UFO, Kornsirkler & fenomenUFO - Å overbevise en skeptiker.

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Nov 2006 01:10
18

Innlegg av Ghost hunter »

Ghost hunter skrev:
Uansett jeg avslutter denne runden med din vanvittige påstand om at vitenskap innen forskjellige grener ikke har en sammenheng i det hele tatt.

Oppriktig nysgjerrig: hvor står dette?
Hvor det står må du nesten undersøke selv.

Det jeg kan si er at dette er innbakt i alle grunnfag som du er nødt å fullføre før du spesialiserer deg for et hovedfag på Universitetet. Jeg selv måtte lese tre-fire vitenskaplige metodebøker som gikk på innføring og generelle metoder. Så måtte jeg ta grunnkurs i statistikk og ta videregående kurs i samfunnsvitenskapelige metode og statistikk. Videre som phd kandidat har du hele tiden artikler og vitenskapelige rapporter om kotymer ved forskning som man må tillegne seg kunnskap om. Dette er en rød tråd i all vitenskapelig forskning og er ikke retningsbasert i det hele tatt. Men i tillegg for i det hele tatt og få lov til å studere må man ta forberedende som dreier seg om kunnskap om vitenskap og filosofiske spørsmål. Derfor har dette en sammenheng i alle retninger. Om du skal bli lege eller professor i statistikk/økonomi.
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Gode refleksjoner.

Og du har helt rett vi kan ikke vite for sikkerhet hva som dukker opp.
Tenker også at denne "bønnen" her som er profetens egen versjon av iniativ kan hjelpe andre ekstremister til å godta liv også på andre plasser enn på vår Tellus. Jeg har mine tanker om at dette kan være andre med intelligens.

Men for å være objektiv, så kan det være hva som helst. Det sier også de som driver med CE-5 protokollen. De vet ikke hva som dukker opp. Bare det faktum at det dukker opp "noe" etter denne protokollen er utført. Filmingen er ok for å se at objektene dukker opp. Men fremdeles uten anelese om nøyaktiv hva det er.
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av rhonersen »

Ghost hunter skrev:
Ghost hunter skrev:
Uansett jeg avslutter denne runden med din vanvittige påstand om at vitenskap innen forskjellige grener ikke har en sammenheng i det hele tatt.
Jeg kikket gjennom denne diskusjonen, og fant ingen steder der kimbara påstod at 'forskjellige vitenskaper ikke henger sammen i det hele tatt'. Derfor spør jeg: hvor påstår Kimbara dette?
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
18

Så det er grunnen til at du starta med å slenge dritt om Kimbara i denne tråden. Du lar deg provosere av andres spørsmål og kritiske tankegang.
Idiotisk spørsmål!!!! :mozilla_yell: Tror du det er årsaken??

Du snur alt på hodet. Problemet er at han stiller ikke kritiske spørsmål i det hele tatt. Hadde han vært kritisk ville han satt seg inn i hva han spurte om. Da jeg svarer eksempelvis at de er rutiner som gåes igjennom ved UFO etterforskning og viser til kilder på dette, så får jeg helt meningsløse svar tilbake og ting blir fra hans ståsted veldig personlig.
Jeg følger opp siden han mangler ryggdekning i sine argumentasjoner (noe jeg kanskje ikke burde gjøre men kan ikke la være pga hans hets mot andre) og da blir jeg usaklig, barnslig og jeg vet ikke hva jeg ikke er.
Det skulle ikkje tilseie at du er mykje til forsker...
Jeg ser ikke noe problem å diskutere i forum selv om jeg er forsker. Det er vel ikke noen lov som tilsier at jeg ikke kan gjøre det. Saken er at jeg har mer en nok kunnskap for å sette han på plass

Dette henger ikkje på greip Gh...synker du så lavt som til å true? Er målet å få stengt tråden slik at du slipper å svare for deg?
Dette henger meget godt på greip. Argumentasjonen svingte dithen at Kimbara tror han kan sitere og komme med drittkasting til hvem som helst her inne uten noe som helst konsekvenser. Han oppfører seg som om han praktisk talt eier forumet her inne. Det gjør han naturligvis ikke og jeg poengterte at ting vil få konsekvenser hvis han fortsetter sin drittkasting her inne. Dette er også i tråd med hva generelle regler angår.

Jeg vil gjerne spørre deg et spørsmål Madjave. Jeg får PM hvor medlemmer sier at de vegrer seg å komme med innlegg her inne pga av Kimbara? Synes du dette er greit?. Er det dette vi vil at forumet skal være?

Jeg husker for ikke lenge siden jeg lanserte tre teorier som forklaring på UFOfenomenene. Jordnære ting var to av dem så det kan jeg ikke kritiseres for. Jeg hadde en ganske hyggelig diskusjon med en eller annen. Så bryter Kimbara inn og skal diktere mine teorier. Da jeg sier at dette ikke passer inn i mine subjektive vurderinger begynner han med en drittkasting som pågår i tre dager uten opphold. Hva synes du om slik oppførsel Madjava. Det er sjukt. Det er det jeg kaller det. Det mentale svikter her en plass. Det som er problemet til Kimbara er at jeg er tøff nok til å påpeke hans problemer og det blir jeg å fortsette med til jeg selv blir kastet ut herfra. Det kan jeg love deg.

Videre vil jeg si til dere skeptikere. I dette forumet diskuterer vi metafysikk. Du kan ikke kalle det vitenskap for det er ikke målbart. Vi kan ikke legge fenomenene i en benk å begynne og undersøke. Metafysikk og vitenskap er to forskjellige ting. Dere diskuterer i en helt gal kontekst. Likevel slenger dere ukritisk inn vitenskapen i metafysikken med å si "Skaff meg beviser" hvis diskusjonene blir heftige nok. Det er å skyte troende mens de ligger nede og det kalles hersketeknikk. Det verste av alt er at vitenskap er en gren mange her inne ikke kan identifisere seg med engang. Og Kimbara er den verste.

Tenk på det når dere hamrer løs på et menneske som er på jakt etter livets sannhet. Og hvis dere ikke tror på livets sannhet så tenk på hvordan tusenvis av mennesker kan se et objekt som ikke kan forklares med vitenskapelige metoder. Jeg har ikke opplevd en vitenskapsmann som har sagt at siden det ikke finnes bevis så eksisterer det ikke. Det går imot alt han/hun har lært om forskning.
Antall ord: 667

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
18

Ghost hunter skrev:
Sitat:
Ghost hunter skrev:

Jeg kikket gjennom denne diskusjonen, og fant ingen steder der kimbara påstod at 'forskjellige vitenskaper ikke henger sammen i det hele tatt'. Derfor spør jeg: hvor påstår Kimbara dette?

Du har til og med brukt utdannelsen og jobben din som eksempler til å underbygge din egen "styrke". Så viser det seg at du er fiskeforsker - noe som er veldig lite relevant i de sammenhengene vi har diskutert.
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
18
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Ghost hunter skrev: Du snur alt på hodet. Problemet er at han stiller ikke kritiske spørsmål i det hele tatt. Hadde han vært kritisk ville han satt seg inn i hva han spurte om. Da jeg svarer eksempelvis at de er rutiner som gåes igjennom ved UFO etterforskning og viser til kilder på dette, så får jeg helt meningsløse svar tilbake og ting blir fra hans ståsted veldig personlig.
Du bjeffer og bjeffer, men noe å backe opp disse påstandene med har du ikke. Smålig kaller vi slikt.
Jeg følger opp siden han mangler ryggdekning i sine argumentasjoner (noe jeg kanskje ikke burde gjøre men kan ikke la være pga hans hets mot andre) og da blir jeg usaklig, barnslig og jeg vet ikke hva jeg ikke er.
Jeg er lei av dine løgner nå. Nå ber jeg deg pent om å slutte å påstå at jeg hetser andre med mindre du kan vise til hvor jeg gjør det.
Saken er at jeg har mer en nok kunnskap for å sette han på plass
Så hvorfor føler du at drittkasting er på sin plass i stedet?
Dette henger meget godt på greip. Argumentasjonen svingte dithen at Kimbara tror han kan sitere og komme med drittkasting til hvem som helst her inne uten noe som helst konsekvenser. Han oppfører seg som om han praktisk talt eier forumet her inne. Det gjør han naturligvis ikke og jeg poengterte at ting vil få konsekvenser hvis han fortsetter sin drittkasting her inne. Dette er også i tråd med hva generelle regler angår.
Jeg har ikke brutt noen regler her inne. Du, derimot, bryter dem hele tiden.
Hvis du mener dette er feil, så må jeg nok en gang be deg vise til innlegg hvor jeg uprovosert har kastet dritt.
Jeg får PM hvor medlemmer sier at de vegrer seg å komme med innlegg her inne pga av Kimbara? Synes du dette er greit?. Er det dette vi vil at forumet skal være?
Ghost Hunter...én ting er om noen vegrer seg for å bli stilt spørsmål til - en annen ting er om det gjelder drittkasting.
Jeg bedriver ikke drittkasting, men jeg stiller spørsmål eller kommer med forklaringer folk ofte ikke liker. Jeg skjønner at det kan være hardt å få satt sin egen tro på prøve på den måten, men det må man nesten tåle om man skriver i et offentlig forum. Jeg legger ikke bånd på mine meninger for at andre skal kunne ha det mest mulig behagelig.
Jeg holder meg dog for god for å kaste dritt til folk. Det gjør tydeligvis ikke du, men du liker å påstå at andre kaster dritt - uten å kunne begrunne det. Det er faktisk drittkasting i seg selv.
Jeg husker for ikke lenge siden jeg lanserte tre teorier som forklaring på UFOfenomenene. Jordnære ting var to av dem så det kan jeg ikke kritiseres for. Jeg hadde en ganske hyggelig diskusjon med en eller annen. Så bryter Kimbara inn og skal diktere mine teorier.
Har du noe erfaring innen diskusjon/diskusjonsfora i det hele tatt? Det er faktisk slik det foregår. En diskusjon pågår, og alle som vil er velkomne til å bryte inn med sine meninger. Det skjer meg hele tiden, blant annet har du gjort det i en diskusjon om kornsirkler. Der dikterte du en annens utsagn. Er det greit når du gjør det, men ikke når andre gjør det?
Da jeg sier at dette ikke passer inn i mine subjektive vurderinger begynner han med en drittkasting som pågår i tre dager uten opphold.
Dette er ren løgn, og en ekstrem selvforherligelse.

Jeg regner med diskusjonen du sikter til var den hvor du benyttet spørreundersøkelser som et argument.

Jeg skrev:
Jeg skjønner ikke helt hva spørreundersøkelser ang. UFO liksom skal bevise. Ok, så har så og så mange mennesker sett noe som for dem er uidentifiserbart...Hva så? Det betyr bare at det som er observert ikke ble umiddelbart gjenkjent av observatøren, men tolket dithen at det var (i de fleste tilfeller) noe utenomjordisk. Det er nærmest konkluderende virksomhet basert på uvitenhet.
Hvorpå du svarte:
i såfall har du et jævlig stort problem. Spør faren din.
Ehm...var det slik du ville påpeke at "dette ikke passer inn i mine subjektive vurderinger"?

Les innleggene i sin opprinnelige form her
Det er sjukt. Det er det jeg kaller det. Det mentale svikter her en plass.
Men å lyve for å forherlige seg selv, kaste dritt uten grunn, og synse om min psykiske helse - det er helt greit?
Det som er problemet til Kimbara er at jeg er tøff nok til å påpeke hans problemer og det blir jeg å fortsette med til jeg selv blir kastet ut herfra. Det kan jeg love deg.
Hvis du syns det er tøft å bedrive regelrett hets, trusler og løgner for å få meg til å innse et poeng, så er det du som har problemer. Du burde vite dette, som snakket så varmt om ditt tillitsverv og hvordan du stoppet mobbing på arbeidsplassen...
Videre vil jeg si til dere skeptikere. I dette forumet diskuterer vi metafysikk. Du kan ikke kalle det vitenskap for det er ikke målbart. Vi kan ikke legge fenomenene i en benk å begynne og undersøke. Metafysikk og vitenskap er to forskjellige ting.
Og dette kommer fra en forsker? Mener du virkelig at det er god vitenskap å velge å unnlate å ta for seg f.eks. paranormale aspekter?
Videre vil -jeg- si at i dette forumet diskuterer man det man måtte ønske å diskutere. Det heter ikke metafysikk.no. Paranormale fenomen er langt mer sammensatt enn at vi kan konkludere med at det er metafysikk, og dermed umulig å diskutere eller ta for seg vitenskaplig.
Dere diskuterer i en helt gal kontekst.
Langt der ifra. Er du altså mer tilhenger av vill synsing og raljering på alle bauger og kanter? Eller kan du si deg enig i at det ikke bare finnes muligheter for, men også beviselig -er- mange helt vanlige vitenskaplige forklaringer på diverse fenomen?
Likevel slenger dere ukritisk inn vitenskapen i metafysikken med å si "Skaff meg beviser" hvis diskusjonene blir heftige nok. Det er å skyte troende mens de ligger nede og det kalles hersketeknikk. Det verste av alt er at vitenskap er en gren mange her inne ikke kan identifisere seg med engang. Og Kimbara er den verste.
De gangene spørsmål om bevis foreligger, er de gangene noen kommer med det de kaller "sannheter". Når jeg spør etter bevis, er det et forsøk på å få folk til å tenke nøyere etter, og kanskje innse at hvis ikke bevis/dokumentert grunnlag foreligger så er det kanskje heller ikke en sannhet.

Det handler om å tenke lengre enn sin egen nesetipp, og du som forsker burde kjenne til dette.
Tenk på det når dere hamrer løs på et menneske som er på jakt etter livets sannhet.
Igjen manipulerer du på det verste. Det er ingen som "hamrer løs på et menneske som er på jakt etter livets sannhet" her. Det du sikter til, og som du har misforstått totalt, er de gangene jeg har vært kritisk til de som allerede har konkludert med sin egen sannhet.
Og hvis dere ikke tror på livets sannhet så tenk på hvordan tusenvis av mennesker kan se et objekt som ikke kan forklares med vitenskapelige metoder. Jeg har ikke opplevd en vitenskapsmann som har sagt at siden det ikke finnes bevis så eksisterer det ikke. Det går imot alt han/hun har lært om forskning.
Og det har heller ikke jeg gjort, noe jeg har forklart over her, og har forklart en god del ganger tidligere.

Nok en gang; alt er -mulig-, men man skal ikke konkludere med noe basert på egen tro.
Antall ord: 1336
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
18

Linken ligger Her for de som er interesserte
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Kimbara »

Og her kan dere lese min hårreisende avbrytelse av diskusjonen, og min påfølgende uprovoserte "drittkasting".

Legg spesielt merke til svaret til Ghost Hunter, hvor han/hun pent sier ifra om at mitt femte punkt ikke passer inn med hans/hennes subjektive syn;
Ikke fan... Er jo ikke idiot heller. fugler og fluer eller hva fan du sier blir mer som en fornærmelse mot min intelligens...

Ehhh. kanskje det var en papegøye med ADHD????
Jeg trenger kanskje ikke videre påpeke den spydige tonen som gjennomsyrer de svarene GH gir til de han måtte være uenig med.

Jeg antar GH sikter til følgende utveksling når han/hun mener jeg kaster dritt;
Vet du hva. Jeg kan argumentere og argumentere men jeg har sett en del tråder hvor du har vært representert i diskusjon med andre. bla. New Order tråden osv. Sakene her ser jeg litt bort ifra. Men måten du henger deg opp i uvesentligheter og folks innlegg er nærmest helt psykotiske. Værre blir det når du ikke kjenner til de sakene du diskuterer heller. Da fremstår du som enda mer gal.

Du må for helvete lytte til hva folk sier til deg. Har du noen gang opplevd en konstruktiv meningsutveksling???

Jeg runder av her.....

Også så sint da! :D

Ble det for vanskelig når jeg etterspurte eksempler? Ble disse dumme "detaljene" for vanskelige å håndtere?

Du sier du tilhører vitenskaplige kretser og har høy utdannelse - oppfør deg deretter!
Jeg vil tro mange vil være enige i at slikt som GH kommer med her er både meningsløst og respektløst i en diskusjon. Hvis man mener spørsmålene er for dumme, eller man ikke er enig og ikke ønsker å diskutere mer, så er det fullt mulig å tøyle følelsene og rett og slett bare si ifra på en grei måte.

Syns du jeg er belærende nå, GH? Hvis ja, så tenk litt over dine egne formaninger overfor meg...

Når det er sagt, så kan jeg også være enig i at jeg hadde en overmåte spydig tone selv i dette sitatet jeg bruker over her. Jeg må beklage det GH, men du forstår sikkert at tonen blir satt når du selv åpner med slike spydige kommentarer som jeg viste til først?
Antall ord: 402
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2007 23:12
18
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Du gjør en nesten like god jobb som BA, Kimbara. Men det var en ting BA aldri skjønte, og det er at målet alltid overgår middelet.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Kimbara »

Dr. Doktor skrev:Du gjør en nesten like god jobb som BA, Kimbara. Men det var en ting BA aldri skjønte, og det er at målet alltid overgår middelet.
Sikter du da til at man kan benytte seg av flere måter å oppnå målet på, og at målet alltid overgår middelet, men ikke nødvendigvis forsvarer det?
Antall ord: 64
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
18

Du gjør en nesten like god jobb som BA, Kimbara. Men det var en ting BA aldri skjønte, og det er at målet alltid overgår middelet
:D
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skeptikerdama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2007 15:21
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Asker

Innlegg av Skeptikerdama »

Videre vil jeg si til dere skeptikere. I dette forumet diskuterer vi metafysikk. Du kan ikke kalle det vitenskap for det er ikke målbart. Vi kan ikke legge fenomenene i en benk å begynne og undersøke. Metafysikk og vitenskap er to forskjellige ting. Dere diskuterer i en helt gal kontekst. Likevel slenger dere ukritisk inn vitenskapen i metafysikken med å si "Skaff meg beviser" hvis diskusjonene blir heftige nok. Det er å skyte troende mens de ligger nede og det kalles hersketeknikk.

Sukk.
Jeg er medlem her fordi jeg synes paranormalitet er spennende, selv om jeg er skeptiker - men jeg liker ikke å bli fortalt hva jeg skal eller ikke skal diskutere! Ikke har jeg noen fjong utdannelse, ikke er jeg forsker, og jeg liker ikke å slenge rundt meg med altfor fine ord. Jeg er her for å diskutere, dissekere (gjerne det), finne mer enn en plausibel forklaring på forskjellige hendelser. Dersom noen har en opplevelse som vedkommende ikke selv forstår hva er, men skriver inn hit og spør om noen har peiling - da tar jeg utgangspunkt i det vedkommende skriver, jeg spør om omstendighetene rundt og kan muligens konkludere med at det faktisk var planeten Venus vedkommende så, bare for å ta et eksempel. Selv om man tror at UFOer kommer fra en annen planet, behøver man vel ikke gå helt av skaftet for ethvert fenomen man ser på himmelen?

Når man har en tro på noe, og denne troen er sterk, da burde den vel være sterk nok til å lekes litt med? Jeg elsker å provosere kristne, og da må jeg vel også få provosere UFO-troende. Jeg ser ingen motsetning i dette. Tror man, får man også argumentere for hvorfor man tror.
Tro har da heller aldri vært vitenskap. Akkurat der skjøt du visst deg selv i foten, GH.

Bare for ordens skyld, for oss som ikke har så fjong utdannelse: Kan du definere forskjellen på vitenskap og metafysikk, og helst legge ved en liten forklaring på hvorfor vitenskapen i sin klassiske betydning ikke skal gjelde her?
Antall ord: 344

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
18

Sukk.
Jeg er medlem her fordi jeg synes paranormalitet er spennende, selv om jeg er skeptiker - men jeg liker ikke å bli fortalt hva jeg skal eller ikke skal diskutere! Ikke har jeg noen fjong utdannelse, ikke er jeg forsker, og jeg liker ikke å slenge rundt meg med altfor fine ord. Jeg er her for å diskutere, dissekere (gjerne det), finne mer enn en plausibel forklaring på forskjellige hendelser. Dersom noen har en opplevelse som vedkommende ikke selv forstår hva er, men skriver inn hit og spør om noen har peiling - da tar jeg utgangspunkt i det vedkommende skriver, jeg spør om omstendighetene rundt og kan muligens konkludere med at det faktisk var planeten Venus vedkommende så, bare for å ta et eksempel. Selv om man tror at UFOer kommer fra en annen planet, behøver man vel ikke gå helt av skaftet for ethvert fenomen man ser på himmelen?

Når man har en tro på noe, og denne troen er sterk, da burde den vel være sterk nok til å lekes litt med? Jeg elsker å provosere kristne, og da må jeg vel også få provosere UFO-troende. Jeg ser ingen motsetning i dette. Tror man, får man også argumentere for hvorfor man tror.
Tro har da heller aldri vært vitenskap. Akkurat der skjøt du visst deg selv i foten, GH.

Bare for ordens skyld, for oss som ikke har så fjong utdannelse: Kan du definere forskjellen på vitenskap og metafysikk, og helst legge ved en liten forklaring på hvorfor vitenskapen i sin klassiske betydning ikke skal gjelde her?
Så vidt jeg vet er vel ikke du en av de personene jeg siktet til når jeg skrev det innlegget Jeg tror du har misforstått litt. Som en forklaring kan jeg si at enkelte skeptikere kommer med naive og helt usannsynlig forklaringer på et fenomen som de selv ikke tror på en gang. I stedet for å være jordnær blir det bare toskete. Eks. å sammenligne UFO med insekter eller fugler. Når skreptikerne blir konfrontert med dette får man kontrabeskjed BEVIS DET, BEVIS DET, BEVIS DET. Da blir det jo dumt og diskutere hvis man skal ha den holdningen. For å si det som en skeptiktank; Vi diskuterer metafysikk, hvis diskusjonen blir heit så konkluder med vitenskap og fuck off...
Hvor har jeg hevdet at tro er vitenskap????
Bare for ordens skyld, for oss som ikke har så fjong utdannelse: Kan du definere forskjellen på vitenskap og metafysikk
Kanskje en dag hvis du spør meg med litt høflighet og respekt
og helst legge ved en liten forklaring på hvorfor vitenskapen i sin klassiske betydning ikke skal gjelde her?
Nå føler vel jeg ikke å ha et forklaringsbehov for deg men siden du spør så pent skal jeg være kort. Synes det er flott at man diskuterer vitenskap i dette forum. Men det bør ikke brukes i gal kontekst som nevnt ovenfor

Videre så har jeg en følelse av at hadde du lest mitt innlegg litt nøyere så hadde du kanskje kjent svarene før du spurte.
Antall ord: 538

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Kimbara »

Ghost hunter skrev: Som en forklaring kan jeg si at enkelte skeptikere kommer med naive og helt usannsynlig forklaringer på et fenomen som de selv ikke tror på en gang. I stedet for å være jordnær blir det bare toskete. Eks. å sammenligne UFO med insekter eller fugler. Når skreptikerne blir konfrontert med dette får man kontrabeskjed BEVIS DET, BEVIS DET, BEVIS DET. Da blir det jo dumt og diskutere hvis man skal ha den holdningen.
Jeg vet at det er meg du sikter til når du sier "enkelte skeptikere". Du trenger ikke å skjule korstoget for å virke nøytral.
(Forøvrig adresserte du alle skeptikere i innlegget ditt - ergo også Skeptikerdama).

Her er det nok mange "misforståelser" ute og går. Du har tatt ting helt ut av kontekst her, og istedet for å spørre nærmere hva jeg har ment med bla.a. fugler og insekter, har du lagt deg på et lavt nivå diskusjonsmessig ved å bare konkludere med at det er naivt, usannsynlig og toskete fordi du ikke selv er enig.
Hadde du tatt i bruk den høfligheten og respekten du selv etterlyser fra Skeptikerdama, hadde du kunnet få en nærmere forklaring fra meg, slik at vi kunne ha unngått all denne idiotien.

Du velger også å se verden i svart/hvitt når du syter om bevisforespørsel. Du velger å se bort ifra lange innlegg bare for å fokusere på den delen hvor man spør etter kilder eller dokumentasjon for påstander.
Hvis man er en litt moden diskutant, vil man heller innrømme at man ikke har dokumentasjon m.m., men istedet argumentere videre på et saklig nivå istedet for å hisse seg opp over forskjellige meninger. Er du ikke enig i dette?

Hva er det godt for å hele tiden ha fingeren på avtrekkeren?
Synes det er flott at man diskuterer vitenskap i dette forum. Men det bør ikke brukes i gal kontekst som nevnt ovenfor
Hva er fasiten her da? Hva er reglene for hvor og når vitenskap kan benyttes?
Antall ord: 342
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av rhonersen »

For å repetere mitt forrige innlegg som GH ignorerte:
Ghost hunter skrev:
Ghost hunter skrev:
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links