Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHjelpe personer over til "den andre verden"

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2006 22:22
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

olav moldestad skrev:Det kan jo bli interessant å høre hvordan dette vil utvikle seg om man ikke har god erfaring innen det spirituelle, og man bør kunne både se og kommunisere med åndene. Med tanke på der finnes mye negative energier der ute og her finnes dimensjoner som man lettere åpner for enn lukker for. Jeg anbefaler at man leser og gjerne utvikler seg i en sorkel, her har vi jo bla. sirkelen på Åndelig sentrum i oslo og flere utviklingssirkler rundt i landet hvor man øver på teknikker og jobber for å utvikle seg selv. Husk at man må beskytte seg også når man driver med spiritualitet, for man kan dra på seg negative energier.
Olav.

Her har eg utheva litt av de du skrev Olav. Bror min har ikkje lærtnoe spesielt enno, men han fikk beskjed om at han er svært mottaglig for alle slags energier. Spesielt dei negative. det er dei som gjør han redd. For han tør ikkje å gå på badet og heller ikkje den andre bror min sitt rom. Dette er et stort problem for han.
Antall ord: 188
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CandyMilla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Des 2004 21:29
20
Lokalisering: Oslo

Innlegg av CandyMilla »

Hvis han er veldig mottagelig for dette og attpåtil er redd, så må du jo i hvertfall ikke ta han med på noe sånt som å hjelpe ånder over! Hvor gammel er broren din? Det kan jo bare gjøre vondt verre og at han blir enda mer redd
Antall ord: 50
Ain't that the way it goes ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av PearlDrop89 »

CandyMilla skrev:Hvis han er veldig mottagelig for dette og attpåtil er redd, så må du jo i hvertfall ikke ta han med på noe sånt som å hjelpe ånder over! Hvor gammel er broren din? Det kan jo bare gjøre vondt verre og at han blir enda mer redd

han valgte nå de sjøl. eg drog nå han ikkje me noen plass. Han e 14.
Antall ord: 69
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CandyMilla
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av CandyMilla »

Ja, men både du og spesielt din mor burde vel skjønne at dette her kunne skremme han enda mer?
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 24 Jan 2004 12:04
21
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

CandyMilla skrev:Ja, men både du og spesielt din mor burde vel skjønne at dette her kunne skremme han enda mer?
ja, eller poste på et forum å få skremselspropaganda av andre brukere. :P
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CandyMilla
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av CandyMilla »

H. skrev:
CandyMilla skrev:Ja, men både du og spesielt din mor burde vel skjønne at dette her kunne skremme han enda mer?
Som man roper i skogen får man svar :mozilla_cool:
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

minna2 skrev:
Dj_Devil skrev:
Mononoke skrev:Hmmm, jeg var ikke "sånn" da jeg var 17..

I mine ører høres det i grunn ikke ut som om du vet hva du driver med, men det er nå meg da.. Hvis du synes du takler det, er jo det greit.
haha... du kan jo ikke sammenligne hvordan du var da du var 17 med alderen til minna2.
alle er forkjelige. mange har gaver tidligt. mange må jobbe med det å derfor har det sent ut i livet...

eg trur nok minna2 vet hva hun driver med.. men sliter litt med å fortelle ting i detaljer og er ikke vant med kretikk sterke menesker som vi har her på para...
det har mer med inntet viten om diskutering i forum. som man kan lære.
og di aller fleste er sugne på mer detaljer enn det som er fortalt for at det skal virke mer virkligt/seriøst.
takk Dj_Devil :mozilla_smile:

Ja eg slite litt med det der med å få fram alle detaljer. Det har eg aldri vore god til. Men eg kan ikkje bare slutte å skrive inn her heller... Eg skrive på min måte og vis noen lurer på detaljer så skal eg heller prøve å forklare...
Håpe det går bedre neste gang eg legge inn et innlegg sånn som dette:)
eg vet.. ;) eg prater jo med deg daglig.. :mozilla_smile: så vet det.. derfor eg ville ponkta det ut.. :mozilla_cool: såhar eg gitt deg råd om det.. :mozilla_tongue: så rekner med at resten vil får det "lettere" med å forstå deg senere tenker eg.. :D:D
Antall ord: 273
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mononoke
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Sep 2006 15:25
18
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Mononoke »

I mine ører høres det i grunn ikke ut som om du vet hva du driver med, men det er nå meg da.. Hvis du synes du takler det, er jo det greit.
Var vel forsåvidt ikke hvor utviklet evnene mine var d jeg var 17 jeg mente da jeg skrev dette da, men det er nå så.
Antall ord: 72
... ... Oh sure, pointless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

CandyMilla skrev:Og hvis du virkelig vet hva du driver med som du så tydelig mener, så er det liten sjanse for at du ikke vet hva ouija er. De fleste som vet hva åndekontakt er, vet hva ouija er. Trenger ikke ha et brett eller ha drevet med brett for å vite hva det er, men kunnskap om hvordan det fungerer tror jeg ethvert menneske som hevder å ha kontakt med ånder/hjelpere innehar.
Dette var en litt merkverdig påstand.
På lik linje som:
"Hvis du virkelig vet hva musikk er, og kan spille gitar, så må du kunne lese noter, og du MÅ ha hørt om sus4-akkorder. Hva betyr piano pianissimo?"

Synes du det blir riktig å påstå slikt? Fordi om en vet hva NOE er, innebærer ikke dette å vite hva "alt" er. Det går fint an å besitte evner som en selv ikke fatter hva er.
Oftest fungerer det faktisk best å mestre noe man ikke vet hva er, fordi man da engasjerer seg helt naturlig i det og bare "gjør sin greie".

Dessuten synes jeg du var litt vel kjapp med å angripe en person bare fordi det dreide seg om kontakt med ånder. Er du og hingsten din på jakt etter å fange opp slike personer for å fordømme dem med en gang dere har anledningen? Er det et slags engasjement bak det; f.eks. "søk etter... hmm... vi søker etter ånder* kontakt* i søkefeltet..."
Gjør dere dette hver dag?

Det er så feigt gjort å skaffe kunder på denne måten.
Antall ord: 260
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

H. skrev:
Jeg sykler rundt på forumet. Herlig følelse.
Jeg roper "hi five!" og folkene rundt meg smiler.
(vet ikke om du forsto hvilken tråd jeg hinta til, men...) :badgrin:
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CandyMilla
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av CandyMilla »

ludoburgero skrev:
CandyMilla skrev:Og hvis du virkelig vet hva du driver med som du så tydelig mener, så er det liten sjanse for at du ikke vet hva ouija er. De fleste som vet hva åndekontakt er, vet hva ouija er. Trenger ikke ha et brett eller ha drevet med brett for å vite hva det er, men kunnskap om hvordan det fungerer tror jeg ethvert menneske som hevder å ha kontakt med ånder/hjelpere innehar.
På lik linje som:
"Hvis du virkelig vet hva musikk er, og kan spille gitar, så må du kunne lese noter, og du MÅ ha hørt om sus4-akkorder. Hva betyr piano pianissimo?"

Synes du det blir riktig å påstå slikt? Fordi om en vet hva NOE er, innebærer ikke dette å vite hva "alt" er. Det går fint an å besitte evner som en selv ikke fatter hva er.
Oftest fungerer det faktisk best å mestre noe man ikke vet hva er, fordi man da engasjerer seg helt naturlig i det og bare "gjør sin greie".

Dessuten synes jeg du var litt vel kjapp med å angripe en person bare fordi det dreide seg om kontakt med ånder. Er du og hingsten din på jakt etter å fange opp slike personer for å fordømme dem med en gang dere har anledningen? Er det et slags engasjement bak det; f.eks. "søk etter... hmm... vi søker etter ånder* kontakt* i søkefeltet..."

Nå syns jeg du tar litt hardt i her. Jeg forstår at man ikke trenger å vite alt om ouija, men når man tross alt har internett, man er medlem på denne siden, da er det ikke annet å forvente enn at man vet om det.
Og det du sier om at jeg og "hingsten" prøver å skaffe klienter? Du har vel ikke snøring på hva jeg driver med i det hele tatt. Kan du vise meg ett sted hvor jeg har skrevet noe som kan virke som at jeg prøver å skaffe klienter? Jeg har holdt meg veldig i bakgrunnen når det gjelder disse trådene om Olav, nettopp fordi jeg skjønte at ting kom til å bli tatt feil opp. Skal ikke jeg få lov til å si min mening bare fordi han er kjæresten min? Jeg er veldig ofte uenig med det han skriver her inne, andre ganger er jeg enig med han.
Og for å nevne en annen ting, jeg driver heller ikke med åndeutdrivelser selv, selv om jeg har "vært" i det spirituelle miljøet i noen år nå. Jeg føler meg ikke klar for det, og jeg må kunne få lov til å si min mening på lik linje med alle andre, selv om jeg er sammen med Olav. Jeg har aldri angrepet noen personlig her inne, og heller ikke prøvd å skaffe klienter.
Grunnen til at jeg reagerte her var fordi det først var snakk om å drive ut ånder, ikke bare kontakt. Og når de attpå til hadde med en gutt på 14 år som ble veldig redd, da sier det jo seg selv at det kanskje ikke var så lurt?

Du kjenner ikke meg i det hele tatt og du har null grunn til å anta at det jeg skriver her inne har noen ting med Olav å gjøre i det hele tatt. Og som jeg sa, jeg har både vært enig og uenig med de fleste her ang. trådene som har vært i det siste.

Så vær så snill- ikke jump to conclusions her a.
Antall ord: 614

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Uff....dette var en morsom tråd :D
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

CandyMilla skrev:
ludoburgero skrev:
På lik linje som:

Nå syns jeg du tar litt hardt i her. Jeg forstår at man ikke trenger å vite alt om ouija, men når man tross alt har internett, man er medlem på denne siden, da er det ikke annet å forvente enn at man vet om det.
Og det du sier om at jeg og "hingsten" prøver å skaffe klienter? Du har vel ikke snøring på hva jeg driver med i det hele tatt. Kan du vise meg ett sted hvor jeg har skrevet noe som kan virke som at jeg prøver å skaffe klienter? Jeg har holdt meg veldig i bakgrunnen når det gjelder disse trådene om Olav, nettopp fordi jeg skjønte at ting kom til å bli tatt feil opp. Skal ikke jeg få lov til å si min mening bare fordi han er kjæresten min? Jeg er veldig ofte uenig med det han skriver her inne, andre ganger er jeg enig med han.
Og for å nevne en annen ting, jeg driver heller ikke med åndeutdrivelser selv, selv om jeg har "vært" i det spirituelle miljøet i noen år nå. Jeg føler meg ikke klar for det, og jeg må kunne få lov til å si min mening på lik linje med alle andre, selv om jeg er sammen med Olav. Jeg har aldri angrepet noen personlig her inne, og heller ikke prøvd å skaffe klienter.
Grunnen til at jeg reagerte her var fordi det først var snakk om å drive ut ånder, ikke bare kontakt. Og når de attpå til hadde med en gutt på 14 år som ble veldig redd, da sier det jo seg selv at det kanskje ikke var så lurt?

Du kjenner ikke meg i det hele tatt og du har null grunn til å anta at det jeg skriver her inne har noen ting med Olav å gjøre i det hele tatt. Og som jeg sa, jeg har både vært enig og uenig med de fleste her ang. trådene som har vært i det siste.

Så vær så snill- ikke jump to conclusions her a.
Bare sånn at det er sagt... så er det jo ingen tvil om at kvinnen i huset har blyanten i orden, mens mannen er den som er ute og arbeider.
For min del er enkelte ting veldig innlysende i forhold til andre, og det at jeg "hopper til konklusjoner" er riktignok å ta i litt, selv om jeg helt åpent og ærlig kan innrømme at jeg insinuerer at dere samarbeider om å skaffe klienter og vel så det.
Jeg vet du holder deg litt i bakgrunnen, dette er også noe jeg ser, men det er også en taktikk som fungerer at du "tilfeldigvis går hardt ut mot noen som ikke har snøring på hva de driver med". Synd at det bare får deg til å virke så teit ut. Så intellektet ditt stopper nok her et sted det også, på lik linje som jeg går ut og kaller deg teit. Men iogmed at jeg selv synes det er en ganske så uskyldig/umoden betegnelse og det ikke akkurat gir deg noen varige men (forhåpentligvis) - så gjør jeg det - etter alt er det jo vel og merke en direkte respons til hvordan jeg synes du og Olav opptrer her inne. Du har for meg tidligere virket som et oppegående menneske, men jeg syntes du rakket forferdelig ned på denne jenta her (minna2). Veldig arrogant oppførsel som jeg tror kan skyldes en agenda du og Olav deler.

Du har riktig i at jeg ikke kjenner deg i det hele tatt, men jeg kommenterer på lik linje som deg, det jeg vil her inne. Det er tross alt et diskusjonsforum.
Det du derimot har feil i er at jeg ikke har grunn til å anta noe.
Alle har rett til å anta så mye de vil, spesielt dersom det finnes grunnlag for det.
Og i mine øyne gjør det det, selv om du kanskje ikke synes så.
Da er vi bare uenige, og det har ikke jeg noe videre problem med.
Jeg kommer bare på lik linje som deg til å kommentere på basis av hva folk skriver her inne. Det er med til å bidra til at diskusjonsforumet lever.

Og så kan jeg jo bare minne om at jeg synes det er unødvendig å tråkke på personer og få dem til å føle seg usikre, da det ikke tjener noen hensikt (vel... kanskje det gjør det... hvis du tok det ørlille subtile hintet mitt?)
Igjen må jeg vel bare konstatere at dette er mitt menneskesyn og ikke ditt.
Hvordan du oppfører deg er jo din sak, selv om du helt sikkert er godt forberedt på responsen du får. Helt sikkert, med blyanten i orden.
Antall ord: 1066

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CandyMilla
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av CandyMilla »

Ut ifra det hun skrev på begynnelsen så syns jeg det virket som hun ikke var klar for åndeutdrivelse. Jeg ga kanskje et litt teit svar, jeg kunne ha formulert meg annerledes og kanskje begrunnet svaret litt, men greit nok. Senere reagerte jeg på at det i første omgang virket som hun visste hva ouija var, og i neste omgang hadde hun ikke peiling. Så forteller hun om broren sin som ikke tør å gå inn på badet fordi han er redd. Da syns jeg det er litt drøyt. Ikke noe poeng i å påføre han mer redsel. Jeg har ikke noe ønske om at hverken Olav eller jeg drar hjem til denne jenta for å ordne opp i det som er der. Det jeg også sa til henne var at jeg syns hun kunne prøve å meditere og fortsette å øve seg på kommunikasjon med åndene før hun prøver seg på utdrivelse selv. Jeg nevnte ingenting om kurs, og har heller ikke noe brennende ønske om å vie folk til kurs vi paranormal eller noe annet nettsted.
Jeg ga min mening på lik linje som du sier hva du mener om meg. Jeg sier at din oppfatning av meg er feil, og det er mulig min oppfatning av minna2 også er feil. Jeg har ingen problemer med å tro at denne jenta kanskje kan kommunisere med åndeverden, eller er godt utviklet i de evnene hun måtte ha, men måten hun formulerte seg på først fikk meg til å anta at hun kanskje ikke visste så mye om det.
Men du har rett i at mitt første svar til henne ikke var særlig gjennomtenkt ;)
Resten av svarene mine står jeg for
Antall ord: 287

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av PearlDrop89 »

Dj_Devil skrev:
minna2 skrev:
Dj_Devil skrev:

haha... du kan jo ikke sammenligne hvordan du var da du var 17 med alderen til minna2.
alle er forkjelige. mange har gaver tidligt. mange må jobbe med det å derfor har det sent ut i livet...

eg trur nok minna2 vet hva hun driver med.. men sliter litt med å fortelle ting i detaljer og er ikke vant med kretikk sterke menesker som vi har her på para...
det har mer med inntet viten om diskutering i forum. som man kan lære.
og di aller fleste er sugne på mer detaljer enn det som er fortalt for at det skal virke mer virkligt/seriøst.
takk Dj_Devil :mozilla_smile:

Ja eg slite litt med det der med å få fram alle detaljer. Det har eg aldri vore god til. Men eg kan ikkje bare slutte å skrive inn her heller... Eg skrive på min måte og vis noen lurer på detaljer så skal eg heller prøve å forklare...
Håpe det går bedre neste gang eg legge inn et innlegg sånn som dette:)
eg vet.. ;) eg prater jo med deg daglig.. :mozilla_smile: så vet det.. derfor eg ville ponkta det ut.. :mozilla_cool: såhar eg gitt deg råd om det.. :mozilla_tongue: så rekner med at resten vil får det "lettere" med å forstå deg senere tenker eg.. :D:D
ja håpte på de vettu:)
Antall ord: 282
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links