Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenBermudatriangelet

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

Det stemmer at de har funnet mennesker og skip som hvar antat *borte* i bermuda.
Noen ganger kommer de til kai uten menskap, noen ganger er det kun manskapet som kommer til kai.
Andre ganger kommer både skip og manskap som er sure som noen potter av at antennen deres er ødelagt.

Men det jeg skrev på vitenskapelig er ikke bull som en skrev her, det er vitenskaps folk og astriologer rundt om i verden som har sett samme fennomenet på samme tidspungt.
Derfor mener de at flyene og skipene kan ha sunket men ikke i bermuda men langt unna. Dette er grunnet magmetismen.

Det blir som når vitenskaps folk skulle prøve og få et nøytron eller atom eller hva det hvar til og reise i tid. Når de fikk start på treskerverket sitt ble kompassnålene innenfor 5 mils radius rettet mot apparatet og nøytronet forsvant.

Bermuda trianglet (ut fra vitenskapelige beviser) skaper en lignende fungsjon som apparatet til vitenskaps folkene når de studderte tids reiser.
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Dragonheart skrev:Det stemmer at de har funnet mennesker og skip som hvar antat *borte* i bermuda.
Noen ganger kommer de til kai uten menskap, noen ganger er det kun manskapet som kommer til kai.
Andre ganger kommer både skip og manskap som er sure som noen potter av at antennen deres er ødelagt.
Først er det viktig å ikke kalle det Bremuda. Bermudatringelet er trekanten mellom Bermudaøyene, Puerto Rico og Florida. Dette er et stort område, og her også skjer det ulykker.
Du har tidligere blitt bedt om å dokumentere påstandene dine om skip som har kommet til kai uten mannskap, og mannskap som kommer til kai uten skip, noe du ikke har fulgt opp. Det er derfor vanskelig å ha tillit til disse påstandene.
Men det jeg skrev på vitenskapelig er ikke bull som en skrev her, det er vitenskaps folk og astriologer rundt om i verden som har sett samme fennomenet på samme tidspungt.
Derfor mener de at flyene og skipene kan ha sunket men ikke i bermuda men langt unna. Dette er grunnet magmetismen.
Nei. F.eks. det skipet som sank i Stillehavet hadde ingenting med magnetismen i Bermudatriangelet å gjøre. Det var journalister som ville lage en spesiell reportasje, som løy. Slike løgner er lette å tilbakevise, men problemet er at folk ønsker heller å tro på løgnen.
Det blir som når vitenskaps folk skulle prøve og få et nøytron eller atom eller hva det hvar til og reise i tid. Når de fikk start på treskerverket sitt ble kompassnålene innenfor 5 mils radius rettet mot apparatet og nøytronet forsvant.
Igjen en påstand som er vanskelig å tro på, selv om det er uinteressant her.
Bermuda trianglet (ut fra vitenskapelige beviser) skaper en lignende fungsjon som apparatet til vitenskaps folkene når de studderte tids reiser.
Dette er en påstand uten hold i vitenskapelige forsøk. Statistikken viser at det ikke er noen overhyppighet i ulykker innenfor dette området.
Antall ord: 336

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

Jeg snakker om innenfor bermudatrianglet. Har du prøvd og holde en sterk magnet mot utstyret til et fly eller en båt. De går spinnvill, de viser feil retning og høyde, gps er heller ikke glad i magnetisme. Dette er grunnen til at telefoner ikke er lov på sykehus og fly for at de ødlegger eller skader signalene til flyet.

Tenk deg at et fly kommer inn over bermydatrianglet for og lande i florida, det er tåke over kysten så de må stole på instrumentene. Etter en stund ser florida flyplass at flyet er ute av kurs, så mister de signalet.
Flyet viser at de er i perfekt bane og nedsiging til flyplassen, men de er på vei ut mot havet igjen, etter en stund treffer de havet og synker.

Når et fly styrter men ingen vet hvor, søker flyverket etter vraket på en femten kilometers linje til begge hold fra der flyed begynte og vise feil data men et fly i landing trenger ikke nødvendigvis og krasje innenfor denne rammen, det kan komme ut av kurs med flere mil.

En båt kan havne på feil kurs som flyet og grunnstøte så synke.

Alle som tror på det paranormale har vel hørt om flyet som styrtet utenfor miami får mange år siden.
Antall ord: 223

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Dragonheart skrev: Har du prøvd og holde en sterk magnet mot utstyret til et fly eller en båt. De går spinnvill, de viser feil retning og høyde, gps er heller ikke glad i magnetisme. Dette er grunnen til at telefoner ikke er lov på sykehus og fly for at de ødlegger eller skader signalene til flyet.
Beklager, Dragonheart ; Dette kan ikke gå upåaktet hen : Dersom en sterk magnet skulle alene påvirke alt du nevner her, ville vi ikke hatt teknologi i det hele tatt !

HusK; Selve JORDEN er en kjempemagnet ! Med nordpol - på akkurat-nordpolen, og sydpolen ? hvor er den ? ;-)

Ett fly eller en båt som har ett vanlig kompass går ikke berserk fordi om det kommer inn i ett sterkt magnetfelt.
Det vil vise feil, ja, men ikke snurre rundt som noen forklaringer forteller.

Dette med telefoner på sykehus; Det er elektromagnetisk innstråling som har vært ett problem tidligere. Dengang man hadde mobiltelefoner på størrelse med kofforter, og med sendereffekter på opptil 50 watt.
( dagens mobiler sender maksimalt ut ca 3 watt - i korte pulser).
De fleste sykehus idag er skjermet for slik stråling... Det er økonomiske grunner til at forbudet opprettholdes, når man ser vekk fra operasjonssal og akkuttavdelinger. De skal tjene store penger på sykehusets telefonkort automater. ).

GPS, og Høydemåling, er ganske upåvirket av sterke magnetfelt alene.
Det må isåfall være vekslende ( pulserende) magnetfelt før disse begynner med misvisning.
Grunnen er at GPS mottar radiosignaler, mens høydeutstyr ofte går på lufttrykk på stedet.
Og da må disse magnetiske pulseringene være meget sterke før de klarer å overkjøre iallfall høydemåling.
Gps som er en avansert radiomottaker tåler mindre av magnetisk pulsering, men da må denne pulserende magnetismmen være meget sterk for å "bryte inn" i de avstemte kretsene. De er nemlig laget for å kun motta signalene fra satelitter, på veldig høye frekvenser.

Asbjørn ( tidligere radio/tv reparatør. med fagbrev.)
Antall ord: 340

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Takk Asbjørn. Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. ;)
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

Har dere noen gang prøvd en emp på båt eller flys utstyr, de blir mideltidig satt ut. Det er noen få ting i verden som tåler emp og fly og båter er ikke en del av det. Men militære fly båter og kjøre tøy er for det meste skjermet mot emp, men ikke magnetisme. Et vanelig kompass som du bruker i skogen kan lett la seg gå i spinn av en kjøleskap magnet, prøv selv så ser du. I 1998 fant flyfarts verket ut at gps og andre systemer om bord i fly og båter ikke altid var til og stole på. I flyets koblings systemer er det mange releer som styrer deisse systemene og halvparten av disse releene tålte ikke elektromagnetist stråling fra en mobiltellefon før de begynte og vise feil. da kan du tenke deg efekten av en slik fennomen som skjer i bermuda trianglet fra tid til annen
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Dragonheart skrev:skjermet mot emp, men ikke magnetisme.
Hva ????

EMP =>> Elektro Magnetisk Puls

Hva er forskjellen ????

Hvordan kan du skjerme mot MAGNETISK puls, men ikke mot MAGNETISME ?


A
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UriGneller
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 159
Startet: 17 Aug 2005 01:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: langevåg

Innlegg av UriGneller »

Jeg aner ikke, men venter i spenning på et vettugt svar fra dragonheart:)
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

Militære utsyr ble skjermet mot dette som en sikkerhet vist et land skulle bruke atomvåpen mot andre land, så lenge utstyret er skjermet kan det brukes etter eksplosjonen men inget sivilt utstyr vil vere brukenes for at vil vere svidd av eller kortsluttet.

Det er egentelig ikke mye som skal til for og slå ut sivile fly eller båter, det eneste du trenger er et helt vanelig bilbatteri på 12v og noen kabler. Setter du dette sammen riktig vil ikke tolvesnet bry seg om at du tar det med på flyet og når denne av trekkes blir flyet helt dødt. eneste som ikke vil bli berørt er hydralikk og makaniske deler. La oss si at flyet går på autopilot når du avfyrer denne empen, siden flyet har en del strømmkretser som er skjermet vil ikke de i kokkbitten merke at noe er feil før de ser at ingen ting av det elektriske om bord fungerer eller at de ikke skjekker det og finner ut at de flyr like over tretoppene. Min bror er i flyvåpenet og har lert seg at dette kan skje bare av bagateller som at noen snakker i en mobiltelefin og den kortslutter eller blir en feil på.
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Dragonheart skrev:skjermet mot emp, men ikke magnetisme.
Hva ???? EMP =>> Elektro Magnetisk Puls

Hva er forskjellen ????

Hvordan kan du skjerme mot MAGNETISK puls, men ikke mot MAGNETISME ?
Venter fremdeles på svaret på dette spørsmålet jeg, ikke beskrivelse om hva en EMP er for noe,
jeg VET hva EMP er, og hvordan man kan lage en EMP generator.

( Ps; jeg har, og har hatt med teknikk å gjøre i forsvaret... i tillegg til fagbrev for radio/tv...)
( og har rotet med teknikk - ledninger og greier siden 1961.. (4 år gammel da...) )

A
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UriGneller
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 159
Startet: 17 Aug 2005 01:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: langevåg

Innlegg av UriGneller »

Selfølgelig er det ingen som reagerer på at noen sleper med seg et bilbatteri og masse ledninger ombord i fly?!!!! :idea:
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

Emp slår ut det elektriske og magnetismen får ting til og gi litt rare målinger.

Jeg er ikke helt sikker på her jeg sitter nå om hvordan emp skjermingen virker og det har enda ikke kommet ut noe som kan brukes som skjerming mot magmetisme og jeg tror ikke de vil bruke det på fly uansett for da ville ikke kompass og lignende som bruker nord og sørpolens magmetisme som retledning fungere.
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Dragonheart skrev:Emp slår ut det elektriske og magnetismen får ting til og gi litt rare målinger.

Jeg er ikke helt sikker på her jeg sitter nå om hvordan emp skjermingen virker og det har enda ikke kommet ut noe som kan brukes som skjerming mot magmetisme og jeg tror ikke de vil bruke det på fly uansett for da ville ikke kompass og lignende som bruker nord og sørpolens magmetisme som retledning fungere.
Beklager, men du snakker om ting du tydelig vis ikke skjønner :

EMP står for "Elektro MAGNETISK puls". MAGNETISK og MAGNETISME er jo en og samme ting ? Eller tar jeg feil ???

EMP sikring du snakker om er utstyr som fjerner overspenninger som brenner ut elektronikken dersom den ikke er sikret.

EMP ER en magnetisk puls, du kan ikke skjerme ute magnetismen og alikevel bruke ett kompass...

Og det er poenget mitt:
Du MÅ vite hva du snakker om, før du kan være så bombastisk i uttalelsene dine.

Siden du utbroderer slik du gjør, så skulle man tro du forsøker å vise kunnskaper du ikke har, og ikke bare har fragmenter av ideer.

Har og sett på enkelte andre av innleggene dine - beklager, men noen steder er det som omtales så dumt at jeg ikke gidder å svare engang.

Beklager at jeg er skarp her, men dersom det kan få deg til å tenke deg om før du skriver, slik at du kommer med mer fornuftige ting, når du først skriver noe, så tror jeg DU vil vinne på det i lengden!


Asbjørn
Antall ord: 266

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MacJoJo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 17 Des 2004 12:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Fosen, Trøndelag

Innlegg av MacJoJo »

Asbj. Aamot. PPVt skrev:
Dragonheart skrev:Emp slår ut det elektriske og magnetismen får ting til og gi litt rare målinger.

Jeg er ikke helt sikker på her jeg sitter nå om hvordan emp skjermingen virker og det har enda ikke kommet ut noe som kan brukes som skjerming mot magmetisme og jeg tror ikke de vil bruke det på fly uansett for da ville ikke kompass og lignende som bruker nord og sørpolens magmetisme som retledning fungere.
Beklager, men du snakker om ting du tydelig vis ikke skjønner :

EMP står for "Elektro MAGNETISK puls". MAGNETISK og MAGNETISME er jo en og samme ting ? Eller tar jeg feil ???

EMP sikring du snakker om er utstyr som fjerner overspenninger som brenner ut elektronikken dersom den ikke er sikret.

EMP ER en magnetisk puls, du kan ikke skjerme ute magnetismen og alikevel bruke ett kompass...

Og det er poenget mitt:
Du MÅ vite hva du snakker om, før du kan være så bombastisk i uttalelsene dine.

Siden du utbroderer slik du gjør, så skulle man tro du forsøker å vise kunnskaper du ikke har, og ikke bare har fragmenter av ideer.

Har og sett på enkelte andre av innleggene dine - beklager, men noen steder er det som omtales så dumt at jeg ikke gidder å svare engang.

Beklager at jeg er skarp her, men dersom det kan få deg til å tenke deg om før du skriver, slik at du kommer med mer fornuftige ting, når du først skriver noe, så tror jeg DU vil vinne på det i lengden!


Asbjørn
Det er nok ikke EMP Dragonheart mener, tror nok hun har spilt litt for mange dataspill.

Det er microwave-teknologi det er snakk om når hun mener at all elektronikk slås ut. Det er nemlig det som skjer ved en detonasjon av en atombombe, det utvikles da mengder med microwaves som slår ut all elektronikk (halvledere).

Det er også fullt mulig å lage sterke microwave-generatorer, men disse vil være rimelig store, så å ta de med seg inn på fly blir nok litt vanskelig. De som til nå er kjent er av en slik størrelse at en må montere de inne i en van (større varebil). Vil du ta en test hjemme kan du bare legge mobiltelefonen din i microbølgeovnen og sette den på full guffe i 30 sekunder, når du tar den ut virker den sannsynligvis ikke *hehe*

Det har i flere år vært kjent at dette er ett middel terrorister kan bruke for å lamme deler av infrastrukturen (har til nå ikke vært brukt som en kjenner til). Men det har veldig liten rekkevidde, det er snakk om opp til 300 meter. Tror ikke dette er noe "våpen" vi som vanlige mennesker trenger å være redd for!

Dessuten kan en beskytte seg mot dette med å bruke betong tilsatt silikater, evt kledning med bly. Noe de fleste banker, finansielle institusjoner og andre som har sensitive datasystemer allerede har gjort.

Når det gjelder EMP så er det ett meget vanlig "våpen" i dataspill. Der brukes det til å sette motstanderens roboter ut av spill, evt snu dem om til å bli egne medspillere. Har aldri hørt om at dette kan brukes som "våpen" i den virkelige verden.

Mvh[/b]
Antall ord: 560
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

MacJoJo skrev:Når det gjelder EMP så er det ett meget vanlig "våpen" i dataspill. Der brukes det til å sette motstanderens roboter ut av spill, evt snu dem om til å bli egne medspillere. Har aldri hørt om at dette kan brukes som "våpen" i den virkelige verden.

Mvh[/b]
EMP og Microwave teknologi er riktignok 2 forskjellige "stråletyper".

EMP er en kraftig elektromagnetisk puls som induserer spenninger i alt som kan kalles for ledninger.
Dermed induseres spenninger som i en dynamo.
Dersom EMP'en er sterk ( atomvåpen, eller emp-generator), så vil spenningene som induseres være så store at de brenner av elektroniske kretser.
Alt av elektronikk som er i nærheten av en EMP utladning vil brenne opp.

Beskyttelse mot EMP går på overspenningsvern ( som og brukes mot lynnedslag), og vil sålenge ikke styrken er for stor lede vekk overspenningen som oppstår.
EMP har et spektrum som går fra 0.1 Hz og oppover til terra-hertz , da en atombombe vil forårsake en EMP med en kraftig firkantpuls, og det er derfor den er farlig.



Microwave - meget kortbølget stråling vanligvis i Gigahertz-området fungerer på samme måte som en EMP, men krever mye mindre energi for å virke.
Det er fordi den ikke bruker firkantbølge som EMP, og dessuten har flere "pulser" enn hva en EMP har.
Men virkningen er den samme på elektronikk ; Det induseres overspenninger som brenner av elektronikken.

Siden mikrobølger ( mocrowave) har ett mye smalere frekvensspekter, vil de kreve en brøkdel av den energien som en EMP krever.
Dessuten kan mikrobølger ledes vekk på en helt annen måte enn hva man kan gjøre med en EMP.

Uansett ; Begge deler er elektromagnetiske bølger.
Forskjellen er at en EMP har hele frekvensbåndet, mens mikrobølger kun er ett smalt område innenfor frekvensbåndet.


Asbjørn.
Antall ord: 321

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links