Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenBermudatriangelet

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Liv
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 33
Startet: 26 Jan 2004 02:24
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Bermudatriangelet

Innlegg av Liv »

Er det noen som har hørt om bermudatriangelet? Det er visst et hav mellom om tre øyer i verden, hvor det har forsvunnet båter og fly....
og det har aldri blitt funnet igjen.ingen spor...mystisk...
venninnen min fortalte om at stefaren til eksen hennes, skulle med en båt
over dette stedet en gang, men han var full, så han hadde sovnet og ikke rukket båten...i ettertid fikk han vite at denne båten han skulle bli med, var sporløst forsvunnet? Flaks for han at han sovnet da!!!

Er det noen som vet om dette tema?
Sist redigert av Liv på 24 Jun 2004 23:50, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 102
*.`;* Free mind *;`.*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Tro du mener Bermudatriangelet. :wink:
Har lest mye om det jeg også.
De har sikkert stoff om det på nettet.
Vennlig hilsen
Kirstin.
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liv
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 33
Startet: 26 Jan 2004 02:24
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Liv »

Kirstin skrev:Tro du mener Bermudatriangelet. :wink:
Har lest mye om det jeg også.
De har sikkert stoff om det på nettet.
Vennlig hilsen
Kirstin.
He he...det var Bermud-triangelet jeg mente ja..tji hi :oops:
Antall ord: 35
*.`;* Free mind *;`.*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nanna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 27 Jan 2004 22:13
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Danmark

Innlegg av Nanna »

Tror ikke det hadde noe med flaks å gjøre at han ikke var med den båten. Det var ikke meningen at han skulle med.
Vennlig hilsen
Nanna.
Antall ord: 28
Livet er en evig skapelse, som vi er her for å erfare.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Bermudatiangelen

Innlegg av Maya »

Ja det var noe mystisk som skjedde der, etter det jeg vet er ikke mannskap eller bår funnet enda.

Maya
Antall ord: 21
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liv
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 33
Startet: 26 Jan 2004 02:24
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Re: Bermudatiangelen

Innlegg av Liv »

Maya skrev:Ja det var noe mystisk som skjedde der, etter det jeg vet er ikke mannskap eller bår funnet enda.

Maya
Det har visst skjedd flere sporløse forsvinninger i dette området...
Jeg hadde ikke turt å nærme meg dette stedet ihvertfall!!
Antall ord: 45
*.`;* Free mind *;`.*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tord

Innlegg av Tord »

Gikk inn på en nettside om dette triangelet, der de påstod at forskere avkrefter alle de mystiske ryktene. Det har naturlige grunner og de forsvunne flyene og båtene var egentlig ikke forsvunnet, de hadde rett og slett ikke eksistert og viss de skulle har forsvunnet så var det fordi de ikke hadde blitt borte i dette området. Men de kunne imidlertid påvise at energier fra jordens indre påvirket kompasser og andre navigeringsinstrumenter, og dette kunne muligens føre til et økt antall ulykker her..

Spennende. Men hva skal man tro??
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Er det ingen som har tatt seg en tur ditt på Astralplanet da??
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
raVn

Innlegg av raVn »

Her er en liten artikkel jeg fant :

Kode: Velg alle

«Atlantis-pyramide oppdaget?»

«Havforskere har funnet vitenskapelige beviser for at en enorm pyramide — større enn noen annen kjent pyramide — ligger under havet i «djevelens trekant» [Bermuda-triangelet].

Forskerne er forbløffet over dette funnet på en ellers flat havbunn. Denne mystiske strukturen, som ligger under 400 meter vann, reiser seg bratt til en høyde av 260 meter.

Undervannsforsker Capt. Don Henry, som gjorde dette forbløffende funnet og målte størrelse og form med moderne sonar-utstyr, uttalte undrende: 'Den er virkelig massiv! Grunnflaten måler 330 meter på hver side. Den er til og med høyere enn Keops-pyramiden (160 m høy), som er den høyeste pyramide vi kjenner på jorden.

Charles Berlitz, som er en kjent forsker av «djevelens trekant» og som var med Capt. Don Henry på en oppmålingstur nr. to på stedet, uttalte at strukturen, som ligger 31 km utenfor kysten av syd-Florida, befinner seg i et havområde som er omtrent totalt flatt, et område som ikke viser rester etter vulkansk aktivitet eller undervannsfjell.

'Dette området ligger direkte i Bermuda-triangelet, der et større antall fly og skip har forsvunnet sporløst på mystisk vis', uttalte Berlitz. 'Hvorvidt denne besynderlige undervanns-pyramiden på en eller annen måte gir en nøkkel til mysteriet omkring denne trekanten, eller også gir beviser for en sivilisasjon som har vært tapt i lang tid, er noe vi må finne ut av.'

. . . Berlitz, som har skrevet bestselgeren 'Bermuda-triangelet', uttalte: 'Jeg tror at det vi har funnet, er en pyramide. . . der Atlantis kan ha ligget!' Det hevdes at Atlantis var et kontinent enkelte tror sank i havet. Pyramiden, påpekte han, ligger på en del av havbunnen som engang var tørt land» (Huge, Mysterious Pyramid Found Under Ocean in Devil's Triangle. Gjengitt i Prophecy Flash, mars-april 1997).

Atlanterhavet har kanskje fått sitt navn etter Atlantis, det legendariske, tapte kontinent. Det er mye som tyder på at dette har ligget nettopp i dette området, rett over «avgrunnens brønn». Atlantis var ifølge legendene spekket av okkultisme og avgudsdyrkelse.

Bermudatrianglet er et av de steder på jorda der UFO-aktiviteten er høyest. Det er rapportert om lysende gjenstander som beveger seg i stor fart under vannet, og UFOer som både går opp og ned i havet. Det er meldt om merkelige striper av «hvitt vann», og ganske nylig om uforklarlig «svart vann» i området.

Det er stilt opp en rekke naturalistiske teorier om fenomenene som utvilsomt har skjedd i Bermudatrianglet, men ingen av dem gir dekkende svar på fenomenene. Kompasser og elektroniske instrumenter kommer av og til ut av kontroll i området, noe som tyder på sterke elektromagnetiske felter. Det samme skjer over kornsirkelområder. Det er ingen tvil om at det er noe merkelig med Bermudatriangelet.
Antall ord: 489

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caramba

Innlegg av Caramba »

Hvor fant du denne artikkelen?

Finnes den på nett?

Det er høyst interresant
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Snufsepufse
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 04 Jul 2004 14:00
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bømlo

Innlegg av Snufsepufse »

Leste ein gang ei vitskapelig forklaring om Bermudatriangelet... Der stod det at grunnen til at båtar o.l. forsvinn/har forsvunne der opp gjennom tidene, er at det er kraftige straumar både over og under havflata, slik at båtane som kjem inn i straumane aldri kjem seg ut igjen... :?
Kan forstå dette for tohundre år sidan, men med moderne teknologi må det då la seg gjere å finne att desse skipa?

Veit ikkje kva eg skal tru, eg... :shock:
Antall ord: 80
Vi er av samme stoff som drømmer veves av; vårt lille liv er omringet av søvn ~William Shakespeare~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Snufsepufse
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 04 Jul 2004 14:00
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bømlo

Innlegg av Snufsepufse »

Akkurat det eg meiner... :wink:
Antall ord: 4
Vi er av samme stoff som drømmer veves av; vårt lille liv er omringet av søvn ~William Shakespeare~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 04 Jul 2004 13:11
19

Innlegg av sus »

har hørt at det er noe med strømninger i sjøen som gjør at båter etc. rett og slett blir "vektløse" klarer ikke å holde seg flytende synker rett i bånn som en stein.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
raVn

Innlegg av raVn »

Caramba skrev:Hvor fant du denne artikkelen?

Finnes den på nett?

Det er høyst interresant
Artikkelen fant jeg her Caramba :)

http://www.innsyn.com/innsyn/3-02/ufo.htm
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

raVn.
Derskern, du finner mange interessange artikler, du. :D

Vennlig hilsen
Kirstin.
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links