Først vil jeg gjenta spørsmålet. Hvem avslørte Bower/Chorley? Herr Myhre? Han har jeg også tidligere vist horfor mangler troverighet.84507 skrev:Da må du henvise til sikre kilder som viser at de mest komplekse figurer er laget av planker og tau - jeg gleder meg til å se den fantastiske dokumentasjonen du sitter på som skal overbevise meg...BA. skrev:Iteressant. Hvem var det som avslørte dem? Og hvor kan vi lese mer om denne avsløringen?84507 skrev:De engelske herrene er forlengst avslørt som bløffmakere i dobbel forstand. De påtok seg ansvaret for en rekke kornsirkler som de ikke hadde lagd - og dem de lagde var alt annet enn imponerende for å si det slik....
Teorien om at plankebiter og tau er løsningen på alle komplekse kornsirkler er omtrent det samme som å tro at jorda er flat - så absurd og urealistisk er den teorien. Du burde kanskje vise litt respekt for de som forsker på fenomenene - og det er det mange som gjør både i Norge og i utlandet.
Teorien er overhodet ikke urealistisk. Den er faktisk sann. De mest komplekse figurer i dag lages ved hjelp av plankebiter og tau.
Om de er de engelske bløffmakerne Doug Bower og Dave Chorley du sikter til så kan du lese om dem i mange artikler på nettet - som feks denne:"Årets siste og mest dramatiske nyhet var et stort oppslag i
september i avisen Today, "Mennene som lurte verden". To
pensjonerte herremenn, Dave Chorley og Doug Bower (67 og 62
år gamle), sto frem og tok æren for å ha laget samtlige kornsirkler
som hadde dukket opp frem til da. Senere modererte de
uttalelsen til kornsirkler som hadde dukket opp i England de siste
13 årene siden 1978! De hevdet altså da å ha vært ute hver natt
hver sommer siden 1978 for å lage kornsirkler. Det eneste verk-
tøyet de brukte, var tau og trestenger. Deres "avsløringer" ble
telegrafert kloden rundt; selv til perifere strøk som aldri før hadde
hørt om kornsirkler. De to pensjonistenes fantastiske påstander
ble umiddelbart den offisielle sannhet for alle som ikke ville høre
mer om mystiske lysfenomener, UFO’er og romvesener. Den dag i
dag er denne "bekjennelsen" det siste og endelige ordet i de-
batten om kornsirkler for mange media og folk.
For studenter og forskere av kornsirkel-mysteriet var det
åpenbart at ikke noe av det Dave og Doug sa kunne forklare noe
som helst. Nærmere undersøkelser viste at de ikke behersket de
nødvendige matematiske og geometriske kunnskaper for å kunne
konstruere piktogrammene. De primitive kornsirklene som de
senere lagde som demonstrasjon for presse og TV-kameraer,
kunne ikke måle seg i kvalitet med de kornsirklene som de tok
æren for. Da de ble spurt hvordan de kunne lage flere kornsirkler
rundt omkring i England samme natt, måtte de ytterligere modi-
fisere seg til bare å ta æren for dem innen et bestemt område i
Sør-England. Dave og Doug sa at de etter denne media-
bekjennelsen ville trekke seg tilbake, de kom ikke til å lage flere
kornsirkler. Man kunne derfor forvente en betydelig reduksjon i
antall kornsirkler de kommende årene; ja, kanskje hele fenomenet
ville opphøre? Men kornsirkel-mysteriet fortsatte å rulle videre, i
samme takt som før med 200-250 formasjoner årlig, som om
Dave og Doug aldri hadde gjort noe som helst!" Hentet fra http://www.kornsirkler.org/Introduksjon.htm
I dette tilfellet er det bare snakk om påstander uten dekning. Vis meg intervjuet, der de sier de har vært over hele verden. Jeg har sett intervjuer der de sier de laget kornsirkler i England, og at andre har kopiert dem i f.eks. Canada.
Dette beviser ingenting om kornirkler som fenomen, men det viser at det mest sannsylig er mennesker som står bak resten av kornsirklene også.
Bower/Chorley forklarer kun de kornsirklene de selv har laget. Ingen andre, og det har heller ingen påstått. John Lundergs kornsirkler kan forklare de kornsirklene han har laget, ingen andre. Enansk skoleklasselaget kornsirkel som var alt for avansrt til at mennesker kunne laget dem. Da det kom fram bilder fra produksjonen så var vist kornsirkelen i ganske dårlig kvalitet likevel.
Så ba du meg om dokumentasjon. Du vil vel ikke godta at det er laget av planker og tau om et ikke er bilder av det.
Dette er ikke av de mest fantastske mønstre, men det viser at gaske komplekse mønre kan lages med planker og tau.

http://www.circlemakers.org/greenpeace.html
Ellers så er høyst sannsynlig Alien Face også laget av mennesker ifløge Paul Vigay.