Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Overskriften sier vel egentlig det meste av det jeg lurer på.
Er det slik at f.eks. ånder kan påvirke drømmene våres når vi drømmer?
Finnes sannsynlig ikke noe fasit-svar på dette, men vil gjerne ha folks meninger og tanker rundt dette
Antall ord: 48
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Jeg har pussig nok fundert på det samme. Etter at min mor døde i Januar har jeg hatt mange drømmer hvor innholdet helt tilsynelatende er om hverdagslige og "normale" ting,for så å skifte tema til noe hvor min mor dukker opp. Der kan jeg faktisk "høre" hennes stemme, akkurat som om hun skulle vært rett ved siden av meg. Min stefar som døde for 9 år siden har også "gjort" noe liknende. Men hva som sies er jeg ikke istand til å huske i ettertid, bare at de har vært der og at vi har hatt en fin samtale.
Om det `bare er en drøm' som skifter tema eller om det faktisk er en påvirkning aner jeg ikke. Blant annet savn kan jo gi sørgende drømmer og fantasier om hvordan det egentlig skulle ha vært. Men jeg velger å tro at de var på besøk hos meg, for ingen andre drømmer er så "levende" som når de er med.
Men som du sier er det ingen fasitsvar på dette, det får vi vel ikke heller ikke før vi selv forlater dette liv...
Jeg håper ihvertfall på flere drømmer hvor jeg kan høre min mors stemme, det gjør godt når det er tunge stunder.
Men, slik jeg opplever paranormale hedelser i "drømmer", så skjer det at jeg er i søvn, så blir jeg vekket opp av søvnen, får så bli lagt en form for "dvale" der jeg kan "se/høre og oppleve" paranormale hendelser om natten.. Det vil si, at det ikke er i drømmene dette skjer, men utenfor drøm og virkelighet.. Med fare for at skeptikerne setter 'n i halsen nå, og får helt "raptus" og maner opp til kamp, så vil jeg nevne at: Dette er noe som skjer med meg.. Dette er min sannhet... Ja, jeg er oppegående uten tilsyn fra offentlige innstanser, og ja.. jeg er i fast jobb, har kvinnfolk og barn.... Yepp, jeg er faktisk tilregnelig.. Men det skjer alikevel..
Jeg er helt overbevist om at man ofte får besøk fra åndeverdenen i drømmene. Har selv flere eksempler på dette. Den siste episoden jeg hadde, var i forbindelse med en pasient som døde. Jeg ante ikke at hun var død, men drømte hun var det tre netter på rad. Da fikk jeg bekreftet at hun døde den dagen hvor drømmene begynte på natten.
jeg tror det er lettere å kommunisere med oss via drømmene.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her