skepsis skrev:håper du mente de med antakelser som en spøk.
alle antar hele tiden!når du ser en melkekartong med noe hvitt i antar du selvføgelig det er melk, selv om det finnes en teoretisk mulighet til at det kan være noe annet. Når det kommer til store ting derimot, bruker skeptikere som meg ikke slike antagelser i så stor grad! Vi ser nøye gjennom saker før vi bestemmer oss for hva vi skal mene eller tro

Nei jeg spøkte ikke. Helt.
Men hvis du ser noe hvitt i en melkekartong og antar det er melk, er du selvsagt helt menneskelig. Vi antar hele tiden. Men du vil vel også ta lærdom av det hvis det er noe annet hvitt som smaker vondt, du prøver å drikke det og innser at hvit væske i en melkekartong ikke nødvendigvis er melk. Da erfarer man at det kan være lurt å undersøke før man tar ting for gitt.
Det er menneskelig å anta at hvit væske i melkekartong er melk eller at medlemmer i et forum ved navn paranormal.no er en ensartet gruppe som ser noe paranormalt i alt. Men vitenskapelig er det ikke, og er man skeptisk av natur antar man mindre og undersøker mer. Du fremstiller deg som skeptisk og opptatt av vitenskapelig tilnærming, men antar likevel like mye som andre...
Det var bare mitt noe spøkefulle poeng, siden du er så opptatt av å dele folk opp i "oss" og "dere". Men nå sporer vi av i tråden.
Jeg gjetter fremdeles at trådstarter har en stresset hverdag eller bekymrer seg for noe.
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap