UFO, Kornsirkler & fenomenlatterliggjøring av ufo fenomenet

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Jan 2005 12:54
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: one bedroom apartment

Innlegg av Spirou »

sitter å ser den dokumentaren nå, gøy dokumentar.

er sånne typiske konspirasjons teorier da...

men jeg har ikke sett hele... ska si mer når jeg har sett den.

trivelig å se brian greene i dokumentaren. han som skrev The Elegant Univers.

neat...
Antall ord: 43
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2005 16:09
20
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sashaian »

Har ikke hørt om fyren. Men uansett, like you said; neat indeed :)
Antall ord: 13
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av Spirou »

Sashaian skrev:Har ikke hørt om fyren. Men uansett, like you said; neat indeed :)
han skrev en bok som tok for seg noe som hete The String Theory, en teori over alle teorier.

uansett..

jeg har sett ferdig den saken der, og det første jeg tenker... er at det er litt paranoia
opp i alt.
om du snakker om en myndighet, er det den amerikanske du mener som
skjuler slikt ?
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av Sashaian »

skjuler slikt ?
Jeg tenker vel da myndighetene generelt.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av Spirou »

Sashaian skrev:
skjuler slikt ?
sorry for spørsmåla... :P

men tror du alle landets myndigheter konspirerer mot resten av verdens befolkning ?
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av Sashaian »

Sprint skrev:
Sashaian skrev:
skjuler slikt ?
sorry for spørsmåla... :P

men tror du alle landets myndigheter konspirerer mot resten av verdens befolkning ?

JA :) Det tror jeg! Vi har jo som kjent verdenspolitiet USA som sikkert står mye i spissen for dette. Eller skal vi begynne å snakke om den lille håndfullen som styrer verden. Som sitter på toppen av pyramiden, som de så desperat ikke må la falle sammen. Som begynner å vakle som en skjelven kortstokkpyramide nå som verdens befokning vokser i bevissthet. Og deres falske makt basert på ren materialistisk grådighet går til grunne.Denne verden styres som kjent av penger og makt. Sett fra en høyere spirituell bevissthet er dette meningsløst, og det vet de.Vi blir holdt nede med frykt som hjelpemiddel. Overalt, i media, film, nyheter, you name it, blir vi bevisst servert frykt, som forer den kollektive bevisstheten, og holder oss nede. Dersom man sitter bedøvet foran tvèn hver kveld, leser de tragiske nyhetene, er man bare med på å gi næring til den kollektive bevisstheten av frykt.Av de samme grunnene vil de ikke la oss få vite sannheten om utenomjordiske, i frykt for total kollaps av systemet.
Jeg mener utenomjordiske kommer til å bli en naturlig del av oss og vårt samfunnn. Vi skal bli et galaktisk samfunn. Det er bare å begynne å venne seg til tanken :D Det er ikke mer usannsynlig enn at vi en gang oppdaget Amerika, eller at jorda faktisk ikke var flat allikevel. Det er nok noen lærebøker på skolen som må skrives om etterhvert, for å si det sånn.
Antall ord: 289

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av Spirou »

Sashaian skrev:

JA :) Det tror jeg!
jeg lo litt jeg...
det er en heavy påstand du kommer med.

så om du plutselig forsvinner herfa så kan jeg med sikkerhet vite at du er tatt
av dage siden du vet for mye og at du er en fare for verdens sikkerhet :P

jeg tviler ikke på ideen om diverse besøk etc...
men det blir for spørtt å filosofere over om det faktisk finnes, for så tenke at
det hele gjemmes unna av diverse myndigheter i verden.

det blir for sprøtt og for science fiction...
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av Sashaian »

det blir for sprøtt og for science fiction..
;)
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av Spirou »

Sashaian skrev:
det blir for sprøtt og for science fiction..
;)
sssss...
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Mai 2005 22:22
20
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Om du tenker på "the critical eye" serien så har jeg sett episodene om kornsirkler og stonehenge. Synes det er en interessant serie med en riktig innsynsvinkel. At de tar med folk som rett og slett er gal viser at det faktisk er mye tull som skjer i hodene folk når de prøver å knytte beviser som understreker sin lidenskapelige tro til disse utrolige kunstverkene. De synes tanken om at mennesker har laget de er så uvirkelig at de prøver å finne andre forklaringer ut i fra sin egen overbevisende tro, som de synes er så interessant og virkelig at de vil ha beviser for å opprettholde den sterke troen.
Kornsirkler->Aliens/Utenomjordiske farkoster
Pyramidene->Som en av guds åpenbaringer for menneskene
Stonehenge->Som en av guds åpenbaringer for menneskene
Stonehenge->Mennesker med hjelp av utenomjordiske verktøy brakt til jorden av aliens
Stonehenge->Aliens

Hva med å lage en hypotesen "kan mennesker gjøre noe slikt?" I stedet for å gå rett til troen om at aliens/gud gjorde det og derreter spørre seg "kan aliens/gud ikke gjøre noe slikt?" og deretter finne ut at aliens/gud faktisk kan det ved å legge fram tvilsomme sammenhenger.

Spørsmålet "kan aliens ikke gjøre noe slikt?" er rett og slett ikke falisifiserbar, noe en hypotese er. Hypotese kommer faktisk fra gresk og betyr nettop falisifiserbar->kan bevises feil. "Kan en legge grunnlag for respektabel forskning uten en hypotese som utgangspunkt?" Den er falisifiserbar, men jeg har ikke sett noe som beviser at den ikke stemmer.
Antall ord: 256

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Starchild
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Jul 2006 21:55
18
Kjønn (valgfri): Kanin
Lokalisering: Orkdal
Blitt takket: 3 ganger

Re: latterliggjøring av ufo fenomenet

Innlegg av Starchild »

torgeir skrev:Har fulgt med på en del ufo programmer på discovery i det siste, men det virker som om de prøver å sette hele ufo mysteriet i et komiskt lys, og inervjuer folk som rett og slett er gal og som hevder de har sett flere av verdens mektigste (bla.bush)skifte hamn fra ett øglevesen til sin ofentlige menneskekropp, og hevdet at han er en ailien.

Flere seriøse fikk også komme med sine meninger og forklaringer, men ble like etter forkastet av firkantig vitenskapelig sneversyn.

De som har fulgt med skjønner sikkert hva jeg mener.

Har tv stasjonene fått kniven på strupen av myndighetene om å hysje ned ufo fenomenet?????
Jo... du har rett der... Alltid er det sånn... I tegnefilmer til og med... Har sett flere overbevisende filmer... Blant annet en konferanse i Meksiko... Huff... Tror på det jeg ja!
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

90% av det som finnes på internett om ufo fenomenet er desinformasjon. Det som er lett tilgjengelig alt fra "pleiadene, Zeta, reptillians osv. Er i mine øyne bare BS!

Ettersom ufo informasjon er -ekstremt- regulert så er det vanskelig å vite hvem en skal lytte til. I tillegg finnes det desinfromasjon programer for å villede maksimalt.

Disclosure project f.eks er en -stor- organisasjon med nå over 500 folk hvor flere av dem har hatt "top secret clerances" innenfor disse desinformasjons programmene og andre black budget programmer.

Det fortelles om ARV'er som er menneskeskapte kjøretøy som gjennomfører "pseudo abductions" Disse kjøretøyende (som blir produsert av Lockheed Martin og Northrup f.eks ) har også teknologi som kan manipulere drømmer og sanseintrykk.

Slik at selv om folk har sett både "greys, reptillians og pleiader" så bunner dette i Manipulasjons teknologi. Manipulasjon av drømmer og annet er mulig å få til igjennom elektromagnetiske stråler som blir brukt av ARV'er.
Også folk som "kanaliserer" kan være ubevisste offer for manipulasjons programmer som de som -kontrollerer- denne teknologien OG -informasjon flyten- om UFO fenomenet sitter på. - Som sagt 90% av infomrasjonen i det "siville ufo community'et" er bare BS (med kanskje små snev av sannheten for å totaltforvirre alt i en suppe).

HER er et brev fra DR. Helmut Lammer. - Austrian Space Agency
Som er sendt til Steven M. Greer lederen av www.disclosureproejct.org
February 1999.

" Dear Steven,

I will send you a copy of the MILAB (miltary abductions) manuscriept for review.
You will see that some prominent abduction reasearchers will get into troble for ignoring MILABs in the future! Or it they try to ridicule this important aspect!

So far CSETI is the only organization who has infomration about covert involvemtetc., in "alien abductions". Prof, Jacob hypothesis about alien hybrids who interrogate abductees at military bases is ridicuclos.

Look - Only Hopkins, jacob and Mackare responsibelfor pushing the alien abduction phenomen over the globe! And i know thatthey MILAB cases in their files, but they ignore them! I will not speculate why, but there are two possibilities.

First: they have a dogmatic alien abduction world view.
Or: Second; They are working with covert agenda!

Iam certain that hopkins, jacob and Alexander, et al. Will attack our reasearch, but the abductesswho are people who have experienced such encounters would defend us! and we will get more and more reports.

Its is a problem that the covert agenda behind this is very powerfull. I was interviewed for a documentary on alien abduction in Londo last year, from a british documentary firm wich produces a film for the US based Discovery Channel. they interviewd me in London concerning military evidence! The interview went well and everything was OK. after two months I got a call from the producers who informed me that they were informed from the Discovery channel people that discovery channel will only pay their documentary if they censure my interviews, since they do not want the military topic in the documentary!!!

... Poenget er at de som kontrollerer UFO informasjon har peiling på hva de driver med. Og en burde være veldig skeptisk til hva som presenteres av ufo informasjon. Problemet er bare at "UFO" er dukker opp globalt i ett sett, og nye folk for stadig nye observasjoner. - Men kontrollen av informasjons flyten er ofte vinklet mot "frykt" "invasjon" osv.
Som kun "the military indstrial complex" tjener på! (lockheed Martin f.eks og andre selskaper som produserer ARV'er,står bak pseudo abductions og som ønsker jagerfly- avtaler med land som skal beskytte nasjoner mot "ytre trussler").

kilde: Boka, "ekstra terrestial contact" av Steven M greer. Anbefales på det sterkeste.
Antall ord: 617

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
18
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

KB skrev:90% av det som finnes på internett om ufo fenomenet er desinformasjon. Det som er lett tilgjengelig alt fra "pleiadene, Zeta, reptillians osv. Er i mine øyne bare BS!

Ettersom ufo informasjon er -ekstremt- regulert så er det vanskelig å vite hvem en skal lytte til. I tillegg finnes det desinfromasjon programer for å villede maksimalt.

Disclosure project f.eks er en -stor- organisasjon med nå over 500 folk hvor flere av dem har hatt "top secret clerances" innenfor disse desinformasjons programmene og andre black budget programmer.

Det fortelles om ARV'er som er menneskeskapte kjøretøy som gjennomfører "pseudo abductions" Disse kjøretøyende (som blir produsert av Lockheed Martin og Northrup f.eks ) har også teknologi som kan manipulere drømmer og sanseintrykk.

Slik at selv om folk har sett både "greys, reptillians og pleiader" så bunner dette i Manipulasjons teknologi. Manipulasjon av drømmer og annet er mulig å få til igjennom elektromagnetiske stråler som blir brukt av ARV'er.
Også folk som "kanaliserer" kan være ubevisste offer for manipulasjons programmer som de som -kontrollerer- denne teknologien OG -informasjon flyten- om UFO fenomenet sitter på. - Som sagt 90% av infomrasjonen i det "siville ufo community'et" er bare BS (med kanskje små snev av sannheten for å totaltforvirre alt i en suppe).
Det interessante her er at du selv forfekter en gruppe mennesker som kommer med like fantastiske påstander som alle andre UFO-entusiaster, med like lite bevis.

Du sier "90% av all informasjon er desinformasjon" - en annen sier "nei, 90% er reell informasjon". Hvor står vi da? Da står vi på null. Ord mot ord.
... Poenget er at de som kontrollerer UFO informasjon har peiling på hva de driver med. Og en burde være veldig skeptisk til hva som presenteres av ufo informasjon. Problemet er bare at "UFO" er dukker opp globalt i ett sett, og nye folk for stadig nye observasjoner. - Men kontrollen av informasjons flyten er ofte vinklet mot "frykt" "invasjon" osv.
Nei, det er den ikke. Den eneste kanalen man finner en slik vinkling er innen underholdningsindustrien.
Dukker det opp såkalte "ekte" flygende tallerkener vil som oftest ikke en slik vinkling benyttes.

Og vet du hvor den vinklingen du snakker om stammer fra? "War of the Worlds" - det kjente lyttespillet i 1938 som lurte folk til å tro at jorden var under angrep av utenomjordiske. Mener du at Orson Welles stod i ledtog med en skyggeregjering for å skremme folk vekk fra å anklage regjeringen for noe?
Som kun "the military indstrial complex" tjener på! (lockheed Martin f.eks og andre selskaper som produserer ARV'er,står bak pseudo abductions og som ønsker jagerfly- avtaler med land som skal beskytte nasjoner mot "ytre trussler").
Idiotisk.
Det er ille nok at det spekuleres i slike scenarioer, men når det blir såpass ulogisk blir det bare dumt. Du mener altså at Lockheed Martin iscenesetter "abductions" for å kunne selge jagerfly til andre nasjoner, slik at disse nasjonene skal kunne beskytte seg mot utenomjordiske? Hva skal de beskytte seg mot? Er det de diffuse lysene på himmelen? Er det filmmanuskripter? Digitale spesialeffekter vekket til live? Eller er det fantasifulle historier som dukker opp under hypnose - en form for "terapi" som er ansett som høyst upålitelig i vitenskapelige kretser?

KB, det er for det meste slike som deg, som er langt mer opptatt av slike saker enn andre, som kunne funnet på å sagt at de er engstelige for UFO'er. "Vanlige" mennesker bryr seg ikke noe om det.
Så enten har disse slemme myndighetene feilet totalt i sin onde plan om verdensherredømme, eller så er det rett og slett så enkelt som at hele teorien kun er vissvass basert på spennende og underholdende spekulasjoner.

Noe som er langt mer skremmende enn tanken på at små grønne menn skal fly hit i sine fantastiske asjetter og skyte på oss med laserkanoner, er at løgnaktige, mediekåte menn som Steven M. Greer skal nyte så stor respekt hos andre mennesker.

Syns du jeg latterliggjør UFO-fenomenet nå? Da står jeg nok i ledtog med den hemmelige Amerikanske regjeringen.
Antall ord: 693
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

"Vanlige" mennesker er også opptatt av det paranormale og f.eks ufo fenomenet. Du har jo selv sett en UFO etter definisjon, sånn at "slike som meg" var et tapert forsøk på bli personlig, men mislyktes.

Gang på gang putter du ord i munnen på folk. Nei. jeg mener ikke det du prøver å vinkle det til.

Jeg snakker om ufo informasjonen, den har mange frykt elementer i seg. Ufo observasjoner øker, men dersom en person skal søke og finne ut hva dette er, havner en fort innom desinfromasjon, som ofte er frykt basert.

Nei kjære deg, det har jeg da aldri ment. En må skille mellom hva som er 'ment' som frykt slik som pseudo abductions, og skille mellom en film som er laget for å underholde.

Og, ja til måten du formulerte deg på, det første spørsmålet ditt, angående å tjene penger på frykt mot en ytre trussel. Dette inkluderer selskaper som f. eks Lockheed Martin.
Jeg synes også de har noen idotiske planer, for ikke snakke om sosiopatiske, men dersom dette er et langsiktig prosjekt, og det skjer en stor hendelse som kan defineres som et angrep. Så skal du ikke kimse av at våpen industrien ville tjent penger på et globalt nivå av dette.

Tror du er MIB Kimbara, seriøst skjerp deg.
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
18
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

KB skrev:"Vanlige" mennesker er også opptatt av det paranormale og f.eks ufo fenomenet. Du har jo selv sett en UFO etter definisjon, sånn at "slike som meg" var et tapert forsøk på bli personlig, men mislyktes.

Gang på gang putter du ord i munnen på folk. Nei. jeg mener ikke det du prøver å vinkle det til.
Jeg forsøkte ikke å bli personlig, og jeg skrev ikke at folk ikke er opptatt av paranormale fenomen.
Jeg påpekte at det mest sannsynlig kun er de som er tilsvarende opptatt av UFO-fenomenet som deg som faktisk kan finne på å frykte det.

Jeg puttet altså ikke ord i munnen på deg.
Jeg snakker om ufo informasjonen, den har mange frykt elementer i seg. Ufo observasjoner øker, men dersom en person skal søke og finne ut hva dette er, havner en fort innom desinfromasjon, som ofte er frykt basert.
Hva er fryktbasert? Hvis du sikter til bortføringer så er ikke det noe nytt. Man har fått slike historier lenge før det var noe som het UFO.

Dersom en søker på UFO får man en masse svada alltogether. Noe av det er sikkert fryktbasert, men mesteparten er mennesker som hevder ditt og datt. "Jeg kan påkalle UFO'er". "Steven M. Greer er en deilig mann". "UFO OVER HONG KONG!". "Jeg har kjæreste og svigermor på Pleiadene!". "Små grønne menn er her for å passe på oss". Osv, osv.
Nei kjære deg, det har jeg da aldri ment. En må skille mellom hva som er 'ment' som frykt slik som pseudo abductions, og skille mellom en film som er laget for å underholde.
Du har klart og tydelig uttalt i tidligere diskusjoner at du mener filmer som Independence Day er en del av komplottet for å skremme folk.
Og, ja til måten du formulerte deg på, det første spørsmålet ditt, angående å tjene penger på frykt mot en ytre trussel. Dette inkluderer selskaper som f. eks Lockheed Martin.
Jeg synes også de har noen idotiske planer, for ikke snakke om sosiopatiske, men dersom dette er et langsiktig prosjekt, og det skjer en stor hendelse som kan defineres som et angrep. Så skal du ikke kimse av at våpen industrien ville tjent penger på et globalt nivå av dette.
Nei, det er idiotisk fordi det er usannsynlig og ulogisk. Det er en klassisk måte å føre en konspirasjonsteori på; man tar noe kjent, helst noe militært, og får det til å virke som en mystisk og ond cover-up. Det er nettopp slikt som ble/blir gjort med HAARP.
Tror du er MIB Kimbara, seriøst skjerp deg.
Beklager den litt syrlige tonen jeg førte overfor deg, men hvis du tar i bruk de kritiske brillene du oppfordrer andre til å ta på når du leser det du selv skriver håper jeg du ser hvor ulogisk og tynt det egentlig er.
Antall ord: 496
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links