HeleneV skrev:Jeg har også en annen strategi som jeg bruker. Jeg kan beskrive de mer inngående om ønskelig.
Den andre strategien ligner litt på de fleste andre sin fremgangsmåte med meditering. Jeg skal forsøke å beskrive step by step hva jeg sanser underveis.
For denne fremgangsmåten er kriteriene for å få det til:*Jeg har sovet ut hele natta, er helt uthvilt både fysisk/mentalt.
*Jeg har fri og er alene (barna på skolen, mannen på jobb, evt han har stått opp og passer de små)
* Jeg STÅR OPP på morgenen en liten times tid, tar meg en aldri så liten skvett kaffe (ikke mye!) og begynner å forberede meg mentalt på at jeg skal snart ta meg en tur ut...
*Viktig! Tøm blæra og ta deg et par kjeks eller noe før du legger deg ned igjen (fysiske behov dekkes. Det er irriterende å bli forstyrret under en OOBE fordi blæra begynner å bli full....)

-Men spis ikke mye heller! (Enten får man en salig gastrokolisk (MÅ på driter'n) eller man blir daff og sovner pga parasympatisk aktivitet.....
*Soverommet er svalt, og blendet med gardin. Helst ikke noe blafring eller åpne vindu.
*Ørepropper fungerer godt for å ikke bli forstyrret, og hemmer ikke selve astralturen/sansene
*Ha på løse sokker og bekvemme klær. Ikke noe som strammer (BH eller lignende)-Pass på at du ikke blir kald/ for varm under seansen! Bruk gjerne dyne, den skal ikke hindre deg i å "gå ut".
*I senga finner jeg en bekvem stilling. Helst på rygg når jeg starter på denne måten, men er ikke et must.
* Jeg lukker øynene, forsøker å være "klar" hele veien -men kjenner etter få minutter at kroppen siger ned i madrassen og blir daff.
* Jeg "går over" kroppsdelene step by step. Jeg kjenner først på de store kroppsdelene som føtter og hender, rygg, hode. Lar de "slappe av" mer og mer.
*Jeg kjenner nå at jeg føler meg som en slags "stråleovn" som lyser ut i rommet. Jeg kjenner at jeg er "hypersensitiv" samtidig nummen. Men jeg er langt i fra klar enda!
*Jeg lytter etter den klassiske "durelyden" (tinnituslignende lyd). Denne kan på dette tidspunktet være pulserende (variere i intensitet) -men følger ikke pulsen min.
*Jeg kjenner etter på dette tidspunktet om det er noen eventuelle justeringer jeg ønsker å ta fysisk før jeg går videre. Feks flytte en arm eller fot. Når jeg da beveger meg kjenner jeg hvor avslappet kroppen faktisk er. Den er "rar" (nummen) å bevege.
*Deretter fortsetter jeg der jeg slapp, med å være våken mentalt, men skal få kroppen til å sovne helt.
*Neste fase kan jeg la tankene strømme fritt, men uten å sovne. Dette er vel det vanskeligste steget før man er klar. Noen ganger kvepper jeg til i det jeg "sovner", men våkner på en måte i det jeg merker at jeg sovnet...

Andre ganger sovner jeg ikke i det hele tatt, men merker overgangen helt tydelig (full våkenhet hele tiden)
*Jeg merker på en måte et "tikk" i kroppen når "jeg er i rett modus"
LYD OG SANSEINNTRYKK FORANDRER SEG RADIKALT.
* Det er i denne fasen jeg kjenner en "nautisk vertigo" (dupper-opp-og-ned-som-i-en-båt-svimmelhet) samtidig som tinnituslyden er INTENS
*Hvis jeg nå hører stemmer på "naborommet" av mine kjente som egentlig ikke er der, evt kjenner at det er "folk i senga" som kravler og kanskje noen i rommet VET jeg at nå er jeg i rett modus.
*Andre ganger er det helt stille når jeg er kommet dithen i prosessen. Det varierer.
*Det varierer hvor lang tid jeg bruker på dette, noen ganger minutter, andre ganger en halv time eller mer.
DA er jeg klar til å dra!