Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Forum for snakk om astrologi i generelle vendinger.
Dette er ikke et forum hvor man kan bli "spådd", men mer om hva astrologi er, og hvordan man setter opp astrologikart, og generelle tolkninger.
Moderatorer:Lilja, mod univers
Forum regler
Dette er ikke et forum hvor man kan bli "spådd", men mer om hva astrologi er, og hvordan man setter opp astrologikart, og generelle tolkninger.
Forøvrig gjelder de vanlige regler også her.
Moderatorer erLilja.
Å begynne dagen med en hymne til Planeten som "styrer" dagen, pleier alltid å hjelpe meg om jeg ønsker denne Planetens egenskaper og krefter den spesielle dagen.
Man må ikke synge den, men tale den ut bestemt til hver Planet, med respekt og hyllest.
Jeg innehar noen veldig gamle Hymner til hver av de Magiske 7, som jeg ønsker å dele her med de som er intressert.
Dagens hymne går til Mars, siden det er Tirsdag:
"Mighty uncunquered fiery Mars,
in strength rejoicing amongst the stars
Fierce and untaimed your mighty power can make,
even the strongest walls to their foundations shake
Evil destroying King covered with gore,
dispelling the Demons with your dreadful roar
In blood and sword and spears you delight,
always ready to win the fight
Your power in the fields is also great,
to strengthen the crops and harvest you create
You lend your force to honourable men,
your strategies victorious again and again
Encourage my work to valour inclined,
and give success with benevolent mind
Takk for at du deler disse med oss Moonstone ! De er fantastiske
Antall ord: 12
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Lilja skrev:De er fantastisk flotte, disse hymnene, Moonstone
Bruker du dem hver dag, eller bare på dager hvor det er noe spesielt? *nysgjerrig*
Jeg pleier å hylle hver Planet & prinsipp hver dag.
Ellers pleier jeg å si hymnen og gjøre et rituale på spesielle dager hvor jeg ønsker å fordype meg spesielt i ett av prinsippene/Planet, og rituale går ut på å gjøre "Over som Under", slik at jeg og Planeten blir "ett og det samme"
Om jeg ønsker ytterligere effekt, følger jeg den med meditasjon hvor jeg har ett møte med Guden som representerer Planeten/prinsippet med mitt "indre øye"
Dette er prinsipper,ritualer og hymner fra Antikkens dager, så det er dype røtter fra både Egypt, Hellas,Judea og Babylonia.
Liker at bildene viser hvilke tegn planetene/himmellegemene hersker over.
Det er lett å se at dette er fra før moderne astrologi gjorde inntog; her er intet spor etter generasjonsplanetene Uranus, Neptun og Pluto - og noen av planetene hersker over to tegn.
Liker at bildene viser hvilke tegn planetene/himmellegemene hersker over.
Det er lett å se at dette er fra før moderne astrologi gjorde inntog; her er intet spor etter generasjonsplanetene Uranus, Neptun og Pluto - og noen av planetene hersker over to tegn.
Ja, det er Antikkens Astrologi, som kun dreier seg om de himmellegemene som kunne ses med det blotte øye, og som er kraftig mytologisert.
Jeg anser disse som viktigst i Historisk-Mytologisk sammenheng, hvor man lettere vil forstå mytologiske skikkelser,myter,guder,helter osv, som er basert på disse 7.
Astrologisk sett er de jo ikke de 7 viktigere enn de andre selvfølgelig, bare astro-teologisk sett om man ønsker å forstå religion & filosofi fra Antikken, som senere gikk over i Kristendom & Islam.
Dette kunne jeg tenke meg å bruke som en tattoering
Antall ord: 11
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."