UFO, Kornsirkler & fenomenKornsirkler - er dette løsningen på mysteriet?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Skeptikerdama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2007 15:21
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Asker

Kornsirkler - er dette løsningen på mysteriet?

Innlegg av Skeptikerdama »

Skrev i en annen tråd, men jeg har glemt hvilken, derfor fortsetter jeg her. Altså, dette er noe jeg har hentet fra vg.no/diskuter, og etter at jeg leste det falt alt på plass. Nå kan jeg ikke tenke meg noen annen måte de kan være laget på.

Aner ikke hvem denne Goblin er, men han har tydeligvis peiling på sånt som de fleste ikke har snøring på. Jeg siterer:
"Signaturen dugalan var kanskje ikke så langt unna sannheten når vedkommende antydet at kornsirkler kunne lages med et slag laserbrenner. Jeg husker nemlig de nokså godt hemmeligholdte forsøkene med et våpensystem som på eksperimentstadiet bare het Templated, Charged Particle Beam, altså en konsentrert stråle av ladede partikler (trolig ferrittkjerner). Template er det engelske ordet for en mal, eller i dette tilfellet en sjablong.
Den operative teorien var å skape et våpen som var så presist at det kunne "ta ut" fiendtlige stillinger og avdelinger uten å berøre omgivelsene og skape collateral damage. Dette skulle skje ved at selve strålen ble styrt av en computer som var programmert med et eksakt bilde av målet.
Operativt tenkte man seg at dette skulle skje slik: Et overvåkningsfly høyt over flyet (eller muligens helikopteret) som bærer selve våpenet, tar ekstremt skarpe bilder - svarthvitt og infrarødt - av målet. En computer i overvåkningsflyet lager et program av bildet, og det er dette programmet som kalles en template. (...) Dette overføres på en datalink til våpenbæreren.
Våpenbærerens datamaskin beregner vinkler etc. ut fra posisjon i forhold til målet, og ved avfyring styres CPB'en i det mønsteret templateprogrammet bestemmer. Selve avfyringen tar litt tid, fordi selve partikkelstrålingen må være smal for å oppnå maksimal grad av presisjon, og dermed ikke tar hele målet under ett men følger templaten. Vi snakker likevel om sekunder, blant annet fordi vi her snakker om mål av begrenset utstrekning.
Vitsen var altså at strålen kunne "ta ut" f.eks. et skyttergravsområde eller en fiendtlig avdeling inne i en tettbebyggelse, uten å berøre omkringliggende områder. (...)
Systemet ble aldri operativt, av den enkle grunn at et system som skulle bæres av et taktisk fly eller helikopter måtte bli for lite til å bli kraftig nok. En som var involvert i forsøkene sa det slik: "Dritten ble akkurat kraftig nok til å legge graset flatt og gi folk skallebank".
Dette med at man angivelig finner metallpartikler, at kornsirkler kan oppstå på veldig kort tid og at de er blitt så utrolig mye mer avanserte i formen de siste årene, får meg til å lure litt: Er det noen som leker seg nå? Sitter det noen luringer og flirer mens de lager en nydelig "template", laster den inn i computeren og bruker et mislykket våpensystem som leketøy - eller kanskje som et massepsykologisk eksperiment?
Sitat slutt.
Signaturen dugalan skriver: "Etter hva jeg har skjønt opptrer kornsirkler oftest i England. Kanskje ikke så underlig - britene har jo bestandig hatt sansen for "practical jokes". "

Noen kommentarer fra folk somhar giddet å lese hele?
Antall ord: 529

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Apr 2007 20:05
18
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av freespirit »

Aha!!!!!!
Antall ord: 1
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
18
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Kompassen vet att det finns en + pol och en – pol.
I mitten hittar du balansen.
Gå den gyllene medelvägen så hamnar du rätt.
m.a.o. människan har så väldigt svårt att ta till sig
att det alltid funnits livsformer vid vår sida. Sen
finns det alltid människor som försöker motbevisa
genom att försöka skapa liknande objekt.

Lyck Till ! :)
Antall ord: 70
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Mai 2006 08:04
18

Innlegg av Treo »

Hvor får man tak i dette utstyret, og hvor lett er det å få tak i det? Hvis alle de avanserte kornsirklene er laget på denne måten, burde ikke det bety at dette utstyret blir brukt over hele verden? Betyr det at det er de samme personene som står bak alle kornsirkelene i verden, eller er det kanskje bare i England at man finner slike kornsirkler? Hvor mye arbeid måtte det ha blitt tilsammen?
Antall ord: 77
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Skeptikerdama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2007 15:21
17
Lokalisering: Asker

Innlegg av Skeptikerdama »

Etter hva jeg har forstått, dreier dette seg om et feilslått militært eksperiment, og altså ikke noe utstyr som er i vanlig handel. Det ble vel heller ikke noe av det, etter det denne Goblin skrev, det var ganske mislykket.
Men forestill deg militært personell - en pensjonert oberst, kanskje (bare for eksemplets skyld og for å gjøre det litt mer levende) som finner dette utstyret i en hangar, tenker seg om, kontakter en kompis med sans for litt moro. Så lager de en vakker tegning, laster den inn i en computer, setter seg inn i et fly og har det j... moro neste morgen når de leser avisen...
Tro meg, det er mye moro ute og går i det militære. DET vet jeg. Dessuten - er det ikke så med disse kornsirklene, at man stadig observerer fly og helikoptre i nærheten? Og selvsagt kan det være flere som driver med dette. Samarbeid over landegrensene!

Fant enn liten snutt til av Goblin, som jeg synes sier det meste: "Personlig synes jeg nok at dersom utenomjordisk intelligens stod bak, burde de vel knapt reise gjennom verdensrommet - for så å ikke finne annen måte å meddele seg på enn å skamfere åkrene til folk?"
Vedkommende har så rett, så rett... Hvorfor i helsike må det gå utover maten til folk...
Antall ord: 223

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Mai 2006 08:04
18

Innlegg av Treo »

Skeptikerdama skrev:Dessuten - er det ikke så med disse kornsirklene, at man stadig observerer fly og helikoptre i nærheten?
Det har jeg aldri hørt om. Har du noen kilde til det?
Og selvsagt kan det være flere som driver med dette. Samarbeid over landegrensene!
Mulig det. Husk på at jo flere som er involvert, jo større sjanse er det for at noen avslører det eller finner ut av det.
Fant enn liten snutt til av Goblin, som jeg synes sier det meste: "Personlig synes jeg nok at dersom utenomjordisk intelligens stod bak, burde de vel knapt reise gjennom verdensrommet - for så å ikke finne annen måte å meddele seg på enn å skamfere åkrene til folk?"
Vedkommende har så rett, så rett... Hvorfor i helsike må det gå utover maten til folk...
Tja, de har vel ikke så mange muligheter hvis de har lyst til å unngå panikk og samtidig gjøre folk oppmerksom på at de er her, hvis man antar at det er utenomjordiske som står bak. Har du noe bedre forslag til noe de kunne gjort?
Antall ord: 182
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jul 2005 23:43
19
Lokalisering: Skogly

Innlegg av Baronen »

Har du noe som helst som kan støtte opp om denne teorien, bortsett fra at en eller annen luring har lagt det ut på et annet forum?

Tro meg, det er mye moro ute og går i det militære. DET vet jeg. Dessuten (...)
Kan du gi oss noen eksempler på dette? Har litt vanskelig for å tro at du som kaller deg for Skeptikerdama, kommer med slike uttalelser uten flere påstander som støtter opp om dette....
Antall ord: 80
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
18
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Skeptikerdama skrev:Etter hva jeg har forstått, dreier dette seg om et feilslått militært eksperiment, og altså ikke noe utstyr som er i vanlig handel. Det ble vel heller ikke noe av det, etter det denne Goblin skrev, det var ganske mislykket.
Men forestill deg militært personell - en pensjonert oberst, kanskje (bare for eksemplets skyld og for å gjøre det litt mer levende) som finner dette utstyret i en hangar, tenker seg om, kontakter en kompis med sans for litt moro. Så lager de en vakker tegning, laster den inn i en computer, setter seg inn i et fly og har det j... moro neste morgen når de leser avisen...
Tro meg, det er mye moro ute og går i det militære. DET vet jeg. Dessuten - er det ikke så med disse kornsirklene, at man stadig observerer fly og helikoptre i nærheten? Og selvsagt kan det være flere som driver med dette. Samarbeid over landegrensene!

Partikkelstråle-prosjektet er ikke mislykket, det er bare ikke ferdigutviklet.

Men nok om det. Kornsirkler kan lages mye enklere, med kun plank og tau. Det er gammelt nytt, men jeg tror de fleste ville blitt overrasket over hvor kompliserte mønstre man kan lage i løpet av noen timer med litt kyndighet i geometri og ingeniørkunst.
Antall ord: 284
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ChopSuey
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Nov 2006 04:42
18

Innlegg av ChopSuey »

bare se på hvordan kornet har lagt seg i kornsirkler som blir sett på som seriøse så vil du se fort at det ikke er noen luringer som har tråkka ned med planke og tau :)

men selvfølgelig, går jo ann å lage sirkler i en åker med planke og tau :)
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

ChopSuey skrev:bare se på hvordan kornet har lagt seg i kornsirkler som blir sett på som seriøse så vil du se fort at det ikke er noen luringer som har tråkka ned med planke og tau :)

men selvfølgelig, går jo ann å lage sirkler i en åker med planke og tau :)
Bare se hvor fort kvaliteten på kornsirklene synker når det blir kjent at de er menneskelagede. :mozilla_cool:
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Marií
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jan 2005 16:05
20

Innlegg av Marií »

Noen som i det hele tatt har lest litt "kornsirkelhistorikk" her? kornsirklene har vært kjent i mange hundre år. Beskrivelser av noe som minner veldig om kornsirkler er funnet allerede fra slutten av romertiden, men dette er litt uklart. Klare beskrivelser av fenomenet kjenner vi i allefall til fra 1500 eller 1600- tallet (mener det var slutten av 1600, men tallene er litt borte for meg nå). Fra denne tiden, og litt videre utover kjenner vi til mange beskrivelser av fenomenet. Hovedsaklig i Tyskland og England, men også spredt utover andre deler av Europa. (Fenomenet har helt sikkert dukket opp andre steder i verden og, bare at vi ikke har så mye litteratur fra andre steder enn Europa). Uansett, på denne tida ble kornsirklene sett på som avgrunner, spor etter hekser, verk av de underjordiske, og lignende overnaturlige ting.

I vår tid har det dukket opp utallige kornsirkler, og dette kan vel kanskje tyde på at en del av disse er menneskeskapte (hvilket vi forsåvidt vet ved en del av dem også). Men jeg tror allikevel at dersom man "fjerner" alle menneskeskapte sirkler, vil en fortsatt sitte igjen med flere sirkler man ikke kan forklare med dagens vitenskap. Dette vil allikevel ikke si at det ikke finnes en "naturlig" forklaring på fenomenet, men man har ikke greid å bevise noe som helst enda. Alt er teorier.

Uansett, poenget med innlegget mitt er at jeg ser med skepsis til teorien som drøftes her, blant annet grunnet kornsirklenes alder. Det er helt sikkert mulig å lage kornsirkler slik det sies her, men da vil det kun dekke en liten del av alle kornsirklene som er blitt observert.
Antall ord: 277

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

Som jeg skrev i en annen tråd, er nok de tidligste eksemplene på "kornsirkler" naturlige fenomener, selv om vi ikke kan utelukke spøkefugler den gang heller. :)

F.eks. hekseringer kan være en muighet for ganske så nøyaktige sirkler. De er oppstått pga sopp.

Nå kjenner jeg ikke nøyaktig hvordan disse "kornsirklene" fra 1500 tallet ble beskrevet, og hva slags kornåkre de ble dannet i, så min kunnskap om dette er ganske begrenset.

De moderne kornsirklene begynte på 60-70-tallet, og to engelske spøkefugler har påtatt seg skylden for dette. Siden finnes det mange som har fulgt opp deres spøker, og det fantastiske er at selv om gjerningsmennene har tilstått, så trodde folk fortsatt at det hadde med overnaturlige ting eller "aliens" å gjøre. :)

Nå ser det ut til at det er big business med disse kornsirklene. Det lages ekspedisjoner, som sikkert koster penger for å se kornsirkene og man har "forskningssentre" som omhandler slike.
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
guardian
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Feb 2007 21:20
18

Innlegg av guardian »

BA. skrev:Som jeg skrev i en annen tråd, er nok de tidligste eksemplene på "kornsirkler" naturlige fenomener, selv om vi ikke kan utelukke spøkefugler den gang heller. :)

F.eks. hekseringer kan være en muighet for ganske så nøyaktige sirkler. De er oppstått pga sopp.

Nå kjenner jeg ikke nøyaktig hvordan disse "kornsirklene" fra 1500 tallet ble beskrevet, og hva slags kornåkre de ble dannet i, så min kunnskap om dette er ganske begrenset.

De moderne kornsirklene begynte på 60-70-tallet, og to engelske spøkefugler har påtatt seg skylden for dette. Siden finnes det mange som har fulgt opp deres spøker, og det fantastiske er at selv om gjerningsmennene har tilstått, så trodde folk fortsatt at det hadde med overnaturlige ting eller "aliens" å gjøre. :)

Nå ser det ut til at det er big business med disse kornsirklene. Det lages ekspedisjoner, som sikkert koster penger for å se kornsirkene og man har "forskningssentre" som omhandler slike.
men disse to engelske spøkefuglene innrømte senere at det ikke var de som lagde dem allikevel :) bare så du vet det
Antall ord: 190
love'n peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

guardian skrev:men disse to engelske spøkefuglene innrømte senere at det ikke var de som lagde dem allikevel :) bare så du vet det
Javel, dette var helt nytt for meg. Hvor og når gjorde de det?
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
guardian
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Feb 2007 21:20
18

Innlegg av guardian »

BA. skrev:
guardian skrev:men disse to engelske spøkefuglene innrømte senere at det ikke var de som lagde dem allikevel :) bare så du vet det
Javel, dette var helt nytt for meg. Hvor og når gjorde de det?
husker ikke helt hvor jeg så det,kan prøv og finn det igjen,lenge siden jeg så det. det var nok bare to gammle bønder som ville ha oppmerksomhet
Antall ord: 71
love'n peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links