Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Blir sugd ned i senga.. ?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Feb 2010 13:47
- 15
Blir sugd ned i senga.. ?
Jeg har flere ganger opplevd at midt på natten så er det som om jeg blir dradd ned i senga og jeg våkner med kjempe høy puls.. Synes det er veldig ekkelt å lurer hva det kommer av ?
Jeg spurte bestemor en gang av en eller anna grunn, hun svarte at det er de døde som prøver å få kontakt med meg, jeg tror hun sa det for å skremme meg. Men har det noe med det å gjøre ?
Jeg spurte bestemor en gang av en eller anna grunn, hun svarte at det er de døde som prøver å få kontakt med meg, jeg tror hun sa det for å skremme meg. Men har det noe med det å gjøre ?
Antall ord: 80
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2009 00:45
- 15
- Kjønn (valgfri): hersker
- Blitt takket: 3 ganger
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
Re: Blir sugd ned i senga.. ?
katrine93 skrev:Jeg har flere ganger opplevd at midt på natten så er det som om jeg blir dradd ned i senga og jeg våkner med kjempe høy puls.. Synes det er veldig ekkelt å lurer hva det kommer av ?
Bildet som DamageDone postet, viser en nattmare, folk trodde i gamle dager at det var disse som red deg dersom du plages med mareritt... har nok lite med dette å gjøre :mozilla_smile:
Jeg har også kjent det du beskriver, flere ganger; selv har jeg resonnert med at det bare er et søvnfenomen, kanskje det forårsakes av forstyrrelser når hjernen er et sted midt mellom søvn og våken tilstand eller noe.
(Jeg håper iallefall det ikke er noe mer mystisk enn det. I så fall er det skremmende mange avdøde som finner glede i å vekke meg på den måten..!

Antall ord: 189
☮
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Mener du den følelsen av å falle, og så bråvåkner du?
Hvis det er det du mener, i det sekundet du dupper av og noen ganger drømmer noe veldig rart, og for eksempel hører et smell eller noe slikt, så har jeg hørt at det har noe med at chakraene i kroppen frigir energi fordi du er i ferd med å sovne, men at du blir bevisst på det og våkner.
Eller noe sånt.
Hvis det er det du mener, i det sekundet du dupper av og noen ganger drømmer noe veldig rart, og for eksempel hører et smell eller noe slikt, så har jeg hørt at det har noe med at chakraene i kroppen frigir energi fordi du er i ferd med å sovne, men at du blir bevisst på det og våkner.
Eller noe sånt.
Antall ord: 80
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Feb 2010 01:01
- 15
Får du en sånn følelse av at du faller nedover, og nesten som om du ikke har kontakt med madrasen i senga?katrine93 skrev:Jeg har flere ganger opplevd at midt på natten så er det som om jeg blir dradd ned i senga og jeg våkner med kjempe høy puls.. Synes det er veldig ekkelt å lurer hva det kommer av ?
Jeg har følt dette noen ganger, men det beggyner å bli en stund siden. Jeg har bare opplevd dette noen sekunder etter jeg har lagdt meg.
Har ikke tenkt over hva det skyldes, håper noen kan svare på dette. Beklager at jeg ikke kan gi deg noe svar.
Antall ord: 156
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Det er det samme jeg snakker om, spiritmaster.
Antall ord: 8
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Feb 2010 13:47
- 15
Tusen takk for svar! 

Antall ord: 4
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Aug 2010 21:56
- 14
Jeg opplever det samme nesten hver uke. Jeg sover, men føler som jeg blir sugd inn i madrassen/faller uten bakkekontakt under meg og bråvåkner med utrolig høy puls. Mener å ha hørt at hjernen er på vei inn i drømmemodus men blir forstyrret, derfor føles det som man faller og bråvåkner..
Noen som har hørt en litt mer spennende forklaring?
Noen som har hørt en litt mer spennende forklaring?
Antall ord: 70
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Mar 2010 08:13
- 15
- Kjønn (valgfri): Sugge
har opplevd noe lignende FØR jeg sovner. Det er hvis jeg har vært fryktelig fryktelig trett. Eller har vært veldig sliten etter en litt for lang afften på byen med alkohol og mye høy musikk. Når jeg da endelig får sumlet meg i hallvsøvne i seng, så inntreffer søvnen så utrolig raskt at det nesten føles som man har et tungt menneske oppå seg som presser kroppen min tungt mot madrassen. Eller som om tyngdekraften har tatt fullstendig overhånd. sjelen ligger liksom under kroppen og blir nermest presset gjennom kroppen. ganske ekkelt, men samtidig berusende følelse.
Antall ord: 107
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jul 2010 16:01
- 14
- Kjønn (valgfri): Jente
- Har takket: 35 ganger
- Blitt takket: 26 ganger
Jeg opplever det samme innimellom, men det er bare i det jeg er i ferd med å sovne. Jeg våkner ikke av det midt på natta slik du beskriver. Jeg "drømmer" (det virker ikke som en drøm. Det er liksom mye klarere enn det) at jeg f.eks sitter på en sykkel. Jeg bare sitter på den og alt er i relativt sakte film, men plutselig speeder alt opp og sykkelen tipper fort til venstre side og jeg bråvåkner med super høy puls. Andre ganger er det slik du sier. Det føles ut som jeg bare dras ned i madrassen og får et skikkelig sug i magen, våkner med hurtig pust. Veldig irriterende for det gjør meg ganske våken og jeg sliter litt med å sovne etterpå.
Jeg aner selv ikke hva det kommer av, men ville bare fortelle deg at jeg opplever det samme. Jeg tror det er kroppen som skaper disse følelsene selv, fordi den går i en annen modus enn det den er når vi er våkne. Selv tviler jeg på at det er en måte for døde å ta kontakt med oss på, men det er bare min mening
Jeg aner selv ikke hva det kommer av, men ville bare fortelle deg at jeg opplever det samme. Jeg tror det er kroppen som skaper disse følelsene selv, fordi den går i en annen modus enn det den er når vi er våkne. Selv tviler jeg på at det er en måte for døde å ta kontakt med oss på, men det er bare min mening

Antall ord: 207
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 13 Aug 2010 10:43
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 29 ganger
Syns det høres ut som en vanlig "innsovingsforstyrrelse" greie. Dersom de døde prøver å kontakte deg så mener jeg at det vil oppleves på en helt annen måte. Ingen fasit på det nødvendigvis, men jeg tror det er ganske vanlig å få en slik følelse hvis du våkner midt under innsovingen. Kroppen støkker til og du får derfor høy puls.katrine93 skrev:Jeg har flere ganger opplevd at midt på natten så er det som om jeg blir dradd ned i senga og jeg våkner med kjempe høy puls.. Synes det er veldig ekkelt å lurer hva det kommer av ?
Jeg vet du sier det er midt på natten - men jeg tror likevel det er det samme.
Antall ord: 167
Hide post links |
Jeg og "sliter" ganske mye med dette fenomenet. (Altså å føle at man "faller" mens man sovner inn, eller mens man sover, og at man skvetter til). Har vel kanskje ikke hatt det på 1- 1 1/2 uke nå, men pleier vanligvis å ha det minst en gang i uka. (I alle fall i det siste).
Noen flere som har noen gode forklaringer på hva det kan være?
Noen flere som har noen gode forklaringer på hva det kan være?
Antall ord: 69
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jan 2011 17:51
- 14
- Kjønn (valgfri): Female
- Lokalisering: Oslo
Mitt innspill er enten en av to:
Sjela di har vært ute på jobb og er på vei ned i kroppen igjen, det blir en sjokkopplevelse for kroppen.
For de ande som sliter i innsovningsfasen, Du kan prøve å justere kronechackra om det blir for ubehagelig. Det handler som oftest om ubalanse i energi flyten i chackraene. Mulig lurt å trekke til seg auraen litt og rense den før søvn.
Metathron sin metode for å få kontakt med deg. Skulle ikke forundre meg, han kan være litt brutal sånn sett har jeg hørt.
Sjela di har vært ute på jobb og er på vei ned i kroppen igjen, det blir en sjokkopplevelse for kroppen.
For de ande som sliter i innsovningsfasen, Du kan prøve å justere kronechackra om det blir for ubehagelig. Det handler som oftest om ubalanse i energi flyten i chackraene. Mulig lurt å trekke til seg auraen litt og rense den før søvn.
Metathron sin metode for å få kontakt med deg. Skulle ikke forundre meg, han kan være litt brutal sånn sett har jeg hørt.
Antall ord: 97
Elohim Kiani Michaela Aicha
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Sep 2010 10:59
- 14
- Kjønn (valgfri): Gutt
- Har takket: 77 ganger
- Blitt takket: 254 ganger
Dette høres ut som søvnparalyse. Folk opplever det forskjellig, noen føler at de svever, noen at de blir trukket ned i senga. Hallusinasjoner kan også forekomme.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
Antall ord: 36
Hide post links |
Jepp, det var det første jeg tenkte da jeg leste det. Har aldri opplevd den "slukt av madrassen" varianten, men opplever i perioder denne "sveve i lufta" varianten. Den inntrer som oftest når jeg er sliten eller utmattet, og idet jeg skal til å sovne, eller våkner såvidt om natta.Jeppski skrev:Dette høres ut som søvnparalyse. Folk opplever det forskjellig, noen føler at de svever, noen at de blir trukket ned i senga. Hallusinasjoner kan også forekomme.
Driver endel med meditasjon / selvhypnose, og da har jeg lært å velge om jeg skal kontrollere kroppsdelene ved å enten gjøre dem lette, eller tunge mot underlaget. Jeg velger alltid det siste, siden jeg sammenligner en svevende kropp, men mangel på kontroll, med det jeg føler når jeg skal sove ;o)
Antall ord: 144
Hide post links |