Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Her på dette forumet ( for ja jeg har søkt opp ned ) står det ingenting om hva som er ja og hva som er nei for en pendel, min er helt vill anyway så har kanskje ikke mye å si MEN hadde vært LITT kjekt og vite, takker og bukker for svar!
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Nå bruker ikke jeg pendel selv, så har ingen erfaring med det,
men etter som jeg har forstått er det sånn at du selv må "spørre" din pendel om hva som er ja og hva som er nei.
Du styrer jo selv pendelen, så sånn sett er det din egen underbevissthet og ikke pendelen i seg selv som svarer på det du spør om :mozilla_wink:
Men vet at mange synes en pendel er et nyttig redskap!
Det du bør gjøre er å ta en gullring, gjerne en du eier selv. Knyt den i enden av et langt hårstrå og surr den andre delen rundt fingeren din.
Senk ringen ned i et vinglass, på den delen som er videst, altså minst sjanse for at hånden din skal slå ringen i glasset.
Så spør om du har noen med deg, et pling for ja, og evt 2 pling for nei. Sørg for at albuen din er stødig ned i bordplaten så ikke du slår ringen i glasset selv.. Da blir det bare tull...
Det er du som styrer pendelen, så dette må du spørre deg selv om. Det er musklene i din kropp som adlyder din hjerne. Derfor er det ingen som kan gi deg noen fasit på hva som er ja eller nei, det er individuelt.
Husk at du påvirker utfallet mer enn du tror til tider, så suppler gjerne med kort.
Antall ord: 62
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Vel, du skal jo liksom la deg styre av underbevisstheten eller hva det nå er som "svarer." Men strengt tatt er det hjernen som styrer motorikken, så signalene må jo tolkes der.....eller på cellulært nivå...de er ganske fantastiske, de små rakkerne!
Antall ord: 44
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu