Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisGåter

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

shocker_93
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 10 Mai 2006 18:56
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: furnes

Gåter

Innlegg av shocker_93 »

Mange er slumrete når det gjelder noe som er paranormalt. f.eks. hvis det skjer noe rart, som at noe blir skrivd på veggen eller på gulvet, er det kjempe mange som ikke gjør noe med det og får flere ubehagelige opplevelser. selvsagt så kan man tilkalle et medium, men å gjøre det selv er mye mer spennende! jeg overnattet hos en venn i oslo. han viste meg et gammelt hus om kvelden når vi gikk en liten tur i nabolaget. han hadde en gammel avis han hadde funnet på tomta, som viste at en mann hadde dødd der. neste dag gikk vi ned får å undersøke litt. vi fant ingenting, og ble skuffa. på vei ut gjennom porten, snubla vennen min rett på et gammelt brev. vi gikk hjem og åpnet det. bare masse krussedull. men helt nederst sto det "elven". vi gikk straks ned til elven. vi fant ingenting der, untatt en bit av et klesplagg. vi gikk tilbake til huset med biten. vi bare la det på inngangen. jeg vet dette høres ganske klisje aktig ut, men tro meg, det er sant. neste dag hadde vennen min en drøm. alt som var i drømmen var at en mann skrev på en tavle. han skrev" sorgen ligger under hjertet." vi gikk ned igjen til huset, og så oss omkring. vi fant ikke noe, og vi var for redde til å gå inn i huset. helt til slutt fant noe på treet i eiendommen. det stod"M+R=" og inder det var det et hjerte.
vi så under treet, og fant dagboken til mannen. der sto det at han og Monica hadde vært venner sideen barndommen. de hadde giftet seg, og Monica var gravid. Monica hadde vært nede ved elven, sklidd på en stein og druknet. han som skrev boka, hadde hengt seg i sorg over sin kjære. han ville tydeligvis forenes med sin elskede.

alt dette er sant, men poenget er at man må være litt mer på vakt om spor.
Antall ord: 345
We all die that slowly that we think we are alive.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vomit

Innlegg av Vomit »

Jeg ønsker ikke å være en løpegutt for noen, så de får klare seg selv.

Men hva skjedde så?

Den historien kunne vært en film egentlig.. white noise 2 eller no.. uten alt de white noise greiene da..
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
shocker_93
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 10 Mai 2006 18:56
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: furnes

Innlegg av shocker_93 »

Exile skrev:Jeg ønsker ikke å være en løpegutt for noen, så de får klare seg selv.

Men hva skjedde så?

Den historien kunne vært en film egentlig.. white noise 2 eller no.. uten alt de white noise greiene da..
jeg måtte dra hjem fordi jeg skulle på skolen neste dag... jeg har ikke hatt noe serlig kontakt med vennen min etter dette.
Antall ord: 67
We all die that slowly that we think we are alive.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Agaton
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 295
Startet: 03 Jun 2006 10:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Neverland

Innlegg av Agaton »

hørtes..vel..filmaktig ut..
Antall ord: 5
I forgot to remember to forget

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Fin historie, shocker!
Antall ord: 3
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
shocker_93
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 10 Mai 2006 18:56
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: furnes

Innlegg av shocker_93 »

Agaton skrev:hørtes..vel..filmaktig ut..
vet...
Antall ord: 8
We all die that slowly that we think we are alive.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links