Gratulerer med dagen!!

Syndefallet
Slangen var listigere enn alle ville dyr som Herren Gud hadde skapt. Den sa til kvinnen: «Har Gud virkelig sagt at dere ikke skal spise av noe tre i hagen?» 2 Kvinnen svarte slangen: «Vi kan godt spise av frukten på trærne i hagen. 3 Bare om frukten på det treet som står midt i hagen, har Gud sagt: Den må dere ikke spise av og ikke røre; ellers skal dere dø!» 4 Da sa slangen til kvinnen: «Dere kommer slett ikke til å dø! 5 Men Gud vet at den dagen dere spiser av frukten, vil deres øyne bli åpnet; dere vil bli som Gud og kjenne godt og ondt.» 6 Nå fikk kvinnen se at treet var godt å spise av og herlig å se på – et prektig tre, siden det kunne gi forstand. Så tok hun av frukten og spiste. Hun gav også mannen sin, som var med henne, og han spiste. 7 Da ble deres øyne åpnet, og de merket at de var nakne. Så flettet de sammen fikenblad og bandt dem om livet.
8 Da hørte de Herren Gud som vandret i hagen i den svale kveldsvinden. Og Adam og hans hustru gjemte seg for ham mellom trærne i hagen. 9 Men Herren Gud ropte på Adam og sa til ham: «Hvor er du?» 10 Han svarte: «Jeg hørte deg i hagen. Da ble jeg redd fordi jeg var naken, og jeg gjemte meg.» 11 Da sa han: «Hvem har sagt deg at du er naken? Har du spist av det treet jeg forbød deg å spise av?» 12 Adam svarte: «Kvinnen som du har satt til å være hos meg, hun gav meg av treet, og jeg spiste.» 13 Herren Gud sa til kvinnen: «Hva er det du har gjort?» Kvinnen svarte: «Slangen lokket meg, og jeg spiste.»
!» 4 Da sa slangen til kvinnen: «Dere kommer slett ikke til å dø! (dette er løgn!)
død --> kroppslig/ufrelst
5 Men Gud vet at den dagen dere spiser av frukten, vil deres øyne bli åpnet; dere vil bli som Gud og kjenne godt og ondt.»
døme : Satan seier til ein 2-åring : "hopp ned frå første etasje...."
Satan lyger ikkje alltid direkte..
sannhet = gjer det, så går det bedre med deg i livet på jorda og etterpå..
løgn = gjer det, så går det dårligare med deg i livet på jorda og etterpå..
skjønner?:)
vers 22: Herren Gud sa: «Nå er mennesket blitt som en av oss og kjenner godt og ondt.
("en av oss" vil sei som Gud og menneske..er kun ein Gud..)
du skreiv : "Verset viser også at de ikke hadde evig liv før syndefallet, siden de måtte vises ut for ikke å oppnå evig liv."
skjønner ikkje heilt kva du meiner!?
alle som ikkje har tatt imot Jesus som sin personlige Frelsar og Herre er død, ja. dei kan få det mykje bedre; det er ein gave! tru eller ikkje tru..du vil få visshet i trua visst du trur..
at Satan for i Jesus, er sant...Bibelen er 100% sann!! den er mekka sammen av Gud gjennom menneske.. men den vissheten vil ein ikkje få før ein har tatt imot Jesus..
Jesus var Gud personlig, styrt av Faderen. Jesus var Gud som menneske på jorda. Gud/Jesus ville det sjøl..
du skreiv : "Det vil si at du ikke har noe å vise til, du bare tror på forestillingen om at Satan er en ond jævel."
svar : har du endo ikkje skjønt det?:) Satan er ei ond kraft som opererer gjennom menneske.. Satan var i Hitler f.eks. Uten Satan hadde ikkje Hitler vore som han hadde vore..
skal eg gi deg bedre svar? Satan har drept mange menneske.......!!!!!!!!! forstått no?:)
du skreiv : "Dette blir tull. Jeg kan vise til at da han gjorde vann til vin, ble den vinen satt fram når alle var dritings.
Jesus drakk vin, vi har ikke peiling på hvor mye, men å påstå at han ikke drakk er feil. "
svar : Han gjorde om vatn til vin, men veit du kvifor? for å bevisa verden at eit liv med Jesus er eit liv i overflod.....
det står ikkje noko arrugument om at Jesus drakk seg drukken..å drikka vin er greitt nok! kva er farlig med det?:)
står mange andre plassar i Bibelen om alkohol; f.eks. her :
Salomos ordspråk
Kapittel 20
Vinen er en spotter,
og den sterke drikk en bråkmaker,
ingen som raver av drikk, er vis.
Jesus vil ikkje me skal vera avhengige av alkohol.. "ein kan ikkje tilbe både Gud og mammon (makt), fordi ein vil tilbe den eine og forakte den andre"
var det svar nok? er forresten ikkje meininga mennesket skal veta alt heller..kun Gud!
eg fryder meg ikke over at ufrelste skal til helvete nei; ellers hadde eg ikkje gidda og skreve noko som helst....

"Satan tror på Jesus men han skjelver". å vera kristen handlar ikkje om å veta kven Jesus er, men faktisk leva sammen med Han...
men eg har heller ikkje noko planar om å dømma folk; mulig Hitler var kristen, ja.