Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Spiritisme og ouijabrettÅndelige spørsmål..

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Djevelrompa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 11 Nov 2006 23:31
17

Åndelige spørsmål..

Innlegg av Djevelrompa »

Hei!
Har noen spørsmål om ånder og spiritisme..
1)Hva kan ånden gjøre deg?
2)Hvor stor makt har ånden over dg?
3)Hva gjør man når ånden sier nei til å avbryte?
4)Hva skal vi IKKE spør om når man holder på med spiritisme?
5)Hva skal ikke gjøre?

jeg skal ikke "spille" dt,man bare lurer..takk for svar=)
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 313
Startet: 18 Jul 2006 19:53
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

Re: Åndelige spørsmål..

Innlegg av Magikeren »

Djevelrompa skrev:Hei!
Har noen spørsmål om ånder og spiritisme..
1)Hva kan ånden gjøre deg?
2)Hvor stor makt har ånden over dg?
3)Hva gjør man når ånden sier nei til å avbryte?
4)Hva skal vi IKKE spør om når man holder på med spiritisme?
5)Hva skal ikke gjøre?

jeg skal ikke "spille" dt,man bare lurer..takk for svar=)
1: Ånder kan ikke gjøre deg noe direkte.
2: Ånder har ingen makt over deg. Den eneste som har det er deg selv.
3: Ikke helt sikker, men hvis det blir gjort riktig bør det ikke være noe problemer her.
4: Ikke spør spørsmål du egentlig ikke vil vite svaret på, ganske enkelt.
6: Ikke lek med spiritismen. Viser du respekt, får du respekt tilbake.
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
TrappedSoul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 361
Startet: 23 Okt 2006 10:12
17
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av TrappedSoul »

Onkelen min har fortalt om da han ble løftet av en ånd... hehe, han og faren min har også møtt en "liv levende" på gaten, som sa hei til dem. Men dem viste jo først etterpå at det faktisk var ånden da, siden ånden da fortalte dem at det var han som hadde hilst på dem.
Dette demonstrerer jo litt om hva dem kan... men selvsagt er det vel ingen her som tror på det våset jeg sier.
Antall ord: 82
Bilde
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 22 Sep 2006 15:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Mononoke »

TrappedSoul skrev:Onkelen min har fortalt om da han ble løftet av en ånd... hehe, han og faren min har også møtt en "liv levende" på gaten, som sa hei til dem. Men dem viste jo først etterpå at det faktisk var ånden da, siden ånden da fortalte dem at det var han som hadde hilst på dem.
Dette demonstrerer jo litt om hva dem kan... men selvsagt er det vel ingen her som tror på det våset jeg sier.
Tror på deg jeg, var inne å titta litt på programmene dine også.. Kjempe flink :)

Mange sier at man ikke skal leke med spiritisme når det ikke er noen med som virkelig kan det.. Og det har jo vist seg at det kan være farlig også, selv om jeg ikke har noe konkret å gi eksempel om..
Men ei venninne fortalte meg igår kveld at en jente hun kjente var sammen med en gjeng på ei hytte, og de skulle gjennomføre spiritisme da. Lure som de var spurte de om de kunne få se "djevelens sanne ansikt". Like etter hadde det banket på døren, og hun jenta hadde uten videre åpnet, og ikke tenkt mer over dette. Hun ligger visst den dag idag på sykehus..

Det er kanskje en god historie - eller ikke.. Faktum er at det er vel enkelte ting du helst ikke skal spørre om? Sånn type dagen du dør og sånn?
Antall ord: 245
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 313
Startet: 18 Jul 2006 19:53
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Mononoke skrev:
TrappedSoul skrev:Onkelen min har fortalt om da han ble løftet av en ånd... hehe, han og faren min har også møtt en "liv levende" på gaten, som sa hei til dem. Men dem viste jo først etterpå at det faktisk var ånden da, siden ånden da fortalte dem at det var han som hadde hilst på dem.
Dette demonstrerer jo litt om hva dem kan... men selvsagt er det vel ingen her som tror på det våset jeg sier.
Tror på deg jeg, var inne å titta litt på programmene dine også.. Kjempe flink :)

Mange sier at man ikke skal leke med spiritisme når det ikke er noen med som virkelig kan det.. Og det har jo vist seg at det kan være farlig også, selv om jeg ikke har noe konkret å gi eksempel om..
Men ei venninne fortalte meg igår kveld at en jente hun kjente var sammen med en gjeng på ei hytte, og de skulle gjennomføre spiritisme da. Lure som de var spurte de om de kunne få se "djevelens sanne ansikt". Like etter hadde det banket på døren, og hun jenta hadde uten videre åpnet, og ikke tenkt mer over dette. Hun ligger visst den dag idag på sykehus..

Det er kanskje en god historie - eller ikke.. Faktum er at det er vel enkelte ting du helst ikke skal spørre om? Sånn type dagen du dør og sånn?
Sånne historier finnes det utallige av. Alle har vel hørt om noen, eller kjenner noen som har havnet på psykriatisk sykehus av spiritisme. Men hvor mange av disse historiene er egentlig sanne?
Antall ord: 281

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 22 Sep 2006 15:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Mononoke »

Magikeren skrev:
Mononoke skrev:
TrappedSoul skrev:Onkelen min har fortalt om da han ble løftet av en ånd... hehe, han og faren min har også møtt en "liv levende" på gaten, som sa hei til dem. Men dem viste jo først etterpå at det faktisk var ånden da, siden ånden da fortalte dem at det var han som hadde hilst på dem.
Dette demonstrerer jo litt om hva dem kan... men selvsagt er det vel ingen her som tror på det våset jeg sier.
Tror på deg jeg, var inne å titta litt på programmene dine også.. Kjempe flink :)

Mange sier at man ikke skal leke med spiritisme når det ikke er noen med som virkelig kan det.. Og det har jo vist seg at det kan være farlig også, selv om jeg ikke har noe konkret å gi eksempel om..
Men ei venninne fortalte meg igår kveld at en jente hun kjente var sammen med en gjeng på ei hytte, og de skulle gjennomføre spiritisme da. Lure som de var spurte de om de kunne få se "djevelens sanne ansikt". Like etter hadde det banket på døren, og hun jenta hadde uten videre åpnet, og ikke tenkt mer over dette. Hun ligger visst den dag idag på sykehus..

Det er kanskje en god historie - eller ikke.. Faktum er at det er vel enkelte ting du helst ikke skal spørre om? Sånn type dagen du dør og sånn?
Sånne historier finnes det utallige av. Alle har vel hørt om noen, eller kjenner noen som har havnet på psykriatisk sykehus av spiritisme. Men hvor mange av disse historiene er egentlig sanne?
Det er jo det man ikke vet, sant.. Jeg syntes jo også dette var en god historie da jeg hørte det, men at den sannsynligvis ikke var sann.
MEN jeg har alltid fått høre at man tuller ikke med det man ikke kan.
Antall ord: 329
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Frokost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 192
Startet: 26 Apr 2005 22:43
19

Innlegg av Frokost »

TrappedSoul skrev:Onkelen min har fortalt om da han ble løftet av en ånd... hehe, han og faren min har også møtt en "liv levende" på gaten, som sa hei til dem. Men dem viste jo først etterpå at det faktisk var ånden da, siden ånden da fortalte dem at det var han som hadde hilst på dem.
Dette demonstrerer jo litt om hva dem kan... men selvsagt er det vel ingen her som tror på det våset jeg sier.
Som sagt i en tidligere tråd, tror det var "mørke vesener" eller noe sånt, har blitt kastet hardt i veggen av en ånd. Knakk en knokene mine. Og han prøvde å kvele meg, men ble reddet av noen andre ånder. En ex av meg bodde i et hus der en liten "jente" skubbet ting ned fra hyller og bord. Spesiellt når jeg gikk hjem. Tror eg hadde en liten beundrer :mozilla_laughing: Men hun har satt fot og puffet oss, mest exen min, i trappen når hun har blitt sint. Men hele huset der har oppført seg rart når jeg er eller har vært der, virker som det våkner til live hver gang jeg kommer. Har fortsatt en venninne som bor der, som må drive med husrensing etter jeg har vært på besøk.

Så må vel si at jeg tror på deg :mozilla_laughing:
Antall ord: 239

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Djevelrompa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 11 Nov 2006 23:31
17

Innlegg av Djevelrompa »

da mamma var på min alder(14)hadde hun ei veninne som var 1 år eldre.Hun spilte det alene hjemme,uten veninner nothing.så sa glasset "PASS DEG" hun havna på sykehus i en lang tid etter...!
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !