Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
:twisted: :twisted: Aaaargggh!!!!! ("hvem er gud" tråden)
Jeg blir med!! Skal melde meg ut av statskirken sporenstreks!
Boikott boikott!!! Nå er det på tide kirka begynner å skaffe seg penger selv!!!! Skal det virkelig være slik at det er vi andre som skal betale for å oppfostre slike brækk-ækkle folk som rakker ned på oss "ikkehjernevaskedevanligefolk" ????
Jan-Olav skrev::twisted: :twisted: Aaaargggh!!!!! ("hvem er gud" tråden)
Jeg blir med!! Skal melde meg ut av statskirken sporenstreks!
Boikott boikott!!! Nå er det på tide kirka begynner å skaffe seg penger selv!!!! Skal det virkelig være slik at det er vi andre som skal betale for å oppfostre slike brækk-ækkle folk som rakker ned på oss "ikkehjernevaskedevanligefolk" ????
Har du sjekket den tråden nå da Wiz?
Kunne jo ha vært deg som drev et dobbeltspill, for å verve medlemmer til det nye trossamfunnet?
Neida, men det ser ut som du har fått "god hjelp" i alle fall..
Som omhandler ALT som på en eller annen måte er relatert til Parapsykologien, dens fenomener og evner.
Trosamfunnet PARAPSYKOLOGIENS VENNER ! Troens fundament :
Alle fenomener og ideer som ikke kan defineres nærmere ved de fleste andre tros samfunn.
Dette omhandler:
- fenomener som andre samfunn forkaster, eller fornekter.
- fenomener som noen tror på, andre ikke.
- fenomener som kan bevise utenomjordisk inteligens - i enhver forstand
- fenomener tilknyttet vår jord
- fenomener ikke listet her.
- Vi henter vår informasjon fra ALLE tilgjengelige kilder, om så bibelen , svartebok, og andre bøker som omhandler religiøse-, ufo og paranormale fenomener.
Som ett eksempel : - Eric Von Dänicken's "GUDENE MÅ VÆRE GALE"
Alle slike bøker, uansett opphav, kan inneholde elementer som vi ønsker å benytte i vår tro.
Det påpekes her at ett medlems overbevisning ikke nødvendigvis er ett annets medlems overbevisning.
Vi har derfor våre forum hvor alle tenkelige varisjoner av tema vil forekomme, og skal være fullt ut akseptert.
At vi i Trosamfunnet PARAPSYKOLOGIENS VENNER til tider både leser og refererer til innhold i slik litteratur, er ikke ensbetydende med at vi er tilhengere av disse bøkenes tro.
Vår tro er vår egen, og vårt samfunn er også åpent for medlemmer av andre tros samfunn. Dog under forutsetning at man ikke skal "drive misjonering".
Hvert enkelt medlem i Trosamfunnet PARAPSYKOLOGIENS VENNER kan selv bestemme om ritualer eller andre typer handlinger som meditasjon, selvhypnose, selvhealing, etc skal være dette medlemmets akt på sin tro.
Trosamfunnet PARAPSYKOLOGIENS VENNER har et styre- kalt presteskap men ikke slik man ser hos andre trosamfunn. ( hierarki i flere nivå )
Vi har "eldste" - som er mer aktive utøvere av sider ved troen enn andre. Disse "eldste" skal primært være veileder for yngre medlemmer.
Men ethvert medlem styrer selv sin tro !
- VI ER ALLE LIKE ! Men vi kan ha forskjellige nivå av forskjellige evner.
Dette er avhengig av hvilket ÅNDELIG nivå hver enkelt medlem er på.
Kontigenten for medlemskap skal dekke kostnader for utskrivning av medlemsskaps dokumenter.
Medlemskap skal kunne gi rabatter i dertil valgte "alternative" butikker.
Medlemskap i andre samfunn er ikke til hinder for medlemskap her.
Av alle medlemmer skal det velges ett styre for trosamfunnet.
Styremedlemmer velges utifra forslag fra de andre medlemmene!
Man kan og stille til valg, men valgkamp aksepteres ikke.
Det skal føres egen liste over medlemmer som kan tenke seg å påta seg styreverv.
ALLE medlemmer har lik rett til, og lik plikt til, å være med som styremedlem. Alle styremedlemmer betegnes som PRESTER / PRESTINNER.
( Tidligere utnevnte Prester forblir Prester også etter avsluttet styrearbeid. Styret kan dog med 2/3 flertall frata Prester deres tittel.
.
Styreleders funksjon er KUN å lede styret. Betegnelse er YPPERSTEPREST.
Styreleder må akseptere stillingen som styreleder.
Ved avgjørelser i styret, hvor det er stemmelikhet, gies ypperstepresten EN ekstra stemme.
Prestenes hovedoppgaver er å føre medlemslister, og være veiledere for andre medlemmer, i den grad man selv føler seg skikket til.
Styret har makten / retten til; på forslag fra medlemmer; - å utnevne nye prester. Dette er medlemmer som har utmerket seg på en eller annen måte.
Disse prestene er dog ikke styremedlemmer. Heller mer som fag-prester.
For Styrevedtak gjelder simpelt flertall.
Dersom 2/3 av styret krever det, sendes forslag ut til medlemmene for uravstemning.
For å kunne bli medlem, må man bekjenne troen på det paranormale:
TROSBEKJENNELSEN:
"-Jeg tror på at der finnes fenomener og krefter som ikke kan forklares ut fra den menneskelige natur, og vitenskapens fakta.
-Jeg tror at det finnes energier som ikke kan måles med dagens teknologi.
-Jeg tror at mange mennesker har evner som for andre som ikke har slike evner oppfattes som fantasier.
-Jeg tror at det finnes mer mellom himmel og hjord enn noe annet sted.
-jeg tror at også jeg har mer eller mindre slike parapsykologiske evner.
-MAY THE FORCE BE WITH YOU !
-
- - - - - - - - - -
Dersom man ønsker å delta på møter, i forum, eller på annen måte aktivt være med, uten å være medlem, aksepteres dette fullt ut.
Slike "noviser" kan dog ikke utnevnes til prester i vårt trosamfunn.
Dette er utkast til forslag.
Det må videre bearbeides, men ser absolutt at et "trosamfunn" her kansje kan være noe.
Det er den letteste sak i verden å stifte sin egen religion. Å få statens godkjennelse for troen din og dermed bli et "registrert trossamfunn" er like enkelt og selvfølgelig.
Registrerer du troen din slår du et slag for trosfriheten. Trossamfunnet får rett til årlig pengestøtte pr. medlem og rett til egen kirkegård. Forstanderen i registrerte trossamfunn slipper verneplikt.
Er du lei av å sitte på gjerdet og vente på frelsa? Vel, Gateavisa kan hjelpe.