Nei, jeg ville også heller sittet ved siden av en som faktisk tror på det han sier, enn Gaute som lyver og finner opp en hel masse svada. I en annen tråd viser jeg at hans kanaler ikke vet hva som foregår nå.
Her ser vi at de ikke vet historien vår.
Hvorfor skulle noen finne på dette? Hvofor skull enoen bruke timer av sin tid på å skrive en hel masse "svada" som du sier?
Har du BA noen gang sittet ved siden av en som kanaliserer, og skekket ut forskjellen på måten ord kommer på "ved tanken" og "ved kanalisering". Ikke vet jeg hvor ordene kommer fra, men de blir definitivt ikke funnet opp "der og da". Da er det i så fall enkelte her som har et hjerne-omløp og et ordforråd som overgår det jeg trodde var mulig. Også når språket og dialekten endres i et tempo jeg ikke trodde var mulig.
Gaute skrev:
Han trenger å vite at det er ingenting i bibelen som er helt riktig. Det er viktig nå at du hjelper denne mannen til å bli opplyst, han trenger å vite at det som han leser i bibelen er vridd og overdrevet til fordel for de som har villet vinne makt over menneskene, og det er ikke ett eneste vers der som er riktig i forhold til det som virkelig ble uttalt av Jesus og disiplene. Alt det som står der er nedskrevet av mennesker som ikke var der da historien ble til.
Dette stemmer ikke. Evangeliene er skrevet av Jesu tilhengere, de skrev det de trodde, uten tanke for makt. Det var særdeles liten makt de første kristne hadde, der de ble forfulgt og måtte gjemme seg i sine katakomber.
De skriftene som brukes i dag er ikke endret siden den gang, selv om Gaute tror det.
Dette handler ikke om hva Gaute tror eller ikke tror. I dette tilfellet var det jeg som ble sitert. Og jeg tror på det jeg ærlig prøvde å formulere, nemlig:
Jeg vet veldig godt at evangeliene er skrevet av Jesu tilhengere, men kun 4 utvalgte av dem, og en del av det de har skrevet ble fjernet fra bibelen på et kirkemøte noen hundre år senere. Mer ble endret i 1054, da den romerske og ortodokse kirken skilte lag.
Om du leser Tomas-evangeliet, Judas-evangeliget, Maria-evangeliget, og de Gnostiske skriftene som alle er funnet i sin "originale" form i nyere tid, vil du ser at de alle har til felles at de skriver mer om Jesu åndelige sider, at han ber menneskene gå inn i seg selv og søke lyset og gudommeligheten vi alle har i oss.
Dette passet jo ikke veldig godt med kirkens budskap at en kun kunne få tilgang til dette via kirkens menn, og for sikkerhets skyld ble skremt med evig pine om en ikke gjorde som de sa.
Gaute skrev:
Likevel har bibelen vært et viktig verktøy for menneskeheten, men det har blitt omskrevet gjennom hele historien
Dette stemmer ikke.
Man har hatt litt forskjellig utvalg av bøker i bibelen, men den er ikke omskrevet. Evangeliene og brevene er slik de ble skrevet, og vi har gamle dokumenter som viser dette.
Nei, den er kanskje ikke OMSKREVET veldig mye, men det er mange TILLEGG og SLETTING der som er skrevet av folk etter at de var sammen med Jesus. Bla.a. Paulus som skrev en hel masse "egne meninger" negativt og fordømmende om alle og enhver. Men de glemte å "slette" Profeten Ezekiel. Det er det mest spennende i hele Bibelen. Alle Star Wars fans jubler av den teksten. Fant du noe du likte der Joh ??
Så det er dette jeg prøver å si noe om i denne tråden. At en "bibelrytter" strør om seg med det ene sitatet etter det andre, når mange av disse er så stein døde og langt fra Jesu lære som de kan komme, så blir jeg veldig oppgitt.
Hva om vi tok en ærlig diskusjon og la bort bibelen en stund? Hva om vi PRØVDE å kjenne etter I OSS SELV hva vi mener om dette? Tror en ville bli forbauset av hvor mye vi ville finne der...
Klem fra
Jojjo
Erfaring er noe du fikk rett etter at du trengte det...