Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHvem er Gud ?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

runehera
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mai 2005 13:21
20

Innlegg av runehera »

Jesus drakk seg ikkje full på vin!! :) står i Bibelen at ein ikkje skal drikka seg drukken, men det er til eins eget beste..... men igjen seier eg; ingen er uten synd!! poenget er; om ein har Den Hellige Ånd i seg eller ikkje....
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

runehera skrev:Jesus drakk seg ikkje full på vin!! :) står i Bibelen at ein ikkje skal drikka seg drukken, men det er til eins eget beste..... men igjen seier eg; ingen er uten synd!! poenget er; om ein har Den Hellige Ånd i seg eller ikkje....
Hehe...det har vi alle lille venn. ;-) Synd "dere" ikke er i stand til å forstå mer av sammenhengen enn det dere gjør, men det er jo uansett deres tap. *s*
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av runehera »

eit spm.; visst det har seg slik at du har tatt feil ein gong, ville du ha innrømt det då? :) berre lurer.... kvifor gidda å diskutera med meg visst du hater kristne?? :D
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

runehera skrev:eit spm.; visst det har seg slik at du har tatt feil ein gong, ville du ha innrømt det då? :) berre lurer.... kvifor gidda å diskutera med meg visst du hater kristne?? :D
Var den til meg?? *s*

Jeg hater ikke kristne, Wiz gjør, ;-) men jeg misliker holdningen i en del kristne miljøer overfor ikke-kristne. Jeg ser ikke noe galt med religioner, det er tolkningen av dem og de som utøver tolkningene jeg stiller spr tegn ved. Jeg har Jehovas til kaffe og pinsevenner i vennekretsen, men disse aksepterer mitt syn og da aksepterer jeg deres. Det som trigger med er innlegg som jeg fikk som svar i en annen tråd (eller var det denne??) om at jeg må ta imot Jesus, slutte å drikke, ta kontakt med kristne for å "omvendes" ellers er jeg fordømt til helvete....det er en type selvopphøyelse som jeg ikke godtar, det er en misjoneringsform som virker mot sin hensikt og det er IKKE mye i tråd med nestekjærlighet, respekt og toleranse som Jesus stod for!!!
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av runehera »

Var ikkje spesielt til deg, nei! Mulig ein misforståelse frå meg! ( er ikkje feilfri eg heller! :) )

Men.....

Er mange typer feil kristne, i notida som er "the end of the end days".... Det foregår ein åndelig krig i Himmelen, "in our mind and our soul" (Satans final war plan). I Joh. Åpenbaring står det om denne krigen ("Kvinna og dragen.") Kvinna er betegnelse for kyrkja, mens dragen er betegnelse for Satan. Satan angriper verden, m.a. KRISTNE, for fullt(!!) pga. tida er knapp før Jesus skal holda dom!! Han angriper m.a. alle ledarane, ikkje berre i kristendomsammenheng, men folk flest....
Satan har laga mange falske religionar....(som Satan gjerne FÅR TIL å funka, MEN, er det verdt FORTAPELSE?! Seff. vil jo Satan få til ting/mirakel,osv. når han veit at han har dei i fortapelse dei som trur han og følger han både bevisst/UBEVISST....) Han har komt til verden for å "forføra" mennesket (stjela, drepa og ødelegga). Jesus kom for å gi gratis liv og overflod til alle som vil ha det!! (Men ein som ikkje har prøvd det er "død", veit ikkje korleis det er!!!! Men kan "bli født på ny" visst han bestemmer seg for å gi Jesus ein liten sjanse! Men då er det snakk om å ta eit standpunkt!!!!!!!!) Menneske blir ikkje frelst av gjerninger, men av NÅDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men ei tru er ikkje ei tru uten gjerninger, men det er ei tru i Ånden. Det handlar om guddommelig visdom, ikkje menneskevisdom!! Pga. ledelse av sannheten gjennom Ånden (Den Hellige Ånd) tvinger ein ikkje sjøl til å gjera ting ein ikkje vil, men pga. sannheten setter ein kristen fri, vil ein ta til vet og følga den, pga. syndens lønn; som er død (dvs. ikkje berre etter når du døyr, men i livet generelt sett; synd fører ikkje noko godt med seg uansett!!!!!!!!!!!!!) Ingen er uten synd men pga. Jesus sin nåde tilgir han oss for alle syndene me har gjort og KOMMER TIL Å GJERA!!!!!!!!! Men kva er vitsi med å synda når ein kristen i Ånden blir leda av Ånden i forhold til rett og gale med konsekvensar??!!!!!!!!!!!
Eg tvinger ikkje på deg noko som helst, eg, men dette er eit diskusjonsforum er det ikkje?!
Beklager det visst du har misforstått min nestekjærlighet, osv., men meiner alt eg skriver GODT; ikkje vondt!! Beklager visst/når eg har utdjypa meg på feil måte!! :)
Jehovas vitne er ei sekt som IKKJE trur på treenigheten, men Jehova!! Dei trur at GODE GJERNINGER fører fram til himmelen; noko som ikkje er rett!!!!!!!! "For i hele verden er det ikke gitt noe annet navn som vi kan bli frelst ved!" (Dvs. "JESUS"!!!!!!!!).
Kunne ha lagt til ein del bibelvers her og der, men det gidder eg ikkje stressa med uten at dykk ber meg gjere det!!
Eg aksepterer din frie vilje fullt ut, i motsetning til f.eks. Jehovas Vitne som ikkje aksepterer andre si tru enn si egen tru!!!!!!!!!!!!!!! :)
Skreiv eg forresten du måtte slutta å drikka? Neppe! Eg drikker, men eg drikker meg ikkje full pga. frister ikkje!!!!!!!!!!! Det eg ikkje klarar, ber eg til Jesus om å klara.... Jesus gjer det for meg, i meg!!! Uansett tilgir han meg, men sannheten setter meg FRI, som sagt!!!
EG GJER IKKJE NOKO SJØL, MEN ÅNDEN GJER DET FOR MEG I MEG!!!!!
Ein blir ikkje frelst gjennom gjerninger, men ei tru er ikkje ei tru uten gjerninger!!
....................

( eg skreiv ikkje alt dette av meg sjøl, blei sterkt leda av Den Hellige Ånd :D ) - kom på ting som eg ikkje har komt på tidligare av utvikla guddommelig visdom.... Halleluja!!!
Antall ord: 620

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Des 2004 19:52
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

EG GJER IKKJE NOKO SJØL, MEN ÅNDEN GJER DET FOR MEG I MEG!!!!!
Hva med å ha litt tro på seg selv da? Som det "skaperverket av gud" du er? Om du takler en vanskelig ting i livet ditt, hvorfor skal da "Ånden" ha all æra for det?
( eg skreiv ikkje alt dette av meg sjøl, blei sterkt leda av Den Hellige Ånd ) - kom på ting som eg ikkje har komt på tidligare av utvikla guddommelig visdom.... Halleluja!!!
Er ikke sikker på om du tuller her men....Du synes visst selv at du skrev veldig bra her nå. Og da var det selvfølgelig "ånden" som hjalp deg!? Hva med å klappe seg selv på skuldra og si "dette klarte du bra RUNE"
Antall ord: 123
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU

www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av runehera »

menneske som prøver så godt dei kan å finna ut om Jesus er Veien, Sannheten og Livet UTEN "Den Hellige Ånd" i seg vil feila pga. Satan!!!
MEN menneske som gjer det i ÅNDEN, vil lykkast!!!!!

meir er det ikkje å sei om den saken!!!!!!!!

ein veit ikkje korleis det er utan å ha prøvd det!

døme :

første mann til månen spør verdens befolkning : "er det deilig å vera på månen?"

:D

trur eg setter strek der.....
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av runehera »

visst du hadde lest litt tydeligare hadde du sikkert sett at da stod at da var GUD som skreiv for meg i meg gjennom meg, ikkje meg.........
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av Jan-Olav »

meir er det ikkje å sei om den saken!!!!!!!!
Neivel, oki, da så, hvis du sier det så, javel.

oi glemte nesten, !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Antall ord: 21
Jan-Olav aka Redfalk

www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av Jan-Olav »

visst du hadde lest litt tydeligare hadde du sikkert sett at da stod at da var GUD som skreiv for meg i meg gjennom meg, ikkje meg.........
Leste det tydelig nok jeg, og sa at jeg var ikke sikker på om du tullet!!
Sitat:
( eg skreiv ikkje alt dette av meg sjøl, blei sterkt leda av Den Hellige Ånd ) - kom på ting som eg ikkje har komt på tidligare av utvikla guddommelig visdom.... Halleluja!!!

Er ikke sikker på om du tuller her men....Du synes visst selv at du skrev veldig bra her nå. Og da var det selvfølgelig "ånden" som hjalp deg!? Hva med å klappe seg selv på skuldra og si "dette klarte du bra RUNE"
Hvordan kan du si at det var GUD som skrev for, i og gjennom deg da? Følte du deg litt sånn svimmel når du skrev? Fortell HVORDAN kan du si dette??
Antall ord: 153
Jan-Olav aka Redfalk

www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Yaweh-Warrior
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Mai 2005 22:02
20

Innlegg av Yaweh-Warrior »

>Wiz skrev:
Jeg i meg selv er ikke 'bedre' enn noen, det kan jeg godt innrømme. Ikke er det et mål for meg å være det heller. Er heller ikke bekymra for Satan! =)
Er du ikke redd for satan? Kristendommen er bygd på nettopp frykt for satan. Sjøl velger jeg utfra hjertet og ikke en bok skrevet av mennesker flere 100 år etter at hendelsene fant sted.

Jess, er enig i at en religion ikke nødvendigvis trenger å ha noe bra i seg, bare fordi det er en religion. Men jeg forstår ikke ditt syn på etterfølgerne av Jesus, de vi kaller 'kristne'. Hvis du liker Jesus, og du vet at Jesus ba sine etterfølgere om å f.eks forkynne evangeliet, hvorfor misliker du at etterfølgerne forkynner evangeliet?
Fordi jeg er imot misjonering. Kanskje Jesus mente å forkynne gjennom handling og ikke bare ord. Hvis man ser på hvordan kristne mennesker oppfører seg så er det pokker ikke mye jesus-inspirert. Jesus sa og gjorde ganske mye bra, men er det ikke rart med all denne dobbelmoralen i bibelen. Det er helt opplagt ikke gud som har skrevet bibelen. Kvinnediskriminerende og homofiendlig!

Er det så forbanna vanskelig å tenke sjøl. Jesus var bare en person. Tenk sjøl for faen. Det finnes ikke noe bevis for at jesus var guds sønn. Det finnes ikke bevis for at det finnes en gud heller. Vi tror. Og håper. Men ikke kom her å fortell meg at du vet sannheten bare fordi en gjeng jøder rabla ned masse fabler for 2000 år siden. Vær litt ydmyk. Stil spm ved bibelen.

Jeg er ikke imponert over bibelen i det hele tatt. Og jeg er slett ikke imponert over den kristne Gud. Han har ikke gitt et fordømt tegn på at han eksisterer, så unnskyld meg at jeg ikke tror, for hvis det bibelen er alt han klarer å tilby verden så kan han beholde den fordømte boka sjøl.

Jeg er ekstremt tolerant ovenfor andre tro. Men jeg har NULL toleranse for idioti og intoleranse. Bruk gjerne bibelen som inspirasjon. Men et finnes også andre bøker som er vel så bra. Åpne øya.

Eneste jeg krever er; Vær ydmyk. Ikke påstå at du har den rette tro, for det har du like lite grunnlag å uttale deg om som alle andre. Å tenk sjøl. Er det noe jeg virkelig hater så er det strebere og følgere. Å et gjelder både kristne, sosser og wannabewiccanere!

Så 1 spm; Vil du si at du vet sannheten eller tror du vet sannheten?

PS; Å vite basert på bibelen holder ikke! Du må komme med bedre enn det! Tross alt. Vi har 100vis av historier og egne opplevelser her inne som vitner om at bibelen tar feil på de mest essensielle punkter. Og det er ikke noe vi har lest, men OPPLEVD sjøl.
Hihi..Var litt morsomt at du skrev at du "har null toleranse for intoleranse". ;)

Men til saken da:
"Er du ikke redd for satan? Kristendommen er bygd på nettopp frykt for satan. Sjøl velger jeg utfra hjertet og ikke en bok skrevet av mennesker flere 100 år etter at hendelsene fant sted."
Helt klart ikke redd for Satan. Det er han som skal frykte meg, som står med Gud :-)

"Det er helt opplagt ikke gud som har skrevet bibelen. Kvinnediskriminerende og homofiendlig!"
Jesus og Paulus var noen av de største kvinnefrigjørerne på sin tid.
Og de elsket de homofile, men homofili var fortsatt mot Guds skapelse, og ikke rett. Derfor bekreftet de at homofili ikke er rett.

"Ikke påstå at du har den rette tro, for det har du like lite grunnlag å uttale deg om som alle andre."
Jeg syns det ville vært slemt av meg å ikke påstå at jeg har funnet "den rette tro" når jeg tror det i hele meg (som i Heb. 11:1 - "Troen er sikkerhet for det som håpes, visshet om ting en ikke ser."). Av kjærlighet til andre vil jeg dele det til andre. Men klart det, hvis noen ikke vil høre skal jeg ikke trenge meg på.. Jeg har holdt meg ganske godt til "Kristendommen"-kategorien på forumet da! :-) Kommer nok uansett ikke til å holde på så lenge her.

"Så 1 spm; Vil du si at du vet sannheten eller tror du vet sannheten?"
Jeg tror med en slik tro som beskrives i Hebr. 11:1 =) Altså: Overbevist!
Antall ord: 754

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Klarer ikke dy meg, men gidder ikke skrive mye da..

Hva?!? Overbevist for det skrevne ord...? Er jo det samme som å tro at jorda er flat fordi det står skrevet og ingen andre ting motsier det... Jeg mener ikke at det står skrevet nå, men før..
Jada, jesus gikk på jorda, men jeg tviler sterkt på at det var meninga hans å skape en hersens "religion" som har så mye elendighet med seg. Han kom ikke opp med synd, han kom ikke opp med homofobi eller kvinnediskriminering eller hellig krig osv.. Dessuten har bibelen blir forandret MASSEVIS av ganger, siden kirken ikke likte det som stod der og for å tjene mer penger. Det er noen opprinnelige bibelskrifter igjen, men de er jo faen meg hemmelige.. Lurer på hvorfor.. Hvis man skal være etterfølgere av jesus, noe jeg synes er dustete for det viser hvor lite man har opplevd sjæl(, for man kan faktisk oppnå akkurat det jesus gjorde!), så kan man i det minste høre på buskapet hans da. For han var alle mennesker like mye verd og ingen drev å syndet.. Man erfarer. ikke synder.. Man kan ikke synde, det er noe kirka har oppfunnet for å få MAKT OG PENGER!

Man må ikke være etterfølgere, for du som ånd i menneske kan nå like høyt og langt som han gjorde. Hvorfor da gå i skyggen av noen. Jesus gjorde mange mirakler(og prøvde å få verden til å åpne øynene, men i stede så kom folk og brukte dette til egen vinning, og da slo alt feil), det tror jeg virkelig på, og han var sønn av gud. Det er jo alle, han var ikke mer spesiell enn du eller meg!! Dessuten er det å si sønn av gud en forferdelig tolkning! Gud er ikke noe. Gud er alt, som har delt seg opp i alt vi ser, vinden/stolen du sitter på/jorda/din avdøde mormor/ senga du sover i/deg/meg/lys/osv... Hvis du klarer å legge sammen alt i hele verden(hver eneste frekvens, da alt består av frekvenser) og universet til ei ball og legger den i hånda di, så har du gud i di hule hånd.. Gud er ingen ånd, men alt..

Jo faen, ble litt mer enn ei setning dette.. hehe.. typisk altså...
Antall ord: 392

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Yaweh-Warrior skrev:Hihi..Var litt morsomt at du skrev at du "har null toleranse for intoleranse". ;)

Men til saken da:
"Er du ikke redd for satan? Kristendommen er bygd på nettopp frykt for satan. Sjøl velger jeg utfra hjertet og ikke en bok skrevet av mennesker flere 100 år etter at hendelsene fant sted."
Helt klart ikke redd for Satan. Det er han som skal frykte meg, som står med Gud :-)
Helt enig, Satan er ikke noe å frykte, han er en grei kar man kan gjøre avtaler og veddemål med. Det er faren hans, Gud, man skal frykte, han kan finne på utrolig mye ondt.
"Det er helt opplagt ikke gud som har skrevet bibelen. Kvinnediskriminerende og homofiendlig!"
Jesus og Paulus var noen av de største kvinnefrigjørerne på sin tid.
Og de elsket de homofile, men homofili var fortsatt mot Guds skapelse, og ikke rett. Derfor bekreftet de at homofili ikke er rett.
Paulus skrev:De gifte kvinner skal underordne seg under mennene sine som under Herren selv. 23 For mannen er kvinnens hode, slik Kristus er kirkens hode; han er frelser for sitt legeme. 24 Likesom kirken underordner seg under Kristus, skal en kvinne underordne seg under sin mann i alt.

3 Jeg vil dere skal vite at Kristus er enhver manns hode, mannen er kvinnens hode, og Kristi hode er Gud. ... 7 Mannen må ikke dekke hodet, for han er Guds bilde og ære. Men kvinnen er mannens ære. 8 For mannen ble ikke til av kvinnen, men kvinnen av mannen. 9 Mannen ble heller ikke skapt for kvinnens skyld, men kvinnen for mannens.
Nydelige kvinnefrigjørende ord.

Kan du vise meg hvor det står at disse elsket homofile? Jeg fant nemlig ikke noe slikt, bare dette
Paulus skrev:Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? Ta ikke feil! Verken de som lever i hor, avgudsdyrkere, ekteskapsbrytere eller menn som ligger med menn eller lar seg bruke til dette, 10 verken tyver, pengegriske, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike.
"Ikke påstå at du har den rette tro, for det har du like lite grunnlag å uttale deg om som alle andre."
Jeg syns det ville vært slemt av meg å ikke påstå at jeg har funnet "den rette tro" når jeg tror det i hele meg (som i Heb. 11:1 - "Troen er sikkerhet for det som håpes, visshet om ting en ikke ser."). Av kjærlighet til andre vil jeg dele det til andre. Men klart det, hvis noen ikke vil høre skal jeg ikke trenge meg på.. Jeg har holdt meg ganske godt til "Kristendommen"-kategorien på forumet da! :-) Kommer nok uansett ikke til å holde på så lenge her.
Bare bli du. Det kan bli mange morsomme diskusjoner her. :)
Du er klar over at mange synes du virker arrogant, når du påstår at de tar feil? Å påstå seg selv den rette tro betyr jo nemlig at alle som ikke mener det samme tar feil. Så om du står i statskirken, tar pinsevenner, metodister, baptister, jøder (Deriblandt Jesus), muslimer og ateister alle feil.
"Så 1 spm; Vil du si at du vet sannheten eller tror du vet sannheten?"
Jeg tror med en slik tro som beskrives i Hebr. 11:1 =) Altså: Overbevist!
Troen er sikkerhet for det som håpes, visshet om ting en ikke ser.
Altså er det et håp du har så inderlig at du tror det vil slå til. Og dette baserer du livet ditt på?
Antall ord: 599

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av runehera »

hei folkens!! tenkte eg kunne få skriva noko ord....

Jan-Olav :

er viktig å ha tru på seg sjøl ja, men mennesket er DØD uten ved åndens hjelp..mennesket er uendelig lite i forhold til Gud. Gud er allvitande, Han veit sannheten, og dermed veit han bedre enn oss kva som er BEST for oss.. (er derfor ein "kristen" ikkje alltid får bønnesvar..Guds vilje må skje !!)

dei som ikkje har tatt imot Jesus som sin Frelsar og Herre er blinda frå sannheten!! følte meg ikkje svimmel nei, men Gud planter inn tanker i hytt og pine.. MÅ OPPLEVAST!! legger seg til rette "gudfeldighetar" og får svar på mange bønner heile tida..

Danni :

kvifor har nesten alle bibelens profeti som er skreve for fleire 1000 år sidan gått i oppfyllelse då??? er det synlig bevis du må ha for å vera overbevist?? ok.. skal gi deg eit av mange synlige bevis...

"Det sørger for at alle – små og store, rike og fattige, frie menn og treller – får et merke på sin høyre hånd eller på pannen. 17 Og ingen kan kjøpe eller selge uten å ha dette merket: dyrets navn eller det tall som svarer til navnet. 18 Her trengs det visdom. Den som har forstand, han får regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall, og tallet for det er 666." Joh.Åp.

last ned "Personvernrapporten" og bla ned til side 9 på http://www.datatilsynet.no !

yess!!

korleis kan du sei at religionen kristendommen har laga mykje elendighet?? det som Jesus lærte folket, som står i evangelia i Bibelen, er kun GODT!! fortell meg noko VONDT med "Guds rike" (Guds rike er som ein skatt gøymt i ein åker; det er både på jorda og i himmelen!)

hørest det logisk ut at Bibelen blei forandra på pga. Guds vilje?? trur du noko er umulig for Han? han har klart å laga Bibelen 100% SANN gjennom mennesker!! Kristne får visshet i trua si gjennom Den Hellige Ånd, men dei som ikkje er kristne, dvs. blinda frå sannheten vil kanskje få visshet i ein falsk religion laga av Satan.. alt som er GODT kjem frå Gud, alt som er VONDT kjem frå Satan.. hørest det meir logisk ut no?? Satan viser seg som "ein lysande engel", han utgir seg for å vera noko bra på sin måte (f.eks. spiritisme), men det er for å få vedkommande til å kun tru på ein falsk religion som fører til fortapelse.. fortell meg EI synd som fører noko godt med seg... all synd kjem frå Satan, ALL synd er LØGN, pga. Satan er "løgnens far" (the father of lies)..... viktig å ikkje gløyma; er mange som trur dei er kristne men er ikkje det alikavel.. "Satan trur på Jesus men han er ikkje KRISTEN forda, han skjelver!)

å følga Jesus vil sei å bli leda av Gud personlig som veit kva som er BEST for deg, som ELSKER deg!! han blir din arbeidsgivar!! men han kan ikkje tvinga deg til å følga Han...

alle mennesker er like mykje verd ja!! Gud ser ikkje på synda til menneske når ein har Jesus i seg ("christ mind" - Guds tempel). alle kristne får tilgivelse for syndene dei har gjort og kommer til å gjera!! men ånden vil setta deg fri i sannheten... det er ikkje gjennom gjerninger ein blir frelst, men av nåde.. men ei tru er ikkje ei tru uten gjerninger (dvs. mangel på kunnskap -->> visdom)

du har rett i det at ein erfarer etter kvart, men å erfara uten ved hjelp av ånden er noko annet!! "Jesus kaller ikkje på deg for det du er, men for det han gjer med deg!!"

Jesus gjorde mange mirakel ja, for å visa verden at ingenting er umulig for Gud!! er menneskets feil at dei misbruker sin frie vilje på feil måte..

Jesus er ein del av den treenige Gud. er berre EIN gud, den treenige Gud!!

Guds kraft er ikkje Gud personlig, må skilla mellom Gud og Guds kraft!!!

Gud er ånd, pga. Han er ånd, er han også allestedsværende!!

BA :

Satan er ingenting å frykta! Men Guds frykt er begynnelsen på vidsom..

Satan gjer seg ut for å vera ein bra kar, ja!! Han er som ein lysande engel; eplet i Edens hage såg godt ut, men kva skjedde? Adam og Eva mista kontakten sin med Gud og ting gjekk gale... slik skjer det og' per i dag; eit liv uten Jesus er som å vera ein sau uten hyrding!! ting går gale; Satan passer også på ein på sin måte - til fortapelse ....

fortell meg noko VONDT Gud har gjort!! fortell meg korleis du kan sei at Gud er OND!!!!..........

Jesus elsker alle syndarar, dermed også homofile!!! Jesus elsker DEG!!!! han tukter og refser dei rettferdige, men straffer dei ikkje!! grunnen til tukt og refsing er pga. han elsker oss....

når det gjelder tru har eg fått 100% visshet i at alt som kjem frå Gud er GODT; alt som kjem frå Satan er VONDT!!! synd er som å pisse i buksa; godt der og då, men ikkje etterpå!!!

Satan har laga mange falske religionar som faktisk FUNKAR, ja!! men det er for å få deg til å tru ubevisst på fristelsene hans, og dermed han...

eg VEIT at Jesus er VEIEN, SANNHETEN OG LIVET !! UFRELSTE som IKKJE HAR GITT JESUS EIN LITEN SJANSE er BLINDA FRÅ SANNHETEN!!

takk for meg! :)
Antall ord: 918

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Apr 2005 18:29
20
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

hørest det logisk ut at Bibelen blei forandra på pga. Guds vilje?? trur du noko er umulig for Han? han har klart å laga Bibelen 100% SANN gjennom mennesker!! Kristne får visshet i trua si gjennom Den Hellige Ånd, men dei som ikkje er kristne, dvs. blinda frå sannheten vil kanskje få visshet i ein falsk religion laga av Satan.. alt som er GODT kjem frå Gud, alt som er VONDT kjem frå Satan.. hørest det meir logisk ut no??
NEI!
alle mennesker er like mykje verd ja!! Gud ser ikkje på synda til menneske når ein har Jesus i seg ("christ mind" - Guds tempel). alle kristne får tilgivelse for syndene dei har gjort og kommer til å gjera!!
Det er jo en fin unnskyldning, hva? :lol:
Eller trøst..
:roll:

Går det an å ha så lite tro på seg selv? Eller være så feig at man ikke kan stå for sine egne handlinger?
*opprørt*
Antall ord: 159

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links