Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserFølsom og klarsynt

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

katjas
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 14 Apr 2008 11:21
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Følsom og klarsynt

Innlegg av katjas »

Hei
Jeg har skjønt nå at jeg sansynligvis er klarsynt. Jeg har alltid vært utrolig følsom, ALLTID. Det var mest vanskelig når jeg var liten for da så jeg det, men nå blir det mer som filmer inni hodet mitt. Jeg kan også føle hva andre føler på en måte. Plukker lett opp stemninger uansett hvor jeg beveger meg. Det er ikke alltid så lett å kontrolere når det blir for strekt. Følsomheten blir sterkere under stress eller om vinteren. Jeg tror også at jeg nesten klarer å lese tankene til folk. Jeg har vært mye sann drømt og er flink til å vite hva som kommer til å skje.. Jeg føler også døde mennesker til tider.Det er også mye mer, men klarer ikke helt å sette ord på det nå..

Jeg føler også andres følelser, Glede, sorg og smerte.o.s.v Det kan bli utrolig sterkt til tider. Da kjenner jeg at kroppen min blir helt utslitt.. Kan føles ut som at jeg gått en fjelltur på 100 mil når jeg ikke har rørt en finger..
Jeg har alltid følt mye, men skjønte ikke hva det var jeg følte. Men etterhvert har jeg klart å plassere følselsene til settinger og dermed lært meg å få litt mer orden på alt jeg opplever. Skriver vel egentlig her for høre om lignende historier. Jeg synes det er utrolig spennende og vil gjerne lære mer. Er det noen som føler det likt som meg eller noe lignende?
Vil gjerne lære mer om hvordan jeg kan utvikle dette eller kontrolere det, for det blir noen ganger for sterkt. Jeg ser på dette som en gave og noe positivt, så jeg vil gjerne få mest mulig ro relatert til det. For jeg blir redd noen ganger.. Trodde nesten jeg holdt på å bli gal.
Takk for svar:)
J21
Antall ord: 326

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
doodles
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 04 Nov 2007 01:23
16

Innlegg av doodles »

Heisann :)
Kan vel være at du har en del evner! Det å føle andres følelser og slikt kalles empati :)
Og er flere måter/visualiseringer som vel kan brukes for å beskytte seg.
Her fra PPV forumet er litt info:
http://www.ppvorg.no/phpbb/viewforum.ph ... 0c6ec58268
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
line81
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 115
Startet: 21 Jan 2008 20:11
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sør-trøndelag

Re: Følsom og klarsynt

Innlegg av line81 »

Det meste høres kjent ut. men det er først nå jeg har begynt å tenke på det.
det ekleste jeg har opplevd, er at min familie ringte og fortalte en onkel hadde gått bort. og dette har jeg flere vitner på. men det visste jeg jo.. hadde til og med vært i begravelsen, og det verste sendt blomster. og det var for tre uker siden sa jeg.. det kan ikke stemme fikk jeg høre.. han døde i går kveld...
tre personer måtte fortelle meg at han døde kvelden forveien før jeg trodde det.
og dette skjedde to ganger.
har også drømt om en tredje person som snart går bort, men dette er en offentlig person. så jeg nevner ikke navn.
har også opplevd å blitt kvalm og svimmel når noe skjer med mine nærmeste...
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Hei, det du forteller er at du har visse evner, det å føle andres følelser, kalles å være en empat. Ref linken som doodles kom med over.

Det er en viss forskjell på empati, og det å være en empat, - selv om sakene er noe beslektet.

Å føle empati - er å vise medfølelse med noen som har det vondt, enten fysisk ( barn med skrubbsår på kneet ), eller følelsesmessig ( vise medfølelse for noen som har mistet en nær, f.ex ).

Å være EMPAT -er å selv følge noe/mye av smertene i sin egen kropp / i sitt eget sinn.
Som med skrubbsåret, så har man vondt i sitt eget kne,
og følelseslivet vil være meget deprimert / sårt - når man tar inn følelsene fra en som har savn etter en avdød, f.ex

Det å være empat, er som om kroppen er en radiomotager som tar inn følelsene andre mennesker sitter med, som om de er ens egne.
Selv er jeg overbevist om at noen mennesker som ansees som hypokondere faktisk er en empat, og ikke hypokonder.
Fordi disse menneskene fysisk og psykisk kjenner smerter / plager, som an ikke forstår hva og hvor de kommer fra.
Og når man ikke har begrep om fenomenet, kan man kjenne smertene til en ukjent nabo, gå til legen,. som seff ikke finner noe. Og ergo ; er man hypokonder. . . .

Nå skal det sies at det å være hypokonder også har andre årsaker, hvorav det å motta følelser fra andre bare er tilfelle hos enkelte personer...
og at disse blir "feildiagnostisert".

Linken Doodles kom med, kan gi flere pekepinner på om man kansje er en empat...

Ps; en empat er ofte en som også opplever andre ting innen det paranormale, samtidig som man kan være "selektiv" - dvs bare merke visse ting...

mvh Asbjørn ( som og er litt empat )
Antall ord: 318

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 335
Startet: 21 Des 2007 16:14
16
Kjønn (valgfri): Gutt (14)
Lokalisering: spangereid

Innlegg av FEUER »

det er sannt..............men asbjørn hvordan har du blitt så erfaren i det spirituelle hvor lenge har du drivt med det, fortell fortell :)
Antall ord: 24
Hva er meningen med livet..

Nyt det mens du har det! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

FEUER skrev:det er sannt..............men asbjørn hvordan har du blitt så erfaren i det spirituelle hvor lenge har du drivt med det, fortell fortell :)
Jeg er faktisk oppvokst med det paranormale, min mor "visste mer enn vanlig" - for å si det slik. Satte på kaffe og laget vafler, før vi fikk uanmeldt besøk, bla.a. Ikke bare en , men mange ganger...
Og siden jeg har passert 50, så har det blitt noen år....

A
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Det du forteller her om din far, er mer "prekognisjon" - evnen til å få informasjon FØR ting skjer.
Å være Empat er mer i "realtid" - man kjenner følelsen / smerter, osv idet det skjer.

Nå skal det dog sies, at mange slike "navn" og "båser" vi har satt på evner, likegjerne kan være de samme "regler" som går igjen, men med forskjellig utrykk...
som 2+2 = 4 , kan man si at 3+1 = 4 , resultatet er det samme, men måten det presenteres på er forskjellig...

jeg tror at alle slike paranormale utrykk stammer fra samme kilde, men kommer frem i bevisstheten på forskjellige måter.

mvh Asbjørn
twiggy skrev:Da er kanskje jeg en empat...
Har opplevd noen flere ting som bekrefter det.
Feks da min far døde for fire år siden.
1-2 dager før han døde: Det var midt på dagen, og jeg var hjemme og gjorde husarbeide. Tenkte ingen spesielle tanker, men plutselig tok jeg meg til brystet, under halsen, og en "stemme" (inni hodet mitt) sa at nå måtte jeg forberede meg til å dra i begravelse.
Min første tanke var at jeg ville fortelle mannen min dette. Men ombestemte meg.
Var redd han skulle reagere negativt. Og etter en stund slo jeg meg til ro med at dette bare var tull. Men pappa døde altså 1-2 dager etterpå.
Da min mor ringte meg om kvelden da han døde, for å fortelle meg det, utbrøt jeg bare: "Jeg visste det med en gang du ringte".
Snakker for øvrig nesten hver dag med min mor i telefonen. Men denne gangen bare følte jeg at det var en "annerledes" samtale.

NB: Min far var 70 år da han døde, men det var likevel et såkalt uventet dødsfall.
Foreldrene mine var skilt, og pappa bodde alene. Vi hadde ingen indikasjoner på hva som var i vente.
Antall ord: 323

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
izabel

Re: Følsom og klarsynt

Innlegg av izabel »

katjas skrev:Hei
Jeg har skjønt nå at jeg sansynligvis er klarsynt. Jeg har alltid vært utrolig følsom, ALLTID. Det var mest vanskelig når jeg var liten for da så jeg det, men nå blir det mer som filmer inni hodet mitt. Jeg kan også føle hva andre føler på en måte. Plukker lett opp stemninger uansett hvor jeg beveger meg. Det er ikke alltid så lett å kontrolere når det blir for strekt. Følsomheten blir sterkere under stress eller om vinteren. Jeg tror også at jeg nesten klarer å lese tankene til folk. Jeg har vært mye sann drømt og er flink til å vite hva som kommer til å skje.. Jeg føler også døde mennesker til tider.Det er også mye mer, men klarer ikke helt å sette ord på det nå..

Jeg føler også andres følelser, Glede, sorg og smerte.o.s.v Det kan bli utrolig sterkt til tider. Da kjenner jeg at kroppen min blir helt utslitt.. Kan føles ut som at jeg gått en fjelltur på 100 mil når jeg ikke har rørt en finger..
Jeg har alltid følt mye, men skjønte ikke hva det var jeg følte. Men etterhvert har jeg klart å plassere følselsene til settinger og dermed lært meg å få litt mer orden på alt jeg opplever. Skriver vel egentlig her for høre om lignende historier. Jeg synes det er utrolig spennende og vil gjerne lære mer. Er det noen som føler det likt som meg eller noe lignende?
Vil gjerne lære mer om hvordan jeg kan utvikle dette eller kontrolere det, for det blir noen ganger for sterkt. Jeg ser på dette som en gave og noe positivt, så jeg vil gjerne få mest mulig ro relatert til det. For jeg blir redd noen ganger.. Trodde nesten jeg holdt på å bli gal.
Takk for svar:)
J21
Hei Katjas
Hvis du vil snakke med flere Empater, finner du oss på www.paranorge.net
Hilsen Isabel :)
Antall ord: 346

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !