Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHva er Ouija brett?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Pianisten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 70
Startet: 08 Jan 2007 20:19
17
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 1 gang

Hva er Ouija brett?

Innlegg av Pianisten »

Jeg leste om det i en historie. Og jeg vet ike hva det er, men tydeligvis er det noe man skal holde seg unna..= :mozilla_undecided: Kan noen forklare meg hva det er for noe?
Antall ord: 33
Det du glemmer i morgen kan være det jeg husker aller best

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Spiírit

Innlegg av Spiírit »

Bilde

Det sies at man kan snakke med ånder på et lavere nivå. Du spør og får svar bokstav for bokstav.
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pianisten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 70
Startet: 08 Jan 2007 20:19
17
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 1 gang

Innlegg av Pianisten »

Så spennende! Er det farlig å drive med slikt? Hvordan fungerer det?(altså hvordan er det man skal gjøe det?) Og er det noen plasser det går an å kjøpe sånt? ;)
Antall ord: 33
Det du glemmer i morgen kan være det jeg husker aller best

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

IdaSofieL skrev:Så spennende! Er det farlig å drive med slikt? Hvordan fungerer det?(altså hvordan er det man skal gjøe det?) Og er det noen plasser det går an å kjøpe sånt? ;)
man kan kjøpe det over nett, blant annet på eBay. det er ikke farligt, så lenge man respekterer det man kommer i kontakt med. man burde ikke "leke" med sånt om man frykter dette "spillet".
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... 302#208302

Det er fra en annen tråd om ouijabrett. Ouijabrettet er et brett med bokstavene fra A-Z, ja/nei og Goodbye. Man kan lage det selv, men det bør oljes eller gjøres skikkelig glatt for at et glass skal kunne beveges enkelt på det.

Mange tror at det er ånder eller avdøde som flytter glasset, men det er en selv som gjør det. Det er ubevisste bevegelser man gjør for å flytte glasset dit en vil få riktig svar.

Om man ikke stoler på denne informasjonen, kan man prøve med blinding, så får man se at man ikke får noen forståelige beskjeder.
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

BA skrev:https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... 302#208302

Det er fra en annen tråd om ouijabrett. Ouijabrettet er et brett med bokstavene fra A-Z, ja/nei og Goodbye. Man kan lage det selv, men det bør oljes eller gjøres skikkelig glatt for at et glass skal kunne beveges enkelt på det.

Mange tror at det er ånder eller avdøde som flytter glasset, men det er en selv som gjør det. Det er ubevisste bevegelser man gjør for å flytte glasset dit en vil få riktig svar.

Om man ikke stoler på denne informasjonen, kan man prøve med blinding, så får man se at man ikke får noen forståelige beskjeder.
har et illustrert vitenskap blad hvor det står dette som BA sier. jeg selv har prøvd flere ganger og ikke fått det til. men jeg er en veldig ærlig person, så jeg har ingen ønsker om å lure meg selv, så kanskje det er noe i det BA sier..?
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Noen (var det BA?) sa i en annen tråd om ouija at dersom det hadde vært ånder som kommuniserte via ouijabrettet, hadde man ikke trengt å holde på glasset, da ville det flyttet seg selv.

Høres fornuftig ut i mine ører!

Dersom ånder kan berøre oss, flytte på ting osv klarer de vel å flytte på at glass som står på en meget glatt flate også :mozilla_wink:
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

Lilja skrev:Noen (var det BA?) sa i en annen tråd om ouija at dersom det hadde vært ånder som kommuniserte via ouijabrettet, hadde man ikke trengt å holde på glasset, da ville det flyttet seg selv.

Høres fornuftig ut i mine ører!

Dersom ånder kan berøre oss, flytte på ting osv klarer de vel å flytte på at glass som står på en meget glatt flate også :mozilla_wink:
enig, enig..!!! :) uff, nå er vi blitt "skeptikere".. :(
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

livingdeaddoll skrev:
enig, enig..!!! :) uff, nå er vi blitt "skeptikere".. :(
Neida!!

Vi er paragærninger som enda har et bittelite snev av fornuft igjen :D


*noen må skynde seg å spore inn igjen*
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

Lilja skrev:
livingdeaddoll skrev:
enig, enig..!!! :) uff, nå er vi blitt "skeptikere".. :(
Neida!!

Vi er paragærninger som enda har et bittelite snev av fornuft igjen :D


*noen må skynde seg å spore inn igjen*
hahaha:) det er det vi er.. :)

men altså for å spore litt inn, em, som sagt tidligere så er det ikke farligt så lenge man ikke tar svarene man får så høytideligt. blir det sagt at man snakker med pazuzu, djevelen, 666 , satan eller noe slikt så stemmer nok ikke disse opplysningene, og man burde ikke tro på alt "åndene" skriver under en ouija seanse.
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Odin.01
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 06 Des 2006 20:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Odin.01 »

Har drevet endel med dette, og utifra det jeg har opplevd og vet, så er det ikke de som holder på glasset som fleiper eller tuller med å flytte på det, utifra hvordan glasset har beveget seg, nøyaktighet... et eks. vi la en krone med hull i midten, og i midten på brettet er det et hull etter en liten spiker som jeg benyttet når jeg lagde brettet, vi ba "ånden" eller hva det var sirkle krona midt over det lille hullet, glasset føyk rundt på brettet i en vill fart, og plasserte krona nøyaktig over hullet etter spikeren... gjorde forøvrig dette mange ganger, bare som en morsomhet .. mange andre ting også som får meg til å tro på det, men klart er jo mange som ikke får til dette her heller... uten at jeg vet hvorfor... noe med evner kanskje??
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 313
Startet: 18 Jul 2006 19:53
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

For at ånder skal gjøre noe fysisk selv, altså å bevege noe trengs sterke energier. ikke nødvendigvis at ånden selv har en sterk energi, men at den kan hente "hjelp" fra mennesker.
Å bygge opp disse energiene tar lang tid, å det er ikke uten gruunn det tar LANG tid før en spirituell sirkel kan utvikles til å bli en fysisk sirkel. Altså, at fysiske ting kan skje. (ting beveger seg, leviterer og ånder kan matrealisere seg) Noe det bare finnes et fåtall av i verdenen.
Nå skal det sies om ouija, at det er ikke veldig utbredt blant det vi kan kalle seriøse spiritister. Rett og slett slik jeg ser det, fordi det er alt for lett å påvirke resultatet selv.
Det som skjer, er at man styrer dette glasset ved hjelp av noe som kalles idémotoriske bevegelser. Ørsmå muskelbevegelser man selv ikke merker. den av de som holder på glasset som har sterkest bevegelser vil da styre det ubevist.
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

Odin.01 skrev:noe med evner kanskje??
haha.. you wish..!! ;) men altså, dere holdt ikke på denne mynten, den beveget seg helt fritt? og det var ikke sånn at brettet hadde en grop på midten?
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 263
Startet: 19 Nov 2006 01:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Innlegg av Viking-gutt »

For at ånder skal gjøre noe fysisk selv, altså å bevege noe trengs sterke energier. ikke nødvendigvis at ånden selv har en sterk energi, men at den kan hente "hjelp" fra mennesker.
Å bygge opp disse energiene tar lang tid, å det er ikke uten gruunn det tar LANG tid før en spirituell sirkel kan utvikles til å bli en fysisk sirkel. Altså, at fysiske ting kan skje. (ting beveger seg, leviterer og ånder kan matrealisere seg)
Dette har jeg lest om i noen bøker, og jeg velger å tro litt på det :-)
Nå skal det sies om ouija, at det er ikke veldig utbredt blant det vi kan kalle seriøse spiritister. Rett og slett slik jeg ser det, fordi det er alt for lett å påvirke resultatet selv.
Det tror jeg også.
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Magikeren skrev:For at ånder skal gjøre noe fysisk selv, altså å bevege noe trengs sterke energier. ikke nødvendigvis at ånden selv har en sterk energi, men at den kan hente "hjelp" fra mennesker.
Å bygge opp disse energiene tar lang tid, å det er ikke uten gruunn det tar LANG tid før en spirituell sirkel kan utvikles til å bli en fysisk sirkel. Altså, at fysiske ting kan skje. (ting beveger seg, leviterer og ånder kan matrealisere seg) Noe det bare finnes et fåtall av i verdenen.
Nå skal det sies om ouija, at det er ikke veldig utbredt blant det vi kan kalle seriøse spiritister. Rett og slett slik jeg ser det, fordi det er alt for lett å påvirke resultatet selv.
Det som skjer, er at man styrer dette glasset ved hjelp av noe som kalles idémotoriske bevegelser. Ørsmå muskelbevegelser man selv ikke merker. den av de som holder på glasset som har sterkest bevegelser vil da styre det ubevist.
BMFLEX postet i den andre tråden en link som forteller en god del om den ideomotoriske effekten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ideomotor_effect

Ang. de sterke energiene som trengs. Det har vært foretatt målinger under ouija-seanser, og man har ikke klart å registrere noen ny energi der.
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links