Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHvem er Gud ?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

runehera
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mai 2005 13:21
20

Innlegg av runehera »

BA :

Gratulerer med dagen!! :D

Syndefallet
Slangen var listigere enn alle ville dyr som Herren Gud hadde skapt. Den sa til kvinnen: «Har Gud virkelig sagt at dere ikke skal spise av noe tre i hagen?» 2 Kvinnen svarte slangen: «Vi kan godt spise av frukten på trærne i hagen. 3 Bare om frukten på det treet som står midt i hagen, har Gud sagt: Den må dere ikke spise av og ikke røre; ellers skal dere dø!» 4 Da sa slangen til kvinnen: «Dere kommer slett ikke til å dø! 5 Men Gud vet at den dagen dere spiser av frukten, vil deres øyne bli åpnet; dere vil bli som Gud og kjenne godt og ondt.» 6 Nå fikk kvinnen se at treet var godt å spise av og herlig å se på – et prektig tre, siden det kunne gi forstand. Så tok hun av frukten og spiste. Hun gav også mannen sin, som var med henne, og han spiste. 7 Da ble deres øyne åpnet, og de merket at de var nakne. Så flettet de sammen fikenblad og bandt dem om livet.
8 Da hørte de Herren Gud som vandret i hagen i den svale kveldsvinden. Og Adam og hans hustru gjemte seg for ham mellom trærne i hagen. 9 Men Herren Gud ropte på Adam og sa til ham: «Hvor er du?» 10 Han svarte: «Jeg hørte deg i hagen. Da ble jeg redd fordi jeg var naken, og jeg gjemte meg.» 11 Da sa han: «Hvem har sagt deg at du er naken? Har du spist av det treet jeg forbød deg å spise av?» 12 Adam svarte: «Kvinnen som du har satt til å være hos meg, hun gav meg av treet, og jeg spiste.» 13 Herren Gud sa til kvinnen: «Hva er det du har gjort?» Kvinnen svarte: «Slangen lokket meg, og jeg spiste.»

!» 4 Da sa slangen til kvinnen: «Dere kommer slett ikke til å dø! (dette er løgn!)

død --> kroppslig/ufrelst

5 Men Gud vet at den dagen dere spiser av frukten, vil deres øyne bli åpnet; dere vil bli som Gud og kjenne godt og ondt.»

døme : Satan seier til ein 2-åring : "hopp ned frå første etasje...."
Satan lyger ikkje alltid direkte..
sannhet = gjer det, så går det bedre med deg i livet på jorda og etterpå..
løgn = gjer det, så går det dårligare med deg i livet på jorda og etterpå..

skjønner?:)

vers 22: Herren Gud sa: «Nå er mennesket blitt som en av oss og kjenner godt og ondt.

("en av oss" vil sei som Gud og menneske..er kun ein Gud..)

du skreiv : "Verset viser også at de ikke hadde evig liv før syndefallet, siden de måtte vises ut for ikke å oppnå evig liv."

skjønner ikkje heilt kva du meiner!?

alle som ikkje har tatt imot Jesus som sin personlige Frelsar og Herre er død, ja. dei kan få det mykje bedre; det er ein gave! tru eller ikkje tru..du vil få visshet i trua visst du trur..

at Satan for i Jesus, er sant...Bibelen er 100% sann!! den er mekka sammen av Gud gjennom menneske.. men den vissheten vil ein ikkje få før ein har tatt imot Jesus..
Jesus var Gud personlig, styrt av Faderen. Jesus var Gud som menneske på jorda. Gud/Jesus ville det sjøl..

du skreiv : "Det vil si at du ikke har noe å vise til, du bare tror på forestillingen om at Satan er en ond jævel."

svar : har du endo ikkje skjønt det?:) Satan er ei ond kraft som opererer gjennom menneske.. Satan var i Hitler f.eks. Uten Satan hadde ikkje Hitler vore som han hadde vore..

skal eg gi deg bedre svar? Satan har drept mange menneske.......!!!!!!!!! forstått no?:)

du skreiv : "Dette blir tull. Jeg kan vise til at da han gjorde vann til vin, ble den vinen satt fram når alle var dritings.
Jesus drakk vin, vi har ikke peiling på hvor mye, men å påstå at han ikke drakk er feil. "

svar : Han gjorde om vatn til vin, men veit du kvifor? for å bevisa verden at eit liv med Jesus er eit liv i overflod.....
det står ikkje noko arrugument om at Jesus drakk seg drukken..å drikka vin er greitt nok! kva er farlig med det?:)
står mange andre plassar i Bibelen om alkohol; f.eks. her :

Salomos ordspråk
Kapittel 20

Vinen er en spotter,
og den sterke drikk en bråkmaker,
ingen som raver av drikk, er vis.

Jesus vil ikkje me skal vera avhengige av alkohol.. "ein kan ikkje tilbe både Gud og mammon (makt), fordi ein vil tilbe den eine og forakte den andre"

var det svar nok? er forresten ikkje meininga mennesket skal veta alt heller..kun Gud!

eg fryder meg ikke over at ufrelste skal til helvete nei; ellers hadde eg ikkje gidda og skreve noko som helst....:)

"Satan tror på Jesus men han skjelver". å vera kristen handlar ikkje om å veta kven Jesus er, men faktisk leva sammen med Han...
men eg har heller ikkje noko planar om å dømma folk; mulig Hitler var kristen, ja.
Antall ord: 870

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av runehera »

xtrick :

er ingen fordeler med å bu i helvete..helvete har ikkje menneske evne til å forstå kor forferdelig er..

det står i Bibelen! eg veit at han passer på meg..har utvikla meg kunnskap -->> visdom -->> visshet I KRAFT AV ÅNDEN...... alt som setter seg opp imot sannheten er løgn! så får du sjå kva eg meiner med løgn i sist innlegg eg skreiv....
Gud elsker alle fordi han er berre sånn..det er 100% godhet i Han..Han snur ofte veldig mykje vondt til godt, og han har NÅDE!!! er mange mennesker som styrer verden per i dag uten ved Guds hjelp.. derfor går det gale!! mennesket BER JO OM DET...!!
vil du til helvete?

shocola :

fordi mennesket vil ikkje.... enten trur du eller så trur du ikkje.. vil du forsikra deg det, søk etter "frelsebønn" på http://www.google.no ! :) be bønna munnlig(høgt) og mein det av heile ditt hjarta..
når du blir frelst mottar du noko som heiter Den Hellige Ånd.... den vil leda deg til den fulle sannheten, som vil setta deg fri.... det er ein fri gave!!
etterpå gjer du lurt i å kontakta ein "kristen", dvs. frelst kristen.... han vil leda deg vidare..!

"Satan tror på Jesus, men han skjelver." Handlar ikkje om å veta, men leva sammen med Jesus. Han blir din arbeidsgivar, din guide.
"Ei tru er ikkje ei tru uten gjerninger", men ein blir ikkje frelst av gjerninger, men av nåde! Men sannheten vil setta deg fri....
"Tyven,dvs. Satan,kom til verden for å stjela,drepa og ødelegga. Jesus kom til verden for å gi dere liv og overflod."
"Ein kan ikkje tilbe både Gud og Mammon, fordi ein vil elske den eine og forakte den andre."

"hyperkristen" er eit ord som satan har laga....

lykke til!! :D
Antall ord: 306

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av runehera »

visst dykk ser at eg ikkje svarar er det fordi eg ikkje har tilgang til internett på nokon dagar i utgangspunktet...snakkast!:)
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

runehera skrev:BA :

Gratulerer med dagen!! :D

Syndefallet
4 Da sa slangen til kvinnen: «Dere kommer slett ikke til å dø! (dette er løgn!)
Underforstått denne dag. De var allikevel dødelige, så de ville komme til å dø uavhengig av om de spiste frukten eller ikke.
død --> kroppslig/ufrelst
Død --> Eliminert fra jordens overflate
Dette er den vanlige måten å forstå døden på alle språk, så å legge annen betydning her blir for spekulativt.
5 Men Gud vet at den dagen dere spiser av frukten, vil deres øyne bli åpnet; dere vil bli som Gud og kjenne godt og ondt.»

døme : Satan seier til ein 2-åring : "hopp ned frå første etasje...."
Satan lyger ikkje alltid direkte..
sannhet = gjer det, så går det bedre med deg i livet på jorda og etterpå..
løgn = gjer det, så går det dårligare med deg i livet på jorda og etterpå..

skjønner?:)
Sannhet er hvis gode eller dårlige advarsler stemmer
Løgn er hvis gode eller dårlige advarsler ikke stemmer

vers 22: Herren Gud sa: «Nå er mennesket blitt som en av oss og kjenner godt og ondt.

("en av oss" vil sei som Gud og menneske..er kun ein Gud..)
Nei, dette er et av de tilfellene der bibelen henviser til flere guder. Det første tilfellet kommer allerede i første kapittel. Da sa Gud: «La oss skape mennesker i vårt bilde, som et avbilde av oss! ...»
Husk også at det ikke fantes andre mennesker.
du skreiv : "Verset viser også at de ikke hadde evig liv før syndefallet, siden de måtte vises ut for ikke å oppnå evig liv."

skjønner ikkje heilt kva du meiner!?
Det handler om hvorvidt de ble dødelige etter syndefallet eller om de var dødelige på forhånd. Hvis syndefallet skal tolkes slik at menneskene ble dødelige den dagen, måtte de nødvendigvis være udødelige før.
Utvisningen fra Eden var begrunnet med at de ville kunne spise av livets tre, hvilket tilsier at de var dødelige fra før. Skjønner du nå?
alle som ikkje har tatt imot Jesus som sin personlige Frelsar og Herre er død, ja. dei kan få det mykje bedre; det er ein gave! tru eller ikkje tru..du vil få visshet i trua visst du trur..
Her tar du fullstendig feil. Jeg lever i beste velgående.
Jeg kan ikke få det bedre om jeg prøver å bli kristen igjen. Jeg har prøvd før, men klarte ikke å tru på denne historien.
at Satan for i Jesus, er sant...Bibelen er 100% sann!!
Det er den ikke. Harer tygger ikke drøv. Gresshopper har ikke fire ben.
den er mekka sammen av Gud gjennom menneske.. men den vissheten vil ein ikkje få før ein har tatt imot Jesus..
Du får ikke vite før du tror. Ser du selv at det blir sirkelargumentasjon?
Jesus var Gud personlig, styrt av Faderen. Jesus var Gud som menneske på jorda. Gud/Jesus ville det sjøl..
Det må sterk tro til for å kjøpe dette. Du kan ikke bruke det mot oss som ikke tror.

du skreiv : "Det vil si at du ikke har noe å vise til, du bare tror på forestillingen om at Satan er en ond jævel."

svar : har du endo ikkje skjønt det?:) Satan er ei ond kraft som opererer gjennom menneske.. Satan var i Hitler f.eks. Uten Satan hadde ikkje Hitler vore som han hadde vore..
Dette har du overhodet ikke belegg for å si.
skal eg gi deg bedre svar? Satan har drept mange menneske.......!!!!!!!!! forstått no?:)
Jeg forstår at du tror det. Men når jeg ba om at du skulle vise meg hva ondt han har gjort, mente jeg at du skulle peke på et skriftsted som f.eks. 2 Mos 12 29 Midt på natten slo Herren i hjel alle førstefødte i Egypt, fra den eldste sønn av farao som satt på sin trone, til den eldste sønn av fangen i fengslet, og alle de førstefødte dyr i buskapen. 30 Da fór farao opp om natten, han og alle mennene hans og alle egypterne. Det lød et fælt skrik i Egypt; for det fantes ikke et hus hvor det ikke var noen død.

eller 1 Mos 19 24 Da lot Herren svovel og ild regne over Sodoma og Gomorra ned fra Herren, fra himmelen. 25 Han ødela disse byene og hele sletten, alle som bodde i byene, og alt som grodde på marken.
du skreiv : "Dette blir tull. Jeg kan vise til at da han gjorde vann til vin, ble den vinen satt fram når alle var dritings.
Jesus drakk vin, vi har ikke peiling på hvor mye, men å påstå at han ikke drakk er feil. "

svar : Han gjorde om vatn til vin, men veit du kvifor? for å bevisa verden at eit liv med Jesus er eit liv i overflod.....
det står ikkje noko arrugument om at Jesus drakk seg drukken..å drikka vin er greitt nok! kva er farlig med det?:)
Ingenting. My point exactly. Hvorfor måtte du da fremheve at Jesus ikke drakk vin?
står mange andre plassar i Bibelen om alkohol; f.eks. her :

Salomos ordspråk
Kapittel 20

Vinen er en spotter,
og den sterke drikk en bråkmaker,
ingen som raver av drikk, er vis.

Jesus vil ikkje me skal vera avhengige av alkohol.. "ein kan ikkje tilbe både Gud og mammon (makt), fordi ein vil tilbe den eine og forakte den andre"

var det svar nok? er forresten ikkje meininga mennesket skal veta alt heller..kun Gud!
Og så sier Herren, Allhærs Gud, Israels Gud: Drikk, så dere blir drukne og spyr! Dere skal falle for sverdet som jeg sender iblant dere, og ikke reise dere opp igjen :D
eg fryder meg ikke over at ufrelste skal til helvete nei; ellers hadde eg ikkje gidda og skreve noko som helst....:)
Da ser jeg ikke noen grunn til å si at du er ond. Synes du det selv?
"Satan tror på Jesus men han skjelver". å vera kristen handlar ikkje om å veta kven Jesus er, men faktisk leva sammen med Han...
men eg har heller ikkje noko planar om å dømma folk; mulig Hitler var kristen, ja.
Å leve etter Jesu ord blir ikke lett, fordi ting tyder på at han ikke har sagt alt som står i bibelen, men at mye har blitt lagt til etter hans død. Da mener jeg ikke konspirasjonsteoriene om at kirka skal ha sensurert og ødelagt handlinga i bibelen, men at den første Jesusbevegelsen skrev historien om Jesus som en roman, med litt fri diktning innimellom.
Antall ord: 1135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

xtrick skrev: og hva FAEN har JEG sagt om at man skal LYVE til barna sine? nu må du faen skjerpe deg lille unge. Jeg er faktisk ikke så heldig, at jeg har den egenskapen at jeg KAN lyve, slik som dere mennesker er så heldige å ha.

jeg er heller ikke noen mester. Jeg er noe helt annet.
Da siterer jeg:
for eksempel så bruker jeg å si at hvis små barn spiser mye sukkertøy når de er små, så kommer de til å bli stygge når de blir store.

men hvis små barn spiser mye frukt når de er små, så kommer de til å bli pene når de blir store.

så sier jeg - at når folk blir store - så har alle folk lyst til å være pene, så dere må gjøre slik som jeg sier, hvis dere har lyst til å bli pene.
Altså, det er i bunn å grunn å lyve. Å spide godteri gjør en ikke direkte stygg, det er en heeel del andre ting som spiller inn for vårt fysiske utseende. Det du lærer der er at fysisk utseende er det som er pent, og det er da ikke helt riktig. Da er du ikkenoe bedre en alle modellreklamene.. Med tynne damer osv..

Dessuten føler jeg du snakker umenneskelig, hehe skjønte den..?, mye rundt grøten. Du sier du ikke er en mester, så hva er du da? Kan du ikke bare spytte ut for en gangs skyld?

runehera:

Takk for at du viser en sånn tålmodighet, og engasjemang. Du mener alt godt og det føler jeg. Vi kommer nok ikke til å bli enige med det første, men kanskje vi møtes på midten en gang i fremtiden.. Jo, jeg har faktisk lest meditasjoner og, hvis man skal kalle det, "bønner" som involverer jesus(sananda). Faktisk.. Du vet vel at jesus bare er et jordisk navn? Som ingen andre enn de som bor her på jorda har brukt..
Hvordan ser du på universet og samspillet i det? For meg er alt et spill faktisk. Et høyst komplisert og avansert, men allikevel utrolig enkel og genialt spill..

Klem
Antall ord: 363

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Du svarte meg ikke..

Det med runehera.. Selv om det kan komme endel motsigelser der iblandt, ihvertfall er det ikke alltid jeg skjønner helt sammenhengen da, så er det ihvertfall ren ærlighet som kommer derfra.. Tror jeg, og det fortjener lik respekt tilbake..
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Sant. Jeg tenkte heller mot intensjonen til runehera jeg.. Den virker ren. Og det er det som teller, ikke hva man kan..

Svar på spørsmålet mitt du xtrick.. :idea:
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Jada.. Sant. Det var ikke det jeg mente..

Hva er du? Du er ingen mester sier du.. Men når du får direkte spørsmål om hva som får deg til å heve deg så høyt eller være så allvitene, så får vi ikke engang et forsøk på bortforklaring. Du nevner det ikke engang.. Forklar..
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Nei.. Ikke nødvendigvis.. Det holder med en differanse.. Kan godt være +10 og +5.. Det er det samme som +2 og -3..

Hvis det var noe sånt du mente..

Men er det ikke en veldig jordisk tankemåte.. Det med elektriske lys utladninger?

Dessuten. ingenting er negativ eller positivt. Det er forskjellige frekvenser.. Tross alt, atomer er bygd av kvarker og som igjen er bygd opp av frekvenser.. Helvete er de to lavest frekvente planene.. Og astral planet er en høyrere frekvens. Mental planet er enda høyere osv.. Jo høyere, jo lysere og rener og "bedre"...
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

xtrick skrev:tja, men en motsatt polaritet kan også bli sett på som differansen mellom frekvensene.

jeg har forsåvidt enda mer kritikk til deg. Det er ikke nok at folk har gode intensjoner, så lenge de forfekter en feil sak. Dette kan faktisk ha grusomme konsekvenser.
Alt er en diff mellom frekvenser...

Kritikk ja.. Hvis du har sånn kritikk å komme med skal jeg bare takke. Enten om det er konstruktiv, neg eller positiv, så vil jeg ikke anse det som kritikk engang.. Det er jo bare å spørre meg hva jeg mente med en ting jo.. hehe.. Du vet jo da ikke om det jeg sa er alt jeg mener om saken, jeg har faktisk flere vinklinger.. :roll: 8)
Joda, sett fra helt fysisk perspektiv, uten reinkarnasjon, så vil jeg si meg enig at sånn spredning av det noen vil si er "feil" synspunkt og lære, så vil det kunne ha forferdelige konsekvenser.. Men fra mitt syn så er ikke verden sånn. Uansett hva du gjør og sier, så er det veien du må ta for å lære. Man havner ikke e helvete eller himmelen for å si eller godhjertet tro på den måten. Det er sånne enkle ting man en dag uansett vil forstå og få den fulle sannhet om. Inntill da, så må hvert enkelt menneske ha sin egen sannhet. Minstekravet er vel å ikke følge andre da :P :P ...

Du vil jo få flere nye liv og nye synspunkter, kanskje i løpet av et mennske liv, men ihvertfall av flere menneskeliv. Og det er det som gjør det "ufarlig"... For hver "feil" man gjør, så lærer man. For hver lærdom, erfaring eller handling man utfører eller lærer, så ligger det visdom og fremgang bak det, hvis man er villig til å se det. Uansett faktisk...
Antall ord: 307

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Det er sant. Det ER ille. Og vi kunne vært foruten den lærdommen. Hadde det ikke vært for at vi har vært så lite innsiktsfulle at det har vært nødvendig.

Okei, så vi er enige om inkarnasjon. Hvem bestemmer hvor du skal inkarnere, hvilken kropp og hva du skal oppleve og lære i livet?
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Okei.. da er vi litt uenige tror jeg..

Alle har jo en sjel. DET er du enig i? håper jeg. Og at menneskekroppen, slik som alle andre kropper på nære og fjerne steder, bare er noe som huser sjela midlertidig for å lære..

Da tenker jeg, for det er noe som kalles mellom livene, at etter en "død" så gjør du andre ting enn menneskelige ting. Du kan kanskje være en hjelper til noen du kjente eller andre. Eller noe annet. Men en ting synes jeg er sikkert, og det er at du "setter deg ned" med din følgesvenn(guide, som du kjenner gjennom mange liv og har fulgt med deg fra åndesiden i ditt siste menneskelige liv) gud og deg selv som sjel. Sammen går dere gjennom livet ditt, og ser hva du har lært og hva du ikke klarte å lære som du skulle lære. Gjennom denne kunnskapen planlegger dere om du skal ha en ny inkarnasjon eller ikke .Skal du ha det, så bestemmes hvilket forhold du trenger for at dette skal være best for din lærdom. Miljø velges, bosted, familie. Og med det personligheten din osv.. Ditt neste liv ligger faktisk under tegnebretter og bli planlagt. Men bare i grove trekk. Det og det skal du oppleve feks. Men de mindre detaljene er det vanskelig og unødvendig å planlegge, for det er sjeldent det går i oppfyllelse.. På grunn av "fri vilje". Det er også derfor man må reinkarneres, fordi at man lærte ikke det man skulle lære. At noe gikk på en måte "skeis", uten at det er negativ..
Antall ord: 279

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Man skal ikke lære noe som helst på jorda i den forstand. Man skal bare oppleve, og forstå at det bare er en erfaring og ikke noe mer. For man kan allerede alt, derfor er det eneste målet å erfare, i praksis, det man allerede kan i teorien.. Derfor skal man ikke lære noe som helst, men bare se og godta.

Men vi tror at vi skal lære ditt og datt, og det skaper oss til alle disse mønstrene våres.. At livet til slutt bare er et menneske med masse mønstre som tidligere er opplevd, men ikke godtatt i den forstand, og at vi da er slaver av våre inntrykk og erfaringer. Som de aller fleste er.. Jeg å.. Normalt styres hverdagen til en person, med 95% av gamle mønstre. Den dagen du klarer å frigjøre deg fra det, så har du kommet dit Buddha og alle disse andre store gutta og jentene i historien har gjort.. (jesus å.. :P )
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

xtrick skrev:å herregud.. er det mulig å være dum.

altså - hvis det du sier nå hadde vært sannt, så hadde det ikke vært noe behov for å reinkarnere i det hele tatt, da ville vi like gjerne gitt deg evig liv nå, og lært deg alt du trenger å vite i dette livet.

faktisk så skjer disse tingene under 100% automatisk magnetisk tiltrekningskraft. - og siden sannheten er universal - burde i utgangspunktet egentlig alle sammen lære seg det samme - altså sannheten.

hvis vi hadde planlagt livet ditt nå - så hadde vi planlagt hvilken undervisning som skal gies til alle barna, og ikke bare deg.
Neinei... En enorm forskjell er nettopp det. At selv om man kan alt i teorien, som er et ord mangel på et bedre ett, så kan du i utgangspunktet ikkenoe om hvordan du skal bruke det i praksis. Du aner ikke som sjel hvordan man skal bruke det man kan, i den fysiske verden, før man har gjort det. Dessuten har du kanskje lagt merke til at du ble født uten hukommelse for noe som helst. Det gjør det litt værre å utnytte det man allerede kan.. Men det er håp om å komme i kontakt med sitt Høyere Selv.. Derfor er livet så uforutsigbart.. Man vet ikke hva man med en utrolig dum menneskehjerne vil gjøre på jorda, før det har skjedd...
Antall ord: 234

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Jada, men hvis alt hadde vært bra. hvordan ville man visst forskjellen mellom bra og ikke bra da?

Da har vi plutselig INGEN referansepunkter å se på da. Og da vet vi jo ikke om vi har det bra, for vi vet ikke forskjellen mellom bra og vondt er...
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links