Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHvem er Gud ?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

DANNi

Innlegg av DANNi »

runehera skrev: Danni :

kvifor har nesten alle bibelens profeti som er skreve for fleire 1000 år sidan gått i oppfyllelse då??? er det synlig bevis du må ha for å vera overbevist?? ok.. skal gi deg eit av mange synlige bevis...

"Det sørger for at alle – små og store, rike og fattige, frie menn og treller – får et merke på sin høyre hånd eller på pannen. 17 Og ingen kan kjøpe eller selge uten å ha dette merket: dyrets navn eller det tall som svarer til navnet. 18 Her trengs det visdom. Den som har forstand, han får regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall, og tallet for det er 666." Joh.Åp.

last ned "Personvernrapporten" og bla ned til side 9 på http://www.datatilsynet.no !

yess!!

korleis kan du sei at religionen kristendommen har laga mykje elendighet?? det som Jesus lærte folket, som står i evangelia i Bibelen, er kun GODT!! fortell meg noko VONDT med "Guds rike" (Guds rike er som ein skatt gøymt i ein åker; det er både på jorda og i himmelen!)

hørest det logisk ut at Bibelen blei forandra på pga. Guds vilje?? trur du noko er umulig for Han? han har klart å laga Bibelen 100% SANN gjennom mennesker!! Kristne får visshet i trua si gjennom Den Hellige Ånd, men dei som ikkje er kristne, dvs. blinda frå sannheten vil kanskje få visshet i ein falsk religion laga av Satan.. alt som er GODT kjem frå Gud, alt som er VONDT kjem frå Satan.. hørest det meir logisk ut no?? Satan viser seg som "ein lysande engel", han utgir seg for å vera noko bra på sin måte (f.eks. spiritisme), men det er for å få vedkommande til å kun tru på ein falsk religion som fører til fortapelse.. fortell meg EI synd som fører noko godt med seg... all synd kjem frå Satan, ALL synd er LØGN, pga. Satan er "løgnens far" (the father of lies)..... viktig å ikkje gløyma; er mange som trur dei er kristne men er ikkje det alikavel.. "Satan trur på Jesus men han er ikkje KRISTEN forda, han skjelver!)

å følga Jesus vil sei å bli leda av Gud personlig som veit kva som er BEST for deg, som ELSKER deg!! han blir din arbeidsgivar!! men han kan ikkje tvinga deg til å følga Han...

alle mennesker er like mykje verd ja!! Gud ser ikkje på synda til menneske når ein har Jesus i seg ("christ mind" - Guds tempel). alle kristne får tilgivelse for syndene dei har gjort og kommer til å gjera!! men ånden vil setta deg fri i sannheten... det er ikkje gjennom gjerninger ein blir frelst, men av nåde.. men ei tru er ikkje ei tru uten gjerninger (dvs. mangel på kunnskap -->> visdom)

du har rett i det at ein erfarer etter kvart, men å erfara uten ved hjelp av ånden er noko annet!! "Jesus kaller ikkje på deg for det du er, men for det han gjer med deg!!"

Jesus gjorde mange mirakel ja, for å visa verden at ingenting er umulig for Gud!! er menneskets feil at dei misbruker sin frie vilje på feil måte..

Jesus er ein del av den treenige Gud. er berre EIN gud, den treenige Gud!!

Guds kraft er ikkje Gud personlig, må skilla mellom Gud og Guds kraft!!!

Gud er ånd, pga. Han er ånd, er han også allestedsværende!!

takk for meg! :)
Er ikke helt sikker på om du leste innlegget mitt godt før du ivrig skreiv noe her.. For jeg har ikke sagt det står noe feil i bibelen, eller at gud ikke finnes. Jeg har sagt at kirka har fjernet flere skrifter for å beskytte pengene og makta si. Unnskyld meg azz, men jeg sier ikke Jesus gjorde noe galt i det hele tatt. Jesus forstod veldig mye han og med det så var han god å. Jesus var opplyst og det er mange på dene tiden som er det også, på samme nivå som han. Det trenger du ikke kverulere meg med, for det føler jeg at jeg vet...
Det jeg sier et at de menneskene som ie ettertid har "styrt" religionen kristendommen, har gjort mange feilgrep. Assa, før så måtte man betale for sine synder, for å komme inn i skjærsilden, sånn at de ikke ville havne i helvette eller at det skulle gjøre vondt å komme til himmelen. Kirka har drept mange på sin vei, men kristendommen er ikke alene om det. Du har hørt om hellig krig ikke sant? Du har hørt at kirka fordømmer homofile ikke sant?(tror du jesus gjorde det?)

Jesus var sønn av gud, hvis du vil si det på den måte, på lik linje som alle andre. Han var ikke noe bedre enn noen, men han var på veldig lang vei i sin utvikling. Satan er noe bibelen har funnet på for å skremme. Satan finnes ikke, med mindre du tror det. Satan er ikke guds motpart, men hvis du vil tro det så er han det.

Er du bare kristen og tror ikke noen annen religion er riktig eller?

Forresten så lasta jeg ned personvernsrapporten, men jeg skjønte ikke hva du mente. Helt ærlig assa. Kan du forklare meg?

Assa, du trenger ikke se på meg som skeptiker, det er jeg ikke. Jeg tviler ikke på jesus, jeg tviler ikke på gud/altet/universet, jeg tviler på hvordan mennesker i ettertid har håndtert det de så utrolig flott har fått fra jesus og gud. Jesus er ingen gud, han er en høyt utviklet sjel. Og det miraklene han utførte, det har folk utført i ettertid å. Gå på vannet, også kalt levitasjon. Dra til tibet, så kan du se det der... Idag.

Det som står i bibelen er bare godt! JA, helt enig. Men bibelen er blitt tolket feil! Til enkeltes mennesker egen vinning. Jeg mener å huska at feks hitler brukte biblenen for å gjøre hans krigføring "riktig" . Og han er ikke alene om å ha gjort det.

Det jesus formidlet, og det som står i bibelen er to forskjellige ting. Første utgave av biblene ble ikke skrevet før mange hundre år etter jesus. Mange. Ogtil da ble det fortalt på folkemunne. Tror du ikke fortellinger forandre seg på den måten og blir tolket på andre måter? Jo det blir dem... Hvis du skulle gjenfortalt det jeg skriver her til en annen høykristen, så ville du endret på mye og tolket mye at det jeg skriver her på en annen måte. Bare ved at jeg skriver her, endrer jeg selv hva jeg egentlig mener, for det er vanskelig å skrive det man mener..

Faktisk het ikke jesus, jesus kristus før han var 30 år. Vet du hvorfor?

Tror du at du har en altvitende sjel? Som er ditt virkelige jeg?

Vennlig hilsen
Antall ord: 1167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Skremmer meg litt hvor mange bibelryttere det er her altså... :lol: :o
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

runehera skrev:BA :

Satan er ingenting å frykta! Men Guds frykt er begynnelsen på vidsom..

Satan gjer seg ut for å vera ein bra kar, ja!! Han er som ein lysande engel; eplet i Edens hage såg godt ut, men kva skjedde? Adam og Eva mista kontakten sin med Gud og ting gjekk gale... slik skjer det og' per i dag; eit liv uten Jesus er som å vera ein sau uten hyrding!! ting går gale; Satan passer også på ein på sin måte - til fortapelse ....
Hvordan var historien?... skal vi se, Jo,

Gud sa «Du kan spise av alle trærne i hagen. Men treet som gir kunnskap om godt og ondt, må du ikke spise av; for den dagen du spiser av det, skal du dø.».
Så sa Slangen til kvinnen: «Har Gud virkelig sagt at dere ikke skal spise av noe tre i hagen?» Kvinnen svarte slangen: «Vi kan godt spise av frukten på trærne i hagen. Bare om frukten på det treet som står midt i hagen, har Gud sagt: Den må dere ikke spise av og ikke røre; ellers skal dere dø!»
Da sa slangen til kvinnen: «Dere kommer slett ikke til å dø! Men Gud vet at den dagen dere spiser av frukten, vil deres øyne bli åpnet; dere vil bli som Gud og kjenne godt og ondt.»

Hvem av disse løy?
fortell meg noko VONDT Gud har gjort!! fortell meg korleis du kan sei at Gud er OND!!!!..........
2 Kongebok 2 23 Fra Jeriko drog profeten opp til Betel. Mens han var på veien, kom noen smågutter ut av byen. De gjorde narr av ham og ropte: «Kom deg vekk, din fleinskalle! Kom deg vekk, din fleinskalle!» 24 Da snudde han seg, så på dem og forbannet dem i Herrens navn. Brått kom det to bjørner ut av skogen, og de rev i hjel førtito av barna.

1. Mosebok 22 En tid etter at dette hadde hendt, ville Gud sette Abraham på prøve. Han sa til ham: «Abraham!» Og Abraham svarte: «Ja, her er jeg.» 2 Da sa han: «Ta Isak, din eneste sønn, som du er så glad i, og dra til Moria-landet! Der skal du ofre ham som brennoffer på et av fjellene som jeg vil vise deg!»

Om ikke dette er perfekt ondskap, vet ikke jeg hva ondskap er.
Jesus elsker alle syndarar, dermed også homofile!!! Jesus elsker DEG!!!! han tukter og refser dei rettferdige, men straffer dei ikkje!! grunnen til tukt og refsing er pga. han elsker oss....
Neida. Jesus elsker ikke meg. Om han i det hele tatt har levd, er han død nå.

Luk 19,27
27 Men mine fiender som ikke ville ha meg til konge, skal dere føre hit og hogge ned for mine øyne.
når det gjelder tru har eg fått 100% visshet i at alt som kjem frå Gud er GODT; alt som kjem frå Satan er VONDT!!! synd er som å pisse i buksa; godt der og då, men ikkje etterpå!!!
Vis meg hvor det står om noe ondt Satan har gjort. (Hold Job utenfor, dette var et veddemål mellom far og sønn)

Satan har laga mange falske religionar som faktisk FUNKAR, ja!! men det er for å få deg til å tru ubevisst på fristelsene hans, og dermed han...

eg VEIT at Jesus er VEIEN, SANNHETEN OG LIVET !! UFRELSTE som IKKJE HAR GITT JESUS EIN LITEN SJANSE er BLINDA FRÅ SANNHETEN!!
Du behøver ikke rope.
Det er faktisk du som tror blindt. Vi andre har øynene åpne for sannheten, og ikke løgnene i bibelen. Jfr. Haren som drøvtygger.
Antall ord: 614

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DANNi

Innlegg av DANNi »

Gud sa «Du kan spise av alle trærne i hagen. Men treet som gir kunnskap om godt og ondt, må du ikke spise av; for den dagen du spiser av det, skal du dø.».
Så sa Slangen til kvinnen: «Har Gud virkelig sagt at dere ikke skal spise av noe tre i hagen?» Kvinnen svarte slangen: «Vi kan godt spise av frukten på trærne i hagen. Bare om frukten på det treet som står midt i hagen, har Gud sagt: Den må dere ikke spise av og ikke røre; ellers skal dere dø!»
Da sa slangen til kvinnen: «Dere kommer slett ikke til å dø! Men Gud vet at den dagen dere spiser av frukten, vil deres øyne bli åpnet; dere vil bli som Gud og kjenne godt og ondt.»

Hvem av disse løy?
Ingen av dem! Begge hadde rett. Og den dagen et menneske forstår alt, så trenger man ikke bo i menneskekroppen på jorda lenger. Da kan du gjøre som jesus og stige opp til de andre der oppe.
Det å dø er feil, for ingen er mennesker. Alle er ånder med en menneskelig opplevelse. Altså, når du dør, vil sjela di forlate kroppen og stige opp. Grunnen til at vi er her på jorda er for å erfare og forstå. Det trenger man ikke lenger når man kan alt, som ved å spise det eple.

Takk BA, du sa endel bra der :)
Men det er nesten skremmende hvor godt du kan bibelen da.. hehe :wink:
Klem
Antall ord: 254

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

DANNi skrev:
Hvem av disse løy?
Ingen av dem! Begge hadde rett.
Den ene sier at du dør den dagen, den andre sier at du ikke dør. Dette er to motsetninger, og begge kan ikke være riktig.
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DANNi

Innlegg av DANNi »

Men hva vil det si å dø?
For å trekke inn jesus, så da hans øyne ble åpnet og han forstod "alt" så lot han seg korsfeste og dø like etter.

Da jesus fylte 30 år, ble han døpt. Og ved å døpe seg mottok han kristus energien. Derfor fikk han navnet jesus kristus. Navnet hans er jesus, mens han fikk kristus pågrunn av at han ble opplyst. Da kan du sammenlikne å bli opplyst og spise av det eple.. Forståelse på alt. Ved forståelse på alt så har man ingen behov for å bli igjen på jorda som en mennesklig skapning. Det var det som skjedde med jesus. Han lot seg korsfeste. For meg så ser jeg hittil to grunner.
1. Etter å ha mottatt kristus energien, så hjalp man veldig mange. Han utførte mirakler og åpner nok øynene på en horde av mennsker. Og det var grunnen til at han ble igjen, han skulle lære av å hjelpe andre og la dem lære. Men etterhvert, så kom han ikke lenger. Folk stengte seg, mange var imot han og nektet å åpne øynene. Han kom da nemlig ikke lenger, og hans grunn til å bli igjen var borte.
2. Det står litt i 1eneren. For hans egen del så forsto han alt( etter å motta kristus energien), man kan forstå ved å bo på planeten jorda i fysisk form. Han lot seg korsfeste og fortsatte utviklingen sin på et høyere plan. Korsfestelse var prisen den gang for å stige opp.

Jeg føler dette virker fornuftig jeg. Faktisk tror jeg det står mye interessant i bibelen og kunne gjerne tenkt meg å lese hele. Men om jeg setter meg ned for å gjøre det er en annen ting... :oops:

Klem
Antall ord: 288

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
20
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Hvem er gud?

Heller si hva er gud. Vi er alle deler av gud. Sagt på en annen måte, vi er passasjerer i vogner der gud er toget.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av BA. »

DANNi skrev:Men hva vil det si å dø?
For å trekke inn jesus, så da hans øyne ble åpnet og han forstod "alt" så lot han seg korsfeste og dø like etter.

Da jesus fylte 30 år, ble han døpt. Og ved å døpe seg mottok han kristus energien. Derfor fikk han navnet jesus kristus.
Dette tror jeg ikke stemmer.

Fritt fra erindringen.
Jesus het Jesus hele livet sitt. Etter hans død fikk han også betegnelsen kristus, som er romersk og betyr den salvede, av Paulus. Derfor regnes også Paulus som grunnlegger av kristendommen. Tidligere var Jesusbevegelsen en jødisk sak.
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DANNi

Innlegg av DANNi »

Jeg skulle gjerne gitt deg skikkelig svar på hva kristus energien er, og det som har med det å gjøre. Men akkurat nå så kan jeg ikke.. Kommer tilbake til det, som du minner meg på det.. Hehe.. :wink:
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DANNi

Innlegg av DANNi »

Jeg skulle gjerne gitt deg skikkelig svar på hva kristus energien er, og det som har med det å gjøre. Men akkurat nå så kan jeg ikke.. Kommer tilbake til det, som du minner meg på det.. Hehe.. :wink:
Klem

Ed: Jo forresten, sjekk denne siden. At kristus betyr salvet er noe mennesker har kommet opp med, og det er ikke så rart da, for jesus ble jesus kristus da han ble salvet, som er det samme som å bli døpt..

http://spiritweb.dk/Forsider/Undersider ... estre.html
Også sjekker du sananda, som er jesus sitt universielle navn.
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DANNi

Innlegg av DANNi »

Her er et sitat, som forteller om hvordan bibelen er klipt og limt til enkeltes mennesker makt og selvgode..
First of all there is an useful concept to grasp inside your own perception of reality. We are talking about the reincarnation belief system, which is a reality for more than half of this planet today, almost the whole eastern part, not counting a good percentage of Americans and Europeans ..

The East has kept intact this knowledge, while the West got a wild brain washing by the official churches in order to eradicate this reality. How is that possible ?

Very simple, it happened when the Roman church (who call itself "holly"!) decided that for the "good of the sheep stock" this concept should be eliminated from the "holly" Bible. This was done in a concile in the 6th century where the "chiefs" erased purely and simply all the mentions of reincarnation in the old testament, as well as all the very numerous times Jesus himself teached about it. From this moment on, all people teaching and embracing this reality would be "heretics" and as such would be wildly tortured and burned alive by the "holly" men, who enjoyed themselves immensely doing so to women (since sex was/is forbiden for the priests in the Roman church.)

Why in heaven or should I better say "in hell" consciously commiting this crime of erasing whole teachings of the Master Jesus in the bible ? If you have a background of "puritan yankee ancestry", just have a look to the Dead See Scrolls or Esseniens books, you will quickly change your mind…

Easy to understand. How could you keep controling the masses with the fear of a "hell" totally invented for that very purpose, if the people believe in reincarnation ? As a matter of fact, that reality provide the possibility to fix and correct all by yourself the mistakes along your evolution path (what "they" call "sins"), improving yourself along a chain of multiple lives, and therefore reaching step by step that self spiritual evolution, which Jeus was continuously talking about, and promised we would all reach one day by following his example..

So then "many lives you have lived" as would say Master Yoda…
Dette støtter det jeg allerede tror på, og det er godt å lese det andre steder fra andre personer..

Klem
Antall ord: 390

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Stavenes knekt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Apr 2005 19:51
20

Innlegg av Stavenes knekt »

xtrick skrev:Greit nok at Jesus er en krystall-livsform som er langt mer avansert enn menneskeheten, men han er IKKE Gud, og det må dere aldri gjøre han til heller.

Om han har hjulpet mange mennesker? - Ja, dere oppfatter det vel slik, men husk at den måten han har hjulpet menneskeheten på, skiller seg helt fra den måten Gud ville hjulpet menneskheten på.

Så gjør meg en tjeneste. Ikke sett Jesus i Guds plass, for det gjør meg faen så sint.

Gud avgir tross alt en trillion ganger mere lys enn Jesus og Allah til sammen.

Kan du virkelig sitte her med rein samvittighet, og redusere Gud til å være en trillion ganger dårligere, enn hva han virkelig er?
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Stavenes knekt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Apr 2005 19:51
20

Innlegg av Stavenes knekt »

Jassa sier du det? Er du helt borte i toppen? Sitter aa sier at du vet jo at gud er ditt og datt. Har du eggentlig lest Koranene? Allah er guden som taler til profeten mohammed.

Det vi skal skille paa er Jesus og Kristus for det er to forskjellige ting.
Gud snakket i gjennom Kristus Messias . Og dette brukte profeten Jesus til sitt ord.

Og at gud ikke bare er god kan dere lese selv i det gamle testamentet, han utslette jo byer med svovel og flammer og ikke minst syndefloden.

Men alle har den universelle Gud i seg, derfor fikk vi sjelen.
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DANNi

Innlegg av DANNi »

khufu skrev: Men alle har den universelle Gud i seg, derfor fikk vi sjelen.
Ja, eller derfor ER vi sjela. Vi var ikkenoe før vår sjel var skapt..
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

runehera
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mai 2005 13:21
20

Innlegg av runehera »

ALLE!! Sjekk ut denne linken; handler om ånder!!

http://www.aandens-klinik.dk/aandens_ma ... moner.html

les dette!

Romerne kap. 1 :

Guds dom over hedenskapet

18 Guds vredesdom åpenbarer seg fra himmelen over all ugudelighet og urett hos mennesker som holder sannheten nede i urett. 19 For det en kan vite om Gud, ligger åpent for dem; Gud selv har åpenbart det. 20 For hans usynlige vesen, både hans evige kraft og hans guddommelighet, har menneskene helt fra skapelsen av kunnet se og erkjenne av hans gjerninger. Derfor har de ingen unnskyldning. 21 De kjente Gud, men likevel gav de ham ikke den ære og takk som Gud skal ha. Med sine tanker endte de i tomhet, og det ble mørkt i deres uforstandige hjerter. 22 De sier de er kloke, men de endte i dårskap, 23 og istedenfor å gi den uforgjengelige Gud ære dyrket de bilder av forgjengelige mennesker, fugler, firbente dyr og krypdyr. 24 Derfor gav Gud dem urenheten i vold, så de i sitt hjertes begjær skulle vanære kroppen sin. 25 For de har byttet ut Guds sannhet med løgn og æret og dyrket det skapte istedenfor Skaperen, han som er priset i evighet. Amen. 26 Derfor overgav Gud dem til vanærende lidenskaper. Kvinnene gav seg hen til unaturlig kjønnsliv istedenfor det naturlige.

- 27 På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brente i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for at de var kommet slik på avveier. -

28 Fordi de ikke brydde seg om å ha kunnskap om Gud, overgav Gud dem til deres egen sviktende dømmekraft, så de gjør slikt som ikke sømmer seg. 29 De er fulle av all slags urett, umoral, pengejag og ondskap, av misunnelse, mordlyst, strid, svik og falskhet. 30 De farer med sladder og baktalelse, hater Gud og bruker vold, er overmodige og skryter og finner på all slags ondt, de er ulydige mot foreldre, 31 uforstandige, upålitelige, ukjærlige og ubarmhjertige. 32 De vet at Guds lov sier at de som gjør slikt, fortjener å dø. Men ikke bare gjør de dette selv; de roser også andre som gjør det.

Anette : Når du døyr og åpner augene dine i Helvete og veit du skal tilbringa EVIGHETEN (uendelig tid......) der, kor kul hadde du følt deg då pga. du sløsa vekk det KORTE livet på jorda der du og' kunne fått det bedre sammen med Gud..??

Visst du tar ting eg har skreve og setter dei litt meir i sammenheng ("dåren lytter og de kloke hører" - seier ikkje at du er dåre men finn det i Bibelen) vil du faktisk sjå på ting litt annleis!!

meiner du folk skal vera "egoistiske sjøldiggarar" istadenfor? er det mykje kjærlighet å henta der?

Markus 16 :

15 Og han sa til dem: «Gå ut i hele verden og forkynn evangeliet for alle mennesker! 16 Den som tror og blir døpt, skal bli frelst; men den som ikke tror, skal bli fordømt. 17 Og disse tegn skal følge dem som tror: I mitt navn skal de drive ut onde ånder, de skal tale nye tungemål, 18 og de skal ta slanger i hendene; og om de drikker dødelig gift, skal det ikke skade dem. De skal legge hendene på syke, så de blir friske.»

litt diskusjon i forhold til innlegg :

xtrick : er forskjell på å vera snill og naiv!!
du har sjøl bedd om det..

DANNI : er mange typar feil kristne ja!! men rett levande kristendom er kristne i Ånden.... kristne som lever som homofile har misforstått poenget! (les ovenfornevnte!) kyrja per i dag er noko drit!!! pga. åndelig krig i himmelen! Satan angriper kyrkja!
Satan lever, tru meg!!
eg trur at Satan har laga mange falske religionar...
Personvernrapporten : side 9 (bilde av ei hånd..) les! det står om lasertatovering - istadenfor pengar!
Satan gjer mirakel, han....
rett tolking av Bibelen : gjennom ledelse av ånden!! teologar har misforstått poenget!!
(har gitt svar på mykje tidligare, men gidder ikkje gi samme svaret tilbake....) - les ein innlegg og setter dei i sammenheng vil ein ta til vet og skjønna poenget!

visst du vil veta kven som er sterkast kan du trykka på ovenfornevnte link!
trur du eg hadde gidda og bedd til Jesus visst eg ikkje hadde fått bønnesvar? kor mange religionar utenom satanisme er det ein får bønnesvar?
Jesus har sympati pga. Hans nåde!! han tilgir oss for alt................. så lenge ein trur.. (ei tru er ikkje ei tru uten gjerninger, men pga. nåde blir ein frelst!)
å henga seg på eit kors er rein tåsseskap!! ein skal ikkje slå ihjel (drepa) står det i Bibelen.. sjølmord er som å dø i ei synd.. Satan sitt mål var nådd (stjela, drepa og ødelegga). homofili er også som å leva i ei synd. men kristne lever livet gjennom kraft, ikkje på egenhånd!!

sjela di vil forlata kroppen din etter døden ja, men tingen er at den vil enten komma til himmelen eller helvete utifrå dine gjerningar på jorda (gjerningar i ånden).

er mange teologar som ikkje er kristne.. "å ta imot" er frelsa..

Gud hadde ein plan med Bibelen; kva som skulle stå og ikkje stå...

BA : slangen laug!! alle skal dø.... Satan er listig og lur!

2 Kongebok 2 23 Fra Jeriko drog profeten opp til Betel. Mens han var på veien, kom noen smågutter ut av byen. De gjorde narr av ham og ropte: «Kom deg vekk, din fleinskalle! Kom deg vekk, din fleinskalle!» 24 Da snudde han seg, så på dem og forbannet dem i Herrens navn. Brått kom det to bjørner ut av skogen, og de rev i hjel førtito av barna.

(dei ugudelige skal gå fortapt; dei rettferdige skal ha evig liv! - dei hadde antakeligvis sjøl bedd om det...) - mange er kalla men få er utvalgte!

1.

Mosebok 22 En tid etter at dette hadde hendt, ville Gud sette Abraham på prøve. Han sa til ham: «Abraham!» Og Abraham svarte: «Ja, her er jeg.» 2 Da sa han: «Ta Isak, din eneste sønn, som du er så glad i, og dra til Moria-landet! Der skal du ofre ham som brennoffer på et av fjellene som jeg vil vise deg!»

her har du misforstått!!!!!! Gud satte Abraham på prøve for å testa trua til Abraham... Gud setter rettferdige på prøve; han refser og tukter dei og', fordi han elsker dei! det som skjedde videre : ein engel åpenbarte seg for Abraham og ba han ikkje drepa Isak. !!!!!

Jesus elsker deg! Han har nåde!! Han tok syndene og sjukdommane våre på korset.. Jesus lever per i dag!! Krafta er der for alle....

Luk 19,27

27 Men mine fiender som ikke ville ha meg til konge, skal dere føre hit og hogge ned for mine øyne.

(dei har sjøl bedd om det.. Helvete finst! - fri vilje! -)

Satan står bak ondskapen i verden! så får du tolka kva som er ondskap og misforståelsar/vrangforestillingar..

er vanskelig å diskutere ei tru! beklager det visst du misforstår meg:)

mannix : Gud er ein!! du var ikkje med på å skapa havet,himmelen,jorda,osv.
Antall ord: 1236

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links