Som noen på den diskusjonen antyder at svarteboka har med satanisme og gjøre. Så har ikke svarteboka noen ting med satanisme å gjøre. Satanister (i hvertfall filosofiske satanister og som det er veldig mange fordommer mot) bruker for det meste "The Satanic Bible" av Anton Szandor LaVey som ikke har noe med overtro eller tilbedelse av satan å gjøre. Jeg vil oppfordre alle som synes at satanisme er skummelt eller lignende til å lese den boka for å få en bedre forståelse av satanisme. Den er mere filosfisk hvor LaVey beskriver sine tanker om livet og naturen. Han oppfordrer heller ikke i denne boken til Satan tilbedelse, vold, kirkebrenning, barne- og dyreoffring osv. Han sammenligner heller oss mennesker på lik linje med andre dyr, hverken lavere eller høyere enn andre dyr m.m.
Og det trenger heller ikke være noe ondt ved en satanist som veldig mange tror. Jeg er stanistisk, men ingen ond person. Jeg bryr meg om andre mennesker som alle andre. Satanisme og djeveldyrkelse er to helt forskjellige ting. Men nå er satanisme det livssynet som det er rettet mest fordommer mot. Men jeg vil si det at den snilleste personen dere kjenner kan være satanist. Jeg sier dette på vegne av mitt livssyn
De som vil bli kvitt sine fordommer, vil jeg også anbefale
http://www.satanisk.com
Rettelse, svarteboka har ikke noe med satanisme å gjøre.