Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler
Moderatorer:Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
84507 skrev:
Helt feil det du skriver. Mange av sirklene er laget på svært kort tid. Dette er en kjennsgjerning. I hele kornåkersesongen er Sør-England full av folk som vil oppleve kornsirkelmysteriet. Derfor er det utrolig vanskelig å lage en kornsirkel midt på natten uten å bli oppdaget - og så mange i tillegg? I tillegg er det gjort en rekke observasjoner av lysende kuler rundt danningen av kornsirkler.
Når man ser de forholdsvis enkle kornsirklene som er beviselig laget av mennesker er det utrolig rart at det finnes så mange avanserte kornsirkler som aldri noen har tatt æren for dersom alle skulle vært menneskeskapte.
Et godt råd til både deg og BA er å sette seg inn i fenomener før en gir seg ut på diskusjoner.
Du fortsetter å komme med utsagn, men du har lite eller ingenting som backer det opp.
De lysende kulene du skriver om har du ikke klart å finne noe bevis for, og de står dermed kun som en vag påstand, kun backet opp av tvilsomme vitnesbyrd i tabloidaviser.
Og jeg må igjen poengtere at de sirklene jeg og BA har vist er laget av mennesker ikke er så ukompliserte som du skal ha det til. Det at du hele tiden gjentar din feilaktige overbevisning på dette punktet grenser til det imbecile.
Hvorfor bruker du som argument at det er mange sirkler som ingen har tatt æren for, når du tidligere har avfeid folk som har gjort nettopp dette som svindlere?
Jeg vil anbefale deg å lese artikkelen om "tricking" som jeg linket til. Jeg vil tro du ikke har tatt deg bryet med å gå inn på den engang.
Jeg vil også anbefale deg å svare på de spørsmål og forespørsler som er rettet mot deg, da kommer du litt bedre utav det.
Antall ord: 306
When did ignorance become a point of view? -Dilbert
84507 skrev:
Helt feil det du skriver. Mange av sirklene er laget på svært kort tid. Dette er en kjennsgjerning. I hele kornåkersesongen er Sør-England full av folk som vil oppleve kornsirkelmysteriet. Derfor er det utrolig vanskelig å lage en kornsirkel midt på natten uten å bli oppdaget - og så mange i tillegg? I tillegg er det gjort en rekke observasjoner av lysende kuler rundt danningen av kornsirkler.
Når man ser de forholdsvis enkle kornsirklene som er beviselig laget av mennesker er det utrolig rart at det finnes så mange avanserte kornsirkler som aldri noen har tatt æren for dersom alle skulle vært menneskeskapte.
Et godt råd til både deg og BA er å sette seg inn i fenomener før en gir seg ut på diskusjoner.
Du fortsetter å komme med utsagn, men du har lite eller ingenting som backer det opp.
De lysende kulene du skriver om har du ikke klart å finne noe bevis for, og de står dermed kun som en vag påstand, kun backet opp av tvilsomme vitnesbyrd i tabloidaviser.
Og jeg må igjen poengtere at de sirklene jeg og BA har vist er laget av mennesker ikke er så ukompliserte som du skal ha det til. Det at du hele tiden gjentar din feilaktige overbevisning på dette punktet grenser til det imbecile.
Hvorfor bruker du som argument at det er mange sirkler som ingen har tatt æren for, når du tidligere har avfeid folk som har gjort nettopp dette som svindlere?
Jeg vil anbefale deg å lese artikkelen om "tricking" som jeg linket til. Jeg vil tro du ikke har tatt deg bryet med å gå inn på den engang.
Jeg vil også anbefale deg å svare på de spørsmål og forespørsler som er rettet mot deg, da kommer du litt bedre utav det.
Unnskyld meg - men det virker som om du har tungt for å ta til deg informasjon. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Selvsagt er det mulig å være svindlere i den forstand at man tar på sæg æren for å lage sirkler man ikke har laget SAMTIDIG som det er mange avanserte sirkler som ingen har påtatt seg ansvaret for - nettopp for da vil man miste absolutt all troverdighet selv om kanskje du hadde vært en som hadde trodd fortsatt..
Det viser også om liten innsikt når du skriver at tabloidene backer opp fenomenet om de lysende kulene. Det er faktisk motsatt da mediene nesten aldri nevner fenomenene. Og når de først gjør det er det ofte en slags bagatallisering og latterliggjøring av fenomenene. Inntil du har satt deg bedre inn i fenomenet kornsirkler avslutter jeg herved diskusjonen - da det er lite meningsfullt å diskutere videre for min del.
84507 skrev:
Unnskyld meg - men det virker som om du har tungt for å ta til deg informasjon. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Selvsagt er det mulig å være svindlere i den forstand at man tar på sæg æren for å lage sirkler man ikke har laget SAMTIDIG som det er mange avanserte sirkler som ingen har påtatt seg ansvaret for - nettopp for da vil man miste absolutt all troverdighet selv om kanskje du hadde vært en som hadde trodd fortsatt..
Det viser også om liten innsikt når du skriver at tabloidene backer opp fenomenet om de lysende kulene. Det er faktisk motsatt da mediene nesten aldri nevner fenomenene. Og når de først gjør det er det ofte en slags bagatallisering og latterliggjøring av fenomenene. Inntil du har satt deg bedre inn i fenomenet kornsirkler avslutter jeg herved diskusjonen - da det er lite meningsfullt å diskutere videre for min del.
Utav mig får du stöd i dina påståenden.
Till de som fortfarande är skeptiska vill jag bara säga "kommer tid kommer råd" :mozilla_wink:
84507 skrev:Inntil du har satt deg bedre inn i fenomenet kornsirkler avslutter jeg herved diskusjonen - da det er lite meningsfullt å diskutere videre for min del.
Kan du ikke heller begynne med å lese det vi har skrevet, og deretter besvare spørsmålene?
Eller var det kanskje den oppfordringen som ble for tøff for deg, slik at du velger å avslutte istedenfor å stå for dine egne påstander?
Slik det er nå er det du som viser at du ikke har satt deg inn i fenomenet. Du spør og spør og kommer med feilaktige opplysninger, mens vi svarer og stiller oppfølgingsspørsmål som du overhodet ikke oppfatter.
84507 skrev: Unnskyld meg - men det virker som om du har tungt for å ta til deg informasjon. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Selvsagt er det mulig å være svindlere i den forstand at man tar på sæg æren for å lage sirkler man ikke har laget SAMTIDIG som det er mange avanserte sirkler som ingen har påtatt seg ansvaret for - nettopp for da vil man miste absolutt all troverdighet selv om kanskje du hadde vært en som hadde trodd fortsatt..
Du velger altså, som så mange andre troende jeg har vært i diskusjon med, å "vinne" diskusjonen ved å påstå og påstå, for til slutt å ikke "gidde" å diskutere mer?
Jaja, deg om det.
Hvordan vet du at en som tar æren for en sirkel ikke har laget den?
Hvordan kan du fremdeles påstå, etter at det er bevist at mennesker er i stand til å lage avanserte mønstre i kornåkre med enkle redskaper på relativt kort tid, at mennesker ikke klarer dette?
Og du har da vitterlig ikke satt deg noe særlig inn i fenomenet all den tid du makter å utvise så liten forståelse for og innsikt i de intrikate mønstre som tidligere var "ekte", men nå er bevist "falske".
Hvordan vil du forresten tilbakevise min påstand om at hvis èn gruppe mennesker kan lage avanserte matematisk utregnede mønstre og geometriske figurer bare ved hjelp av plank og tau, hva er det som tilsier at ikke andre mennesker verden rundt kan gjøre det samme? Hvorfor er det så fordømt mye mer logisk for deg at hypotetiske besøkende fra verdensrommet eller påståtte intelligente krefter av åndelig karakter har laget dem?
Du er litt redd for at verden virkelig ER så "kjedelig" som det logiske tilsier, ikke sant?
Antall ord: 379
When did ignorance become a point of view? -Dilbert
84507 skrev:Inntil du har satt deg bedre inn i fenomenet kornsirkler avslutter jeg herved diskusjonen - da det er lite meningsfullt å diskutere videre for min del.
Kan du ikke heller begynne med å lese det vi har skrevet, og deretter besvare spørsmålene?
Eller var det kanskje den oppfordringen som ble for tøff for deg, slik at du velger å avslutte istedenfor å stå for dine egne påstander?
Slik det er nå er det du som viser at du ikke har satt deg inn i fenomenet. Du spør og spør og kommer med feilaktige opplysninger, mens vi svarer og stiller oppfølgingsspørsmål som du overhodet ikke oppfatter.
Samme kverna hele tiden - det meste du sier er feilaktig. Jeg svarer på det meste, mens du forstår tydeligvis ikke svarene/vil ikke forstå. Godt mulig at jeg kommer tilbake senere i en diskusjon - også denne, for det er nok av både stoff og argumenter som taler for mitt syn. Beklageligvis har jeg andre ting i livet som også krever tid, derfor kan jeg ikke sitte timesvis hver dag foran paranormal.no og diskutere endeløse diskusjoner. Det er forresten et paradoks at du som skeptiker tilbringer så mye tid i et paranormalt forum..
Samme kverna hele tiden - det meste du sier er feilaktig. Jeg svarer på det meste, mens du forstår tydeligvis ikke svarene/vil ikke forstå. Godt mulig at jeg kommer tilbake senere i en diskusjon - også denne, for det er nok av både stoff og argumenter som taler for mitt syn. Beklageligvis har jeg andre ting i livet som også krever tid, derfor kan jeg ikke sitte timesvis hver dag foran paranormal.no og diskutere endeløse diskusjoner. Det er forresten et paradoks at du som skeptiker tilbringer så mye tid i et paranormalt forum..
Ne, du svarer ikke på det meste. Du svarer knapt på noe i det hele tatt, du bare serverer nye og gjenbrukte påstander og prøver å gi oss vanskelige spørsmål
Spørsmåene er tildels vanskelige. Ikke fordi vi blir satt fast, men fordi det er alt for lite konkret i spørsmålene til at det er paktisk mulig å besvare dem.
Du har vist klart og tydelig at du ikke leser/forstår svarene du får, så når du projiserer så er det fullstendig gjennomsiktig.
Ne, du svarer ikke på det meste. Du svarer knapt på noe i det hele tatt, du bare serverer nye og gjenbrukte påstander og prøver å gi oss vanskelige spørsmål
Spørsmåene er tildels vanskelige. Ikke fordi vi blir satt fast, men fordi det er alt for lite konkret i spørsmålene til at det er paktisk mulig å besvare dem.
Du har vist klart og tydelig at du ikke leser/forstår svarene du får, så når du projiserer så er det fullstendig gjennomsiktig.
Det finnes mengder av informasjon av dokumentasjon som viser at ikke alle kornsirkler laget av planker og tau. I 2005 i Wiltshire oppstod det en kornsirkel i raps. Raps kan ikke bøyes mekanisk uten at stenglene ødelegges. Når stenglene ødelegges vil blomstene visne. Ved denne kornsirkelen i Wiltshire var stenglene bøyd slik at de ikke var skadet og kornsirkelen blomstret to dager etter skapelsen av kornsirkelen. Dette ville ikke ha skjedd dersom denne var blitt laget med planker og tau da stenglene ville ha blitt ødelagt. Dette er dokumenetert fyldig med bilder og åstedsbefaring rett etter hendelsen ved Golden Ball Hill. Blant annet www.kornsirkel.org har skrevet en artikkel om denne hendelsen.
Så da får du forklare hvordan disse heltene dine lager kornsirkler i raps uten at rapsen blir ødelagt. Ellers mangler jeg fortsatt en forklaring på hvorfor www.kornsirkel.org er useriøse. Det er jo helt tullete å henvise til det du har skrevet tidligere.
84507 skrev:Det finnes mengder av informasjon av dokumentasjon som viser at ikke alle kornsirkler laget av planker og tau. I 2005 i Wiltshire oppstod det en kornsirkel i raps. Raps kan ikke bøyes mekanisk uten at stenglene ødelegges. Når stenglene ødelegges vil blomstene visne. Ved denne kornsirkelen i Wiltshire var stenglene bøyd slik at de ikke var skadet og kornsirkelen blomstret to dager etter skapelsen av kornsirkelen. Dette ville ikke ha skjedd dersom denne var blitt laget med planker og tau da stenglene ville ha blitt ødelagt. Dette er dokumenetert fyldig med bilder og åstedsbefaring rett etter hendelsen ved Golden Ball Hill. Blant annet www.kornsirkel.org har skrevet en artikkel om denne hendelsen.
Så da får du forklare hvordan disse heltene dine lager kornsirkler i raps uten at rapsen blir ødelagt. Ellers mangler jeg fortsatt en forklaring på hvorfor www.kornsirkel.org er useriøse. Det er jo helt tullete å henvise til det du har skrevet tidligere.
Her gjorde du i det minste et forsøk på å svare på ihvertfall ett av spørsmålene.
Det at du ikke vet hvordan man kan bøye raps betyr ikke at det er umulig. Jeg kan ikke si hvordan det er gjort, men det kan f.eks. være noe med tidspunktet for når det er bøyd å gjøre. For ådokumentere at et ikke er laget av mennesker, må du vise hvordan de er laget, noe som forøvrig var noe av det andre du har blitt spurt om.
Hvem tror du lager konsirklene, Hvor lang tid bruker mennesker på å lage de mest avansere kornsirklene, hvor lang tid har de tilgjengelig, osv.
Les hva vi har skrevet, så ser du også hvorfor kornsirkler.org er useriøse. Når jeg har skrevet det klart og tydelig i et svar til deg, og du ikke har oppfattet det, så er det ikke tullete å be deg lese det vi skriver.
84507 skrev:Det finnes mengder av informasjon av dokumentasjon som viser at ikke alle kornsirkler laget av planker og tau. I 2005 i Wiltshire oppstod det en kornsirkel i raps. Raps kan ikke bøyes mekanisk uten at stenglene ødelegges. Når stenglene ødelegges vil blomstene visne. Ved denne kornsirkelen i Wiltshire var stenglene bøyd slik at de ikke var skadet og kornsirkelen blomstret to dager etter skapelsen av kornsirkelen. Dette ville ikke ha skjedd dersom denne var blitt laget med planker og tau da stenglene ville ha blitt ødelagt. Dette er dokumenetert fyldig med bilder og åstedsbefaring rett etter hendelsen ved Golden Ball Hill. Blant annet www.kornsirkel.org har skrevet en artikkel om denne hendelsen.
Her gjorde du i det minste et forsøk på å svare på ihvertfall ett av spørsmålene.
Det at du ikke vet hvordan man kan bøye raps betyr ikke at det er umulig. Jeg kan ikke si hvordan det er gjort, men det kan f.eks. være noe med tidspunktet for når det er bøyd å gjøre. For ådokumentere at et ikke er laget av mennesker, må du vise hvordan de er laget, noe som forøvrig var noe av det andre du har blitt spurt om.
Hvem tror du lager konsirklene, Hvor lang tid bruker mennesker på å lage de mest avansere kornsirklene, hvor lang tid har de tilgjengelig, osv.
Les hva vi har skrevet, så ser du også hvorfor kornsirkler.org er useriøse. Når jeg har skrevet det klart og tydelig i et svar til deg, og du ikke har oppfattet det, så er det ikke tullete å be deg lese det vi skriver.
Det var som jeg tenkte - du hadde ikke noe skikkelig svar på hvordan raps kan bøyes av mennesker uten at den blir ødelagt. Jeg er åpen for andre teorier enn planker og tau - men vet selvagt ikke nøyaktig hvem eller hva som er årsaken til sirklene. Du mener planker og tau kan forklare alt - det er det som er uvitenhet - samt naivitet.
mozilla_cool:
Dokumentasjon - hm...
Den eneste grunnen til at vi diskuterer kornsirkler her, er vel at reell dokumentasjon er mildt sagt vanskelig å skaffe? Det som finnes av klar dokumentasjon er vel bare at noen sirkler er laget av mennesker med tau og planker.
Det som IKKE er klart dokumentert er om alle er det, eller om noen er laget av mennesker men med andre metoder, eller om de er laget av mer mystiske krefter.
Sant å si synes jeg det skinner igjennom at noen av de ymse kornsirkelgruppene er litt for forelsket i det mystiske og esoteriske, slik at det de legger ut på nettet ofte bærer mer preg av håp, tro og fantasi enn av nøktern forskning. Da vil i alle fall jeg kalle være svært forsiktig med å kalle det for dokumentasjon, slik uten videre.
84507 skrev:Det var som jeg tenkte - du hadde ikke noe skikkelig svar på hvordan raps kan bøyes av mennesker uten at den blir ødelagt. Jeg er åpen for andre teorier enn planker og tau - men vet selvagt ikke nøyaktig hvem eller hva som er årsaken til sirklene. Du mener planker og tau kan forklare alt - det er det som er uvitenhet - samt naivitet.
Situasjonen var at du skulle dokumenter at kornsirkler ikke var laget av mennesker.
Det har du ikke gjort, men du gjorde ihvertfall et forsøk, selv om det var et argument fra uvitenhet.
Du vrir og vrenger på det vi sier for å vinne billige poeng i diskusjonen. Vi har ikke sagt at alt er gjort med planker og tau, men mange er laget med planker og tau. Mest sannsynlig er alle laget av mennesker, uten at vi har fastslått hvilken metode som er brukt i alle kornsirklene.
Siden du ikke har noen formening om hvordan de lages, så er mennesker den mest sannsynlige årsaken, siden vi vet at mennesker kan lage avanserte kornsirkler.
Har du nå noen dokumentasjon på at ikke alle kornsirkler er laget av mennesker, eller er du klar for å innrømme at det er mulig?
Men det er ingen som har svart meg heller - hvorfor i helsike må disse "intelligente vesnene" som kjenner slik trang til å meddele seg til oss "dumme, laverestående mennesker" absolutt gjøre det i maten vår???
det sto da noen ufo forskere midt i en kornsirkel med en masse instrumenter og mente at "her var det jammen mye stråling,her har det vært ufoer ja",men dette var lagd av ungdommer som ville kødde med forskerne,de filmet det osv..jeg skal ikke si at det ikke finnes ufoer for det må det da gjøre synes nå jeg,men ihvartfall så er det mye svada med de der sirklene
Antall ord: 77
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"
84507 skrev:Det var som jeg tenkte - du hadde ikke noe skikkelig svar på hvordan raps kan bøyes av mennesker uten at den blir ødelagt. Jeg er åpen for andre teorier enn planker og tau - men vet selvagt ikke nøyaktig hvem eller hva som er årsaken til sirklene. Du mener planker og tau kan forklare alt - det er det som er uvitenhet - samt naivitet.
Situasjonen var at du skulle dokumenter at kornsirkler ikke var laget av mennesker.
Det har du ikke gjort, men du gjorde ihvertfall et forsøk, selv om det var et argument fra uvitenhet.
Du vrir og vrenger på det vi sier for å vinne billige poeng i diskusjonen. Vi har ikke sagt at alt er gjort med planker og tau, men mange er laget med planker og tau. Mest sannsynlig er alle laget av mennesker, uten at vi har fastslått hvilken metode som er brukt i alle kornsirklene.
Siden du ikke har noen formening om hvordan de lages, så er mennesker den mest sannsynlige årsaken, siden vi vet at mennesker kan lage avanserte kornsirkler.
Har du nå noen dokumentasjon på at ikke alle kornsirkler er laget av mennesker, eller er du klar for å innrømme at det er mulig?
Jeg synes faktisk det er på sin plass at du kryper til korset og innrømmer at du tar feil når du sier at alle kornsirkler kan være laget av planker og tau- for det har du indirekte sagt. Jeg kan ta et nok et eksempel for å vise hvor absurd en slik tanke er. 7. juli i fjor oppstod en gigantisk kornsirkel som var 350 meter lang og 60 meter bred. Hele 20000 kvadratmeter med korn var lagt ned. Dette skjedde om natten med en maksimaltid på 1 time og 45 minutter - i realiteten sannsynligvis mye kortere. Dette er dokumentert av Winston Keech og Gary King da de hadde med seg et lysfølsomt Sony VX2100 filmkamera, samt et "image enhancing"
filmkamera som var koblet til en JVC D-700 opptaker. Med sistnevnte kamera tar de regelmessige sveip over jordet. Disse lysfølsomme kameraene ville selvsagt ha registrert den minste form for lys som en lommelykt fra eventuelle kornsirkelmakere. Kameraet viser at 01.35 var det ingen kornsirkel. Klokka 03.20 er kornsirkelen oppfattet av kamera.
Dette var en såpass oppsiktsvekkende hendelse som var dokumentert, at engesle medier ikke kunne latterliggjøre fenomenet. Terje Toftenes samlet sammen pressen til pressekonferanse og fremla dokumentasjonen for de tilstedeværende.
Dette var altså en gigantisk kornsirkel som ble laget midt på natten på svært kort tid der ingen menneskelig aktivitet ble registrert. Du bør svelge stoltheten din og innse at du tar feil med planker og tau teorien din - uten blir det bare for dumt. Og er det andre fantastiske metoder mennesker bruker for å legge ned kornet i det gitte tilfellet jeg fortalte om her får du komme med dem.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her