UFO, Kornsirkler & fenomenHessdalen

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Hessdalen

Innlegg av ludoburgero »

Sikkert gammelt nytt, men ikke for meg. Har dere hørt om dette?

http://www.klikk.no/reise/opplevelse/article397642.ece
Antall ord: 21
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bondpie
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mar 2007 23:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag

Re: Hessdalen

Innlegg av Bondpie »

Leste i en eller annen avis for ikke så lenge siden, om at lysfenomenet har avtatt litt i Hessdalen, og kanskje flyttet seg noe nordover mot Tydal.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandalfon

Innlegg av sandalfon »

han strand hadde forelesning om spøkelser før jul, på alternativ huset i byen jeg bor i hvor han viste bilder fra hessdalen , usa og rundt om,, spennede det han sa og viste.
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
20
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Var i Hessdalen en helg, da min bror har hytte midt i smørøyet der oppe. Den helga var det værste tordenværet i manns minne der oppe. Lynet slo ut alle transformatorer der, og haglet var på størrelse med klinke kuler, midt på sommerern. Men det er en spennende plass
Antall ord: 54
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
18
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

En teori ang. Hessdalen er att det er en form for plasma energiklumper man ser.

Norske forskere tror att det rett og slett er en form for kulelyn.
Jeg slår ikke opp detaljene om det, men såvidt jeg husker forsker man ut i fra det nå.
Det skal gå høyspentledninger over åsene der man ser mange av disse fenomenene, og man lurer på om de tenner disse energiklumpene på en eller annen måte.

I så fall kan kansje verden få en energirevolusjon fra Norge om man finner ut hvorfor og hvordan dette skjer, slik att det kan temmes og brukes.
Sist redigert av Metodisten på 23 Jan 2009 15:30, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
17
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

ludoburgero skrev:Sikkert gammelt nytt, men ikke for meg. Har dere hørt om dette?

http://www.klikk.no/reise/opplevelse/article397642.ece
For oss som ble født litt over midten av forrige århundre, har fulgt med på dette fenomen, i snart et halvt århundre Ludo..

Men spennende er det.....

De mest oppegående forklaringer menn med hvite frakker har hostet opp, er som Metodisten skriver...

Happe....
Antall ord: 68
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Jun 2008 16:57
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Innlegg av Tyrell »

Man bør få med alle aspektene av hvordan fenomenet i Hessdalen opptrer,før man danner seg et helhetsbilde og kommer med en endelig konklusjon av hva dette skulle representere.

Teorier som energiutladninger ,kulelyn etc høres plausibelt ut,men problemet er at det ikke forklarer de mange observasjonene av tydelige objekter som mange i bygda har vært vitne til.

Disse rapportene er ikke forenlig med noen naturlig forklaring på fenomenet og slik jeg ser det så er fremdeles Hessdalen fenomenet et mysterium...
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
20
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Tyrell skrev:Man bør få med alle aspektene av hvordan fenomenet i Hessdalen opptrer,før man danner seg et helhetsbilde og kommer med en endelig konklusjon av hva dette skulle representere.

Teorier som energiutladninger ,kulelyn etc høres plausibelt ut,men problemet er at det ikke forklarer de mange observasjonene av tydelige objekter som mange i bygda har vært vitne til.

Disse rapportene er ikke forenlig med noen naturlig forklaring på fenomenet og slik jeg ser det så er fremdeles Hessdalen fenomenet et mysterium...
Kulelyn kan utelukkes med en gang. Det kom et ut av stikkkontakten på stua, Det freset som et stjerneskudd og luktet svovel. Prøvde å spark på det.,men skal vel være glad jeg ikke traff. Det gikk rett igjennom stuevinduet og opp i høy spennings masten på 20 000 volt
Antall ord: 139
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Submagi
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jan 2009 21:28
16
Kjønn (valgfri): MANN

Innlegg av Submagi »

Tyrell skrev:Man bør få med alle aspektene av hvordan fenomenet i Hessdalen opptrer,før man danner seg et helhetsbilde og kommer med en endelig konklusjon av hva dette skulle representere.

Støtter meg fullt og helt til det du sier Tyrell... Det har oppgjennom vært alt for mange observasjoner av "tydelige objekter" i Hessdalen... Og man vet også hvordan forskere vil ha alt til å passe inn, i sitt logiske lille univers... Suck on that, Erling Strand! :mozilla_wink:

submagi
Antall ord: 137
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituallity .” Michael Ellner.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Submagi skrev:Og man vet også hvordan forskere vil ha alt til å passe inn, i sitt logiske lille univers...
Viktig poeng! Er forskere alltid så nøytrale og objektive som det kreves?
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

Jeg kjenner et par stykker som har telta der for å se på lysfenomenene der.
De så visst en del..
Antall ord: 19
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
18
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev:
Submagi skrev:Og man vet også hvordan forskere vil ha alt til å passe inn, i sitt logiske lille univers...
Det er de nok ikke alltid. De er mennesker som oss andre.

Men; de vil som oftest ta utgangspunkt i "det kjente" når de lager teorier om "det ukjente". Det er som en kriminalsak - man må ta de bevisene man finner og danne seg et bilde ut ifra det.
Antall ord: 84
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:
ludoburgero skrev:
Det er de nok ikke alltid. De er mennesker som oss andre.

Men; de vil som oftest ta utgangspunkt i "det kjente" når de lager teorier om "det ukjente". Det er som en kriminalsak - man må ta de bevisene man finner og danne seg et bilde ut ifra det.
Ja, men alt det kjente var en gang ukjent. Man kan ikke finne alt ukjent ved hjelp av det kjente, sikkert. Det er vel nå jeg skal avslutte med å si: såvidt jeg kjenner til.
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
18
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev: Ja, men alt det kjente var en gang ukjent. Man kan ikke finne alt ukjent ved hjelp av det kjente, sikkert. Det er vel nå jeg skal avslutte med å si: såvidt jeg kjenner til.
Man må som sagt ta de bevisene som foreligger, og danne seg et bilde ut ifra dét. Såvidt det er meg bekjent eksisterer ikke beviser for noen utenomjordisk aktivitet, derfor vil seriøse forskere heller ikke lage seg teorier om dette.

Spekulasjoner menigmenn (og enkelte forståsegpåere) imellom blir en annen ting ;)
Antall ord: 92
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:
ludoburgero skrev: Ja, men alt det kjente var en gang ukjent. Man kan ikke finne alt ukjent ved hjelp av det kjente, sikkert. Det er vel nå jeg skal avslutte med å si: såvidt jeg kjenner til.
Man må som sagt ta de bevisene som foreligger, og danne seg et bilde ut ifra dét. Såvidt det er meg bekjent eksisterer ikke beviser for noen utenomjordisk aktivitet, derfor vil seriøse forskere heller ikke lage seg teorier om dette.

Spekulasjoner menigmenn (og enkelte forståsegpåere) imellom blir en annen ting ;)
Det mest revolusjonerende og banebrytende av oppdagelser blir gjort da man går helt utenom de kjente rammene vi allerede har satt. Eksperimentell forskning har gitt oss mye, og det er jo faktisk grunnlaget for et av de største forskningsprosjektene menneskeheten står ovenfor også. Da snakker jeg om partikkelakselleratoren ved CERN.

Det er klart vi alltid må gå utifra noe kjent, for det er jo umulig å ikke gjøre det.
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links