Elisabeth Gimsøy vant den norske «Jakten på den 6. sans» i fjor. Nå skal hun til Nederland å konkurrere om hvem som er mest klarsynt i verden.
NRK Publisert 02.02.2011 11:56.
Elisabeth Gimsøy fra Boltås i Skånland, reiser i slutten av denne uken til Nederland for å delta i «The best psychic in the world 2011», skriver avisa Sagat.
Gimsøy reiser sammen med sin egen veileder, Rune Riise. Hun er en av åtte deltakere som skal konkurrere om hvem som har den beste 6. sans i verden.
– Jeg fikk en henvendelse fra Nederland om jeg ville være med på denne konkurransen, forteller Gimsøy til avisa. Det sto mellom finalister fra 19 land, der åtte av disse skulle få være med videre, sier Elisabeth Gimsøy til avisa Sagat.
Går for seier
Gimsøy sier selv at språket blir den største utfordringen, men at hun likevel går for seier:
– Jeg tenker på det som en opplevelse, og at det skal bli gøy å se hva jeg står for blant andre klarsynte i verden, forteller norges mest klarsynte i 2010. Jeg tenker helt annerledes nå enn jeg gjorde for ett år siden, jeg er blitt mye sterkere. Alt i alt, har jeg blitt mye mer positiv og ydmyk.
– Jeg kommer til å gjøre så godt jeg kan. Får jeg full skivebom, så vet jeg fremdeles at jeg kan, understreker hun selvsikkert til avisa Ságat.
Håper noen tvkanaler tar tak i dette så vi får sjanse til å følge med...
A