Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerSpurte hjelpere om en drøm

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Yvain el FuchsiaS
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Apr 2006 13:54
19

Spurte hjelpere om en drøm

Innlegg av Yvain el FuchsiaS »

Hei alle sammen,

Jeg spør stadig mine hjelpere om de kan gi meg litt av deres visdom i løpet av natten, og jeg får ofte svar.

Denne gangen drømte jeg om min kjæreste.
Han fortalte meg at han elsket meg, og jeg husker jeg gråt av glede.
I virkeligheten klarer han ikke å fortelle meg dette, og jeg har ikke turt å spørre hvorfor ennå. Jeg vil ikke pushe på..
Hvorfor tror dere mine hjelpere ville jeg skulle drømme dette? :mozilla_kiss:
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Mentalist.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Des 2009 00:24
15
Kjønn (valgfri): Man
Lokalisering: Kragerø

Re: Spurte hjelpere om en drøm

Innlegg av Mentalist. »

Jeg tror man har noe som passer på en. men hjelpern, høres for meg kommer mer fra det onde. Tror ikke men bare gir en drøm uten videre, det finnes demoner som lurer en med hvor fantastiske de er osv, som er utkledd som hjelperen det hvite lys, jeg tror dette er opprinelig ondsinnet pga den som passer på deg kan du ikke se eller høre men føle. En demons vilje er først få deg lykkelig og så ta alt. Dette er bare min mening.
Du skreiv ikke så mye hva du definerer hjelperen som?
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2005 15:50
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Innlegg av eile-joha »

Jeg velger heller å tro at hjelperne våre kommer til oss i våre drømmer med beskejder..
Ikke alle som er like "åpne", men når man drømmer så er man mere åpen for disse fenomenene.
Dette er nok et "problem" for deg at din samboer ikke kan si dette. og at du bekymrer deg mye over dette og lurer på hvorfor som du sier.
Og jeg vil nok tro at hjelperne dine kom til deg for å gi deg denne beskjeden.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Dette er høres for meg ut som hjelpere.
Hjelpere gir gjerne svar på ting gjennom drøm og meditasjon.
Kansje hjelperene dine kansje ville vise deg kjærligheten eller følesen.
Tror ikke du trenger å beskymre deg over at han ikke sier at han elsker, jeg tror du både vet og merker samme følese som i du hadde i drømmen hver gang du er nær din kjære.
Jeg tror heller du skal be dine hjelpere om å levere lærdom tydligere hvis du syns det dem gjør nå er litt utydelig.
Lykke til.
Antall ord: 99
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arwen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Feb 2009 20:09
16
Kjønn (valgfri): jente

Innlegg av Arwen »

Mentalist. skrev:Jeg tror man har noe som passer på en. men hjelpern, høres for meg kommer mer fra det onde. Tror ikke men bare gir en drøm uten videre, det finnes demoner som lurer en med hvor fantastiske de er osv, som er utkledd som hjelperen det hvite lys, jeg tror dette er opprinelig ondsinnet pga den som passer på deg kan du ikke se eller høre men føle. En demons vilje er først få deg lykkelig og så ta alt. Dette er bare min mening.
Du skreiv ikke så mye hva du definerer hjelperen som?
Hjelpere er jo noe som vi alle har, fins vel ikke noe ondsinnet i dem???
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
18
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Denne drømmen høres for meg ikke ut som annet enn at du veldig gjerne ønsker å høre din kjæreste si dette. Drømmer er et sammensurium av elementer fra lagret informasjon i underbevisstheten, og når det er noe som opptar en veldig er det store sannsynligheter for at dette innlemres i drømmer.

Jeg ser ingen grunn til å tro at noen magiske skapninger har kontrollert drømmene dine, og enhver person med grunnleggende kunnskap om psyken ville sagt det samme :)
Antall ord: 84
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jampy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2007 11:56
17
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Jampy »

Her er det to gode teorier om hva det kan være. At det var hjelperen(e) din(e) som gav deg denne drømmen eller som Kimbara sa: at du selv ønsket at han skulle si dette til deg og dermed drømte du om det.

Mye som ligger i ubevissheten din kommer fram i drømmer og de kan ofte komme i symboler.
F.eks at du så tre hvaler som kan stå for tre valg eller tre usikre ting i ditt liv.
Om du glemte å ta ut søppelet før du sovnet og det var en stor plage er det sjanse for at du drømmer om noe som har med søppel å gjøre.
Kanskje du drømte om deg selv i "drømmesituasjon"?

Bare off topic:
Visste du at den mest vanlige drømmen er å drømme at du blir jaget? Dette er en gåte innen psykologien og det med drømmer generelt er vel det.
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Onlyrenate
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Feb 2010 21:09
15
Kjønn (valgfri): Jente

Innlegg av Onlyrenate »

Jeg tror faktisk at bare var en vanlig drøm, jeg sier ikke at det er det, men ting man tenker ofte på, gleder seg til og ønsker seg, slike ting får man gode drømmer av eller dårlige.
Så tror nok dette er en normal drøm jeg :)
Antall ord: 51
Renate.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2010 21:51
15
Kjønn (valgfri): Sier seg selv=)
Lokalisering: Valdres

Innlegg av Terjegutt »

njaa.. jeg tror drømmer kan symbolisere noe som kommer til og skje (eller allerede har skjedd) som du tenker mye på. Tviler på at en hjelper er ond, men det er sånt en person aldri kan vite. Jeg har drømt ting selv som har skjedd med meg framover i tiden. Jeg drømte at jeg og ei venninne av meg lå og koste på rommet til søstra hennes. det skjedde ett par måneder etter. Nå er jeg sammen med henne. vet ikke helt hva som er positivt eller negativt nå. Jeg har fått en uggen følelse om at jeg har ødelagt alt for henne, fordi hun har mistet alle vennene sine, men nok om det. Det er ikke ofte jeg har hatt serriøse drømmer. De er helt usansynelige og syke. Jeg drømte en gang om at jeg var i Bergen eller noe sånt.. plutselig var jeg i klasserommet. Der hadde jeg fått 5 på matteprøve. Når jeg fikk tilbake forrige matteprøve fikk jeg en 2+ eller noe sånt. Jeg vet nesten at jeg kommer til og få 5 på en matteprøve en eller annen gang i framtiden. Men selvfølgelig vet jeg ikke når. Det har sikkert hjelperene mine gjort. selv om jeg ikke kan føle, se eller høre noe paranormalt. Det har jeg aldri gjort og jeg har aldri hatt ett mareritt. Så jeg er ikke sikker på om det jeg sier stemmer. Men hvis du drømmer at kjæresten din sier at han elsker deg eller noe sånt. Så kommer det sansyneligvis til og skje. Det kan jo godt hende det er en annen person som kommer til å si det (Hvis det ikke allerede har skjedd). håper dere forstår hva jeg mener : S
Antall ord: 309
Desto mere man tenker på det - Desto større sjanse er det for at det skjer :- )
Enten det er positivt eller negativt ^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2010 21:51
15
Kjønn (valgfri): Sier seg selv=)
Lokalisering: Valdres

Innlegg av Terjegutt »

Onlyrenate skrev:Jeg tror faktisk at bare var en vanlig drøm, jeg sier ikke at det er det, men ting man tenker ofte på, gleder seg til og ønsker seg, slike ting får man gode drømmer av eller dårlige.
Så tror nok dette er en normal drøm jeg :)
Gud vet. det er jo mange ting man ikke tenker på i det hele tatt som plutselig kommer opp. Foreksempel at Louvre Museet i Paris kommer til å bli ett kjøpesenter som blir oversvømt. Jeg har aldri drømt om ting som jeg har tenkt mye på. Og det er jeg ganske glad for :D
Antall ord: 108
Desto mere man tenker på det - Desto større sjanse er det for at det skjer :- )
Enten det er positivt eller negativt ^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links