Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Moderatorer:Asbjørn, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod ufo, mod hjem, mod engler
Hei! Noen som har tips til meditasjonsmusikk eller noen avslappende låter? Dvs. ikke bare en søvnig melodiløs synth med et "pling" i ny og ne, jeg tenker litt mer musikk, litt mer melodi ;-)
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Kailash Kopelli har masse shaman og dijeridoo-musikk som gjør susen.
Også kan jeg anbefale å meditere til Indisk sitar-raga musikk, og psykedelisk dronemusikk.
Også har disse alltid gjort underværker for meg:
Hallo? Er dere på bærtur eller? Alle vet jo at Enya er den rette sovepillen! Eller egentlig så er det vel Norah Jones...either way....enigma er visst også ganske populært.
Nå husker jeg ikke hva melodien heter,men det er en svak,aldeles nydelig og beroligende musikk med lyden av bølger,i bakgrunnen. Tror den heter "Music from ocean".
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…
En av de store innen ambient musikken er jo Brian Eno og hans Apollo plate og The Pearl med sammarbeidspartner Harold Budd er to nydelige plater man bør unne seg hvis man vil få ro i sjelen.
En stor artist innen såkalt spacemusic er Jonn Serrie og hans - And The Stars Go With You og The Stargazer`s Journey er to vakre melodiøse elektroniske komposisjoner som tar oss med ut i verdensrommet...