Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Mar 2009 02:04
16
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av helgemann »

Diffusa skrev:Jeg er i et hus, jeg føler meg hjemme men det er ikke mitt hjem som jeg bor i nå. Uannsett, det kommer lyder fra et soverom. Jeg går mot soveromsdøra som står litt på gløtt og dytter den forsiktig opp. Synet som møter meg er at det er som det er en liten virvelvind der inne som feier frem og tilbake i rommet, gardinene blafrer vannrett ut fra vinduskarmene, skyvedørene til garderobeskapet fyker opp og igjen og det er bevegelse i alle ting som er lette nok til å bli løftet av denne " tornadoen". Plutselig så er det som om den blir oppmerksom på at jeg ser på og stopper opp i høyre hjørnet av rommet ca to meter fra meg, den blir til en liten utydelig skikkelse. Da blir jeg paralysert som jeg pleier men jeg tenker - Nei, ikke nå igjen, nå er det nok!. Så jeg presser alt jeg kan for å få frem en lyd. Når jeg klarer det så slipper lammelsen taket i meg og skikkelsen blir mer tydelig. Det er en liten jente med musehaler, hun er rundt 7 - 9 år gammel tror jeg, og hun er veldig skeptisk. Ingen sier noe men jeg klovner meg litt til for å oppnå en mer avslappet kontakt. Hun flirer, og sitter nå oppå på en komode i hjørnet. Jeg kjenner at stemningen blir god og klovner litt mer, ser at hele hun mykner opp mens hun sitter der og flirer. Hun flytter seg nærmere, og sitter nå oppå en sånn gammel peis/kamin eller hva det nå heter ( sånn ildsted som ofte var på soverom i store gamle hus) som står mellom kommoden og døråpningen som jeg står i. Hun flirer godt, plutselig så er hun uheldig og nærmest ruller ned slik at hun detter i gulvet. Jeg stykker til, mens jeg bryter ut med et - Oi!! Jeg er så på vei til å strekke meg ned for å hjelpe henne opp. Og akkurat der og da så vekker samboeren min meg pga lydene jeg hadde lagd :roll: :bat
Kan huset være din barndomshjem? Soverommet er din mest intime rom. Døren er på gløtt, du har ikke stengt helt for innsyn i ditt intime liv. Du går inn, og blir nesten blåst over ende av virvelvinden. Virvelvind er krefter som er usynlige. Det kan være vind som ødelegger alt på sin vei, det kan være vindt som setter alt på plass. Vind kan også være tankene dine som flyver hit og dit. Du blir lammet når du opplever dette. Hvorfor blir du det? Hvorfor får du ikke fram en lyd? Har noe skjedd med deg, slik at du ikke klarer å prate? Når vinden roer seg ned, ser du at det er en liten jente. En jente med håret i fletter, som står for det å ha kontroll, det at alt er regid og urokkelig. Jenta er deg selv. Barnet i deg raser, hvorfor det? Har du gjort noe med dette barnet? Du klarer å få kontakt med barnet, dere begynner å le sammen. Barnet begynner å stole på deg. Hun sitter nå opp på en kommode. En kommode er et lager av gjemte minner. Stemningen blir god og varm, jenta flytter seg nærmere deg, hun begynner og stoler mer og mer på deg. Så setter hun seg opp på en "tilhenger". Var det fyr i ovnen? En ovn står jo for livmoren. Den er god og varm. Jenta har nå oversikt over rommet. Så skjer det fatale, jenta ramler over ende! Hva skjedde nå i ditt intime liv? I din reddsel bryter du et slags "smerteskrik". I din kjærlighet til barnet i deg, men også din egen morsfølelse, vil du ta vare på barnet igjen, du vil vise at du ikke lukker døren for barnet i deg. Derfor strekker du etter det.

Å se drømmen i en slags brunfarge, kan ha med fortiden å gjøre. Men er også en drøm uten "farger"/innhold. ("Man ser verden i svart/hvit").

Dette er absolutt en drøm du bør filosofere over, siden den har mye å fortelle deg.
Sist redigert av helgemann på 17 Feb 2012 05:31, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 710

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Mar 2009 02:04
16
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

Innlegg av helgemann »

Svartepus skrev:Her ei natt hadde jeg mareritt om ei rotte. Egentlig er ikke rotter skumle, bare søte, men i drømmen var denne brune rotta dritskummel og jeg ble liksom ikke kvitt henne. Jeg prøvde å kaste henne fra verandaen, men da snudde hun i lufta og svevde som et flyveekorn tilbake til meg og inn døra i huset. Til slutt fikk jeg kastet henne ut og lukket døra, og da var jeg så oppjaget at jeg våknet. Jeg var faktisk helt gåen når jeg våknet også. Rare greier...
Rotte har noe med aggresjon å gjøre. Den kan være et skadedyr, men den kan også være en renholder. Rotter har også blitt brukt som symbol på Djevelen. Hva frykter du? Veranda har med utsyn mot verden å gjøre. Men kan også stå for bryster. Det er noe du vil bli kvitt. Men som kommer igjen, og plager deg. Brunt har med jordfarve å gjøre. Og siden den klarte å komme inn igjen, var ikke døren inn til deg godt nok sikret. Siden denne drømmen hadde stor innvirkning på deg, så er det noe hos deg som du må ta et oppgjør med. Trenger du et renhold i livet ditt? Er det noe du frykter for? Kan det være at du er redd for å bli syk?

En mare drøm er et mørke, med sorg og smerte, reddsel og frykt.
Antall ord: 243

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- - - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Diffusa »

helgemann skrev:
Diffusa skrev:Jeg er i et hus, jeg føler meg hjemme men det er ikke mitt hjem som jeg bor i nå. Uannsett, det kommer lyder fra et soverom. Jeg går mot soveromsdøra som står litt på gløtt og dytter den forsiktig opp. Synet som møter meg er at det er som det er en liten virvelvind der inne som feier frem og tilbake i rommet, gardinene blafrer vannrett ut fra vinduskarmene, skyvedørene til garderobeskapet fyker opp og igjen og det er bevegelse i alle ting som er lette nok til å bli løftet av denne " tornadoen". Plutselig så er det som om den blir oppmerksom på at jeg ser på og stopper opp i høyre hjørnet av rommet ca to meter fra meg, den blir til en liten utydelig skikkelse. Da blir jeg paralysert som jeg pleier men jeg tenker - Nei, ikke nå igjen, nå er det nok!. Så jeg presser alt jeg kan for å få frem en lyd. Når jeg klarer det så slipper lammelsen taket i meg og skikkelsen blir mer tydelig. Det er en liten jente med musehaler, hun er rundt 7 - 9 år gammel tror jeg, og hun er veldig skeptisk. Ingen sier noe men jeg klovner meg litt til for å oppnå en mer avslappet kontakt. Hun flirer, og sitter nå oppå på en komode i hjørnet. Jeg kjenner at stemningen blir god og klovner litt mer, ser at hele hun mykner opp mens hun sitter der og flirer. Hun flytter seg nærmere, og sitter nå oppå en sånn gammel peis/kamin eller hva det nå heter ( sånn ildsted som ofte var på soverom i store gamle hus) som står mellom kommoden og døråpningen som jeg står i. Hun flirer godt, plutselig så er hun uheldig og nærmest ruller ned slik at hun detter i gulvet. Jeg stykker til, mens jeg bryter ut med et - Oi!! Jeg er så på vei til å strekke meg ned for å hjelpe henne opp. Og akkurat der og da så vekker samboeren min meg pga lydene jeg hadde lagd :roll: :bat
Kan huset være din barndomshjem? Soverommet er din mest intime rom. Døren er på gløtt, du har ikke stengt helt for innsyn i ditt intime liv. Du går inn, og blir nesten blåst over ende av virvelvinden. Virvelvind er krefter som er usynlige. Det kan være vind som ødelegger alt på sin vei, det kan være vindt som setter alt på plass. Vind kan også være tankene dine som flyver hit og dit. Du blir lammet når du opplever dette. Hvorfor blir du det? Hvorfor får du ikke fram en lyd? Har noe skjedd med deg, slik at du ikke klarer å prate? Når vinden roer seg ned, ser du at det er en liten jente. En jente med håret i fletter, som står for det å ha kontroll, det at alt er regid og urokkelig. Jenta er deg selv. Barnet i deg raser, hvorfor det? Har du gjort noe med dette barnet? Du klarer å få kontakt med barnet, dere begynner å le sammen. Barnet begynner å stole på deg. Hun sitter nå opp på en kommode. En kommode er et lager av gjemte minner. Stemningen blir god og varm, jenta flytter seg nærmere deg, hun begynner og stoler mer og mer på deg. Så setter hun seg opp på en "tilhenger". Var det fyr i ovnen? En ovn står jo for livmoren. Den er god og varm. Jenta har nå oversikt over rommet. Så skjer det fatale, jenta ramler over ende! Hva skjedde nå i ditt intime liv? I din reddsel bryter du et slags "smerteskrik". I din kjærlighet til barnet i deg, men også din egen morsfølelse, vil du ta vare på barnet igjen, du vil vise at du ikke lukker døren for barnet i deg. Derfor strekker du etter det.

Å se drømmen i en slags brunfarge, kan ha med fortiden å gjøre. Men er også en drøm uten "farger"/innhold. ("Man ser verden i svart/hvit").

Dette er absolutt en drøm du bør filosofere over, siden den har mye å fortelle deg.
Nei, det var et hjem jeg aldri før har vært i og jenta var ikke meg selv. Vinden jeg pratet om var jo henne, jeg bare beskrev henne som en virvelvind/tornade fordi hun var så uklar og samtidig feide frem og tilbake i rommet og romsterte i alt. Lammelsen jeg nevner er noe jeg også tidligere har opplevd når jeg møter åndevesner i drømmer som jeg liksom kaller spøkelser. Det er liksom som om jeg blir så sjokkert at jeg blir lamslått. "Ovnen" vet jeg ikke om det var fyr i, det var en sånn som du ikke ser flammer eller noe på. Jeg funderer enda over drømmen og håper fortsatt på å møte henne igjen :D
Antall ord: 839
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
14
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 997 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Arven »

Prøv å meditèr deg i søvn og fokusèr på drømmen og ønske om å møte henne igjen, så kan det godt hende det skjer. Jeg har fått kontakt med tidligere drømmer på den måten og har kunnet fortsette der jeg slapp. Veldig artig !
Antall ord: 50
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diffusa »

Ja, det skal jeg prøve på. Sliter vanligvis med å meditere men det skader jo ikke å forsøke :D
Antall ord: 18

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

helgemann skrev:
Svartepus skrev:Her ei natt hadde jeg mareritt om ei rotte. Egentlig er ikke rotter skumle, bare søte, men i drømmen var denne brune rotta dritskummel og jeg ble liksom ikke kvitt henne. Jeg prøvde å kaste henne fra verandaen, men da snudde hun i lufta og svevde som et flyveekorn tilbake til meg og inn døra i huset. Til slutt fikk jeg kastet henne ut og lukket døra, og da var jeg så oppjaget at jeg våknet. Jeg var faktisk helt gåen når jeg våknet også. Rare greier...
Rotte har noe med aggresjon å gjøre. Den kan være et skadedyr, men den kan også være en renholder. Rotter har også blitt brukt som symbol på Djevelen. Hva frykter du? Veranda har med utsyn mot verden å gjøre. Men kan også stå for bryster. Det er noe du vil bli kvitt. Men som kommer igjen, og plager deg. Brunt har med jordfarve å gjøre. Og siden den klarte å komme inn igjen, var ikke døren inn til deg godt nok sikret. Siden denne drømmen hadde stor innvirkning på deg, så er det noe hos deg som du må ta et oppgjør med. Trenger du et renhold i livet ditt? Er det noe du frykter for? Kan det være at du er redd for å bli syk?

En mare drøm er et mørke, med sorg og smerte, reddsel og frykt.
Ja jeg er nok litt redd for å være syk for tiden siden jeg har noen små symptomer som irriterer meg... Men det er sikkert mer smårusk i maskineriet også som virker inn. Bra tolkning da! ;)

...Og så klarte jeg å lese "Men kan også stå for bryster. Det er noe du vil bli kvitt" i ett og måtte le litt. Jeg vil jo ikke bli kvitt brystene :lol: Huff, dårlig humor på en fredag... :oops:
Antall ord: 321
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Jeg husker lite av det jeg drømmer om for tiden! Hva betyr det?
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

Vermilion Oriol skrev:Jeg husker lite av det jeg drømmer om for tiden! Hva betyr det?
At du alltid våkner mens du er i en søvnfase uten drømmer, eller noe sånt. Hvis man sover veldig dypt kan man også slite med å huske hva man har drømt.
Antall ord: 52
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Den siste virker veldig appropriate :lol:

Sover lett gjennom jordskjelv...tror jeg.
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
19
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Hadde tenkt å bare legge meg nedpå litt, men det ble visst en fire timers lur :S Sov skikkelig tungt, og drømte creepy drømmer. Den første var som tatt ut av en skrekkfilm. Jeg er bare en "flue på veggen" (ikke bokstavelig talt, men jeg er der bare, uten å synes), i et soverom. Sparsomt innredet. I sengen rett foran meg ligger det en mann og sover. I hånden holder han en tynn hånd, og da jeg følger denne hånden oppover ser jeg at den hører til en kropp som henger fra taket, fra noen tau, slik at den ligger vannrett. Hånden er lang og senete, og hele kroppen er helt avmagret (følelsen er litt som i Seven, med han som ble sultet til døde). Jeg tenker at den hører til en skikkelig gammel dame. Plutselig begynner det jeg trodde var et lik å røre på seg, og sier at det skal mer til for å drepe meg, jeg er gammel og seig. Den slemme mannen blir overrasket, også forsvinner jeg. Nå er jeg plutselig blitt til den gamle damen, men jeg er ikke gammel lenger, og jeg er sammen med noen andre som tydeligvis har blitt holdt fanget av mannen. Vi befinner oss i en gate, og skal tydeligvis fraktes til et nytt skjulested under jorden. Noen av oss klarer å rømme, og dundrer på dører i gaten. Vi prøver oss på en, men de skyter bare på oss. Vi får sagt at vi ikke er farlige, og trenger oss inn. Også blir alle skutt og dør tror jeg...

Så er jeg ute og går med hunden. Har funnet et jorde som bare er 10 meter utenfor døren (ønskedrøm ), så jeg slipper han. Vi kommer til en skog, og han forsvinner ute av syne. Jeg kommer til et hytteboligfelt, og da jeg ser en mann der tenkte jeg å være høflig å spørre etter en sti for å komme lenger opp i skogen (jeg visste at folk der ikke var så glade for trafikk.) Han peker meg i riktig retning, og i det han gjør det hører jeg et bjeff og så et skrik bak meg, og jeg får en skikkelig ekkel følelse. Oppe i et tre sitter det en liten jente og gråter, og hunden min står under med en pinne i munnen. Hun sier at han bet henne, og viser frem fingeren, der er det en pitteliten skrape, som jeg ser at ikke kan ha kommet fra ham. Jeg finner ut med meg selv at hun har prøvd å ta fra ham pinnen for å leke, hunden ble ivrig, og hun har skrapt seg opp på pinnen.
Jeg unnskylder meg, og er livredd for hva som kommer til å skje med ham nå. Men den eldre mannen, som jeg nå gjenkjenner som Knut Faldbakken og Erik Bye sier jeg bare skal løpe min vei. Så gjorde jeg det. Også våknet jeg. Gratulerer til de som leste alt. Jeg vet hvor alt dette kommer fra, på skolen i dag skravlet vi om menn som holder folk fanget i kjellere, i nyhetene er det om en gammel dame som ble voldtatt og drept, hunder som biter folk og i det hele tatt.

Det rare var at det egentlig ikke var noe mareritt, var bare en spennende drøm. Den første delen var skikkelig ekkel (får ikke til å beskrive det her, stemningen og alt), så man skulle jo tro jeg ville våknet opp skrikende.
Antall ord: 599
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Diffusa »

Spennende drøm, leste alt jeg :D

Det er jo litt som at drømmen viser deg at du er sterkere enn det du trodde i og med at du ikke våkner av drømmen :) .
Antall ord: 35

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Jeg drømte natt til i dag at jeg holdt på å flytte og jeg visste at jeg skulle flytte inn i noe fint noe, men så våkna jeg :(

Sier litt om hva jeg går rundt og tenker på om dagene :lol:
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
14
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 997 ganger

Innlegg av Arven »

Du får satse på at det er en sanndrøm og at du får muligheten til å flytte snart :)
Antall ord: 20
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

Jeg drømmer utrolig mye sykt om nettene nå for tiden... Ene natta hadde jeg en helt fjern drøm om noe aliens-greier. Jeg husker ikke så mye, men det var noe fra verdensrommet som var ute etter å ta meg og folk rundt meg. Det hele endte med at Vilma (min fortapte katt) kom tilbake, kastet seg ned med buken i været og hadde et sydd sår der. Både jeg og de rundt meg visste at hun hadde blitt operert av aliens, og det hele skremte vettet av meg.
Dritskummelt mens jeg drømte, men jeg måtte bare le når jeg våknet...
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Apr 2012 20:09
13
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

Innlegg av xyrea »

Hehe, får prøve å forklare, men har hatt drømmer som dette i årevis uten at de har forandra seg mye.

Det som går igjen er at verden er helt sinnsyk, måten varierer..men hvis jeg ser en eller annen skrekkfilm (<3 skrekkfilmer) kvelden før er settinga for drømmen klar. Gjerne flere ting samtidig, så skrekkfilmverden + naturkatastrofe er vanlig, men det kan også bare være at alt av steder og folk ser helt annerledes ut men likevel vet jeg godt hvem eller hva de er.

Midt oppi hva det nå er for verden labber jeg rundt og gjør helt dagligdagse ting (eller prøver, noen ganger er det ikke helt enkelt) men det sære er at jeg ikke synes verden er merkelig i det hele tatt, siden det er jo bare sånn ting ER. Hvis noen andre er hysteriske fordi halve byen brenner og de fleste folka har blitt gale, synes jeg ofte de er teite og/eller overdriver fordi dette er jo helt normalt. Eller hvis jeg blir jaga av zombier er det veldig irriterende siden jeg kommer for seint på jobb, det at noen prøver å drepe meg er egentlig helt uviktig selv om jeg bare stort sett unngår å bli drept og hvis det skjer er det bare ergelig av en eller anna dagligdags grunn. (Huff, ble revet i filler, nå fikk jeg ikke klippa ferdig plena)
Antall ord: 239
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links