Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHvem er Gud ?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

runehera
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mai 2005 13:21
20

Innlegg av runehera »

beklager at eg oversåg det i stad! men no er det iallefall ordna i egen ruta der:)

frelse =

be ei frelsebønn; søk f.eks. på http://www.google.no etter "frelsebønn"..
be denne bønna høgt og mein det av heile ditt hjarta!
...så får du noko som heiter Den Hellige Ånd i deg, som vil leda deg til den fulle sannheten!!! DHÅ vil leda deg i forhold til rett og gale!! då gjer du mykje godt det du vil; men i Ånden.. :)
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Runehera;

Tar du avstand de kristnes heksebrenning?
Tar du avstand fra diskriminering av de homofile?
Tar du avstand fra diskriminering av kvinner?
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mai 2005 13:21
20

Innlegg av runehera »

eg må gå no; tar resten av diskusjonen seinare:) me snx! :D
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Apr 2005 18:29
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Anette : Når du døyr og åpner augene dine i Helvete og veit du skal tilbringa EVIGHETEN (uendelig tid......) der, kor kul hadde du følt deg då pga. du sløsa vekk det KORTE livet på jorda der du og' kunne fått det bedre sammen med Gud..??
Du kan si hva du vil, men du fordømmer meg..
Du kjenner meg ikke, så på hvilket grunnlag?
Jeg er kone, tobarnsmor, jobber i helsevesenet bl.a. Et syndefullt liv med andre ord.. :twisted:

Vet du, jeg velger å holde meg laaaaangt borte fra sånne som deg og det du forkynner. Du trenger vel Jesus du, men det gjør ikke jeg. Jeg tror på mennesket, på godt og vondt. Og vår frie vilje.

Jeg synes faktisk synd på deg.
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Det var da et kort svar, men takk.. Okei, mens du svarer på hvordan det går ann for en ond ånd å være hvit, kan du svare på hvorfor/hvordan du ble kristen..?

Dessuten.. Du vet vel at den ånden du snakker om, er et bevisshetsnivå og at hvis det er riktig det du snakker som så er det du/ditt høyeste bevissthetsnivå du snakker om. Altså du er i full kontakt med din sjel og ikke gud/den hellige ånd på den måten, men faktisk deg selv.. Kalles opplysthet, men da hadde du ikke feks hardnakket påstått at kristendommen er det eneste.. Da hadde du fått det fulle bilde av verden..

Klem
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Apr 2005 13:23
20
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

>Wiz Vicious skrev:Du sier direkte at vi som ikke tar imot Jesus havner i helvete. Synes ikke du det er frekt. Hadde dette vært et kristent forum så hadde det stilt seg litt annerledes.

Husk på at mange her på forumet har samme tro som de som ble brent av de kristne!
synes det er direkte styggt å si at de som ikke tror havner i helvete. STYGGT er det!! :!:
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Ja, eller uvitent.. Assa, det er jo egentlig ingen fare, h*n vil forstå en dag uansett.. Selv om h*n mener det er vi som ikke gjør det da og pågrunn av det er vi fortapt, men det er jo en annen sak...
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Des 2004 19:52
20

Innlegg av Jan-Olav »

b]går det bra?? trudde dette var eit diskusjonsforum, men kanskje eg tok feil?[/b]
Går bra med meg. Ikke jeg som trenger å klamre meg til en fiksjon av en religion. Diskuterer da jeg også. Om du kan bruke dine kraftige virkemidler her inne (les bibelvers), så kan vel jeg bruke store bokstaver, noe dialekt og norske kraftige gloser...
b]var ikkje meininga å provosera deg på noko måte, Jan-Olav! icon_smile.gif kor gammel er du forresten?[/b]
om du ikke ser selv, at det du skriver kan provosere, trur jeg du må gå inn i deg selv litt. Hva spiller det for rolle hvor gammel jeg er?? Er en voksen mann med kone og 2 barn. Syntes du jeg var barnslig???

men takk skal du ha for at du synst eg er ein dritt:)
Ingenting å takke for. Men kalte deg ikke en dritt....
eg sa ikkje at ho kom til Helvete, er ikkje opp til meg å dømma,
Når du døyr og åpner augene dine i Helvete og veit du skal tilbringa EVIGHETEN (uendelig tid......) der....

virker på meg som du har dømt henne der. Hadde du skrevet OM der, kunne du fraskrevet deg ansvaret...
men kvifor hata meg pga. eg forteller den inne på et DISKUSJONSFORUM?i
Hater SLIKE som deg!! Kjenner ikke deg personlig, så kan ikke si det om deg som privatperson. Men kan hate det du står for og måten du kommer med "oppgulpene" dine på.....
du veit ikkje korleis det er å vera kristen før du har prøvd det!icon_smile.gif er ikkje du som skal gjera noko du ikkje klarer, men Jesus gjer det for deg..
Dette kommer jeg nok ALDRI å oppleve. Men tror nok jeg skal klare meg allikevel jeg da...
unødvendig å hissa seg opp!icon_smile.gif Jesus elsker deg!
Noen ganger nødvendig å hisse seg opp! Og Jesus elsker meg nok IKKE...mannen er død og reinkarnert for leeeenge siden....
De viser ikkje mykje respekt å oppføra dykk slik....
Respekt er ikke noe du automatisk kan gjøre krav på, det er noe du skal fortjene. Og føler ikke at du har gjort deg fortjent min respekt enda....
Antall ord: 372
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU

www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Bare lurer på én ting: Hvis Jesus elsker oss, hvorfor havner vi likevel i helvete?

Kanskje noen burde føle seg truffet av dette:
"Hvorfor ser du splinten i din brors øie; men bjelken i ditt eget øie blir du ikke var?" Matt. 7.3
Antall ord: 45
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Bra sagt jan olav!

Ehm, bare for å pirke.. Etter det skal jeg lukke pcen og holde kjeft for hele dag.. hehe.. Jeg tror ikke denne jesus hadde behov for å reinkarnere på jorda, etter det som skjedde for 2000 år siden.. Han er jo en av de oppstegne mestre vettu..ja.. Holde kjeft ja.. sorry.. :P 8)
Kanskje noen burde føle seg truffet av dette:
"Hvorfor ser du splinten i din brors øie; men bjelken i ditt eget øie blir du ikke var?" Matt. 7.3
Bra :)

:-#
Sist redigert av DANNi på 16 Mai 2005 20:10, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Apr 2005 13:23
20
Lokalisering: Nærøy

Innlegg av shocola. »

enig me Heia!!
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

runehera skrev:BA :

eg kan svare, men eg svarer ofte i heilhet, noko som kan vera vanskelig å forstå iblant..
eg tør å svare på alt!
eg står for det eg seier!

eg veit ikkje svar på alt, men det er heller ikkje meininga me skal veta alt; skal prøva så godt eg kan å svara på spm. :

Slangen laug.. han sa at dei ikkje kom til å dø!! alle "MENNESKE" er døande, men sjela er udødelig..satan sa til dei det han sa på ein "gjer seg ut for å vera ein lysande engel"-måte; utgjer seg for noko bra!! på samme måte operer han per i dag..alt i Bibelen betyr noko; men uten Den Hellige Ånd som guide leser ein Bibelen på ein heilt annan måte!!
Gud sa «den dagen du spiser av det, skal du dø». Dette stemte definitivt ikke.
Slangen sa «...vil deres øyne bli åpnet; dere vil bli som Gud og kjenne godt og ondt». Dette var definitivt riktig.

Ikke sant?
Lukas kap. 22

3 Da fór Satan inn i Judas, han som hadde tilnavnet Iskariot og var en av de tolv. 4 Han gikk av sted og snakket med overprestene og offiserene ved tempelvakten om hvordan han kunne utlevere ham til dem. 5 De ble glade og ble enige om å gi ham penger. 6 Judas godtok dette, og fra da av søkte han en anledning til å forråde Jesus en gang han ikke hadde mengden omkring seg.
Dette var vel en god gjerning. Hadde ikke de romerske soldatene funnet Jesus, hadde ikke Gud fått hevnen sin, og dere kristne måtte bote selv for deres synder.
Paulus 2.korinterbrev kap. 11 :

14 Det er ikke noe å undres over, for selv Satan skaper seg om til en lysets engel. 15 Da er det ikke merkelig at hans tjenere skaper seg om til tjenere for rettferdigheten. Men til slutt skal de få lønn etter sine gjerninger.
Dette er en retorisk fremstilling, ikke et eksempel på hva Satan faktisk har gjort.
Kan du f.eks. vise meg når Satan gjorde seg om til en lysets engel.
Paulus 2.tessalonikerbrev kap. 2 :

9 Når Den Lovløse kommer, har han sin kraft fra Satan, og han opptrer med stor makt og med under og falske tegn. 10 Med all slags urett forfører han dem som går fortapt, fordi de ikke tok imot og elsket sannheten, så de kunne bli frelst. 11 Derfor sender Gud over dem en villfarelse som virker i dem så de tror løgnen. 12 Og slik skal de få sin dom, alle de som ikke trodde på sannheten, men hadde sin glede i uretten.
Dette er en spådom, dette har ikke Satan gjort.
Joh.åp. kap. 12 :

9 Den store drake ble styrtet, den gamle slange, han som kalles djevelen og Satan og som forfører hele verden; han ble kastet ned på jorden og hans engler med ham. 10 Og jeg hørte en høy røst i himmelen som sa: «Seieren og kraften og riket tilhører fra nå av vår Gud, og hans Salvede har herredømmet. For våre brødres anklager er styrtet, han som anklaget dem for vår Gud dag og natt. 11 De har seiret over ham i kraft av Lammets blod og det ordet de vitnet om; de hadde ikke sitt liv så kjært at de ikke ville gå i døden. 12 Derfor skal dere juble, himler og dere som bor i dem! Men ulykkelige jord og hav! For djevelen er kommet ned til dere, og hans vrede er stor, fordi han vet at han bare har en kort tid igjen.»
13 Da draken så at den var kastet ned på jorden, forfulgte den kvinnen som hadde født guttebarnet. 14 Men hun fikk de to vingene til den store ørnen, så hun kunne fly ut til sitt sted i ødemarken for å få mat og det hun trengte, i én tid og to tider og en halv tid, langt borte fra slangen. 15 Ut av gapet spydde slangen vann etter kvinnen, som en elv, for å rive henne vekk i strømmen. 16 Men jorden kom kvinnen til hjelp; den åpnet sin munn og slukte elven som draken hadde spydd ut av gapet. 17 Fylt av raseri mot kvinnen gikk draken av sted for å føre krig mot de andre av hennes ætt, mot dem som følger Guds bud og holder fast ved vitnesbyrdet om Jesus. 18 Og den stilte seg nå på stranden ved havet.

kvinna og dragen = kyrkja og satan = åndelig krig!!
Spådom
Joh.åp. kap. 20 :

Jeg så nå en engel som steg ned fra himmelen med nøkkelen til avgrunnen og en svær lenke i sin hånd. 2 Han grep draken, den gamle slange, som er djevelen og Satan, og bandt ham for tusen år. 3 Han kastet ham i avgrunnen, låste igjen og satte segl over, så han ikke lenger skulle forføre folkene, ikke før de tusen år var gått. Etter den tid skal han slippes løs for en kort stund.

Joh.åp. kap. 20 :

7 Når de tusen år er til ende, skal Satan slippes løs fra sitt fengsel. 8 Han skal dra ut og forføre folkene ved de fire verdenshjørner, Gog og Magog, og samle dem til strid, utallige som havets sand. 9 De drog opp på jordens høyslette og omringet de helliges leir og den elskede by. Men ild falt ned fra himmelen og fortærte dem. 10 Og djevelen som forførte dem, ble kastet i sjøen med ild og svovel, hvor også dyret og den falske profeten er. Der skal de pines dag og natt i all evighet.

(som du sikkert veit er det også ein satanistisk treenighet; djevelen, antikrist og den falske profet - den falske profet er rett rundt hjørnet!! Satans sønn i motsetning til Jesus, Guds sønn!!)
Bare spådommer. Dette har ikke skjedd.

Altså ingen onde gjerninger fra Satan.
Ett eksempel, med Judas, som er mer en talemåte enn en faktaopplysning viser noe som har skjedd. Og man må tro ganske blindt for å se det som en ond gjerning, alt i alt.
shocola skrev:synes det er direkte styggt å si at de som ikke tror havner i helvete. STYGGT er det!! :!:
Nei, det er ikke nødvendigvis stygt å si det hvis man virkelig tror det. Hvis man er oppriktig bekymret for personens framtid er det riktig å si slikt.

De som sier dette, og som samtidig fryder seg over at rettferdigheten skal skje, ser jeg på som onde mennesker. Men så kan de kose seg der oppe i sin kjølige himmel med Hitler, Ivan den grusomme og kumpanene deres i all evighet. :twisted:
Antall ord: 1146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Men BA, de døde! Som mennesker.. De døde i den forstand som mennesker, også steg de opp og ble høyere utviklet vesener. Så på den måten har begge rett, både gud og slangen.

Forresten, sa du at gud hevnet seg? Er ikke det ekstremt dobbeltmoralskt? Et sånt høyt vesen har da ingen behov for å hevne seg på noen som helst måte. Hevn er noe mennesker som ikke har kommet så langt med seg selv, som har. Selv noen mennesker kan heve seg over å føle behov for hevn. Hevn er jo en av de tingen som står i veien for å føle seg i ett med universet.. Sammen med frykt osv..
Kristne bote for synder? De syndene har mennesker lagd selv.. Så fort en dør så finner man ut at ingenting heter synder. Bare folk som tolker/leser linjene og ikke mellom på bibelen og andre religioner som tror på synder..

Måten mange fremstiller bibelen på og måten bibelen har blitt "redigert" til, er så dobbelmoralsk at det svir langt opp i **** ass... Eller skal vi si trippelmoralsk.. Lager ting som ikke finnes..
Antall ord: 195

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

DANNi skrev:Men BA, de døde! Som mennesker.. De døde i den forstand som mennesker, også steg de opp og ble høyere utviklet vesener. Så på den måten har begge rett, både gud og slangen.
De døde overhode ikke den dagen, slik Gud sa. De ble lempa ut av Eden, men de døde ikke.
Noen har fått det for seg at de ble dødelige den dagen, men det er ikke det samme som å dø den dagen.

I vers 22 står det at de ikke må spise av livets tre, slik at de blir udødelige, hvilket tilsier at de var dødelige allerede før de spiste frukten.
Forresten, sa du at gud hevnet seg? Er ikke det ekstremt dobbeltmoralskt?...
Det hadde vært så mange synder, at noen måtte straffes. Hva er vel da mer naturlig enn å skaffe en sønn som må være helt syndfri til 30-årsalderen, slik at denne kan tortureres til døde, for da blir alt så meget bedre. Det er jo derfor de kristne smykker seg med dette torturredskapet, er det ikke? :twisted:
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Des 2004 19:52
20

Innlegg av Jan-Olav »

Bra sagt jan olav!

Ehm, bare for å pirke.. Etter det skal jeg lukke pcen og holde kjeft for hele dag.. hehe.. Jeg tror ikke denne jesus hadde behov for å reinkarnere på jorda, etter det som skjedde for 2000 år siden.. Han er jo en av de oppstegne mestre vettu..ja.. Holde kjeft ja.. sorry.. icon_razz.gif icon_cool.gif
Lov til å pirke litt ja :) Må bare også si at jeg synes du DANNi virker som en veldig oppegående og smart ung mann :wink: keep it up!! :)
Antall ord: 87
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU

www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links