Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenmerkelig

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
hysen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 02 Aug 2006 15:49
17

merkelig

Innlegg av hysen »

hei, jeg vil bare fortelle det jeg har opplevd, men vet ikke sikkert om jeg finner noen svar til det.

Nå i sommer ferien var jeg i kosovo mitt hjemmeland. Flere gannger lå jeg merke til at stjerner bevegte seg. Men en natt bestemte jeg meg får å studere opp i himelen og se om det stemer. Noen kunne ha sagt at det erfly som flyr, men det gikk litt for fort. Og det var ikke den eneste, det var liksom 4- 5. Jeg spurte min venn om han viste hva det var, han sa at det kan være sateliter. Men så mange sateliter på et sted helt unormalt.
En av de stjernene lyste veldig mye, men mens den gikk, og når jeg lå merke til den så ble den svakere. Og et annet natt, følgte jeg det samma med en stjerne men så plutselig ekploderte den.
Dette er en sanhet men dette kan være sateliter eller hva det skule ha vært, men jeg ville dele dette med dere og håper kanskje dere har en svar.
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Du har sannsynligvis sett sattelitter, du vil kjenne de igjen på at de går i rett bane, og jevn hastighet.
Lysmengden fra de, vil variere alt etter hvordan lyset fra solen reflekteres i satelittens ytterkledning / solcellepanel.
Det kan i visse tilfelle gi direkte refleks fra sola, og vil da gi et lys mye kraftigere enn hvilken som helst stjerne.

Satelitt-tettheten er faktisk ganske stor, en annen ting er alt "romsøppel" . .
[url]http://www.romsenter.no/artikkel.cfm?aid=32&bid=132&oid=157[/url] <<- Les mere der . . skrev:I lav bane, mellom 160 og 1800 kilometer fra jorda, ligger et menneskeskapt avfallsbelte. Gamle satellitter, deler fra brukte raketttrinn og rester etter eksplosjoner og ulykker utgjør et farlig fenomen: romsøppel.

I dag går omtrent 450 aktive nyttesatellitter i bane rundt jorda. Antallet større skrot-objekter i bane er mye større, i overkant av 7000. I tillegg kommer opptil 120 000 fragmenter med mindre enn en centimeter i omkrets. Det kan dreie seg om malingflak, deler av solcellepanel, skruer og muttere og annet småtteri. Disse fragmentene høres ikke så farlige ut, men de beveger seg fort – opptil 6 kilometer i sekundet.
Se og : http://www.google.no/search?q=roms%C3%B8ppel

Så det å se masse sattelitter og annet som reflekterer sola, det er faktisk ganske vanlig etterhvert.
Spesielt når mørket har falt på , og sola ikke er rett "bak" jorda i forhold til der du befiner deg...
Dersom sollyset treffer disse satelittene / søppelet over hodet ditt, vil masser av det reflektere lyset...
Og DA ser vi de... ;-)

Du nevner en som eksploderte :
Det KAN ha vært en lysrefleks som plutselig reflekterte direkte mot deg, og deretter kom inn i jordskygge ( da vil de ikke reflektere sola),
men det kan og ha vært et stjerneskudd som brant opp...
( ja de finnes fremdeles de og, så det skjer stadig mer der oppe... ;-) )

mvh Asbjørn
Antall ord: 327

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Street_witch
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 51
Startet: 27 Mai 2006 05:24
17
Kjønn (valgfri): 110% gutt
Lokalisering: Kolbotn

Innlegg av Street_witch »

har opplevd det samme manger ganger...
men en gang var litt spesiell syns jeg siden jeg så 2 "stjerner" som gikk mot hverandre og kræsja på en måte også var det bare den ene som fortsatte..
Antall ord: 38
2012, punktet hvor virkelighet og fantasi må møtes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hysen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 02 Aug 2006 15:49
17

Innlegg av hysen »

takk skal dere ha, og jeg fikk svar endelig :)
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links