Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Mana
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Jul 2011 16:45
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 1 gang

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Mana »

Jeg har drømt mye de siste nettene nå. Jeg har ikke husket mye av det, men har jo hatt noen drømmer som har gjort større inntrykk enn andre, og er som tatovert på hukommelsen.

I går natt drømte jeg at jeg var lesbisk, men skal ikke gå noe lenger inn på det, siden det ikke er tillatt med vulgære setninger her. I mitt våkne liv er jeg heterofil og har en mannlig kjæreste. Er det noen som vet hva drømmer som dette kan bety?
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

Mana skrev:Jeg har drømt mye de siste nettene nå. Jeg har ikke husket mye av det, men har jo hatt noen drømmer som har gjort større inntrykk enn andre, og er som tatovert på hukommelsen.

I går natt drømte jeg at jeg var lesbisk, men skal ikke gå noe lenger inn på det, siden det ikke er tillatt med vulgære setninger her. I mitt våkne liv er jeg heterofil og har en mannlig kjæreste. Er det noen som vet hva drømmer som dette kan bety?
Kanskje du undertrykker dine feminine sider og lengter etter å være mer ekte kvinne, for å si det på en klisjeaktig måte? Sexdrømmer handler ofte om seg selv, det er på en måte deg selv og sider av deg som person du har sex med. Noen mener at lesbiske drømmer hos heterofile kan tyde på at man bare lengter etter å slippe ut litt mer kvinnelige kvaliteter både i og utenfor senga. At man ser opp til det kvinnelige og gjerne skulle ha vært mer feminin selv. Det er heller ikke uvanlig å drømme sånne drømmer uansett hvor hetero du er. Det er jo en grei måte å teste ut ting på istedet for å gjøre det i virkeligheten. Ofte er det helt tilfeldig hvem man velger som sexpartner i drømme, da det er settingen og symbolikken som er viktig.
Men for all del, undertrykte ønsker eller seksuell frustrasjon kan jo også slå ut i drømme... ;)
Antall ord: 259
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Har også hørt den teorien som Svartepus nevner. Det dreier seg visst om sine typiske mannlige og/eller kvinnelige sider. Jeg har også hatt et par homodrømmer for mange år siden.
Ganske rart, men morsomt å tenke på.

Inatt hadde jeg en langt mer hyggelig drøm enn den forrige drømmen jeg kunne huske.
Faktisk så er det sånn at det sitrer en god strømning av lykke i kroppen min enda :)
Jeg hadde en drøm om at jeg ble lykkelig gjenforent med noen gamle venner jeg ikke har sett på mange år nå. Vi ble uvenner da, og det er noe som har satt sitt preg på meg. I drømmen fikk jeg endelig forsont meg med dem, og det som var ekstra hyggelig var at drømmen tok en vending:

Det startet med at jeg var på en fest, vi satt der en annen gjeng som jeg ser en gang i blant enda. Eneste forskjellen var at en felles venn av meg og den gamle vennegjengen satt der også. I det jeg snur meg ser jeg den gamle vennegjengen min komme inn døra, og jeg begynner å grue meg ordentlig for enda et nederlag med total ignoranse (som har skjedd i virkeligheten). Istedenfor at det blir sånn, så setter de seg ned ved vårt bord og er sprudlende som vanlig, men bare med et lite "unnskyld, men la oss begrave stridsøksa"-blikk som en slags undertone som preger hele øyeblikket, ikke overtydelig. Og så får jeg et bredt og varmt smil - og smilende øyne - som ser på meg og roper ut navnet mitt på en veldig overdreven måte! Og jeg roper tilbake på samme måte. Vi begynner å prate med en gang og sitter der og skravler om alt som har skjedd de siste årene, mens en annen i vennegjengen legger beina sine i fanget mitt og sitter ved siden av meg, hvor jeg kommenterer et eller annet svada om tåfis - der vedkommende flytter beina sine, selv om jeg fleipa. Og så sitter vi der og drikker og spiser god mat.

Det var rett og slett bare en utelukkende hyggelig drøm.
Kan ikke huske sist jeg drømte noe slik :)
Antall ord: 373
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kati McFluffy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Aug 2011 20:32
13
Kjønn (valgfri): jente

Innlegg av Kati McFluffy »

I det siste har jeg bare drømt om at jeg er vampyr og drikker blod...
Og jeg har ofte en slags trang til å gå ut på tur hver natt, og en gang gjorde jeg det faktisk.
lurer på hva det betyr?
Antall ord: 42
Det finnes mer mellom himmel og jord enn det mennesket vet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

Kati McFluffy skrev:I det siste har jeg bare drømt om at jeg er vampyr og drikker blod...
Og jeg har ofte en slags trang til å gå ut på tur hver natt, og en gang gjorde jeg det faktisk.
lurer på hva det betyr?
Blodfattig? Jernmangel?
Sett mange vampyrfilmer?
Antall ord: 50
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kati McFluffy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Aug 2011 20:32
13
Kjønn (valgfri): jente

Innlegg av Kati McFluffy »

har ikke noe mangel på jern eller blod, men har nok sett litt mange vampyrfilmer og animer i det siste X3 Men det som jeg synes er litt rart er at jeg ikke har husket noen andre drømmer før disse >:/
Og så har jeg egentlig litt vel sterk følelse av skuffelse når jeg våkner akkurat mens jeg "suger blod" i drømmen, akkurat som om jeg vil at det skal være sant :mozilla_undecided:
Antall ord: 78
Det finnes mer mellom himmel og jord enn det mennesket vet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2011 15:27
14
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Innlegg av Nephandi »

Jeg drømnte at jeg og min mor var på utsalget til politiet sine beslaglagte varer. Først så jeg på noen briller men de var for små, så prøvde jeg en kjole, en gul veldig feminin kjole, absolutt ikke noe jeg ville ha gått med til vanelig men jeg fant ikke ut hvor alle snører og slikt skulle gå. Så kom en politidame bort til meg og sa at det måtte være skremmende å være på slanke ferie med min mor. Merkelig drøm og ikke det jeg pelier å drømme, jeg pleier å drømme om overnaturlige vesener og spennende fantasy greier, men nå drømnte jeg om å gå i butikken.
Antall ord: 117
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

Jeg har drømt utrolig mye inatt (og imorges, da jeg sov lenge...), og så utrolig mye rart at jeg må bare skrive det her.

Først drømte jeg om en bilulykke. Jeg var i nærheten og hadde på en måte full oversikt over hva som skjedde rett før ved at jeg så det hele ovenfra. Den ene bilen var en personbil med to unge jenter, og de kjørte kjempesakte rundt en sving. I neste øyeblikk kom det en trailer kjørende rett imot i deres kjørefelt, men da var jeg plutselig på bakkenivå et stykke unna og visste at jeg måtte komme meg bort derfra. Jeg bare visste at det kom til å bli en stygg ulykke og kanskje eksplosjon med bilbrann. Jeg fikk kastet meg oppi noe greier som sto på veien (enten noen trekasser eller gravedingsen til en traktor e.l.) Det var noen kjente der ifra før, og jeg sa oppjaget at nå skjer det ei ulykke. Jeg måtte bare se på, og hadde god utsikt fra der jeg satt til selve ulykken. Alt var liksom litt i sakte kino. Jeg våknet før de verste ulykkesscenene heldigvis.

Etterpå drømte jeg at jeg plutselig befant meg i fremtidens utgave av hjembygda. Tror faktisk det var år 2049. Alle rundt meg oppførte seg som om de hadde kjent meg hele livet, mens jeg visste at jeg egentlig kom fra år 2011 og hadde havnet i år 2049. Jeg hadde en kompis sammen med meg i denne fremtiden (en oppdiktet person som jeg ikke kjenner i virkeligheten), og han mente vi hadde kjent hverandre siden jeg var "et sted mellom 3 til 7 år". Jeg kjente på en måte han også, og han føltes som en barndomsvenn selv om jeg på en måte visste at jeg nettopp hadde kommet til fremtiden. Jeg fortalte han at "dette høres nok litt rart ut, men jeg kommer egentlig fra fortiden og har nettopp kommet hit til år 2049". Han virket som at han trodde på meg, selv om han mente at vi hadde kjent hverandre siden vi var små.

Bygda mi var blitt mer bebygd og hadde flere høyhus med store vinduer. Noen av dem sto opp imot fjellene. Det var også en del industribygg der og selv om jeg kjente meg igjen, var alt veldig fremtidsvisjonsaktig og fremmed. Det som var litt spesielt var at alt av lys i høyhusene, industribyggene og faktisk himmelen også, var i rødtoner. Nesten som en vakker solnedgang. Det var også en merkelig "måne" rett over fjellet som var en slags rød sirkel (nesten som et neonrør bøyd i sirkel) som lyste. Jeg fikk liksom aldri helt tak i hva dette egentlig var, men det virket som at den var en helt normal del av himmelen.
Det var også en rar nymotens klokke i fjellveggen som fascinerte meg. Det var sand som ble pumpet ut av noe i fjellet, nesten som en jevnt pumpende "sandfoss", og i sandfossen dannet det seg en urskive i sanden som viste tiden (vanskelig å forklare).

Hele følelsen gjennom drømmen var positiv og jeg dro rundt i fremtidslandskapet sammen med denne kompisen min og var veldig begeistret over at dette altså var fremtidens utgave av området jeg vokste opp. Alt var så nytt og annerledes, og fargene var så intenst sterke og vakre. Jeg kjente nesten en barnlig sitring i meg over alt dette nye og spennende.
Antall ord: 591

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
14
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 997 ganger

Innlegg av Arven »

Jeg ble helt fasinert av den siste drømmen din. Særlig det med sand-foss-klokka. Hørtes ut som en utrolig artig og "Alice i eventyrland" type drøm.
Lo forresten godt da jeg leste dette fra drøm èn:
Svartepus skrev: Jeg fikk kastet meg oppi noe greier som sto på veien (enten noen trekasser eller gravedingsen til en traktor e.l.) Det var noen kjente der ifra før, og jeg sa oppjaget at nå skjer det ei ulykke. .
Det er så typisk drøm :lol:
Antall ord: 89
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

- - - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

Arven skrev:Jeg ble helt fasinert av den siste drømmen din. Særlig det med sand-foss-klokka. Hørtes ut som en utrolig artig og "Alice i eventyrland" type drøm.
Lo forresten godt da jeg leste dette fra drøm èn:
Svartepus skrev: Jeg fikk kastet meg oppi noe greier som sto på veien (enten noen trekasser eller gravedingsen til en traktor e.l.) Det var noen kjente der ifra før, og jeg sa oppjaget at nå skjer det ei ulykke. .
Det er så typisk drøm :lol:
Ja haha, her kaster man seg ned i nærmeste skrothaug og så ligger det tilfeldigvis kjentsfolk der allerede! :lol:
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
14

Innlegg av Nephandi »

Jeg drømnte at jeg og gubben snakket om å få barn i natt. Nå vi skal ikke ha barn noen sinne, men jeg tror at denne drømmen betyr et ønske eller et behov for meg å gubben å gå nye veier, og kanskje starte opp et nytt prosjekt eller en ny hobby sammen.
Antall ord: 52
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Esbye
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Sep 2011 16:23
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 2 ganger

Innlegg av Esbye »

Noen her som har peiling på drømmetydning? :)
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
14

Innlegg av Nephandi »

Tja peiling og peiling, jeg har drevet med det en stund, men det er veldig vanskelig å tyde andres drømmer fordi symbolikken og det som dukker opp er veldig inviduelt. For eksempel hvis du så Huset på Prærien med familien din hver fredag og det er et av de sterkeste minnene av familie kos du huske så kan for eksempel drømmer om den gamle Vesten beby lengsel etter familie for deg, men siden jeg ikke vet denne detaljen om barndommen din så tolker jeg det kanskje på andre måter, det beste er om du lærer å tolke dine egene drømmer, det blir som oftest det mest nøyaktige.
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Corvus
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Sep 2011 10:49
13
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Corvus »

Jeg har veldig typiske drømmer, men i det siste har det vært mye graviditeter, jeg holder selvfølgelig på med et drøss av nye prosjekter. Men jeg drømmer også mye om eksen min og at han er sammen med nære personer i livet mitt, venninner osv og at dette plager meg, noe som er sært ettersom jeg absolutt ikke har følelser for han. brevgull

Jeg drømmer også om maskuline meg, min animus som går rundt og forfører kvinner til min store irritasjon.
Sist redigert av Corvus på 17 Okt 2011 11:45, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

I forrige uke så drømte jeg at det sto en sjaman skikkelse ved føttene mine, horisonten bak ham var opplyst så jeg så ikke fargene hans, han ble mer sort pga den opplyste bakgrunnen. Synet kunne minne meg om coveret på Bob Marleys Uprisning, bare at jeg kunne se hele kroppen, armene hadde litt mer bøy og personen sto litt mer sidestilt. Han hadde betydelig mindre hår også, men det minnet om dreads for det blafret liksom ikke fritt. Jeg husker synet godt for jeg ble litt overrasket, i virkeligheten er det ca en halvmeter etter fotenden på senga og så er det vegg med vindu, i drømmen så lå jeg jo i senga og dette er det liksom ikke plass til :lol: .
Noe jeg synes er er rart er at etter denne drømmen så har den ene katten som alltid ligger i fotenden flyttet fra fotenden og opp til liv"høyde" i senga. Sikkert tilfeldig da men jeg har lagt merke til det.
Antall ord: 170
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links