-------------------------------------------------------------------------------------
31.10.06 Ca kl 18.00
Bevisst indusert astral projeksjon
Den A.P. fant sted etter 1,5t søvn. Jeg våknet og var komplett avslappet, varm og lå behagelig på venstre side. Kjente at forholdene lå til rette for å prøve å høyne energi nivået i kroppen, for å starte "vibrasjonene". Vibrasjonene kom raskt. Denne gangen sa jeg meg ikke fornøyd med å bare kjenne enegien strømme gjennom kroppen, men prøvde å manipulere den til et så høyt nivå som mulig. Etter ca. 30 sekunder føltes det nesten som om kroppen skulle vært i brann. Ikke deilig, men ikke ubehagelig heller. Visste nå at tiden var inne for å frigjøre det astrale legemet. Det gikk lettere en noen gang før. Jeg kan bare anta at dette var på grunn av det vanvittige energinivået jeg denne gangen
klarte å oppnå.
Etter å ha frigjort astral legemet bestemte jeg meg for å komme meg ut av soverommet. Slik jeg har lest at andre har gjort det, prøvde jeg å presse en pekefinger mot veggen. Først var motstanden hard, men med litt fokusering klarte jeg å presse hele hånden gjennom. Derfra var det bare å følge på med hele kroppen. Har et vagt minne om at jeg "fløy" fra rom til rom i huset, gjennom vegger, tak og gulv.
I begynnelsen var huset det samme som jeg bodde i, allikevel med andre møbler som hadde andre plasseringer en der vi har møblene nå. Etter en stund bestemte jeg meg for å komme meg ut av huset. Opp mot himmelen...
I denne fasen av min A.P. er minnet mye tydeligere. Da jeg var kommet ut av huset, svevde jeg i begynnelsen over taket. Hagen var annerledes, men byen rundt var den samme. Selv om detvar mørkt ute da jeg foretok min A.P. var det nå lyst og varmt i denne verden. En skikkelig fin sommerdag beskriver det vel best. Kjente varme strømninger gjennom legemet, og luften var fylt med små hvite partikkler som minner mest om slikt "dun" som en plante jeg ikke vet navnet på slipper fri i luften om sommeren.
I hagen satt det to eldre damer og snakket. De så meg ikke. Det gjorde derimot en hund som satt
ved deres side. Den kom springende mot meg og bjeffet på en nysgjerrig måte. Jeg bestemte meg så for å fly opp i luften for å utforske byen gjennom nye øyne. Oppmerksomheten min ble raskt fanget av et majestetisk fjell som lå langt vekk. Jeg bestemte meg for å fly mot det, men det gikk så sent, og før jeg visste ordet av mørknet mitt astrale syn og jeg lå igjen i min seng.