Jeg skjenner mange skeptikere som bare fnyser eller ler når de hører en paranormal opplevelse som skal ha skjedd i virkeligheten. (da retter jeg mesteparten av oppmerksomheten mot det åndelige)
De fleste av dem bortforklarer det på en så enkel og grei måte som å si at det bare var en hallusinasjon. når jeg en sjelden gang har delt mine paranormal opplevelser med mine venner så hørte jeg ord som "du innbiller deg ting" eller "Det er bare en luftspeiling" osv.
Så hvis vi prøver å se det fra deres side og tenker at alt jeg har følt, sett og hørt av det paranormale bare en var en hallusinasjon. hva er da den egentlige og naturlige forklaringen på disse hallusinasjonen. Hjernen kan da ikke starte å leke med deg helt uten grunn kan den vel?
Det er flere punkter som jeg personlig vet(eller tror) kan være grunnen til en hallusinasjon.
1. Man har brukt eller bruker en form for narkotika.
2. Man er Veldig sulten eller tørst. Og da tenker jeg spesielt på de luftspeilingende i ørkenen.
3. man har en form for fysisk eller mental lidelse.
(kanskje to og tre skulle gått sammen. men whateva, ser bedre ut

jeg har aldri brukt noen form for narkotika.
jeg har også vært en dårlig forbruker når det gjelder alkohol.
Jeg er frisk på alle måter og har nesten ikke vært oss legen en eneste gang i mitt liv. heller har jeg ikke vært nær døden pga for lite drikke eller mat.
Min konklusjon er da at det ikke er noe sann som hallusinasjoner i mitt tilfelle. og meste parten av de andres.
Derfor syns jeg det er mer rasjonelt å spørre "hvilket stoff går du på?" enn å si at jeg innbiller meg ting.
Håper jeg fikk frem det jeg ønsket å dele med dere her inne på forumet.
Jeg har hatt flere dårlige erfaringer når det gjelder forklaring i fortiden så jeg må beklage hvis noe er uklart eller ufullstendig.
Det jeg lurer på nå er om noen er enige eller uenig med meg. jeg blir også veldig glad hvis noen har en bedre forklaringer på hallusinasjoner enn meg.