Morro med egne dokumenterte opplevelser om det er noen som sitter på det.
Men også gode dokumentarfilmer vist på tv elns.
Har lest en del på de forskjellige fora her på Para. men...

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Er det en erkjennelse av at det ikke finnes tilfredsstillende dokumentasjon?ToneG skrev:Hadde det vært gode dokumenterte opplevelser, ville det nok ikke vært skeptikere som deg..
Hide post links |
Ja, på en måte..science skrev:Er det en erkjennelse av at det ikke finnes tilfredsstillende dokumentasjon?ToneG skrev:Hadde det vært gode dokumenterte opplevelser, ville det nok ikke vært skeptikere som deg..
Hide post links |
Hvorfor er det viktig å dokumentere da?skeptikeren skrev:Hehe....du sier noe der, men det finnes sikkert noe der ute ett sted.
Altså, det bør ikke bevise noe. Men jeg så ett program med (jeg og navnBerry? ) på Tv2 Lørdag hvor de hadde en seanse.
Det er dokumentert, men om det var noe fingert opplegg tror jeg egentlig ikke.
Bra program dog :mozilla_smile:
Problemet mitt er at jeg ikke kan feste lit til fortellinger.
Når folk som jeg leser om her inne reiser til steder det skal skje saker og ting så er det ikke måte på opplevelser. Greit nok, men skulle jeg tatt meg bryet med og reist til ett slikt sted ville jeg tatt med meg videokamera eller egnet utstyr for filming i mørket.
Selvsagt koster dette penger, men er man en gjeng så kan man få trommet sammen noen kroner og leie utstyr.
For min del ville det vært kjipt og oppleve ting og ikke få festet dette til tape f.eks.
Hide post links |
Hide post links |
skeptikeren skrev:For min del er det viktig slik at jeg kan se, og gjøre meg opp en mening.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hvis man søker i skeptiske kilder, forblir man skeptisk. Søker man de rette plassene, kan sinnet åpne seg. Jeg kommer til å legge ut en del dokumenterte ting i nærmeste fremtid som jeg tror kan få en del skeptikere til å tenke seg litt om.ToneG skrev:Hadde det vært gode dokumenterte opplevelser, ville det nok ikke vært skeptikere som deg..
Hide post links |
Spennende! Jeg gleder meg!Treo skrev:Hvis man søker i skeptiske kilder, forblir man skeptisk. Søker man de rette plassene, kan sinnet åpne seg. Jeg kommer til å legge ut en del dokumenterte ting i nærmeste fremtid som jeg tror kan få en del skeptikere til å tenke seg litt om.ToneG skrev:Hadde det vært gode dokumenterte opplevelser, ville det nok ikke vært skeptikere som deg..
Hide post links |
Hide post links |
I grunn blir jeg mer skeptisk av en troende som feiler når de skal bevise sine evner enn en skeptiker som ikke kan dokumentere at evner ikke eksisterer.Treo skrev:Hvis man søker i skeptiske kilder, forblir man skeptisk. Søker man de rette plassene, kan sinnet åpne seg. Jeg kommer til å legge ut en del dokumenterte ting i nærmeste fremtid som jeg tror kan få en del skeptikere til å tenke seg litt om.ToneG skrev:Hadde det vært gode dokumenterte opplevelser, ville det nok ikke vært skeptikere som deg..
Hide post links |