Slik jeg ser det, er det en posetiv og negativ energi som finnes over alt ellers i naturen og! Energiene vi liker å be bønner til, som vi kaller Gud, mener jeg vi egentlig kan spare oss. De kristne kommer alltid med det at Guds veier er uransaklige hvis de ikke får svar på sine bønner, eller at noe meningsløst som at et lite barn dør.
Biblen og de ti bud er i for seg geniale, for lever du etter det som står i disse, blir jo livet perfekt! Det skinner jo tydelig igjennom at det er en som har vært innteligent og forut for sin tid som har diktet opp dette!
Begrepet religion har oppstått fordi vi mennesker er avhengige av at noen setter regler for oss, og at vi har noe håndfast å tro på.
For hvis Gud er så god, og han virkelig finnes, hvorfor er da religion alt roten til ondt i verden? Jeg synes virkelig at mennesker bør innse at den guden eller djevelen som finnes, er i mennesket selv! Vi har alle fri vilje, og vår egen skjebne styrer vi selv! Det hører jo ikke noe sted hjemme at vi skal innrette oss etter en bok som er skrevet for tusenvis av år siden!
Men bevares, det er sikker deilig for fanatiske galinger som gjør grusomme ting og sier de gjør det i guds navn. Da har de jo noen å skyve ondskapen sin på! Dumt å skylde det på en som bare er god da.......
Og når vi kommer innpå hvor god gud er, så hvorfor beordret han da Noah til å ta med seg et eksemplar av hver skapning i verden av hvert sitt kjønn, for så å drukne resten av sitt skaperverk?
Men de var vel bare en kladd han ikke gadd beholde lengre da sikkert!
Lurer på om jeg bare er en kladd.... Sikkert det så mye uflaks jeg har...
Og kanskje det er derfor han ikke hører våre bønner? Fordi vi bare er en kladd han ikke gidder bry seg med?
Og han trenger ikke anstrenge seg for å drukne verdens befolkning slik det er i dag, for vi klarer utmerket å utslette oss selv!
Det eneste jeg egentlig vil takke Gud og Jesus for er jula! For den elsker jeg ihvertfall! Skjønt, vi hadde vel feiret solfest rundt den tiden uansett....
Nå har jeg ihvertfall fått blåst ut litt..... Får håpe ikke Guds vrede slår meg til marken nå