Jeg er veldig glad i Lo Scarabeo sine stokker, "The secret Tarot" var stokken jeg sverget til i mange, mange år. Etterhvert som tiden har gått har jeg beveget meg mer mot orakelkort og alternative løsninger. Ikke alltid så lett å finne en balanse når man ikke ønsker at kortene skal være for negative, men heller ikke ønsker for naive og gi uklare svar. Orakelkortene til Doreen Virtue syntes jeg fortsatt er fine, og jeg har mange av de, men jeg syntes de blir alt for lite konkrete og funker bedre som motivasjon og oppløftning, gjerne i tillegg til mer tradisjonelle kort.
Utrolig nok fikk jeg kort til jul i år! (wow, endelig noen som har skjønt det! haha) Og nå er min absolutt favorittstokk noen sinne en stokk jeg antagelig aldri hadde kjøpt selv. Den heter "The Psychic Tarot" og er rett og slett bare helt fantastisk. Den tradisjonelle betydningen er der, men noen titler er forandret, et par kort er fjernet, men til gjengjeld har også stokken kort som representerer hvert av chakraene og dette er veldig hjelpsomt! Den er også inndelt i kategorier som relaterer til de forskjellige chakraene. Anbefales på det varmeste. Her er noen bilder av den;

Den siste stokken jeg kjøpte selv er Silja Winters kanaliserte energier i "Star of 13". Fantastiske kort og så gjennomført og dypt at du faktisk kan bruke en hel evighet på å sette deg inn i det. Denne stokken er genial hvis man ikke er redd for å gå i seg selv og har slik jeg har opplevd det vært veldig treffsikker og gitt mer detaljerte svar en noen andre kort. Boken som følger med gir deg alt du trenger, men her er det ingen link til tarot og de tradisjonelle symbolene, dette er noe helt for seg selv. På hjemmesiden deres kan man trekke et kort og få en forenklet forklaring på det (i boken er det gjerne 2 sider om hvert kort + mange sider generelt om de forskjellige energiene)
Klistrer inn noen eksempler på disse kortene også;

http://www.starof13.com/index-filer/Page6454.htm