sahre skrev:@ngel skrev:Men det finnes vel "grense" for hva man kan heale??
Man kan vel ikke healer en som er blind f.eks slik at man kan få litt syn tilbake???
(det er bare et spørsmål som jeg har stadig lurt på siden noen sier at de kan heale)
Nei, det finnes absolutt ingen grense for hva som kan heales. Grensene er det den syke som skaper. Jeg er utdannet thetahealer og vi jobber veldig mye med trossystemer. I thetahealingens ideologi er det ofte negative trossystemer hos klienten som skaper sykdommene. Det kan være slikt som at man må lide for å få kjærlighet eller at man må være syk for å få oppmerksomhet. Dette er begge trossystemer som finnes hos veldig mange. Dette opphever vi og erstatter med positive trossystemer som at man er elsket til enhver tid, uansett hva som skjer.
Jeg anerkjenner alle typer healing, fordi det finnes utrolig mange fungerende metoder der ute. Jeg mener også at uansett hvilken metode man bruker så er det ingen grense for hva som kan heales. Grensene settes hos healeren og klienten.
Det er healerens fantasi som setter begrensing for hva som er mulig, det og healerens egne evner, men evnene økes med trening/praktisering. Det som er viktig er at *Healeren* har tro på egne evner.
Nei ikke alle har evnen til Healing. Det er en evne som går ut på å manipulere livsenergi, ta bort og føye til livsenergi hos en annen person, bruke denne energien til å manipulere og starte en helende prosess i kroppen til pasienten. En healer er faktisk i stand til å gjøre det motsatte også, noe de fleste ikke er klar over (ups...eh der sprang jeg bomben). Ett annet ord på det er Psi-magi/energimagi.
Det går an å lære seg teknikker som går ut på å balansere den energien som allerede er til tilstede i pasienten, disse kan alle lære seg, dette er teknikker som theta reiki og sheikem. Resultatet er ofte likt, men Healinfg er mannen med "varme hender", en evne noen er født med enten latent eller åpne.
Har du slike evner så er det biktig å ikke utvikle de videre for tidlig, men vente med det til kroppen er ferdigvokst, det er såpass energikrevende at det kan hemme den naturlige kroppsveksten om evnene blir videreutviklet for tidlig, men det er også viktig at man er klar over at disse evnene er der, opg lære å kontrollere de når tiden er moden, ellers så kan man få problemer med ukontrollerte evner og evner styrt av ubevistheten og ikke av bevistheten, da evnene vil utvikle seg uansett, men da er det vanskeligere å kontrollere hva man gjør.
En liten test på evner:
1. Lukk øynene og slapp av; finn 3 øyet, gjør som om du skulle meditere.
2. hold hånden ut i rommet, hva kjenner du i fingertuppene og i hånden din?
3. rett hendene (håndflatene) mot hverandre men med ett par cm mellom fingertuppene
Hva kjenner/ føler du?