Jeg har laget en skikkelig kul og fin og forseggjort drømmefanger nå, veldig indianeraktig, som jeg er veldig stolt av fordi den ble så vellykket

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Det visste jeg ikke. Men det er betryggende =) Bare jeg husker det med luftingen, så!Heksepusen skrev:En drømmefanger stammer fra Indianeren og er laget for å beskytte personen/ personene som ligger og sover. Den skal beskytte mot onde ånder og drømmer.
En drømmefanger må luftes under fullmåne minst en gang i måndten slik at de ånden og drømme blir renset ut av den.
Hide post links |
Hide post links |
BA. skrev:Drømmefangerne kan pynte opp på et barnerom, og er forsåvidt en liten uro som barnet kan strekke seg etter. Det skal jo henge over barnets hode.
Indianerne mente/mener at drømmefangeren skal være et filter, der de gode drømmene slipper forbi og faller ned langsmed fjærene, mens marerittene skal filtreres bort.
De er som sagt ment for barn, og de skal gå istykker før barnet begynner å nærme seg voksent.
Idag er det storindustri i å lage drømmefangere, og bortsett fra en del indanerwannabe newagere er det omtrent utelukkende souvenir og pynt i dag.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hecate skrev:Den fjerner ikke mareritt. Jeg fikk verre mareritt av den. Eller,....jeg tror ikke at det var den som var skyld i det, men det er litt interessant det som jeg ble fortalt. En klarsynt jeg kjenner sa at den forvrengte drømmene mine slik at jeg tolket de som mye verre enn det de egentlig var. Mao det som egentlig var forløsningsdrømmer ble de verste mareritt som slet meg ut. Nå har jeg ikke drømmefanger mer og sover som oftest godt....bortsett fra når typen snorker.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Vermilion Oriol skrev:Men er det ikke positivt at det har en virkning...selv om det bare er psykisk?
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |