Da man først tar det skrittet å ringe en synsk, ønsker man jo svar på alt mulig som detter ned i huet på en, så jeg spurte om han kunne se meg i ett annet liv.
Det kunne han...
Du har høye kinnben du, sier han. Eh- ja, jeg har kanskje det, svarte jeg og lurte på om han kunne "se" det. Ja, og han kunne "se" at jeg hadde brune, litt store øyne, og var melankolsk i sinn. Jaaa.. Det kunne stemme det, har alltid vært litt tankefull og drømmende uten å skjønne at det var pga mine forrige liv... :mozilla_frown:
Vet du hvor Bhutan er sier han. Nei, Afrika, tenker jeg? Selvfølgelig ikke, det er ett land mellom Tibet, Kina og Nepal og der har jeg visstnok bodd på seint 1600 tall, som datter av en stor klanhøvding. Jeg ble giftet bort til en kriger, som falt i krig, og som jeg gikk og savnet hele resten av livet mitt.
Da han fortalte dette, så jeg meg selv vandrende på en veranda med epletrær i blomstring og i hvit kjole. Vet ikke om det vokser epletrær i Bhutan heller da...
Men saken er at jeg hele livet har drømt om fjell. Jeg har vandret i fjellriker, i drømmer som har kommet tilbake, gang på gang. Jeg har hele livet vært fasinert av fjell, og særlig de høyeste. Så jeg tror på det han "så"
Noen som vet hva de har vært før?
Jeg hadde visst vært i flere liv, men da syntes jeg det begynte å bli litt dyrt, så det var best å avslutte samtalen.
Jeg syntes denne sagaen om savn og lengsel var så vakker, så jeg kan leve lenge på den, jeg