Jeg har jo tidligere spurt en del rundt dette med hjelpere, men føler jeg trenger litt flere synspunkt og svar fra dere. Som jeg sikkert har sagt tidligere søker jeg veldig mye støtte i tanken på at det er noen rundt meg og "passer på", men jeg klarer ikke helt å tro på det når jeg aldri får noen "bevis" eller tegn. Det handler ikke om at jeg er skeptisk, ikke i det hele tatt, men jeg mener at for at jeg skal kunne være sikker i min sak trenger jeg en form for å kommunisere med han/hun eller dem.
Samtidig føler jeg at om jeg kunne hatt en form for relasjon til dem og være bevisst på at det faktisk er noen rundt meg vil jeg ha en form for kommunikasjon med dem. Jeg tenker ikke på å prate eller at de skal synliggjøre seg for meg i form av å vise seg fram, men å gi meg konkrete tegn som jeg for eksempel ber om slik at jeg vet at det er en hjelper som har gjort det. Jeg tenker ofte tanker til hjelperen min/hjelperne mine, men når jeg ikke vet om det blir mottatt føler jeg ikke at det blir riktig. Jeg føler at etter jeg har sagt noe til dem i mitt hode så er det fortsatt bare jeg som har hørt det, og når jeg føler dette tror jeg ikke at jeg har noen rundt meg.. VELDIG vanskelig å forklare, men jeg håper dere skjønner.
Jeg lurer også på hva dere tenker om at ånder og da sannsynligvis hjelpere kan gjøre noe i den fysiske verden for å hjelpe en? For eksempel flytte på en ting, "gjemme noe" du vet du har lagt igjen et sted og ikke vil at noen skal finne det og ta det, eller legge noe fram synlig for deg som du leiter etter?
Spørsmålet mitt er vel i bunn og grunn hva jeg kan gjøre for å oppnå en form for kommunikasjon med de som er rundt meg, og hva jeg kan gjøre for å styrke troen min og tro på det fullt og helt slik at jeg oppnår den støtten jeg søker i å mene at det finnes hjelpere rundt meg.