor skulle det glede oss om forskere tror det samme som oss? Hvordan affekterer det oss på noe som helst måte?
Antall ord: 22
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - englefjær?

Innlegg av Asbjørn »

Nephandi skrev:Hvofor skulle det glede oss om forskere tror det samme som oss? Hvordan affekterer det oss på noe som helst måte?
Det som er poenget er at forskere somregel oppfatter det paranormale på en nedlatende måte,
ikke minst fordi vi ikke har "vitenskapelige og gjentagbare" bevis.

Om man hadde kunnet bevist det paranormale, - hadde det økt forskning på området, og da ville nok endel ting etterhvert bli forklart, og akseptert at det faktisk er noe mer..

A
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- englefjær?

Innlegg av Nephandi »

Ja det har du nok rett i og det ville vert fint det, jeg tror verden ville gagnes av mer akksept på disse tingene, og mer forskning, jeg blir bare litt irritert til tider når en del sekptikere ser ut til å tro at det er det eneste målet vi alternative folk har i livet er at sekptikere skal akseptere det vi tror på. For meg hadde det vert fint om disse tingene fikk mer akksept, men det ville være en fin liten bonus, jeg tror på det samme hva det vitenskapelige miljøet sier om saken.
Antall ord: 99
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- englefjær?

Innlegg av ? »

er forskere fiender?
Antall ord: 3
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - englefjær?

Innlegg av Asbjørn »

? skrev:er forskere fiender?
I utgangspunktet ikke, - men av og til.... virker det slik...
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- englefjær?

Innlegg av Jeppski »

Asbjørn skrev:Om man hadde kunnet bevist det paranormale, - hadde det økt forskning på området, og da ville nok endel ting etterhvert bli forklart, og akseptert at det faktisk er noe mer..
Men for det meste kan man dessverre ikke gjøre dette, siden ingen vet hva man skal se etter, eller hvordan man skal forklare mekanikken bak de paranormale hendelsene.
Nephandi skrev:Ja det har du nok rett i og det ville vert fint det, jeg tror verden ville gagnes av mer akksept på disse tingene, og mer forskning
Kanskje gagnes verden av mer forskning, men ikke aksept. Siden den forskningen som finnes i dag, peker i motsatt retning. Man kan godt ønske seg at vitenskapsmenn var mer aksepterende for slike ting, men de må likevel forholde seg til fakta og ikke ønsketenking.

? skrev:er forskere fiender?
Absolutt ikke, og dere tror på hva dere vil tro på uansett hva forskere sier om saken.
Nephandi skrev:Hvofor skulle det glede oss om forskere tror det samme som oss? Hvordan affekterer det oss på noe som helst måte?
Ikke sant, det plager dere ikke at de fleste forskere ikke tror på det samme som dere gjør. Men det kan jo være nyttig å ha en gjeng med forskere som prøver å finne ut av hvordan noe fungerer bak seg.
Antall ord: 223

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- englefjær?

Innlegg av Nephandi »

Til: ?
er forskere fiender?
Selvfølgelig ikke, hvordan får du det å si at det er ikke det viktigste for meg om det vitenskapelig miljøet tror det samme som meg eller ikke til at forskere er fiender. Jeg bryr meg ikke om naboen liker at jeg er Goter eller ikke betyr det at jeg mener naboen er en fiende?

Til: Jeppski
Men for det meste kan man dessverre ikke gjøre dette, siden ingen vet hva man skal se etter, eller hvordan man skal forklare mekanikken bak de paranormale hendelsene.
Det har du helt rett i, man kan jo håpe at forskningen får nye metoder eller lærer seg hva de skal se etter en gang i fremtiden.
Kanskje gagnes verden av mer forskning, men ikke aksept. Siden den forskningen som finnes i dag, peker i motsatt retning. Man kan godt ønske seg at vitenskapsmenn var mer aksepterende for slike ting, men de må likevel forholde seg til fakta og ikke ønsketenking.
Les hele tråden og se samtalen isteden for å ta en setning ut av kontekst, det jeg sa var at hvis disse tingene kunne bevises og dermed få akksept så ville verden gagens av det.
Ikke sant, det plager dere ikke at de fleste forskere ikke tror på det samme som dere gjør. Men det kan jo være nyttig å ha en gjeng med forskere som prøver å finne ut av hvordan noe fungerer bak seg.
Dette har du helt rett i.
Antall ord: 248
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sleepyastral
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 12 Mar 2012 19:16
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- englefjær?

Innlegg av Sleepyastral »

Om så fjærene kommer tytende ut av en aldeles så jordisk og kjedelig dunpute så kan det da fortsatt være tegn fra det hinsidige :) man tager hva man haver, tenker nå jeg.
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- englefjær?

Innlegg av Nephandi »

Om så fjærene kommer tytende ut av en aldeles så jordisk og kjedelig dunpute så kan det da fortsatt være tegn fra det hinsidige :) man tager hva man haver, tenker nå jeg.
Dette har du helt rett i, tegn fra det åndelige kan ofte komme fra helt mundane kilder, det vil være mye enklere for en ånd å ta mundane fjær og spre dem rundt enn å lage dem selv, tegn fra den åndelige siden komme ikke så ofte med himmelske kor og trompeter, men heller i helt vanelige mundane ting som man ser og opplever i verden rundt oss.
Antall ord: 102
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- englefjær?

Innlegg av xyrea »

Nephandi skrev:
Om så fjærene kommer tytende ut av en aldeles så jordisk og kjedelig dunpute så kan det da fortsatt være tegn fra det hinsidige :) man tager hva man haver, tenker nå jeg.
Dette har du helt rett i, tegn fra det åndelige kan ofte komme fra helt mundane kilder, det vil være mye enklere for en ånd å ta mundane fjær og spre dem rundt enn å lage dem selv, tegn fra den åndelige siden komme ikke så ofte med himmelske kor og trompeter, men heller i helt vanelige mundane ting som man ser og opplever i verden rundt oss.
...hvis man skal se etter tegn i ALT som skjer helt ned til ei herpa pute blir det jo veldig mye som foregår plutselig.
Antall ord: 129
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links