SO MANY QUESTIONS, SO LITTLE TIME!!!

Moderator: Asbjørn
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Haha, du er en morroklump duludoburgero skrev:Energityv er en som ikke har betalt strømregningen?
Hide post links |
Jeg tror heller ikke de greier å bruke energien de tapper fra andre til egne formål som sådan. Energityv er mer et begrep av samme art som tidstyv, noen som tar noe fra deg uten å gi det tilbake. Personlig kjemi kan nok være en slags forklaring. Slik jeg ser det er disse personene så intense og fokusert på å "bruke" deg at de tapper deg for energi. De får ikke energien direkte, men de får jo "arbeidet" du utfører for dem, selv om det siste der kanskje er mer tidstyv. Men jeg ser vel på tidstyver som mennesker som bare sløser bort tida diLilja skrev:Jeg tror dette har mye med samspillet mellom to mennesker å gjøre. En form for kjemi?
Det er ikke sikkert en annen blir påvirket i det hele tatt av å være sammen med et menneske som virkelig tapper meg for energi, og det er ikke sikkert at den jeg føler tapper meg, selv føler h*n får mer energi.
Jeg kjenner noen få som er rent påfyll bare å være sammen med. Men jeg tror (håper ihvertfall)
likevel ikke at disse føler seg tappet av å tilbringe tid med meg.
Energityv som begrep i samme forstand som energivampyrer er jeg heller skeptisk til. Jeg tror ikke på at noen er fysisk avhengige av andres energi for å fungere selv.
Hide post links |
Jeg var helt enig i dette inntil for noen få år siden.. sånne som sliter ut alle rundt seg uten å egentlig gjøre noe trodde jeg ikke på, helt til jeg fant en. Men det er en enkelt person og jeg er snart førti. Det var til gjengjeld helt vilt, alle unngikk henne, jeg tror ikke de fleste var klar over det engang... og dette var ikke noen som satt og bråkte og tok all plassen, hu er heller stille og snakker veldig lavt, en sånn typisk person du burde glemme at er der, men isteden hadde du inntrykk av at hu maste og gnålte noe forferdelig HELE tiden. Hu gjorde ikke det, da.. og jeg ble ikke sliten, jeg ville bare kvele henne fordi hun maste sånn. Men hun maste ikke i det hele tatt, egentlig så sa hun veldig lite. Det var liksom ikke noe hun gjorde man kunne beskytte seg mot, heller.. jeg er ikke sikker på at jeg greier å forklare dette hvis man ikke har møtt henne eller noen som ligner.Lilja skrev:Jeg tror dette har mye med samspillet mellom to mennesker å gjøre. En form for kjemi?
Det er ikke sikkert en annen blir påvirket i det hele tatt av å være sammen med et menneske som virkelig tapper meg for energi, og det er ikke sikkert at den jeg føler tapper meg, selv føler h*n får mer energi.
Jeg kjenner noen få som er rent påfyll bare å være sammen med. Men jeg tror (håper ihvertfall)
Energityv som begrep i samme forstand som energivampyrer er jeg heller skeptisk til. Jeg tror ikke på at noen er fysisk avhengige av andres energi for å fungere selv.
Hide post links |
Som du nevner her så merker du gjerne ikke selv at du blir tappet, men at du får en reaksjon om at du rett og slett har lyst til å vri deg ut og bort fra denne personen her. Jeg kjenner til akkurat det du skriver her, det er litt rartxyrea skrev:Jeg var helt enig i dette inntil for noen få år siden.. sånne som sliter ut alle rundt seg uten å egentlig gjøre noe trodde jeg ikke på, helt til jeg fant en. Men det er en enkelt person og jeg er snart førti. Det var til gjengjeld helt vilt, alle unngikk henne, jeg tror ikke de fleste var klar over det engang... og dette var ikke noen som satt og bråkte og tok all plassen, hu er heller stille og snakker veldig lavt, en sånn typisk person du burde glemme at er der, men isteden hadde du inntrykk av at hu maste og gnålte noe forferdelig HELE tiden. Hu gjorde ikke det, da.. og jeg ble ikke sliten, jeg ville bare kvele henne fordi hun maste sånn. Men hun maste ikke i det hele tatt, egentlig så sa hun veldig lite. Det var liksom ikke noe hun gjorde man kunne beskytte seg mot, heller.. jeg er ikke sikker på at jeg greier å forklare dette hvis man ikke har møtt henne eller noen som ligner.Lilja skrev:Jeg tror dette har mye med samspillet mellom to mennesker å gjøre. En form for kjemi?
Noe som minner meg på noe anna, denne dama var en såkalt 'lysarbeider'. Hvis jeg måtte nevne plass nummer to og tre i 'slitsom person'-konkurransen, hadde det vært to lokale healere. Eller "healere". De er noen gnagsår og står alt for nært deg og sier alt for mye tull (tro meg), men de er kanskje litt mer slitsomme enn de burde være. Ja, hele gjengen har et litt løst forhold til virkeligheten, for å være snill.. og de sliter med en del anna også. Men det gjør mange andre jeg vet om også, uten at de er så ille.
Hva man nå kaller dem, energityver eller gnagsår, er det bare meg eller er det jævlig mange i alternativmiljøene? Jeg bare lurer på hva de tror de driver med, hvis det stemmer.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Per ser på Pål som en energityv.Per og Pål jobber sammen. Per blir alltid sliten av å være sammen med Pål, for han snakker så mye. Klager på andre kollegaer og er generelt sur og negativ. Per blir helt ør i hodet.
Pål er derimot storfornøyd med Per, for han ser ut til å alltid lytte til hva han klager over, og aldri si i mot.
Randi som jobber på kontoret er barndomsvenninnen til Pål, og liker ham kjempegodt. Hun er derimot ikke spesielt glad i Per, for hun blir i dårlig humør av morgenfugler og folk som ser positivt på alt.
Hide post links |
Hide post links |