Min tid strekker akkurat til det jeg har lyst til.Metodisten skrev:Hmmm.
Men drar du på jobb i et hele tatt da BA? Siden det virker som du har all tid i verden til og sitte å svare på PC`n.
Vet ikke hvor mye jeg orker og legge ut om dette annet en att jeg ikke kjøper det i sin helhet.
Du lager ett skille mellom peronlig tro rasjonell tro.
Det er uansett tro i begge tilfeller og det du definerer som personlig tro kan også ha hendelser og insidenter fra virkeligheten som utløser og grunnlag.
Nekter du på det er det bare ett utslag av DIN tro.
Det er ikke alle nåfortiden som får sin religiøsitet gjenom skolering eller bøker som bibelen heller.
Du legger på bordet en konklusjon; Gud er direkte usannsynlig.
For deg helt sikkert. For andre med andre erfaringer ikke så usannsynligt.
Så lenge du selv sier det mangler bevis og att vi bare står ovenfor denne eldgamle oppfatningen reduseres din usansynlighetsoppfattning i mine øyne til nettopp...din tro.
Det med valget mellom en svart lesbisk president eller en ateistisk en får vi nå håpe vi aldri kommer over for.

Du har endret det jeg har skrevet, og lager billige poeng av denne endringen. Skillet er ikke rundt personlig tro, men religiøs tro.
Det er et skille mellom religiøs og dagligdags tro. Hvis du ikke ser forskjellen på blind religiøs tro og daglige tanker, så er det isåfall ditt problem. Det handler overhodet ikke om min tro.
Hvor den religiøse troen kommer fra er ikke det vesentlige. Det kan være bøker, eller en guru, men felles er at dogmatiske læresetninger ikke er sammenlignbare med kontrollerbare sannsynlighetsvurderinger.
Ut fra den kunnskapen vi besitter i dag, er gud direkte usannsynlig. Selv dine personlige opplevelser kan ikke endre det. Ved en grundig og ærlig undersøkelse av disse, ville nok alle dine konklusjoner hatt mulige feilkilder, som ville endt opp med at gud er enda mindre sannsynlig.
Men så lenge du ikke vil foreta slike grundige analyser av opplevelsene, så tror du at dine opplevelser er "bevis" for gud.
For meg vil ikke hverken hudfarge, legning, religiøs tro eller kjønn være det avgjørende for hvem som bør styre, men de personlige egenskapene og meninger om hvordan samfunnet skal se ut.