open_palm skrev:Jeg kan nok ikke svare deg på det med videoen jeg ch0zen..men mange kulturer har ikke blandet psykologi inn i medisinen sin på samme måte som vi har,så de har ett litt annet syn på slike hendelser enn det vi har.Bare gutten følte seg bedre etterpå så=)
Håper virkeli at det virket da... det så ikke særlig bra ut...
Uansett...
Jeg har funnet en side på norsk der de beskriver demonutdrivelse i Norge.
http://www.katolsk.no/artikler/exorcism.htm
Selvfølgelig katolsk... ettersom jeg skjønner regner de tre tegn på besittelse....
Det første tegnet er paientens evne til å tale med letthet et for pasienten helt fremmed språk, eller forstå det når andre taler det. Her dreier det seg ikke om vanlig tungetale som vi kjenner fra karismatiske miljøer, men om virkelig språk. Presten tester kanskje den besatte med noen spørsmål på latin og får et grammatikalsk riktig svar tilbake. Eller en hjemvendt misjonær retter et spørsmål på en afrikansk dialekt og får svar på samme dialekt.
Det andre tegnet er evnen til er å åpenbare hendelser som er skjult eller hører fremtiden til.
Tredje tegn er utfoldelse av fysiske krefter, langt voldsommere enn pasientens alder eller konstitusjon tilsier er mulig.