I kveld så jeg et lysfenomen på himmelen i sør. Lignet ikke på noen stjerne og flyttet seg nesten umerkelig i motsatt retning av sol og måne. Tok frem kikkert og studerte dette nærmere, og fikk en litt ekkel følelse. Til å begynne med var det to lysflekker, den ene litt på skrå over den andre. Ikke noen kraftige flekker, men skikkelig "forseggjort" for å si det sånn. Etter et par minutter ble de til to små vannrette streker, før de forsvant.
På mandagkveld så jeg lys mellom trærne i åsen rett under der hvor lyset på himmelen var i kveld. Trodde det var noen med snøscooter, men det har jeg undersøkt og det var det ikke. Lyset flyttet seg da også på en helt annen måte, enn om noen hadde kjørt der. Det varierte mellom å lyse på bakken og oppe i trærne. Fra stuevinduet mitt er det rundt 4 kilometer bort til der dette foregikk, og ingen andre bor nærmere.
Noen som kan si noe om hva det var jeg så?
UFO, Kornsirkler & fenomen ⇒ Var det en ufo jeg så?
Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Mar 2007 23:49
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Trøndelag
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 18
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Det første du beskriver var mest sannsynelig noe skrot som brant opp i atmosfæren. De fleste tenker ikke over at der oppe flyter det rundt en hel del etterlatenskaper etter romstasjoner og romferger.
Det kunne selvfølgelig også ha vært en satelitt.
Det andre lyset du beskriver kan jo ha vært hva som helst; fra noen med en litt kraftig lommelykt, til noen med bil. At lyset bevegde seg vertikalt trenger bare betyr at noen bevegde lykta, eller at bilen kjørte over ei hump.
Det er uansett litt vanskelig å dra en skikkelig konklusjon utifra de ganske vage beskrivelsene du kommer med, uten at jeg har sett stedet engang.
Det kunne selvfølgelig også ha vært en satelitt.
Det andre lyset du beskriver kan jo ha vært hva som helst; fra noen med en litt kraftig lommelykt, til noen med bil. At lyset bevegde seg vertikalt trenger bare betyr at noen bevegde lykta, eller at bilen kjørte over ei hump.
Det er uansett litt vanskelig å dra en skikkelig konklusjon utifra de ganske vage beskrivelsene du kommer med, uten at jeg har sett stedet engang.
Antall ord: 113
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Men er det ikke litt rart at lysene på himmelen, bevegde seg i motsatt retning av andre himmellegemer?
Lyset på bakken er hverken fra lommelykt eller bil. Lyset var mer som fra en kraftig lyskaster, og det finnes ikke biler i det området. Nærmeste bilvei er flere kilometer unna. Det finnes to hytter ca en kilometer fra stedet. Disse er uten innlagt. Den ene er min og den andre hytteeieren var heller ikke på hytta på dette tidspunktet.
Hvem går med en lyskaster i skogen, og finnes det sterke nok batterier for sånt? Hva hadde i så fall folk å gjøre i så uveisomt terreng, sent en mandag kveld?
Lyset på bakken er hverken fra lommelykt eller bil. Lyset var mer som fra en kraftig lyskaster, og det finnes ikke biler i det området. Nærmeste bilvei er flere kilometer unna. Det finnes to hytter ca en kilometer fra stedet. Disse er uten innlagt. Den ene er min og den andre hytteeieren var heller ikke på hytta på dette tidspunktet.
Hvem går med en lyskaster i skogen, og finnes det sterke nok batterier for sånt? Hva hadde i så fall folk å gjøre i så uveisomt terreng, sent en mandag kveld?
Antall ord: 113
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Ble litt amputert noe av det forrige innlegget. Skulle stå at hyttene ikke har innlagt strøm.
Antall ord: 17
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Nov 2005 16:05
- 19
- Lokalisering: Larvik
Skrot i atmosfæren trenger jo ikke å bevege seg i samme retning som sol og måne? Det har jo ingenting å si. Hvis det var vind du tenkte på, kan det jo hende at det var såpass langt oppe at vinden var veldig svak/ikke-eksisterende der skrotet var. 

Antall ord: 50
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Nov 2005 16:05
- 19
- Lokalisering: Larvik
Skrot i atmosfæren trenger jo ikke å bevege seg i samme retning som sol og måne? Det har jo ingenting å si. Hvis det var vind du tenkte på, kan det jo hende at det var såpass langt oppe at vinden var veldig svak/ikke-eksisterende der skrotet var. 

Antall ord: 50
Hide post links |