Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisDin favoritt-konspirasjonsteori?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Astarte »

Her ønsker jeg med de villeste og merkeligste konspirasjonsteoriene dere vet om. Vi behøver ikke gå inn på om graden av sannsynlighet , men helst vil jeg dere skriver om teorier som er framstilt i fullt alvor.

Små eller store historier, del da! :D

(Håper vi slipper at noen latterliggjør andre her da...vi tar sak, og ikke personer takk ;) )
Antall ord: 61
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Re: Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av First Day »

1. sumererna
2. egyptierna
3. maya folket

Här finns en stor del av sanningen som beslagtagits...............av X
Massutrotning har skett av olik tänkande...........plenty
33, 13............name it
Antall ord: 31
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
18
Blitt takket: 2 ganger

Re: Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av paraunormal »

According to writer David Icke, 7-foot (2.1 m) tall, blood-drinking, shape-shifting reptilian humanoids from the star system Alpha Draconis are the force behind a worldwide conspiracy directed at humanity. He claims that the reptilians maintain their control through the generation of fear and negative emotion, which is food to these entities, by manufacturing conflicts, primarily wars. He contends that most of the world's leaders are in fact related to these reptilians.[7] Icke's theories now have supporters in 47 countries and he frequently gives lectures to crowds of 2500 or more.[8][9]

Icke draws connections between the reptilian aliens in his theories and the Annunaki depicted in Zecharia Sitchin's 12th Planet,[10] which has led to other conspiracy theorists referring to reptilian humanoids as the "Annunaki";[11] however, Sitchin himself has always described his Annunaki as purely humanoid.
http://en.wikipedia.org/wiki/Reptilian_humanoid
Astarte skrev:Vi behøver ikke gå inn på om graden av sannsynlighet
Jeg velger å gjøre det. Et kjapt anslag sier meg at dette godt kan være sant. Det hadde jo vært kjempestilig om det var slik. Utrolig fascinerende det hadde vært å møtt et slikt reptilvesen, grønt, dekket av et slimlag, litt høyere enn oss, kløyvd tunge, insekthode, smartere enn oss, manipulerende, utrolige sleske skapninger, og startet sannsynligvis å studere menneskets psykologi og fysiologi da vi var i steinalderen.
Antall ord: 239

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av ludoburgero »

Det er jo så mange bra! :lol:

Jeg liker veldig godt de store og kjente:

1) 11. september 2001: Teorien om at det var eksplosiver plantet i tvillingtårnene,
at det var et påskudd for Irak- og Afghanistan-krigen, at det er snakk om olje
og makt over sitt eget folk ved å lede USA (og resten av verden) inn i frykt.

2) John F. Kennedy-drapet: Teorien om at det umulig kan ha vært Oswald som drepte ham,
at sannsynligvis deler av regjeringen eller ihvertfall noen med sterk tilknytning til den var involvert og ansvarlig for hans død.

3) Månelandingen Apollo 11: Fake.
Antall ord: 106
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Moonstone »

1: NWO, en skjult verdensregjering som jobber sammen med "onde makter" og planlegger å avskaffe religionenes makt og få verdensherredømme.

2: Adolf Hitler lever fremdeles, og bor i Los Angeles.

3: Roswell hendelsen, en UFO som styrta på et jorde, og militæret dekka over det med å si at det var en værballong. UFOen gav oss ny teknologi som forskes på til den dag i dag.
Antall ord: 67
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Svartepus »

Den reptil-teorien er vel min favoritt... Især når det kommer påstander om at mange mennesker rundt i verden er reptilaliens skjult i menneskekropp, og at man av og til kan se glimt av at de "forvandles" tilbake til reptil et lite sekund, nesten som en liten avslørende glipp :lol:

Sånn som disse "avslørende" filmene...:

http://www.youtube.com/watch?v=4hxBNJRVoTs

http://www.youtube.com/watch?v=klxKA7TRDaA
Antall ord: 74
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Moonstone »

Også selvfølgelig den om en Alien-rase som kom til Jorda for mange tusen år tilbake, parret seg med primater, slik at avkommet ble til det moderne menneske. Denne rasen skal visst også stikke innom nå og da for å sjekke ut oss, "barna sine"
Antall ord: 45
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Isan »

Gammel tråd, men i og for seg ivigaktuell.

Om dette er min favorittkonspirasjonsteori, vet jeg ikke, men den kommer høyt opp på lista:

Noen av de såkalte klimaskeptikerne (håpløst begrep, men det er ikke godt å vite hva man skal kalle dem) hevder i fullt alvor at påstandene om en global oppvarming er en konspirasjon fra krefter som vil tjene store penger på "grønn" teknologi og krefter som vil loppe vanlige folk for penger med høye miljøavgifter.

Her vises det åpenbar kunnskapsmangel ettersom de store pengene jo befinner seg i oljebransjen og alle dens forgreninger, slike som f.eks. alleslags kjøretøy og annet som inneholder forbrenningsmotorer, plastindustrien m.fl. som benytter seg av oljeprodukter som råvare.

Den om at månelandingen var fake, er også morsom ettersom den har sitt opphav i en fleipefilm. Det var nemlig noen som fant ut at de ville lage en film om at månelandingen bare var fingert og ikke hadde funnet sted. Og de fikk til og med også en av månefarerne pluss noen av apparatet rundt - forskere o.l. - til å være med på spøken. Slik at i filmen kunne folk se de virkelige personene, men det disse sa på filmen, var altså bare tull. Men så var det da tydeligvis noen som tok dette litt for alvorlig. Så det ser ut til at man aldri kan undervurdere sitt publikum nok ;-)
Sist redigert av Isan på 04 Apr 2013 18:09, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 242
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Jeppski »

Jeg tror det er bedre å kalle de klimafornektere. Da jeg tror at selve skeptiker-bevegelsen ser på global oppvarming som et reelt menneskeskapt problem.

Min favoritt blant alle konspirasjonsteorier er nok chemtrails-konspirasjonen. Hvis denne konspirasjonen var sann, ville det ha betydd at flere hundretusener var involvert uten at noen har kommet rett ut og sagt ifra. I tillegg finnes det en naturlig forklaring til selve fenomenet som konspirasjonsteorien bygger seg opp på. Det finnes jo selvfølgelig naturlige forklaringer til mange andre teorier også, men noen er så idiotiske (reptiler?) at man ikke forventer at de som tror på dem hører på sunn fornuft.
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Isan »

Jeppski skrev:Jeg tror det er bedre å kalle de klimafornektere.
Det er vel iallfall litt bedre :)
Antall ord: 16
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Arven »

Hvem vet om det ikke ligger en skjult agenda bak gjenopplivningen av denne tråden også ....
Antall ord: 16
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Asbjørn »

Arven skrev:Hvem vet om det ikke ligger en skjult agenda bak gjenopplivningen av denne tråden også ....
Hysj....


Jeg mener . .


På det nåværende tidspunkt er det enda tidlig å komme med en kommentar i denne saken.
Situasjonen idag er slik at man på grunnlag av de foreliggende opplysninger har en manko på detaljer til å kunne vurdere saken på en tilfredsstillende måte.

...

Saken kan ikke kommenteres videre av admin, ref administrasjonen.
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- - Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Isan »

Arven skrev:Hvem vet om det ikke ligger en skjult agenda bak gjenopplivningen av denne tråden også ....
Hva beskylder du meg for nå? :D ;)

Ellers får vi vel adlyde det Asbjørn skrev - inntil videre ... :mozilla_sealed:
Saken kan ikke kommenteres videre av admin, ref administrasjonen.
Antall ord: 45
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av Asbjørn »

:sverd
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Din favoritt-konspirasjonsteori?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Jeppski skrev:Jeg tror det er bedre å kalle de klimafornektere. Da jeg tror at selve skeptiker-bevegelsen ser på global oppvarming som et reelt menneskeskapt problem.

Min favoritt blant alle konspirasjonsteorier er nok chemtrails-konspirasjonen. Hvis denne konspirasjonen var sann, ville det ha betydd at flere hundretusener var involvert uten at noen har kommet rett ut og sagt ifra. I tillegg finnes det en naturlig forklaring til selve fenomenet som konspirasjonsteorien bygger seg opp på. Det finnes jo selvfølgelig naturlige forklaringer til mange andre teorier også, men noen er så idiotiske (reptiler?) at man ikke forventer at de som tror på dem hører på sunn fornuft.

hææ hva mener du ---- "om denne konspirasjonen var sann" ? ---- altså vi er da enige om at det fins chemtrails, jada, det er vi,, så hva bruken er, der er man jo uenige siden det er en hemmelighet. Men at det er for at den på en eller annen må et skal ta livet av oss heh ... lite sannsynlig siden det er så synlig og høyt oppe --- så litt komiske utsagn fra chemtrailsbelivers jeg har lest noen ganger

"VI BLIR SPRAYET SOM MYGG !!" . . . . . :lol:

men for så vidt helt greit utsagn ift at de sprayer og uten å fortelle oss hvorfor ... :roll:

En annen teori var at chemtrails var for at vi skulle puste den inn i lungene så de blinket som et fyrtårn på radaren så alle kunne overvåkes . . . . . . . :lol:

vel sistnevnte er vel en type bevisst desinformasjon til forvirring og for å styrke skepsisen . .
Antall ord: 251

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links