Jeg skulle gjerne skrevet et dikt om konserveringsmidler, eksos, nanopartikler og deres opptreden som fremmede inntrengere i naturen, genmodifiserte organismer på ville veier, og det som bedre er.
Det er mye som er skadelig når det kommer til hvor hyppig og mye det blir brukt.
Alt med måte, men ikke for mye av noe. Det blir selvfølgelig lett å bare akseptere alt, siden vi "likestiller" alt sammen ved å si sånt, så det er ikke sånn ment. Vi fleiper ofte rundt middagsbordet jeg og søstrene mine, fordi min mor har en tendens til å si slike ting som at "LITT sukker er bare sunt!" (ikke at hun noen gang har sagt akkurat dét, men vi liker å imitere henne)
Selvsagt er det farlig med all denne strålingen vi omgir oss med. Skadeomfanget er jo faktisk så infløkt at vi klarer egentlig ikke avdekke det heller, nettopp fordi det blir så omfattende. Vi har endt opp med forvirrede bier og dyr som virker stressede, og jeg tror at mye av dette skyldes ikke bare tradisjonell forurensning som støy og utslipp, men også kraftig og intens stråling. I disse dager lanseres 4G-nettet for fullt, og jeg tror ikke det heller er så sunt. En kan jo knapt unnslippe det uansett hvor man gjør av seg. Og når vi ser at krefttilfellene øker (fremdeles! det er jo skyhøyt fra før!), så tror jeg vi mulig kan ha en forklaring med tanke på alle de typer stråling som er rundt oss, samtidig med alle tilsetningsstoffene vi får i oss.
Tenk litt over det:
-- Elektromagnetisk stråling fra samtlige elektriske apparater
-- Mobilstråling som får dekning fra nærmeste mobilmast (kraftige saker), naboene sine, din egen
-- Trådløse nettverk rundt i hele nabolaget
-- Parabolantenner overalt
-- Radarer
-- Nødnettet
-- TV-signaler på ultrahøy frekvens (det digitale bakkenettet)
-- Radon
-- Strømhus/høyspentledninger
Listen kunne fortsatt i evigheter. Jeg tok bare det jeg kom på her og nå.
Vi drukner nesten i en hel haug av forskjellige frekvenser fra lavt til ekstremt høyt, fra alle hold.